![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.552
|
![]() Ah bon, die verschillende belasting is dan weer niet fundamenteel onrechtvaardig. Jij houdt er nogal flexibele standaarden op na als het om onrechtvaardigheid gaat.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Dat progressieve belastingstelsel is voor iedere werknemer hetzelfde mijn beste. Maar men licht de bedrijfswagen er toevallig wel uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.653
|
![]() Citaat:
De verschillende belastinschalen zijn wel degelijk gerechtvaardigd, maar dat is een heel andere discussie. Edit: gerechtvaardigd volgens mij uiteraard ![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 juni 2015 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Tavek : 16 juni 2015 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() Citaat:
Kijk wat is een echte tax shift Citaat:
1° de aanslagvoet zal hopelijk bevroren zijn, we gaan ervanuit dat ze hier een keer ter goeie trouw gaan zijn 2° dus 4 miljard minder afschrijvingen in auto's, met in de hoop dat die 4 miljard bij de andere groep terechtkomt als belastingvermindering. Ok kan daar mee leven. Ipv de auto te investeren, investeer je in consumptie Wat consumeert de consument: 90% chines prullaria, hou dat nu eventjes in uw achterhoofd. 3° Belast de import, is nu in feite niet van toepassing, want er verandert niets aan de handelsbalans, tenzij ipv 4 miljard auto's te kopen van europese makelij, wordt dat 4 miljard chinese prullaria kopen... ok, toch wel ergens negatieve evolutie.. Verbetert de handelsbalans ? In feite niet, want anders moet je die 4 miljard aan de bazen geven, en die gaan dan meer tewerkstelling kunne scheppen. ALs ik het goed begrijp zadel je de basen met extra kosten op, en zadel je de hogere personeelsleden met een lagere netto loon op, en zadel je de tussenmoot met een hogere wedde op. Dus sowieso is het nogal de vraag als je de lasten op arbeid 4 miljard verlaagt, of dit terug niet meer belastingverlaging voor die categorie met de auto zal geven dan voor de gewone man. Het zal volgens mij niet veel verschil maken voor allemaal, tenzij voor diegene die nu een auto krijgen dat ze pak een 50euro per maand minder gaan verdienen,en een die nu geen auto heeft dat die een 30euro per maand meer gaan verdienen. Is natuurlijk meer een sociaal corrigerende taks te noemen dan een tax shift maar kom. Netto import/export wordt hier alleen meer import gegeneerd door de stijgende consumptie en minder export omdat onze handelspartners minder auto's moeten maken.. 4° Verschuift de lasten van de hoogst belaste verder naar de hoogst belaste, en de laagst belaste krijgen nu nog eens weer wat meer. Maar bon, dat is dan blijkbaar het enige systeem da tje kunt verdedigen dat de lasten op arbeid nog meer verhogen en dat de lasten op consumptie niet veranderen, en dat de lasten op steuntrekken nog verlagen... Dus de invloed op de tewerkstelling is nihil... 5) stuurt de burger wel mogelijks naar een ecologischer punt, maar niet noodzakelijk naar een efficienter punt (want iedereen zal meer tijd verliezen ) en niet noodzakelijk naar een economischer punt (want je zadelt de bedrijven op met extra kosten) en niet noodzakelijk naar een gezonder punt... Dus het is nogal de vraag voor dat mineur ecologisch effect die hieruit sorteert, of dit nu de beste taxshift is die je kunt bedenken, of per DOLLAR TAX shift, is dat nu diegene die onze economie naar een -20% C02 gaat duwen.. Nee dus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Is het de bedoeling dat we een realistische discussie voeren of één gebaseerd op een ideale sprookjeswereld?
