Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2015, 15:51   #741
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ter informatie: we hebben de waarborg op papier dat we minstens voor 8 jaar gratis mogen laden aan de SuperChargers. Dat is dus (in mijn geval) al tot minstens in 2022, en voor de wagens die dit jaar uitgeleverd worden, zelfs al tot in 2023. De stroom zal dus in 2020 geenszins betalend worden...
En so what ? Ook als men voornamelijk enkel thuis laadt (zie tabel ADAC) in de verre toekomst is een Tesla zeker niet duurder als een vergelijkbare sportieve limousine. Tesla mag dan mss vanaf pakweg 2023 een vergelijkbare prijs -als thuis- vragen aan hun -dan zéér wslk dubbel zo zware- superchargers dat extra-supersnelladen zal het toch zeker waard zijn. Think Electric !
Het zal ook ergens héél logisch zijn dat Tesla ooit een prijs gaat vragen aan hun SC want er gaan steeds meer Tesla rijders rondrijden, heeft natuurlijk geen zin als je extra-dubbel zo snel kunt laden als je extra langer moet wachten op je oplaadbeurt. Tesla zal héél goed weten dat aangepast-flexibel te sturen in de toekomst, maar ook zij moeten wachten op het succes van hun modellen.
Nu nog (spannend) wachten op de Tesla III-middenklasse voor de middenmoters.

Dat de dieselrijders zich maar zorgen maken over hun dieselprijs als ze eindelijk eens UFP serieus gaan monitoren...

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2015 om 16:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 16:54   #742
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En so what ? Ook als men voornamelijk enkel thuis laadt (zie tabel ADAC) in de verre toekomst is een Tesla zeker niet duurder als een vergelijkbare sportieve limousine. Tesla mag dan mss vanaf pakweg 2023 een vergelijkbare prijs -als thuis- vragen aan hun -dan zéér wslk dubbel zo zware- superchargers dat extra-supersnelladen zal het toch zeker waard zijn. Think Electric !
Het zal ook ergens héél logisch zijn dat Tesla ooit een prijs gaat vragen aan hun SC want er gaan steeds meer Tesla rijders rondrijden, heeft natuurlijk geen zin als je extra-dubbel zo snel kunt laden als je extra langer moet wachten op je oplaadbeurt. Tesla zal héél goed weten dat aangepast-flexibel te sturen in de toekomst, maar ook zij moeten wachten op het succes van hun modellen.
Nu nog (spannend) wachten op de Tesla III-middenklasse voor de middenmoters.

Dat de dieselrijders zich maar zorgen maken over hun dieselprijs als ze eindelijk eens UFP serieus gaan monitoren...
Ik ben nooit geen dieselrijder geweest. Heb zelfs met twee wagens op gas gereden (zware Amerikanen) Ik geloof dat het gas toen 6 of 7 Bf de liter kostte. Ook proper en het voordeel dat je als je zonder viel maar een knopje moest switchen om voort te rijden op benzine. Maar een groot stuk van je koffer kwijt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 17:36   #743
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg het ook: breng morgen een betaalbare Model III uit, en Tesla mag zijn aantal showrooms vertienvoudigen en ergens nog een grote bijkomende assemblagefabriek of vier in dienst gaan nemen.
Is ook gedeeltelijk waar. Maar dan mag die max. een 30.000 euro gaan kosten. Met de blijvende fiscale voordelen zoals nu. En dan zal het nog vooral leasings worden. Particulieren geven liever 30.000 euro aan een standaard BMW of mercedes uit dan aan een elektrische wagen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 17:40   #744
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat de dieselrijders zich maar zorgen maken over hun dieselprijs als ze eindelijk eens UFP serieus gaan monitoren..
Diesel is voor de werkmens, het gepeupel dat elke dag uren gestresseerd in de files hangt om op het einde van de maand 2000 euro op zijn rekening te krijgen

Wat ik mij dan bij een tesla afvraag : nog 40km te gaan. En dan batterijen plat. En dan een megafile waar je enkele uren stil staat of stapvoets vooruit bolt. Wat als dan de batterij leeg is? Of langs de kant gaan staan en wachten tot de file voorbij is? Een jerrycan benzine is snel gehaald maar een jerrycan elektriciteit ken ik nog niet
Oud 9 juni 2015, 17:46   #745
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Particulieren geven liever 30.000 euro aan een standaard BMW of mercedes uit dan aan een elektrische wagen.
Dat denk ik niet, of kan men nog niet veralgemenen. Ik ben er zelfs redelijk zeker van. Ik hoop dan wel dat Tesla qua afwerkingsdetails zich elk jaar gaat verbeteren zoals dat ooit bij BMW en Mercedes en Audi en... ook was...

