![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ben mijn eigen vriend aan het worden in ieder geval.
Tot voor kort had ik eigenlijk een laag zelfbeeld, problemen met sociaal contact, frustratie, haatte mijn job. En dat vrat massa's energie. Sinds een paar weken nu ben ik precies 'ontwaakt'. In plaats van op te boksen tegen de wereld, zie ik het nu als mijn speeltuin. En blijven aspecten aan mezelf die ik wens te veranderen, maar het zijn geen obstakels meer, ik word er niet meer door geleid. Ik zie ze veel duidelijker en kan er nu precies eindelijk wat aan gaan doen. Mijn contacten met de mensen rondom mij verloopt eveneens veel beter. Het is bizar, maar het voelt fantastisch. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Of zelfs dat je ze enig geluk gunt? Potjandorie, straks ga je nog propageren om je naaste lief te hebben als jezelf!? Dan wordt je misschien zelfs allemansvriend! Waanzin! Het moet niet gekker worden! |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
|
Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 9 juni 2015 om 21:58. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat zou het prettig wezen als ik ook nog eens mijn eigen vriendin kon zijn...
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
Waarom, wat zou je ermee doen harrie? Wees zo gedetailleerd mogelijk aub.
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je Eigen vriend zijn betekent dus dat je bijna spontaan ophoudt met de anderen in jouw voordeel uit te buiten... De waanzin zit erin te denken dat je de anderen kunt gebruiken en/of misbruiken om je Eigen beter te voelen en niet in te zien dat het leven, op elk ogenblik opnieuw, bij jezelf begint en eindigt... |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Acteertalent is voor het toneel en we spreken hier over het leven zelf, niet over de toneelvoorstellingen die velen er van gemaakt hebben... Van jezelf houden wil niet zeggen dat je niet meer in conflict met jezelf kan komen; maar die conflictsituaties kijk je dan wel open in de ogen en los je zo op, en dat kan tijd vragen, dikwijls zelfs heel veel tijd... Maar in alle eerlijkheid met jezelf leer je dan, ook zo, meer en meer van jezelf houden... En ik geef u gelijk dat inwendige conflicten niet per definitie altijd op de anderen moeten uitgewerkt worden... Maar aan de oorsprong van alle intermenselijke conflicten liggen wel, niet erkende, Klein menselijke en persoonlijke problemen, welke men dan wel heel gemakkelijk uitbreidt en opblaast om er zogezegde hele volkerenproblemen van te maken... |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kunst is dan in te zien voor hoever jij zelf die uitwendige situaties al of niet in de kaart speelt en misschien zelfs nodig hebt om tot bepaalde inzichten te komen... en dat is geen beoordeling, want dat zijn persoonlijke aangelegenheden waarop het antwoord voor iedereen anders is en juist heel persoonlijk is... |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 juni 2015 om 07:37. |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
|
Citaat:
Uw eigen inspiratie, levert dat nog iets op behalve dit gezever? |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar wat denkt u dat haar probleem is? Laatst gewijzigd door Het Verzet : 10 juni 2015 om 14:15. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
Ik herhaal; wanneer je echt je Eigen vriend bent, heb je genoeg aan je zelf en moet je anderen niet meer voor je Eigen kar spannen om jezelf wijs te maken dat jij dat nodig hebt om je goed te voelen...
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dan kon ik samen spelen. (Friedrich Torberg)
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
En dan was ik niet meer alleen..., of, beter gezegd, dan voelde ik mij niet meer zo alleen en verloren...
Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 juni 2015 om 07:09. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Banneling
|
|
|