Laatst gewijzigd door Athelas : 16 juni 2015 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.653
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() hoe maak je dat verschil ? Een break is meestal de beste keuze voor een technische dienst..;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.653
|
![]() Citaat:
ps: en als salariswagens voor hun privé gebruik normaal belast worden mogen dat voor mijn part ook allemaal BMW's en Audi's zijn. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 juni 2015 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Belasting op een bedrijfswagen is voor iedere werknemer die er één heeft ook gelijk... o_O Je licht er idd enkel en alleen de bedrijfswagen uit terwijl quasi alles op een andere manier belast wordt maar voor wagens is dat een probleem wegens 'redenen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() Citaat:
Economie mijn vriend is het gedrag van mensen, hou dat even in het achterhoofd. De progressiviteit op zichzelf is niet erg maar 1° als je vergelijkt heeft Belgie een microschaalbelasting versus Duitsland. Iedereen die werkt zit aan het maximumtarief. En in Duitsland ben je maximaal belast vanaf 500.000euro INtellectueel gezien zijnonze schalen van 50.000euro gewoon 50jaar blijven stilstaan, ze zijn bijna nooit geindexeerd geworden, tenzij ooit eens onder verhofstad zijn ze eens microscopisch geindexeerd. Dus laten we zeggen door de inflatie van 500% de laatste 50jaar heeft de overheid ons bij ons kloten gehad, ze heeft de belastingschaling inflatoir laten het loonbeslag verhogen Laten we toch eventjes gezellig toegeven dat de progressieve duitse belastingschalen dan toch gezelliger zijn om mee te leven dan de Belgische microschalen ? 2° verder uiteraard in het ideale model ,als je wilt dat mensen niet vluchten naar voordelen in natura, dan moet je een tax shift bedenken en liefst ee nFLAT tax. Dus de ideale belastingschaal is gewoon een FLAT tax van bvb 20-30% op elke vorm van inkomen en 20-25% op elke vorm van consumptie en 100% op elke vorm van fossiele grondstof... Wat is het voordeel van dit ideale model ? Je moet gewoonweg niet meer defiscaliseren, want of uw inkomen nu interest, dividend, auteursvergoeding, is het maakt gewoon geen verschil. Je stelt uw inkomen dus niet meer fiktief voor op bepaalde manieren dat is toch duidelijk dat daar een economisch efficientie is. Je doet ook geen leningen meer omdat je de ene kost kunt aftrekken en ondertussen de andere kunt beleggen, dat maakt geen verschil. etc Dus netto is een goeie tax shift in feite een flattere taxeren van elke vorm van inkomen. Dus ja de progressiviteit is in principe geen goed idee..
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 juni 2015 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() Citaat:
Hoe meet je dat ? Bovendien als iemand een 'salariswagen' krijgt voor zijn werk, dan in hetzelfde geval is zijn woon werk verkeer zijn verplaatsing privatief te betalen. Ovedrijft hij in auto door te grote PK's dan ook is zijn wagen terug nog extra privatief belast. En blijkbaar is het dan normaal in dat geval dat die persoon 0 km voor de firma rijdt, dat hij dus al zijn plezierritjes tijdens de weekend boekt als ritjes voor de firma ?? Ik denk echt niet dat er veel mensen zijn die een 'salaris'wagen krijgen. Dat heb ik echt nog niet veel gezien Ok, toegegeven, boekhouding gebeurt op buro, dat is salariswagen. Maar een pak van die personen tuffen nogal dikwijls een pak kilometers voor hun werk maar bon vanuit brussel is dat allemaal gemakkelijk te bepalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.653
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.653
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
|
![]() Citaat:
VZW's 0euro belasting Vennootschap 20% belasting Auteursvergoeding 0% Onkostenvergoeding 0% Fietsvergoeding 0% Maaltijdcheques 0% etc We maken er echt een soepje van beter een flat tax van 20% en al die posten eruit zwieren inderdaad Voor diegene die beweren dat auto's niet belast worden Belasting op benzine is du s50% aftrekbaar van bedrijfsinkomsten belast arato van 25-30% terwijl benzine dus wel de volledige 75% belast... wordt... Dus in feite recupereert het bedrijf 15% van de aftrekbare som en 10% van de BTW of zeg en schrijf de firma betaalt zijn benzine/diesel 25% goedkoper dan moest ze die afschrijving niet doen. En moet wel op die 49% ophoesten voor de staat Dus nogmaals wie zegt er dat auto's in de privé niet belast worden ?? Waar halen die fantasten die niet kunnen rekenen dat uit ?
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 juni 2015 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |