![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#7501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China heeft er alle belang bij, het land heeft al veel langer problemen met de VS die hun vijanden als Japan en Taiwan bewapent en steunt. China wil de nieuwe wereldmacht worden, en daarbij komt de Russische steun handig van pas. De handel tussen het Westen en Centraal-Azie is verwaarloosbaar, je denkt nog steeds dat het Westen het middelpunt van de wereld is, dat is al lang niet meer zo, en merk je heel goed in Centraal-Azië, maar ook in veel andere regio's. (bvb. Afrika waar de handel met China veel belangrijker is geworden dan de handel met het Westen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het percentage Centraal-Aziaten dat universiteit gevolgd heeft (dikwijls ook in andere ex-sovjet-landen) is even groot als in België. Soms zie je bizarre toestanden zoals een herder in de afgelegen Alai-vallei die een diploma geschiedenis heeft aan de universiteit van Leningrad. En vrijwel iedereen ouder dan 45 heeft z'n militaire diensplicht vervuld in een andere Sovjet-republiek, meestal Rusland, maar bvb. ook Letland of Oekraine. Wat godsdienst betreft, zoals al gezegd Azerbaidjan is minder godsdienstig dan België, en overal worden sloten vodka gedronken. Vrome Turken die naar Centraal-Azie reizen krijgen bijna een toeval. En zoals al talloze malen herhaald een groot deel van de bevolking werkt in Rusland, verdient daar dus z'n centjes, slechts een zeer kleine minderheid in Turkije. Soms gaat de verering van Rusland in die regio's zelfs mij te ver, zo bvb. toen ik in Tajikistan naar het lokale journaal keek (uiteraard in het Russisch, Tajieks is voor huis en tuin gebruik, en die trend is net toegenomen in plaats van afgenomen sinds het land onafhankelijk werd, de Sovjets probeerden de Tajiekse taal te promoten) en men tijdens het weerbericht het weer in Rusland voorspelde in plaats van in Tajikistan.(waarschijnlijk omdat een groot deel van de kijkers familie hebben die in Rusland werkt of woont) Laatst gewijzigd door tomm : 13 juni 2015 om 02:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een die nog nooit een voet in Centraal-Azië gezet heeft, maar wel denkt dat hij alle wijsheid in pacht heeft. Ja, de meeste Centraal-Aziaten spreken een met het Turks verwante taal, dat klopt, en is logisch gezien de oorspronkelijke Turken (net als de oorspronkelijke Hongaren, en als je verder terug gaat ook de Indo-Germanen) uit Centraal-Azië en Siberië kwamen. Maar als je taalverwantschap als criterium gaat gebruiken zijn we ver van huis... dan zouden we meer verwantschap moeten tonen met Indiers dan met Basken, Finnen of Hongaren... Turken zijn mediterranen, Centraal-Aziaten half-Aziatisch, hoeel ze tot dezelfde taalgroep behoren. Finnen behoren tot dezelfde taalgroep als deze mensen, die leven in het noorden van Europees Rusland...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7504 |
Parlementslid
|
![]() Ja, reisagentschap tomm, vertel ons nog eens over hoe je overal bent geweest en je al die mensen persoonlijk hebt ontmoet, en hoe het gezellige alcoholisme immer zo tof is wegens de Volkse Eigenheid ervan. Die verhaaltjes vervelen nooit.
![]() En Nagorno-Karabach terugwinnen. Serieus? Het zit daar alleen maar propvol Armenen en zo goed als geen Azerbeidzjanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Nagorno Karabakh betreft, de economische situatie is slecht. Azerbaidjan heeft olie, en Armenië wordt geboycot doot bijna alle buurlanden. Een vrij uitzichtloze situatie, en het Westen interesseert zich er geen bal aan. Rusland wel, heeft al veel pogingen ondernomen de situatie te ontmijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Destillatie. Nee, Rusland heeft niet te vrezen van China ondanks haar historische verlangen Europese acceptatie te krijgen. Integendeel. China biedt voor Rusland meer probabiliteit op onafhankelijkheid dan het Obamanisme.
