Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2015, 07:56   #181
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Is Bruxelles verfranst, ja of neen en hebben ze daar de Vlamingen buitengepest, ja of neen.
Is de catastofale zesde staatshervorming tegen alle belangen van Vlaanderen in door de strot van de Vlamingen geduwd, ja of neen.

Meer hoeft op al uw commentaar niet gezegd te worden. De franstaligen hebben tegenover de Vlamingen nog nooit iets anders getoond dan dat ze onbetrouwbaar zijn, punt.
Helemaal niet! Brussel is wel vooral Franstalig geworden maar ik beschouw helemaal niet Brussel als een Franstalige stad : het is een tweetalige stad en de hoofdstad van alle Belgen. Helemaal niets verhindert Vlamingen naar Brussel te komen leven en ze hebben het recht er te komen wonen. Het zijn de Vlamingen die blijken niet naar Vlaanderen te willen wonen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 08:10   #182
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
*Bad Attila kijkt naar de samenstelling van de federale regering, en ziet een coalitie NVA, CD&V, VLD en MR. Hij leest de quote van Marie en valt van zijne stoel van 't lachen*

Neen, ondanks al mijn goede wil, met ik helaas vaststellen dat jij totaal geen benul meer hebt van wat er in de echte wereld gebeurt...
Je hebt het over de anti-democratische Belgische realiteit die vooral door de hegemonie van de francofonie werkelijkheid is geworden, maar kom dan niet met democratische begrippen als de meerderheid af, want de enige echte meerderheid in dit land wordt geminoriseerd dat het niet meer kan...

Zelfs zover dat men handelen volgens de wil van de Vlaamse meerderheid als regelrechte dictatuur gecatalogeerd heeft en niet ingaan op de wil van de franstaligen, meerderheid of niet, als anti-democratisch uitschreeuwt over de daken en vooral ook in het buitenland om ze daar te doen geloven dat samenleven met de Vlamingen onmogelijk zou zijn voor die arme francofoonse meerderheid, terwijl ze een alles naar zich toetrekkende minderheid is die absoluut niet willen samenleven op voet van gelijkheid en wederkerigheid met de Vlamingen... Dus dat zijzelf een verrottingsminderheid in la Belgique vormen die dit land meer en meer onleefbaar maken...

Over welke realiteit heeft u het nu? En inderdaad dat als een logisch geheel voorstellen is om te lachen dat je van je stoel valt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 08:12   #183
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Bad Attila;7702433]
Citaat:

Marie, gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel Franstaligen ken jij persoonlijk die naar het Nederandstalig onderwijs in Brussel zijn gegaan?
Ik ken er wel die naar het Nederlandstalige onderwijs buiten Brussel zijn gegaan... en ik ken ook Vlamingen die naar het franstalig onderwijs in Brussel gegaan zijn en die je in je gezicht komen vertellen dat ze het beu zijn om nog Vlaming te zijn...
En ik ken ook Vlamingen in en rond Brussel, die naar het Vlaamse onderwijs gegaan zijn en die altijd en overal zich aanpassen aan de francophone werkelijkheid...
En ik ken ook franstaligen in en rond Brussel die naar het franstalig onderwijs gegaan zijn en die wel vriendelijk zijn tegenover de Vlamingen maar die nooit of te nimmer hun franstalige roots zullen ontkennen en die wanneer de gelegenheid zich voordoet altijd volbloed de franstalige kaart zullen blijven spelen...
Hun vriendelijkheid gaat nooit zover dat zij op een Vlaamse partij zullen stemmen en de Vlamingen zullen gelijk geven tegenover de franstalige hegemonie; zij zijn verdomd zelfs franstaligen...

En ik ken heel veel Vlamingen, die met mij nog Vlaams spreken maar die honderd procent achter de Francophone indoctrinatie staan dat de Vlamingen die om gelijkberechtiging vragen extremisten zijn die het land kapot willen maken en hun nazaten zijn meer en meer totaal gefrancofoniseerd en vallen Vlaanderen meer en meer af...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 17 juni 2015 om 08:21.
Oud 17 juni 2015, 08:29   #184
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=marie daenen;7702487]
Citaat:

Ik ken er wel die naar het Nederlandstalige onderwijs buiten Brussel zijn gegaan... en ik ken ook Vlamingen die naar het franstalig onderwijs in Brussel gegaan zijn en die je in je gezicht komen vertellen dat ze het beu zijn om nog Vlaming te zijn...
En ik ken ook Vlamingen in en rond Brussel, die naar het Vlaamse onderwijs gegaan zijn en die altijd en overal zich aanpassen aan de francophone werkelijkheid...
En ik ken ook franstaligen in en rond Brussel die naar het franstalig onderwijs gegaan zijn en die wel vriendelijk zijn tegenover de Vlamingen maar die nooit of te nimmer hun franstalige roots zullen ontkennen en die wanneer de gelegenheid zich voordoet altijd volbloed de franstalige kaart zullen blijven spelen...
Hun vriendelijkheid gaat nooit zover dat zij op een Vlaamse partij zullen stemmen en de Vlamingen zullen gelijk geven tegenover de franstalige hegemonie; zij zijn verdomd zelfs franstaligen...