Er zijn er zelfs redelijk veel die nu al een Nissan Leaf kopen... euhm en dat is een 30.000 € auto... met nog niet eens de halve reikwijdte van de toekomstige Tesla III.

Citaat:
http://www.egear.be/e-auto-verkoop-januari-2015/
In de maand januari 2015 is de stekkerauto verkoop 278% gestegen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De groei is quasi gelijk voor 100% elektro-auto’s als voor plug-in hybrides.
Citaat:
Wat ik mij dan bij een tesla afvraag : nog 40km te gaan. En dan batterijen plat. En dan een megafile waar je enkele uren stil staat of stapvoets vooruit bolt. Wat als dan de batterij leeg is? Of langs de kant gaan staan en wachten tot de file voorbij is?
Hoezo 40 km te gaan, is dat anders als bij een benzinewagen ?
Als een E-auto niet rijdt verbruikt hij ook amper iets, of verwaarloosbaar als hij stopt.
Toch een beetje electrofobie bij jou ? Een Tesla heeft telkens accuregeneratie als men het stroompedaal telkens lost, remmen hoeft al niet bij fileverkeer, en een Tesla rijdt altijd in hoogste versnelling, jouw benzineauto ook in een langzame file ?

Citaat:
Een jerrycan benzine is snel gehaald maar een jerrycan elektriciteit ken ik nog niet
Dat klopt.. bijna (al eens een jerrycan gehaald als de pomp op 10 km ligt? ), maar voor zulke mensen die niet kunnen rekenen (of hun range aflezen) of schrik hebben... daarvoor zijn er ook de Tesla Rangers.
http://my.teslamotors.com/nl_BE/service

En ik ben sowieso internationaal ADAC-lid, totnutoe eenmaal stuurslot defect en eenmaal benzinepomp defect, dat is dus ook afslepen hé.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2015 om 18:15.
Oud 9 juni 2015, 18:40   #746
zita1509
Vreemdeling

Standaard Tesla

ik rijd sinds nov2013 met de Tesla-Model-S.
60.000 km/jaar; intussen bijna 100.000 km !

0% range-axiety.
100% plezier.

lange roadtrips doorheen gans Europa : gratis !

Kennen jullie een ander merk waarbij je een gratis brandstofkaart krijgt, levenslang ?

Ik vertrek 's ochtend telkens met een volle 'brandstoftank'.
Voor dagelijks gebruik een thuislader aan 100km/u; op nacht-tarief.
zita1509 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 18:56   #747
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zita1509 Bekijk bericht

0% range-axiety.
100% plezier.

Kennen jullie een ander merk waarbij je een gratis brandstofkaart krijgt, levenslang ?

Welkom @zita.

Mag ik weten wat zo´n (zware) thuisinstallatie ongeveer gekost heeft ?
Oud 10 juni 2015, 06:58   #748
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:

0% range-axiety.
100% plezier.

Welkom! Maar zet je al maar schrap: de e-liefhebbers zijn dun gezaaid op dit forum... Het is zelfs bij wijlen een en al conservatisme geblazen. Velen lijken een (met geen zinnig argument te verwijderen) ei in de broek te hebben voor alles wat vernieuwing en nieuwe technologie is... "Out of the box thinking" staat bij hen enkel op de agenda op een 29ste februari van een onpaar jaar...

Los daarvan ben ik blij dat ik in Vlaanderen woon...

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 10 juni 2015 om 07:07.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 09:10   #749
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Welkom! Maar zet je al maar schrap: de e-liefhebbers zijn dun gezaaid op dit forum... Het is zelfs bij wijlen een en al conservatisme geblazen. Velen lijken een (met geen zinnig argument te verwijderen) ei in de broek te hebben voor alles wat vernieuwing en nieuwe technologie is... "Out of the box thinking" staat bij hen enkel op de agenda op een 29ste februari van een onpaar jaar...
Niet iedereen is zo hoor. Zelf vind ik de ontwikkelingen op dit gebied hoogst interessant. En met name Tesla vind ik een bedrijf met een prachtige visie die er bovendien ook lijkt in te slagen een commercieel succes uit te bouwen.

Momenteel zijn hun modellen echter ver boven mijn budget. Maar wanneer ze ooit goedkopere modellen op de markt brengen die voor mij enigzins betaalbaar zijn ga ik niet lang twijfelen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 18:31   #750
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

0% range-axiety.
100% plezier.

Laatste euro opgedaan bij de aankoop van de tesla OK, ik rij aan pakweg 8 liter/100km. Aan 1,55 euro/liter. Op 100.000 km geeft dit 12.400 euro. Maar wel 90% fiscaal in te brengen. Dus ook bijna gratis
Oud 11 juni 2015, 07:34   #751
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ook bijna gratis
Maar verre van proper voor alle inwoners in de onmiddellijke omgeving van je route, inzonderheid zij met ademhalingsstoornissen en zij met vatbaarheid voor allerlei vormen van kanker...
Oud 11 juni 2015, 11:31   #752
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet, of kan men nog niet veralgemenen. Ik ben er zelfs redelijk zeker van. Ik hoop dan wel dat Tesla qua afwerkingsdetails zich elk jaar gaat verbeteren zoals dat ooit bij BMW en Mercedes en Audi en... ook was...

Er zijn er zelfs redelijk veel die nu al een Nissan Leaf kopen... euhm en dat is een 30.000 € auto... met nog niet eens de halve reikwijdte van de toekomstige Tesla III.

Hoezo 40 km te gaan, is dat anders als bij een benzinewagen ?
Als een E-auto niet rijdt verbruikt hij ook amper iets, of verwaarloosbaar als hij stopt.
Toch een beetje electrofobie bij jou ? Een Tesla heeft telkens accuregeneratie als men het stroompedaal telkens lost, remmen hoeft al niet bij fileverkeer, en een Tesla rijdt altijd in hoogste versnelling, jouw benzineauto ook in een langzame file ?

Dat klopt.. bijna (al eens een jerrycan gehaald als de pomp op 10 km ligt? ), maar voor zulke mensen die niet kunnen rekenen (of hun range aflezen) of schrik hebben... daarvoor zijn er ook de Tesla Rangers.
http://my.teslamotors.com/nl_BE/service

En ik ben sowieso internationaal ADAC-lid, totnutoe eenmaal stuurslot defect en eenmaal benzinepomp defect, dat is dus ook afslepen hé.
Altijd negatief overdrijven als het om brandstof motors gaat en positief overdrijven als het om Tesla gaat. Is op den duur niet geloofwaardig.
Oud 11 juni 2015, 11:56   #753
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Altijd negatief overdrijven als het om brandstof motors gaat en positief overdrijven als het om Tesla gaat. Is op den duur niet geloofwaardig.
Ja, want als er nu één ding is waaraan niemand op dit forum zich ooit ook maar zou durven bezondigen, dan is het wel aan overdrijven, nietwaar. Nee, overdrijven doet hier werkelijk niemand. Nooit. Nergens.
Oud 11 juni 2015, 14:04   #754
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja, want als er nu één ding is waaraan niemand op dit forum zich ooit ook maar zou durven bezondigen, dan is het wel aan overdrijven, nietwaar. Nee, overdrijven doet hier werkelijk niemand. Nooit. Nergens.
Ja, daarom is zo'n forum ook niks meer dan een uitlaatklep.
Je weet toch wat men zegt:
Een discussie winnen op een forum is zoals een voetbalmatch winnen tegen blinden. Een absoluut verwaarloosbaar klein aantal mensen houden er zich dan ook mee bezig.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 15:28   #755
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat klopte er niet ? Wie overdreef er ?

Jij suggereerde tot 3 superchargers voor een afstand van 500-550 km, terwijl mijn stelling is dat 1 supercharger na pakweg 300-350 km voldoende is. (uiteraard vertrekt men best volgeladen). @Bartjeuh kan dat bevestigen.

