![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje dromen.
Er zou best 1 systeem voor allerhande péage en kilomterheffing komen voor gans de EU. Dat kan gemakkelijk als samen met de nummerplaat een identificatiezender geleverd wordt. Nergens geen oponthoud meer. Inlichtingenborden langs de weg - zoals nu vb. in Frankrijk - dat je een betalend weggedeelte nadert en desnoods kan ontwijken, moeten de automobilist inlichten. Volgens mij is het zelfs redelijk eenvoudig om zo parkeergelden ook te innen. Eén centraal systeem ontvangt alle passages, stuurt maandelijks de factuur en stort door naar het rechthebbende land/regio/wegbeheerder/.... Gedaan met die zever van nu met een warboel van bakjes, zelfklevers, discussie over het tarief van je auto .... Zijn we 2015 of zijn we 2015 ? Vanzelfsprekend even wat aandacht voor de privacy: wie het systeem misbruikt moet het flink gewaar worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
DIT IS HET EINDE VAN DE PRIVACY ! Ik zou hier absoluut tegen zijn. Ik vind dat men zich, met de auto, moet kunnen verplaatsen op een volledige anonieme wijze. Ik vind niet dat er overal camera's moeten komen, beheerd door de overheid. Het meest perverse aan dit systeem (itt tot péages) is dat de data allemaal verzameld wordt, en dan nog eens verwerkt wordt door een instantie. Bij bijvoorbeeld péage in Frankrijk, betaal je wanneer je de péage binnenrijdt en terug buitenrijdt. Voila afgehandeld en gedaan. Hier wordt er eerst data opgeslagen om dan geanalyseerd te worden ==> te veel privacy lekken mogelijk. Nog iets dat je moet weten: In België staat nummerplaat op naam. In Nederland echter staan nummerplaten op een auto. En er is een website waar je de nummerplaat kan ingeven, en zo alle huidige/vorige eigenaars kan terugvinden. Zie je de mogelijke problemen al? Hier een klein stukje tekst over trajectcontrole, wat natuurlijk ook geldt voor slimme camera's overal. Citaat:
En hoe zit het met de kosten? Bijvoorbeeld: in Roemenië verdient men een pak minder als hier. Als ik in Roemenië rijdt, betaal ik dan Roemeens tarief, of aangepast naar mijn inkomen. En als een Roemeen hier rijdt, is dat dan onbetaalbaar voor die arme Roemeen? En een allerlaatste punt: kunnen we dan ook de accijnzen op diesel en benzine afschaffen, en de jaarlijkse taks op bezit? Want dan kan dit toch wel verrekend worden in het rekeningrijden, niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is toch vrij verkeer van personen en goederen in de hele EU. Waarom dan peage betalen in welk land ook van de EU?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zal hij wellicht weinig rijden en zo dus weinig bijdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Frankrijk zijn de autostrades met péage onder concessie. Het bedrijf dat de concessionnair is verbind er zich toe het wegennet te onderhouden, beheren, herstellen en vernieuwen. In ruil mag het de tol innen. Tijdens de periode van de concessie die 20-30 jaar kan duren heeft de staat niets te zeggen. Zij hebben hun eigendom in zekere zin verpacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal evident maar als je op die nationales wil rijden met soms maar één strook langs beide kanten en met een rond punt elke 500 meter of rode lichten. Dan gaat de tijd twee tot verdriedubbelen zonder de boetes van de vliegende brigades die overal in hinderlaag liggen. Met ook een veel hoger risico van accidenten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen waarvan jij droomt, was mogelijk in de Middeleeuwen. Maar nu is de situatie op vele vlakken lichtjes anders. De geëxplodeerde mobiliteit moet gestuurd worden. Dat kan niet anders. 't Is geen kwestie van ja of neen, 't is een kwestie van ja, vanaf wanneer. En bijkomend is de kwestie: chaotisch regelen of slim regelen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat ooit 'wettelijk dwingend' geweest is, ik weet het niet. Zoals ik het praktisch ervaar, is het alleszins niet zo het geval. En sedert de invoering van de eco-péage op de grote RN is het voor de volle 100 procent afgevoerd. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit was ik voor de EU. Nu besef ik dat hoe meer van deze EU hoe minder macht voor burger.
Iets anders is nodig. Deze EU is slaafmakend. Een ander besef: er is niets revolutionairs aan de NVA. Gewoon meer macht voor de grote corporaties. Dat is de werkelijke strijd de komende decennia. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juni 2015 om 07:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
No hard feelings als je je lidkaart niet vernieuwt. Ik ben zelfs niet benieuwd naar welke partij je voorkeur dan wel zou uitgaan vanaf nu. De enige reden dat ik het zou willen weten, is omdat ik graag lach. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De EU is niet slecht. De EU heeft ons al voor veel ellende behoed. Maar dat wil niet zeggen dat de EU niet nog veel beter kan gemaakt worden. Het is dringend tijd dat we ene meer uniforme wetgeving krijgen voor de ganse EU. Zowel wat betreft péage, als een goede sociale zekerheid, uniforme belastingen enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het systeem heet verkeersbelasting en accijnzen op brandstof. Verkeersbelasting werd in de tijd ingevoerd om het tijdsrovende systeem van tolheffing te kunnen laten vervallen. Via de accijnszen op brandstof betaalt wie meer rijdt meer belasting. Een simpel systeem waarbij niet de minste technologie nodig is onder het motto dat als iedereen voor zijn deur veegt de hele straat proper is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is in onbruik geraakt (vermoed ik) en pas eeuwen later (vermoed ik) is de verkeersbelasting er gekomen. Citaat:
In 2015 mogen we wel een echt-intelligent sturend systeem hebben. .
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt overschot van gelijk zelfs. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |