Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2015, 15:18   #161
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb er 2 jaar gewoond en gewerkt in 80-81-82 toen was er nog relatief veel criminaliteit maar dat nam niet weg dat de stad boeiend was en je wordt enorm gedreven. Het is een gevoel dat ik alleen in New York gekend heb. Toen ik terug naar Belgie kwam heeft het zeker 2 jaar geduurd om me terug aan te passen.
In de Seventies was NYC seks drugs and Rock'n'roll in de letterlijke zin
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 15:27   #162
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
???

Streng islamitisch?
Een stad waar islamvrouw de ene dag met, en de andere zonder hoofddoek rondlopen.
Heel gevaarlijke stad?
In Maleisië is de godsdienstvrijheid beperkt.
In Maleisië is het rechtsysteem gebaseerd op de Sharia.
In Maleisië staan bijvoorbeeld strenge lijfstraffen op het gebruik van Alcohol of wanneer ongehuwden gemeenschap hebben en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.
Maar goed als u dat een gematigde samenleving vindt houden we er een andere mening op na.
En een land waar mensenrechten met de voeten worden getreden kan ik moeilijk veilig noemen.Als je veiligheid alleen beperkt tot het gevaar dat uw horloge niet zal worden gejat kan ik dat natuurlijk begrijpen...echter voor mij is veiligheid een ietsje ruimer begrip dan dat.
Oud 13 juni 2015, 17:45   #163
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Maleisië is de godsdienstvrijheid beperkt.
In Maleisië is het rechtsysteem gebaseerd op de Sharia.
In Maleisië staan bijvoorbeeld strenge lijfstraffen op het gebruik van Alcohol of wanneer ongehuwden gemeenschap hebben en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.
Maar goed als u dat een gematigde samenleving vindt houden we er een andere mening op na.
En een land waar mensenrechten met de voeten worden getreden kan ik moeilijk veilig noemen.Als je veiligheid alleen beperkt tot het gevaar dat uw horloge niet zal worden gejat kan ik dat natuurlijk begrijpen...echter voor mij is veiligheid een ietsje ruimer begrip dan dat.
Godsdienstvrijheid beperkt? Ge gaat me toch niet vertellen dat daar enkel Moslims wonen. Ge gaat me toch niet vertellen dat de niet-moslims hun eigen godsdienst niet mogen beleven?

Ik heb daar anders zonder problemen dikke pinten (leffe, Hoegaarden enz...) gedronken met Maleisiërs.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 17:58   #164
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Godsdienstvrijheid beperkt? Ge gaat me toch niet vertellen dat daar enkel Moslims wonen. Ge gaat me toch niet vertellen dat de niet-moslims hun eigen godsdienst niet mogen beleven?

Ik heb daar anders zonder problemen dikke pinten (leffe, Hoegaarden enz...) gedronken met Maleisiërs.
Neen er wonen niet alleen moslims (meerderheid).De grondwet van Maleisië geeft de islam een voorkeurspositie en het staatshoofd is tevens godsdienstig leider...In Maleisië geldt er slechts een beperkte godsdienstvrijheid en dat heeft niks te maken met het feit dat daar ook andere godsdiensten bestaan.

Als die Maleisiërs moslims zijn en met U pinten drinken nemen zij een ernstig risico.
Het is niet opdat zij dat doen dat het ook is toegelaten.
Er zijn daar waarschijnlijk ook hopen mensen die Coke snuiven maar daarom is het nog niet toegelaten.

Trouwens wat informatie sprokkelen over dit land kan toch ook voor jou niet zo moeilijk zijn.
Oud 13 juni 2015, 21:38   #165
pajoske

Standaard

Citaat:
Neen er wonen niet alleen moslims (meerderheid).De grondwet van Maleisië geeft de islam een voorkeurspositie en het staatshoofd is tevens godsdienstig leider...
Citaat:
In Maleisië geldt er slechts een beperkte godsdienstvrijheid en dat heeft niks te maken met het feit dat daar ook andere godsdiensten bestaan.
Daar zijn toch tempels genoeg waar iedereen in vrijheid zijn eigen godsdienst kan belijden. Welke beperkingen zijn er dan volgens u?