Van het gratis opladen kun je dan een wat duurder hotel permitteren waar het laden (eventueel ´s nachts) ook gratis is of aan een verwaarloosbare prijs. Dit kan men allemaal op voorhand plannen en boeken, fluitje van een cent.

En neen ik overdrijf niet omdat het vandaag gewoon zo realiteit is.
In elk geval boek ik mijn hotels zodanig (telefoon of online) dat ik weet welke diensten het hotel me kan aanbieden voor de prijs die ik wil betalen.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juni 2015 om 15:29.
Oud 11 juni 2015, 18:12   #756
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat klopte er niet ? Wie overdreef er ?

Jij suggereerde tot 3 superchargers voor een afstand van 500-550 km, terwijl mijn stelling is dat 1 supercharger na pakweg 300-350 km voldoende is. (uiteraard vertrekt men best volgeladen). @Bartjeuh kan dat bevestigen.

Van het gratis opladen kun je dan een wat duurder hotel permitteren waar het laden (eventueel ´s nachts) ook gratis is of aan een verwaarloosbare prijs. Dit kan men allemaal op voorhand plannen en boeken, fluitje van een cent.

En neen ik overdrijf niet omdat het vandaag gewoon zo realiteit is.
In elk geval boek ik mijn hotels zodanig (telefoon of online) dat ik weet welke diensten het hotel me kan aanbieden voor de prijs die ik wil betalen.
In Duitsland haal ik gemakkelijk pieken van 160 en soms iets erover. Volgens ik al gelezen heb gaat de stroom er in een snel tempo door. Dat is al een eerste beperking. Tweede beperking je moet een hotel kiezen die bereid is elektriciteit te leveren.

Toeval ik stond daarnet op de parking van een Carrefour en zag toevallig een Tesla staan. Hij geeft mij geen wauw gevoel maar dat is een persoonlijke smaak. Iedereen zij meug.
Oud 11 juni 2015, 19:10   #757
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Duitsland haal ik gemakkelijk pieken van 160 en soms iets erover.
Pieken van 160 kmh stoort de Tesla niet, elke auto die gemiddeld sneller rijdt verbruikt meer en moet eerder tanken of naladen, ik zou niet weten waarom je dit element erbij haalt. Aangezien het eerste deel door Belgie is, en het tweede deel voor een deel op snelheidsbeperkte autobahnen zoals de A61 (130 kmh, soms 120 kmh), is een supercharger die in de regel om de tot 200 tot 250 km geplaatst zijn ook geen probleem wat meer stroom te geven, echter men wint er in de regel zelden tijd mee, aangezien het naladen wat langer duurt hoe meer men nalaadt.

Dus men past zich gewoon wat aan naargelang waar de supercharger ligt.
(dat kan je aflezen op de display)
Een supercharger op 300 kmh gelegen of meer -wat zeer zelden voorkomt- is dan ook geen probleem als je jouw snelheid wat aanpast.
Voorbeeld heb ik al gegeven.
Maar ik geef nog een > 1000 km, is wel 14 maand gelden of significant minder superchargers:
Citaat:
http://www.autokopen.nl/autonieuws/2...ch-naar-geneve
Reportage: met de Tesla Model S elektrisch naar Genève
Autonieuws • 2 april 2014

Langzamer rijden is sneller#

Het is de opmerkelijke conclusie van deze emissievrije roadtrip: langzamer rijden is (in tijd) uiteindelijk sneller. Dan hoef je minder lang bij te laden en zelfs aan een supercharger scheelt dat zo een kwartier laadtijd. De tijdswinst bij gemiddeld 130 km/u ten opzichte van 110 km/u is minimaal, maar het verschil in stroomverbruik en actieradius is significant. Zo kan je uiteindelijke range variëren van 250 tot wel 400 kilometer. Het is leuk voor Tesla-klanten dat het superchargernetwerk exclusief voor Model S-rijders is, maar de dekking zal natuurlijk nog verder moeten worden uitgebreid. Daarnaast is het te hopen dat niet iedereen op hetzelfde moment besluit op wintersport te gaan en er ineens wachtrijen ontstaan. De onvoorstelbaar hoge laadsnelheid van de superchargers maken de Tesla Model S in ieder geval bruikbaarder voor vakanties.
Citaat:
Volgens ik al gelezen heb gaat de stroom er in een snel tempo door.
Bij een normale auto gaat de benzine er ook rapper door, rijdt men in landen met snelheidsbeperking en-of met druk verkeer kan men in de regel ook niet sneller als 130 kmh of het verkeer laat ook zelfs geen 120 kmh toe.