En ik ken heel veel Vlamingen, die met mij nog Vlaams spreken maar die honderd procent achter de Francophone indoctrinatie staan dat de Vlamingen die om gelijkberechtiging vragen extremisten zijn die het land kapot willen maken en hun nazaten zijn meer en meer totaal gefrancofoniseerd en vallen Vlaanderen meer en meer af...
Pardon? Waarom zouden ze moeten verbergen dat ze Franstalig zijn en hun Franstalige roots ontkennen????????????
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 08:38   #185
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het over de anti-democratische Belgische realiteit die vooral door de hegemonie van de francofonie werkelijkheid is geworden, maar kom dan niet met democratische begrippen als de meerderheid af, want de enige echte meerderheid in dit land wordt geminoriseerd dat het niet meer kan...
Ik stel voor dat ge eerst eens opzoekt wat democratie eigenlijk betekent.
Wat gij als zijnde democratisch beschrijft is eigenlijk een dictatuur van de meerderheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 09:00   #186
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat gij als zijnde democratisch beschrijft is eigenlijk een dictatuur van de meerderheid.
Wat stel jij dan voor? Als er gekozen moet worden tussen wit en zwart en de meerderheid kiest wit, wat dan? Toch maar voor grijs gaan?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 09:11   #187
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, je kent geen enkele Franstalige die naar het Nederlandstalig onderwijs in Brussel is gegaan. Maar je weet wel hoe zij denken...
Straf.

Citaat:
Wat bedoel je? Dat zij het aandurven Frans te spreken tegen een Franstalige?
Een echte schande, nietwaar?
Of misschien zijn dat eigenlijk onze zaken niet, en heeft iedereen nog het recht voor zichzelf te bepalen welke taal hij met wie praat?
Misschien passen zij wel zo'n eigenaardig concept toe, genoemd: vrijheid.

Citaat:
Waarom zouden die hun roots moeten ontkennen?
Jij beweert toch een Vlaamse te zijn die in Wallonië woont? Niet? Ontken jij dan uw roots?

Citaat:
Oei, ja, nog een schande! Zij stemmen niet zoals JIJ dat zou willen! Inderdaad, hoe is dat mogelijk!!!!

Citaat:
Zij zijn het dus niet eens met jouw stellingen. En het enige dat jij dan doet, is hen beschimpen, beledigen en kleineren omdat zij JOUW goesting niet doen... En dan durf jij te beweren dat JIJ zogezegd monddood word gemaakt?
Nogmaals, straf.

Eigenlijk komt het daarop neer: JIJ zijt de would be dictator, JIJ zijt degene die iedereen maar beschimpt die met JOU niet akkoord is of niet doet wat JIJ wenst. Kortom, het probleem ligt bij JOU.
Oud 17 juni 2015, 09:23   #188
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat stel jij dan voor? Als er gekozen moet worden tussen wit en zwart en de meerderheid kiest wit, wat dan? Toch maar voor grijs gaan?
Ligt er aan wat ge met meerderheid bedoelt.

Volgens Marie: Vlamingen hebben de meerderheid in België.
4 van de 4 walen kiezen wit. 4 van de 6 Vlamingen kiezen zwart. De Vlamingen hebben zwart gekozen. De Vlamingen zijn in de meerderheid in België. Volgens de democratie van Marie is er democratisch zwart gekozen.

Volgens mij beslist in een democratie de meerderheid. 6 van de 10 Belgen kozen wit. Wit is dus de beslissing van de democratische meerderheid.
Oud 17 juni 2015, 09:56   #189
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

4 van de 4 walen kiezen wit. 4 van de 6 Vlamingen kiezen zwart. De Vlamingen hebben zwart gekozen. De Vlamingen zijn in de meerderheid in België. Volgens de democratie van Marie is er democratisch zwart gekozen.

