Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2015, 20:09   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wie wil er nu vechten voor dit kloteland? En wie wil er nu vechten voor de Walen? Die geven geen hol om ons.
Het gaat niet om het land, het gaat om basiswaarden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 20:37   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ga niet vechten voor Vlaanderen, Belgie, Wallonie, Europa of wie dan ook want ik ben geen soldaat.

Ik ben eigenlijk een pacifist, maar ik ben ervoor dat België aan zijn NATO verplichtingen voldoet, want dat is de beste verdediging. Iedereen die België aanvalt krijgt de ganse NATO op zijn kop en gaat 2x nadenken. Dat is goed voor mij.
Waarmee je duidelijk zegt dat het je allemaal geen zak kan bommen zolang je geliefden buiten schot blijven.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 20:39   #63
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het gaat niet om het land, het gaat om basiswaarden.
Toch iemand die het begrijpt. Maar feitelijk: wat heb je aan waarden zonder *ahum*Lebensraum?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 20:41   #64
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tegen geradicaliseerde moslimterroristen vechten wel ja.
Voil�*. Nu, ik ben zelf wel aan de legerdienst ontsnapt en voor de reserve blijk ik intussen te oud (tenzij voor bijzondere functies), maar ik zou in zo'n omstandigheden mijn wel mijn vel duur verkopen.
Oud 16 juni 2015, 20:44   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Veronderstel (het is een veronderstelling, OK, ik zeg niet dat het morgen waarheid wordt), veronderstel nu dat Putin het bevel geeft Europa binnen te vallen, of stel nu dat shariawijken als paddestoelen uit de grond zouden schieten, dan gaan jullie allemaal met jullie hol omhoog zitten????
Alles in perspectief natuurlijk: gesteld dat de NATO hen niet kan tegenhouden, dan kan ik dat ook niet door mijn broodmes te nemen en mee te gaan vechten.
1) als het Poetin is zou ik rustig hier blijven
2) als het IS is zou ik maken dat ik hier zo snel mogelijk weg ben
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 20:44   #66
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarmee je duidelijk zegt dat het je allemaal geen zak kan bommen zolang je geliefden buiten schot blijven.
Wat hij/zij zegt: "Laat een ander maar voor mij de kastanjes uit het vuur halen."
Oud 16 juni 2015, 20:47   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen, ik zeg enkel maar dat als de NATO het niet kan oplossen, een paar vigilantes het ook niet kunnen.
Oud 16 juni 2015, 20:49   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat hij/zij zegt: "Laat een ander maar voor mij de kastanjes uit het vuur halen."
Die 'een ander' is wel het leger. In elke beschaafde samenleveng is het zo dat gewapende conflicten door het leger uitgevochten worden. De burgers worden dan beschermd door de Conventie van Geneve.
Oud 16 juni 2015, 20:53   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die 'een ander' is wel het leger. In elke beschaafde samenleveng is het zo dat gewapende conflicten door het leger uitgevochten worden. De burgers worden dan beschermd door de Conventie van Geneve.
Oud 16 juni 2015, 21:23   #70
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaderland is inderdaad een hol concept maar: hier in Vlaanderen-België-Europa hebben we onze eigendommen, groeien onze kinderen op, gelden onze normen... Kort samengevat: hier is ONZE maatschappij met ONZE waarden (democratie, gelijkheid, seculiere overheid en heel de santeboetiek): zouden jullie dit allemaal laten overrompelen?
MIJN eigendommen zijn MIJN leven en dat van MIJN familie niet waard. Al dat van de REST kan mij niet schelen. Waarden, puh. Al dreigt heel Europa, elke Europeaan en elk recht in het EHRM er aan te geloven, van zodra het hier begint te rommelen ben ik weg.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 21:28   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Voil�*. Nu, ik ben zelf wel aan de legerdienst ontsnapt en voor de reserve blijk ik intussen te oud (tenzij voor bijzondere functies), maar ik zou in zo'n omstandigheden mijn wel mijn vel duur verkopen.
Oud 16 juni 2015, 21:30   #72
eno2
Banneling

Standaard

Het is natuurlijk wél belangrijk met wie de burgers sympathiseren in gewapende conflicten.
Oud 16 juni 2015, 21:38   #73
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Een bedankje voor God zal er nog wel vanaf kunnen, het zou hier goed leven zijn geweest.
Daar ben je vet mee als je dood bent !!
Levend is dat feitelijk , net hetzelfde !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 08:03   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaderland is inderdaad een hol concept maar: hier in Vlaanderen-België-Europa hebben we onze eigendommen, groeien onze kinderen op, gelden onze normen... Kort samengevat: hier is ONZE maatschappij met ONZE waarden (democratie, gelijkheid, seculiere overheid en heel de santeboetiek): zouden jullie dit allemaal laten overrompelen?
Het is de Spartacus overweging:

je moet nagaan of je het risico dat "de vijand" wint en de gevolgen voor jouw leven erger zijn dan het risico om te sterven of gewond te geraken in het gevecht.

Als maw, de kost van een invasie voor jou persoonlijk een grotere kost is dan de kost van gaan vechten, dan moet je gaan vechten. Anders moet je op je gat blijven zitten. Je optimiseert je winstname, of je minimiseert je verlies. Zoals bij elke beslissing.

