Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven
een heldendaad 12 17,39%
een (misbegrepen) idealisme 13 18,84%
een louter strategische blunder 15 21,74%
een morele fout 12 17,39%
een criminele praktijk 30 43,48%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2015, 16:35   #2241
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Hebben we al meermaals gepresenteerd maar zoals Schopenhauer zei "Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft." Een mens kan er nog amper naast kijken natuurlijk, het is dan ook een zeer leerzame draad voor de lezer.
Weet je ook wat Schopenhauer altijd tegen zijn poedel zei wanneer het etenstijd was?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 juni 2015 om 16:36.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 16:39   #2242
Another Jack
Banneling

Standaard

(Google... google ... google....)
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 16:43   #2243
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Weet je ook wat Schopenhauer altijd tegen zijn poedel zei wanneer het etenstijd was?
Het is een algemeen heersende dwaling veel te veel waarde aan de mening van anderen te hechten?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 17:09   #2244
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Of, het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest?
Oud 10 juni 2015, 17:09   #2245
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zei eerder al dat je dat liever niet had gezegd, nu is het te laat natuurlijk. Keer op keer val je door de mand, dat is een mooie les inderdaad. Kritisch lezen is bijzonder moeilijk bij blindzien, de paradox wil dat de betrokkene dat zelf niet ziet, voor anderen is het dan weer kristalhelder.
Jack is al eens iets anders al naar gelang de discussie.

Ik heb hem al geweten als Waal, Vlaming, en ook als Belg.

Het is maar wat hem het beste uitkomt op dat moment.
Oud 10 juni 2015, 17:12   #2246
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jack is al eens iets anders al naar gelang de discussie. Ik heb hem al geweten als Waal, Vlaming, en ook als Belg. Het is maar wat hem het beste uitkomt op dat moment.
Dat heb je met Hindoes vaak, voor de lezer is het transparant en Jack denkt dat we trollen interessant vinden.
Oud 10 juni 2015, 18:21   #2247
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sommige zaken mogen enkel onder ingewijden besproken worden. Maar ik heb een handig schema dat het je zal verduidelijken. zonder dank
Pandarus, hebben hier nog iets over jouw strategie teruggevonden, iets waar velen je al attent op gemaakt hebben maar dat zal voor ingewijden wellicht geen reden zijn om het na te laten? Kan je misschien ook een indicatie geven wat je finale doel is?
Citaat:
De halve waarheid is een misleidende verklaring die enige elementen van de waarheid omvat. De verklaring kan gedeeltelijk waar zijn. De verklaring kan geheel waar zijn maar slechts een gedeelte van de hele waarheid omvatten. De verklaring kan ook bedrieglijke elementen omvatten, zoals foutieve interpunctie of een ambiguïteit. De opzet van een halve waarheid is te bedriegen, te ontwijken, de schuld af te schuiven of een verkeerde voorstelling van zaken te geven. In de politiek is het begrip "halve waarheden" een veelvoorkomend verschijnsel. Zo nu en dan betichten politici andere politici er van halve waarheden te gebruiken. De term kan echter ook gebruikt worden om een argument dat niet op halve waarheden berust in diskrediet te brengen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Halve_waarheid
Internet is wel handig natuurlijk, zowat overal zie je verwijzingen naar die Grote Leugen.
Oud 10 juni 2015, 18:47   #2248
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

In deze multi-topicdraad is reeds vanalles aan bod gekomen.

Weet er iemand iets boeiends te zeggen over draaibanken?

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 18:51   #2249
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
In deze multi-topicdraad is reeds vanalles aan bod gekomen. Weet er iemand iets boeiends te zeggen over draaibanken?
Inderdaad, je kan dat eens zeggen maar men blijft gewoon verder slapen, dit zijn zo typische voorbeelden van iets anders. Men weet er echt geen blijf mee, dan maar trachten te verdoezelen.
Citaat:
Repressieve tolerantie is een term die werd bedacht door Herbert Marcuse. Marcuse was van mening dat de media ten onrechte evenveel aandacht besteden aan echt nieuws als aan non-nieuws. Deze vorm van tolerantie voor irrelevant nieuws beschouwde Marcuse als repressief, omdat het het relatieve belang van het echte nieuws doet afnemen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Repressieve_tolerantie
Oud 10 juni 2015, 19:08   #2250
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
In deze multi-topicdraad is reeds vanalles aan bod gekomen. Weet er iemand iets boeiends te zeggen over draaibanken?
Wapper, er staan ook interessante voorbeelden bij
Citaat:
Gordon Brown en Tony Blair zouden repressieve tolerantie hebben toegepast door de protestbeweging Make Poverty History goed te keuren en daarmee tot het enige legitieme protest te maken, om serieus verzet tegen de G8 en de kapitalistische wereldorde in de kiem te smoren.
Zo wordt het makkelijker om de overeenkomsten met destijds te zien.
Citaat:
"Dat is natuurlijk nogal pijnlijk voor de betrokkenen. Men zou in de regel haar leugens niet moeten onthullen, omdat men niet weet of en wanneer men ze weer nodig heeft. Het essentiële geheim van Engels leiderschap is niet zozeer afhankelijk van intelligentie. Integendeel, het hangt af van een opmerkelijk dom dik hoofd. De Engelsen houden zich aan het principe dat wanneer men liegt, dan moet het een grote leugen zijn, en deze moet worden volgehouden. Zij houden hun leugens vol, zelfs met het risico ermee voor gek te staan."

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Grote_Leugen
Oud 10 juni 2015, 19:52   #2251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In deze multi-topicdraad is reeds vanalles aan bod gekomen.