Citaat:
Dat is al een eerste beperking.
Voor jou is dat een beperking, bij mij niet aangezien ik ook gratis nalaadt, en met matige snelheid rijden is met de Tesla in de regel in totaal sneller# is, hangt er vanaf tot waar en hoeveel range je nog over hebt.
Ligt je hotel op 150 km van de supercharger kan je al serieus stroom geven, de stroom is er toch inbegrepen in de prijs.

Citaat:
Tweede beperking je moet een hotel kiezen die bereid is elektriciteit te leveren.
Is uiteraard geen probleem als men dat beetje moeite doet, talrijke links heb ik al gegeven.
Karlsruhe, gratis bijladen ttz inbegrepen in de overnachtingsprijs ?
in 2 seconden gegoogled in 2 minuten online geboekt :
Citaat:
http://www.radissonblu.de/hotel-karl...enstleistungen

Elektromobiltät
Nutzen Sie unsere RWE Ladestation und versorgen Sie die Batterie Ihres Elektroautos wieder mit Strom. Das Aufladen ist im Übernachtungsangebot bereits inkludiert.
Citaat:
Toeval ik stond daarnet op de parking van een Carrefour en zag toevallig een Tesla staan. Hij geeft mij geen wauw gevoel maar dat is een persoonlijke smaak. Iedereen zij meug.
Over smaak kan men niet discuteren, het gaat over het aandrijvingsprincipe.
De voordelen van een Tesla an sich zijn ook gekend.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juni 2015 om 19:35.
Oud 11 juni 2015, 20:34   #758
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Wink

Citaat:
Diesel is voor de werkmens, het gepeupel dat elke dag uren gestresseerd in de files hangt om op het einde van de maand 2000 euro op zijn rekening te krijgen

Wat ik mij dan bij een tesla afvraag : nog 40km te gaan. En dan batterijen plat. En dan een megafile waar je enkele uren stil staat of stapvoets vooruit bolt. Wat als dan de batterij leeg is? Of langs de kant gaan staan en wachten tot de file voorbij is? Een jerrycan benzine is snel gehaald maar een jerrycan elektriciteit ken ik nog niet
Een elektrische auto verbruikt niets in de file, integendeel je rijdt traag Mey geen luchtweerstand en die kilometers rij je gewoon uit
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 05:57   #759
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar verre van proper voor alle inwoners in de onmiddellijke omgeving van je route, inzonderheid zij met ademhalingsstoornissen en zij met vatbaarheid voor allerlei vormen van kanker...
Dat interesseert mij nu eens geen zak. Dat klinkt misschien te cru voor velen maar ik voel mij geen groene wereldverbeteraar. Ik leef misschien nog 30 jaar waarvan nog 15-20 leuke jaren. Ik heb geen en zal nooit kinderen hebben. Dus moet ik mij iets van heel die heisa over klimaatopwarming en ander gezever aantrekken? Ik dacht van niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een elektrische auto verbruikt niets in de file, integendeel je rijdt traag Mey geen luchtweerstand en die kilometers rij je gewoon uit
Airco met deze warmere dagen? Radio die speelt? Misschien geventileerde zetels? Allemaal energievreters die je batterij sneller dan je denkt naar nul zullen trekken. Geef mij dan maar een benzinetank en elke X aantal kilometers een tankstation waar je snel -op enkele minuten is een tank gevuld, goed voor weer een 800-1000 kilometer- kan gaan tanken.
Oud 12 juni 2015, 06:46   #760
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De dag dat er een batterij bestaat die 1.000km range heeft en ik over een veel dichter net als nu kan bijtanken en even snel als in een bezinestation zal ik erover nadenken. Maar dan moet het model me nog aanstaan.

Tegen dan zal vadertje staat een even grote tax opleggen op elektriciteit als nu op benzine en diesel.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 juni 2015 om 06:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be