Bijvoorbeeld: als het perspectief is dat je een slaaf zal worden en zwaar mishandeld zal worden, dan ga je misschien liever dood. Dan is het de moeite om gaan te vechten. Als het perspectief is dat ze de belastingen met 5% gaan verhogen, dan is het misschien niet de moeite om te riskeren om daar dood voor te gaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 08:51   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist, sommigen willen zelfs hun land uitverkopen zolang ze er voordeel bij denken te hebben.
willen? hier is geen sprake meer van willen. Het land WERD uitverkocht. En nu zouden ze nog willen dat WIJ ervoor gaan vechten? Ik zal vechten voor mijn kinderen en voor mezelf, maar niet voor die tien negroiden die me gisteren met hun houding en gedrag aan de tramhalte héél duidelijk maakten wie hier de baas zal zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 08:56   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Om ergens in een vreemd land een paria te worden, ongewenst door de lokale bevolking ?
wat is ondertussen hier "de lokale bevolking" denk je? Ga maar eens kijken naar Brussel, Antwerpen of Gent. Ik weet niet meer wie de "lokale bevolking" is hoor.

Toen ik gisteren in Antwerpen was geraakt, wou ik de weg vragen (ik stond aan de Opera). Ik heb minstens 10 personen aangesproken, en bij nog eens 5 al op voorhand gehoord dat ze me niet konden helpen. Bij de 10 aangesproken (at random) personen was er één koppel dat Nederlands sprak (Nederlandse toeristen). Ik ben uiteindelijk een winkel binnengestapt om te weten hoe ik moest lopen. (niemand wist welke straat ik bedoelde). Op een andere plaats werd ik door een half-nederlandstalige doorgestuurd naar "daar die éne winkel" daar woont nog iemand van hier. U zei dus "lokale bevolking"?Ik denk dat ik in het Spaanse Calpe meer landgenoten terugvind dan in Antwerpen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2015 om 08:56.
Oud 17 juni 2015, 09:27   #77
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is ondertussen hier "de lokale bevolking" denk je? Ga maar eens kijken naar Brussel, Antwerpen of Gent. Ik weet niet meer wie de "lokale bevolking" is hoor.

Toen ik gisteren in Antwerpen was geraakt, wou ik de weg vragen (ik stond aan de Opera). Ik heb minstens 10 personen aangesproken, en bij nog eens 5 al op voorhand gehoord dat ze me niet konden helpen. Bij de 10 aangesproken (at random) personen was er één koppel dat Nederlands sprak (Nederlandse toeristen). Ik ben uiteindelijk een winkel binnengestapt om te weten hoe ik moest lopen. (niemand wist welke straat ik bedoelde). Op een andere plaats werd ik door een half-nederlandstalige doorgestuurd naar "daar die éne winkel" daar woont nog iemand van hier. U zei dus "lokale bevolking"?Ik denk dat ik in het Spaanse Calpe meer landgenoten terugvind dan in Antwerpen.
Ben ik ook al getuige van geweest van dat soort situaties dat u daar weet aan te halen.

Een wandeling door Antwerpen leerde dat het er letterlijk en figuurlijk zwart van het volk zag.

Antwerpen is gewoon verloren. Een enorme stadsvlucht door de echte Antwerpenaren blijft vlotjes doorgaan.

Mijn grootouders, ouders Antwerpenaren van het eerste uur allemaal 'gaan lopen' ...

Ik denk dat er al landen in de wereld zijn waar men echt denkt dat wij Belgen donkere mensen zijn.

Wachten we nog op de bootvluchtelingen die ons kleine volzette landje nog meer komen overspoelen misschien

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juni 2015 om 09:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 09:42   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Deze Zweed gaat ook geen stap meer verzetten om "zijn land" te verdedigen:

https://www.youtube.com/watch?t=243&v=3KSJY0c8QWw

(echt de moeite om eens te beluisteren).

Oud 17 juni 2015, 09:47   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
MIJN eigendommen zijn MIJN leven en dat van MIJN familie niet waard. Al dat van de REST kan mij niet schelen. Waarden, puh. Al dreigt heel Europa, elke Europeaan en elk recht in het EHRM er aan te geloven, van zodra het hier begint te rommelen ben ik weg.
Uw kinderen hebben een dak boven hun hoofd nodig en een veilige omgeving om op te groeien. Op de vlucht in een vreemd land is het enkel miserie. Daar wil ik wel voor vechten hoor.

Of wil jij de syrier zijn op een bootje met een extreem onzekere toekomst ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 10:02   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
en zo komt het dan dat het prachtige Europa met zijn hoogstaande culturele erfenis en zijn welvaart, zijn wetenschappers, filosofen en kunstenaars, zal vergaan.

De leuke linkse troep, die iedereen mag schofferen, beledigen, aanvallen en van verregaande psychische afwijkingen beschuldigen (alles wat niet met ons is is "foob"), zal Europa de das omdoen.

Mag ik hen allen besneden kleindochters toewensen? Of neen, kinderen moeten ze ook niet hebben. Après eux, le déluge.

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2015 om 10:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be