Weet er iemand iets boeiends te zeggen over draaibanken?
Niet echt, maar ik heb nog een goed recept voor Flan Caramel.
http://www.een.be/programmas/dagelij...en/karamelflan

tandem zal er wel een schema over maken, met de relevante verbanden met de collaboratie + wat gelul over zijn flutplan uit de jaren '30
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 20:02   #2252
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Tandem zal er wel een schema over maken, met de relevante verbanden met de collaboratie + wat gelul over zijn flutplan uit de jaren '30
Dat plan werd inmiddels aangepast, we zijn ondertussen wel 2015. Het punt is dat het destijds genegeerd werd, je wou de lezer iets anders opsolferen en dat is waarom je nu niets anders meer kan zeggen, zo lijkt het. Krijg je daar nu geen wroeging over? We vragen het ons af hoe je met zoiets kan leven.

Laatst gewijzigd door tandem : 10 juni 2015 om 20:03.
Oud 10 juni 2015, 20:19   #2253
Wapper

Standaard

Citaat:
Niet echt, maar ik heb nog een goed recept voor Flan Caramel.
http://www.een.be/programmas/dagelij...en/karamelflan
Bedankt! Mag ik als tegenprestatie mijn recept voor een prachtige caramelsaus aanbieden, voor bij de flan?

Citaat:
ingrediënten

120 g suiker
water

bereiding

Giet de suiker in een pannetje en voeg er een scheutje water bij. Zet de pan op een hoog vuur. Hou alvast ook een glas met een scheutje koud water bij de hand. (Hou de kinderen uit de buurt want kokende suiker is ziedendheet.)

Nu is het de kunst om een perfecte karamel te bereiden. Blijf bij de les en wacht tot al het water uit het kokende suikermengsel verdwenen is. Zodra het water verdampt is, zal de gesmolten suiker kleuren. Wanneer je een goudbruine karamel krijgt, schenk je voorzichtig een beetje extra water in de pan, zodat het karameliseren stopt. (Let op voor spatten!)

Laat nog een beetje van het water verdampen tot je saus dik genoeg is.
Oud 10 juni 2015, 20:29   #2254
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt! Mag ik als tegenprestatie mijn recept voor een prachtige caramelsaus aanbieden, voor bij de flan?
Wat is je motivatie om een debat over collaboratie te willen bedekken met caramelsaus? Mag er iets niet geweten of gezien worden?
Oud 10 juni 2015, 20:45   #2255
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prachtig ! Zo gaat het herstelplan vorm en uitvoering krijgen.
Ik heb zeker en vast nog wat widia beitels liggen voor de draaibank, en dat past perfect bij de flan. Het Bruto Nationaal Geluk zal er met rasse schreden op vooruitgaan.
Oud 10 juni 2015, 20:49   #2256
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Prachtig ! Zo gaat het herstelplan vorm en uitvoering krijgen. Ik heb zeker en vast nog wat widia beitels liggen voor de draaibank, en dat past perfect bij de flan. Het Bruto Nationaal Geluk zal er met rasse schreden op vooruitgaan.
Alvast verheugend om zien dat je er toch iets van opgestoken hebt, het kan al eens gebeuren dat een mens zich schromelijk vergist.
Oud 10 juni 2015, 20:53   #2257
Wapper

Standaard

Citaat:
Prachtig ! Zo gaat het herstelplan vorm en uitvoering krijgen.
Ik heb zeker en vast nog wat widia beitels liggen voor de draaibank, en dat past perfect bij de flan. Het Bruto Nationaal Geluk zal er met rasse schreden op vooruitgaan.
Absoluut. En laat ons in dat verband zeker de fiets niet vergeten.

Oud 10 juni 2015, 20:56   #2258
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je motivatie om een debat over collaboratie te willen bedekken met caramelsaus? Mag er iets niet geweten of gezien worden?
Van Dinges kunnen we het getrol nog begrijpen, dorpsidioten vind je overal, maar volgens eigen zeggen is Wapper de Vlaamse zaak nogal serieus genegen, vandaar dat ik me ook afvraag waarom 'm nu collaboreert met ne sos van het soort, dat zelfs de huidige voorstanders van de Vlaamse zaak als vuil uitspuwt.

Of hoe een mens in de war geraakt, als 'm info te verwerken krijgt dat 'm nog niet gezien had.

Wapperke Flapperke.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 20:59   #2259
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut. En laat ons in dat verband zeker de fiets niet vergeten.

Een zeer terechte opmerking, en bijzonder toepasselijk om de moeilijkheden die ongetwijfeld zullen opdagen te helpen overwinnen.
Als ik mijn klein steentje mag bijdragen, om te helpen gebeurlijke incidenten op te lossen : ziehier mijn ontwerp van een spudgun.

Oud 10 juni 2015, 21:01   #2260
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Van Dinges kunnen we het getrol nog begrijpen, dorpsidioten vind je overal, maar volgens eigen zeggen is Wapper de Vlaamse zaak nogal serieus genegen, vandaar dat ik me ook afvraag waarom 'm nu collaboreert met ne sos van het soort, dat zelfs de huidige voorstanders van de Vlaamse zaak als vuil uitspuwt. Of hoe een mens in de war geraakt, als 'm info te verwerken krijgt dat 'm nog niet gezien had. Wapperke Flapperke.
Ja, ik vind het ook vreemd, misschien gewoon een blinde volgeling zoals er wel meer zijn? Zo zie je hoe politiek toch weer mensen kan misleiden waardoor die Grote Leugen netjes kan blijven gedijen, misschien is Wapper zich daar niet eens bewust van?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be