Citaat:
Als die Maleisiërs moslims zijn en met U pinten drinken nemen zij een ernstig risico.Het is niet opdat zij dat doen dat het ook is toegelaten.
Er zijn daar waarschijnlijk ook hopen mensen die Coke snuiven maar daarom is het nog niet toegelaten.
Waar heb ik geschreven dat het moslims waren? Bijna de helft van de bevolking is niet-moslim. En dat drinken gebeurde aan een terras op straat, in Kuala Lumpur.
http://brusselsbeercafe.com/aboutus.html

Btw. Op het strand bij een restaurant met halalvoeding konden we zelfs bier drinken. Zij seveerden dat niet zelf. Maar de ober deden teken aan een Indiër die langs het restaurant zat met een koelbox vol bier.

Citaat:
Trouwens wat informatie sprokkelen over dit land kan toch ook voor jou niet zo moeilijk zijn.
Zijt gij zelf ooit in Maleisië geweest?
Oud 13 juni 2015, 21:54   #166
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke beperkingen zijn er dan volgens u?
Vraag het eens aan Lina Joy
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 22:12   #167
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sorry verward met Stormram. Maar u stelt iets zonder een link aan te brengen. Er zijn in de US een pak vuilere steden. De "gevoelige" gemeentes in Brussel zijn ook geen toonbeeld van properheid.
http://www.huffingtonpost.com/2012/0...n_1893631.html

http://www.travelandleisure.com/slid...irtiest-cities

Er zijn er nog hoor.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 23:03   #168
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn toch tempels genoeg waar iedereen in vrijheid zijn eigen godsdienst kan belijden. Welke beperkingen zijn er dan volgens u?

Waar heb ik geschreven dat het moslims waren? Bijna de helft van de bevolking is niet-moslim. En dat drinken gebeurde aan een terras op straat, in Kuala Lumpur.
http://brusselsbeercafe.com/aboutus.html

Btw. Op het strand bij een restaurant met halalvoeding konden we zelfs bier drinken. Zij seveerden dat niet zelf. Maar de ober deden teken aan een Indiër die langs het restaurant zat met een koelbox vol bier.

Zijt gij zelf ooit in Maleisië geweest?
De beperkingen heb ik gegeven.Voor de laatste keer ; beperkte godsdienstvrijheid betekent dat andere godsdiensten er worden gedoogd maar dat ze niet op dezelfde rechten en behandeling kunnen rekenen en niet gelijk zijn voor de (Islamitische wet).Trouwens het is niet opdat je in een land veel homo's ziet dat deze dezelfde rechten hebben als dat voorbeeld je misschien kan helpen begrijpen wat ik bedoel.
Je zou toch moeten weten dat homoseksualiteit er nog altijd strafbaar is en kan bestraft worden met 20 jaar gevangenisstraf ?? Dat zelfs vrijen voor het huwelijk er zwaar kan worden bestraft ?? Maar ok in jouw ogen is het een veilig land ?? Ik hoop dat je er nooit geen ongeval hebt met gekwetsten of nog erger met een dode ..dan zal je al vlug ondervinden hoe veilig het er is

Ik heb gezegd dat Alcohol voor moslims verboden is op risico van lijfstraffen.Trouwens u geeft zelf het antwoord ..de Alcohol werd geleverd door een Indiër (niet moslim).Voor zover ik weet zal een moslim in Belgie die bier drinkt niet worden gestraft....In maleisië is er wel dat risico.

En ja ik ben er meerdere malen geweest

Maar het uitgangspunt was of dit een veilig of onveilig land was en ik heb gezegd dat ik vind van niet . Ik heb je ook gezegd dat een veilig land voor mij iets meer betekent dan het risico of mijn horloge al dan niet wordt gejat.Een veilig land is voor mij in de eerste plaats een land alwaar ik als ik terecht of onterecht wordt beschuldigd van iets eerlijke rechten heb als mens en op gelijke voet wordt behandeld als de inwoners zelf en recht heb op een eerlijk proces en waar mensenrechten worden gerespecteert.Kortom een land is in mijn ogen alleen veilig indien een land de naam rechtsstaat waardig is.En volgens mij is Maleisie geen rechtstaat.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2015 om 23:31.
Oud 14 juni 2015, 05:44   #169
pajoske

Standaard

Citaat:
De beperkingen heb ik gegeven.Voor de laatste keer ; beperkte godsdienstvrijheid betekent dat andere godsdiensten er worden gedoogd maar dat ze niet op dezelfde rechten en behandeling kunnen rekenen en niet gelijk zijn voor de (Islamitische wet).Trouwens het is niet opdat je in een land veel homo's ziet dat deze dezelfde rechten hebben als dat voorbeeld je misschien kan helpen begrijpen wat ik bedoel.
Je zou toch moeten weten dat homoseksualiteit er nog altijd strafbaar is en kan bestraft worden met 20 jaar gevangenisstraf ?? Dat zelfs vrijen voor het huwelijk er zwaar kan worden bestraft ?? Maar ok in jouw ogen is het een veilig land ?? Ik hoop dat je er nooit geen ongeval hebt met gekwetsten of nog erger met een dode ..dan zal je al vlug ondervinden hoe veilig het er is

Ik heb gezegd dat Alcohol voor moslims verboden is op risico van lijfstraffen.Trouwens u geeft zelf het antwoord ..de Alcohol werd geleverd door een Indiër (niet moslim).Voor zover ik weet zal een moslim in Belgie die bier drinkt niet worden gestraft....In maleisië is er wel dat risico.