Volgens mij beslist in een democratie de meerderheid. 6 van de 10 Belgen kozen wit. Wit is dus de beslissing van de democratische meerderheid.
Goed en degelijk toegelicht maar dat is ook een dictatuur van de meerderheid. Ge zijt namelijk de stemmen van de derde groep vergeten in Belgenland. Ge weet wel, daar net naast Monschau.
Ge hebt waarschijnlijk toch nog gelijk wat het resultaat zou betreffen.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 juni 2015 om 10:04. Reden: sp
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 09:59   #190
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Everytime;7702501]
Citaat:

Pardon? Waarom zouden ze moeten verbergen dat ze Franstalig zijn en hun Franstalige roots ontkennen????????????
Zij moeten niet ontkennen dat ze franstalig zijn, waarom wel; maar een begin van begrip met de Vlaamse bevolking zou inzicht zijn in de franstalige hegemonie en die als anti-democratisch af te wijzen; maar zo ver komen ze nooit; ze steunen die volmondig, want ze zijn franstalig...
Dus blijven ze het discrimineren van de Vlaamse bevolking volmondig goedkeuren en steunen...

Ze zijn dus niet in staat om zich boven hun platvloers franstalig zijn te plaatsen om zo de realiteit onder ogen te komen en te zien en als vrije mensen te beoordelen en daarna kunnen ze en mogen ze volledig franstalig blijven, maar dan zijn het geen platvloerse franstalige meer; ze blijven hangen in de franstalige realiteit die letterlijk en figuurlijk steunt op ver doorgevoerde indoctrinatie en dus op vervormingen, leugens, dwaasheden...
Grootheidsgedachten levert nooit veel goeds op, in tegendeel, ze zijn de kiemen van vele, om niet te zeggen alle conflicten met meestal oorlogen tot gevolg...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 17 juni 2015 om 10:02.
Oud 17 juni 2015, 10:03   #191
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken jouw interpretaties wel en dat is duidelijk niets om op terug te vallen
Oud 17 juni 2015, 10:06   #192
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken jouw interpretaties wel en dat is duidelijk niets om op terug te vallen
Neen, hij heeft gelijk voor 97,7%. (+/-)

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 juni 2015 om 10:06.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 10:08   #193
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Goed en degelijk toegelicht maar dat is ook een dictatuur van de meerderheid. Ge zijt namelijk de stemmen dan de derde groep vergeten in Belgenland. Ge weet wel, daar net naast Monschau.
Ge hebt waarschijnlijk toch nog gelijk wat het resultaat zou betreffen.
Als ge aan zwart-wit denkers iets wilt uitleggen moogt ge niet over grijs beginnen, want dat is te moeilijk.
Oud 17 juni 2015, 10:13   #194
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Natuurlijk en als de zes Vlamingen wit kiezen en de 4 franstaligen zwart en zij, de franstaligen hebben allarmbellen en verrottingstrategieën in hun democratisch arsenaal, die zij ook zonder schroom nog de minste empathie met de Vlamingen altijd en altijd opnieuw gebruiken, zodat ze kunnen wachten, altijd en altijd opnieuw tot de Vlamingen door de knieën gaan...
En die toestand heeft zich natuurlijk nooit of te nimmer voorgedaan in la Belgique en dan ziet pajoske die toestanden ook niet of ze begint over de dictatuur van de meerderheid te wauwelen, terwijl we hier klaar en duidelijk met de dictatuur van de minderheid te doen hebben...

Ja, als je weigert naar de realiteit te kijken wanneer die jou niet aanstaat en ze zelfs ontkent of versmaadt... Ja, Pajoske, dan heb je voor 100% je franstalig gelijk gehaald...

Discuteer met zo'n mensen...
Oud 17 juni 2015, 10:18   #195
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk en als de zes Vlamingen wit kiezen en de 4 franstaligen zwart en zij, de franstaligen hebben allarmbellen en verrottingstrategieën in hun democratisch arsenaal, die zij ook zonder schroom nog de minste empathie met de Vlamingen altijd en altijd opnieuw gebruiken, zodat ze kunnen wachten, altijd en altijd opnieuw tot de Vlamingen door de knieën gaan...
En die toestand heeft zich natuurlijk nooit of te nimmer voorgedaan in la Belgique en dan ziet pajoske die toestanden ook niet of ze begint over de dictatuur van de meerderheid te wauwelen, terwijl we hier klaar en duidelijk met de dictatuur van de minderheid te doen hebben...

Ja, als je weigert naar de realiteit te kijken wanneer die jou niet aanstaat en ze zelfs ontkent of versmaadt... Ja, Pajoske, dan heb je voor 100% je franstalig gelijk gehaald...