Wat betreft alcohol. Mijn 'God', Ik vrees dat ik me te veel thuis zou kunnen voelen tussen de Russen. Daarbij heb ik de tendens me aangetrokken te voelen tot de underdog. Met plezier zou ik Joden in mijn kelder gehad hebben een halve eeuw geleden. Nu zou ik maar al te graag een helpende hand willen uitstrekken aan een volk dat na verschillende invasies vanuit het westen nog steeds haar onafhankelijkheid heeft weten te handhaven. Een onschuldig volk? Welnee. Bestaan er nog zo na het verdwijnen van de neanderthaler? Überhaupt? Mijn indruk echter.....hebbende de mogelijkheid gehad Obama zowel als Poetin gezien te hebben via media...: Poetin is the lesser liar. Zelfs ten opzichte van Obama. Sorry dat ik het niet in het Russisch zeggen kan. Sorry voor mijn indruk te delen met jullie. Ik weet. Het is niet verondersteld zo te zijn. Ik voel me bijna schuldig voor mijn inzicht. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 juni 2015 om 07:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7507 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
laat staan daar landjepik wilt doen. Ik heb het over Turkije die gezien zijn ligging , economie en godsdienst zeker een concurrent zal worden voor Rusland in die regio.. Ik heb beweerd ,dat landen in Azie niet de anti Westen politiek van Poetin zullen volgen, omdat ze daar geen economisch belang bij hebben. Laatst gewijzigd door cato : 13 juni 2015 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7508 | |
|
![]() Citaat:
Waarom is de taal Russisch? Heeft dat niet met kolonialisme te maken? In Suriname is ook het Nederlands de officiële taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Russen zeggen waar het op staat en zijn groot en machtig genoeg om weerstand te bieden aan westerse druk, hebben ze altijd al gedaan trouwens. Het zijn ontzettend lieve mensen als je als gast komt, maar als je niet welkom bent zul je het gauw genoeg weten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Putin heeft verschillende keren gezegd dat hij de relaties met het Westen wil herstellen. Maar het Westen moet zich gewoon niet moeien in Oekraïne, en wat bvb. Syrië betreft staan Rusland, China en de rest van Azië op dezelfde lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens Centraal-Azië en Rusland waren al veel vroeger verenigd, namelijk onder de "gouden horde" van de Mongolen behoorden beide gebieden al tot hetzelfde rijk. En daar bvb. loopt de vergelijking met de westerse kolonisatie mis. België en Congo bvb. hadden voor de kolonisatie cultureel noch historisch noppes met elkaar te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7512 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7515 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The American Interest (AI) is a bimonthly magazine focusing primarily on foreign policy, international affairs, global economics, and military matters. It is available in print on newsstands and in bookstores; select articles are available free online. BRONOver strategie mag je open zijn, dat is goed voor de verspreiding van je gedachtengoed, heb ik geleerd. Nu nog een gratis online magazine dat de Russiche, de Chinese en de Continentaal Europese strategie online gratis beschikbaar stelt. Je strategie openbaar maken is bevorderend voor je belangen. Mensen lezen dat en door het te lezen krijgen ze er een zekere mate van begrip voor.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 13 juni 2015 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland steunt de regering van een land in het Midden-Oosten dat belaagd wordt door moslimfundamentalisten. Vertel mij nu eens wat daar anti-westers aan is... Niet akkoord gaan met de bedenkelijke politiek van de VS in het Midden-Oosten staat niet gelijk aan anti-westers. Dan waren België en Frankrijk ook anti-westers tijdens de invasie van Irak in 2003... (in de VS werden "French fries" daarom omgedoopt tot "freedom fries", een initiatief waar men nu liever niet aan herinnerd wordt...) Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2015 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2015 om 01:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7519 | |
|
![]() Citaat:
In de tweede helft van de 19e eeuw, veroverden de legers van de tsaar, onder aanvoering van generaal Tsjerjnajev deze gebieden, die een deel werden van het Russische imperium of anders gezegd de zuidelijke kolonie Toerkestan werd genoemd. De bevolking daar sprak Turks , uitgezonderd de Tadzjieken en hun godsdienst was de Islam. In 1917 werd de antisaristische revolutie niet door de Oezbeken of Kirgiezen aangewakkerd ,maar door de plaatselijke kolonialen , de Russen. Zij die inmiddels bolsjewieken waren geworden, wisten zo de macht te behouden. In 1924 werd Toerkestan in vijf republieken verdeeld: Toerkmenie ,Tadzjikistan, Oezbekistan , Kirgizie en Kazachstan Van de repressie van Stalin werden talloze boeren ,de islamitische clerus en vrijwel de gehele, weinige Russische intelligentsia, slachtoffer. Deze laatste werden vervangen door Russen uit het centrum en door een nieuwe lichting van geassimileerde , dat wil zeggen gerussificeerde partijfunctionarissen en bureaucraten. Chroesjtjov en later Brezjnev , die afzagen van massale onderdrukking, voerden een nieuwe politiek van overheersing in hun kolonies in. Aan het hoofd van elke instelling stond in de regel een autochtone ,gerussificeerde functionaris , maar de tweede man was altijd een rus die instructies kreeg uit Moskou. Laatst gewijzigd door cato : 14 juni 2015 om 07:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7520 | |
|
![]() Citaat:
De anti Westerse politiek in Europa ,door de oorlog van Poetin in de Oekraine. Als het over Syrie gaat ,dan bombardeert de VS ook aan de kant van de Assad en Iran. Poetin praat en de VS doet iets dat is het verschil. Overigens, ik ben beslist geen voorstander van militaire bemoeienis van het Westen met de oorlogen in het Midden Oosten , zoals ik ook geen voorstander ben van militaire bemoeienis van Rusland in de Oekraine. De koloniale tijd is voorbij en de grote machten in de wereld , dienen zich afzijdig te houden van interne strijd om de godsdienst of politieke koers. |
|
![]() |
![]() |