Discuteer met zo'n mensen...
Zo'n obstinaat slechtvel, gij.
Geen wonder dat wijlen Brel in China maar rap zei Luxemburger te zijn!
Oud 17 juni 2015, 10:26   #196
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Kortom, je kent geen enkele Franstalige die naar het Nederlandstalig onderwijs in Brussel is gegaan. Maar je weet wel hoe zij denken...
Straf.
Inderdaad de rand rond Bruxelles is nog altijd Vlaams, ook al loopt ze overvol met franstaligen die weigeren zich aan te passen maar die hun francophone misioneringsplicht met hart en ziel doorvoeren...

Citaat:
Wat bedoel je? Dat zij het aandurven Frans te spreken tegen een Franstalige?
Een echte schande, nietwaar?
Of misschien zijn dat eigenlijk onze zaken niet, en heeft iedereen nog het recht voor zichzelf te bepalen welke taal hij met wie praat?
Misschien passen zij wel zo'n eigenaardig concept toe, genoemd: vrijheid.
Opnieuw heel correct, maar het woord vrijheid beperkt zich voor hen enkel voor de francofonie, het zijn de Vlamingen die zich moeten aanpassen aan hun aanwezigheid, niet andersom...

Citaat:
Waarom zouden die hun roots moeten ontkennen?
Jij beweert toch een Vlaamse te zijn die in Wallonië woont? Niet? Ontken jij dan uw roots?
Ik ontken mijn roots niet, maar ik heb ze wel overstegen. De franstaligen zijn daar niet toe in staat, ze blijven opgesloten in hun bekrompen en onverdraagzame francofonie, die ze in België voor de alleengeldende realiteit willen uitdragen en daar waar ze het nog niet kunnen, ijveren ze er voor met alle middelen, ook door het negeren van de overeenkomsten die zij zelf gesloten hebben met de andersdenkenden; want een beetje zoals de Islam voelen ze zich niet gebonden door zulke overeenkomsten die het evangelie van de grote Francofonie niet aanvaarden en lappen ze ze dus ostentatief aan hun laars...

Oei, ja, nog een schande! Zij stemmen niet zoals JIJ dat zou willen! Inderdaad, hoe is dat mogelijk!!!!

Citaat:
Zij zijn het dus niet eens met jouw stellingen. En het enige dat jij dan doet, is hen beschimpen, beledigen en kleineren omdat zij JOUW goesting niet doen... En dan durf jij te beweren dat JIJ zogezegd monddood word gemaakt?
Nogmaals, straf.
Waar zij in contact komen met Vlamingen zijn zij het nooit eens met de Vlaamse verzuchtingen, want voor hun zijn alleen hun Eigen verzuchtingen wet. Men kan van een francofoon niet verwachten, laat staan Eisen dat hij Nederlands zou leren..., dus indien men dan over samenleven wil spreken zijn er slechts twee alternatieven of er is geen samenleving, of de Vlaming moet zich per definitie aan hen aanpassen...

Citaat:
Eigenlijk komt het daarop neer: JIJ zijt de would be dictator, JIJ zijt degene die iedereen maar beschimpt die met JOU niet akkoord is of niet doet wat JIJ wenst. Kortom, het probleem ligt bij JOU.
Een beetje goedkoop, niet. Ik beschrijf hier hoe de francofoon reageert en jij noemt mij de dictator...
Oud 17 juni 2015, 10:26   #197
pajoske

Standaard

Citaat:
Er zijn geen zes Vlamingen die wit kiezen. Dé Vlaming bestaat niet. Is dat nu zo meoilijk te begrijpen?
Dé Waal bestat ook niet. Of hebt gij de zelfde ideeën en keuzes als al uw Waalse volksgenoten?
Oud 17 juni 2015, 10:34   #198
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn geen zes Vlamingen die wit kiezen. Dé Vlaming bestaat niet. Is dat nu zo meoilijk te begrijpen?
Dé Waal bestat ook niet. Of hebt gij de zelfde ideeën en keuzes als al uw Waalse volksgenoten?
Wat zei ik dan gaan ze maar de realiteit een kopje kleiner maken om toch hun Eigen grote gelijk er door te kunnen sleuren...
Oud 17 juni 2015, 10:49   #199
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Weet je nog van wie deze gevleugelde uitspraak was ? :

In de zin dat de VVB niks bijgedragen heeft zoals ANC in Catalonië, ben ik het daar volmondig mee eens.

Dat antieke vendelgezwaai is niks voor mij ook, hoe belangrijk onze vlag ook is.

Het doet me denken aan het nieuwe logo van Vlaanderen, wat een reacties daar op kwamen... beetje modern mag toch?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 17 juni 2015 om 10:49.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 11:09   #200
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat was niet de uitslag van het referendum voor de koningskwestie ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be