En ja ik ben er meerdere malen geweest

Maar het uitgangspunt was of dit een veilig of onveilig land was en ik heb gezegd dat ik vind van niet . Ik heb je ook gezegd dat een veilig land voor mij iets meer betekent dan het risico of mijn horloge al dan niet wordt gejat.Een veilig land is voor mij in de eerste plaats een land alwaar ik als ik terecht of onterecht wordt beschuldigd van iets eerlijke rechten heb als mens en op gelijke voet wordt behandeld als de inwoners zelf en recht heb op een eerlijk proces en waar mensenrechten worden gerespecteert.Kortom een land is in mijn ogen alleen veilig indien een land de naam rechtsstaat waardig is.En volgens mij is Maleisie geen rechtstaat.
Gij hebt in eerste instantie geschreven dat er zware lijfstraffen zijn op het drinken van alcohol. Iemand die dit leest over Maleisië interpreteert dat alsof je ook als buitenlander grote risico's loopt op een zware bestraffing zoals in sommige zeer strenge moslimlanden. In niets laat ge merken dat bijna de helft van de bevolking, en zeker vreemdelingen, er zonder problemen in het openbaar alcohol mogen drinken.
Ongevallen?
Heb je het over de verzorging? Ik ben daar geopereerd na een ongeval. De verzorging en ziekhuizen waren er sober maar met veel en uiterst vriendelijk en behulpzaam personeel.
Hebt ge het over juridische gevolgen als ge een ongeval veroorzaakt? Dan ken ik nog wel wat landen waar het zeer gevaarlijk is. De verenigde staten o.a. hoeveel mensen werden daar levenslang of tot de dood veroordeeld op basis van zeer betwistbare of zelfs valse bewijzen. waar onschuldige mensen er noodgedwongen voor kiezen schuld te bekennen om een lagere straf te krijgen. Is dat dan een veiliger land?
Oud 15 juni 2015, 20:08   #170
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de Seventies was NYC seks drugs and Rock'n'roll in de letterlijke zin
Vooral hard werken en ben nooit een fan geweest van drugs en rock n roll. S'avond's jagen op de wijven in de single bars van Upper East zal ik niet ontkennen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 20:23   #171
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij hebt in eerste instantie geschreven dat er zware lijfstraffen zijn op het drinken van alcohol. Iemand die dit leest over Maleisië interpreteert dat alsof je ook als buitenlander grote risico's loopt op een zware bestraffing zoals in sommige zeer strenge moslimlanden. In niets laat ge merken dat bijna de helft van de bevolking, en zeker vreemdelingen, er zonder problemen in het openbaar alcohol mogen drinken.
Ongevallen?
Heb je het over de verzorging? Ik ben daar geopereerd na een ongeval. De verzorging en ziekhuizen waren er sober maar met veel en uiterst vriendelijk en behulpzaam personeel.
Hebt ge het over juridische gevolgen als ge een ongeval veroorzaakt? Dan ken ik nog wel wat landen waar het zeer gevaarlijk is. De verenigde staten o.a. hoeveel mensen werden daar levenslang of tot de dood veroordeeld op basis van zeer betwistbare of zelfs valse bewijzen. waar onschuldige mensen er noodgedwongen voor kiezen schuld te bekennen om een lagere straf te krijgen. Is dat dan een veiliger land?
Uiteraard zijn er andere landen die zeker niet veiliger zijn.En net ook die landen zijn geen rechtstaten.Nu als ik in de penarie geraak al dan niet terecht hoop ik toch eerder dat dit gebeurd in de VS dan in Maleisië...zelfs al is hun juridisch systeem niet altijd even betrouwbaar daarin heb je gelijk.
Oud 16 juni 2015, 09:09   #172
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De Wevers promostunt heeft de stad Antwerpen maar 2200 euro gekost. De prijs van twee heen en terug ticketten naar de VS voor een journalist van elk van de twee overblijvende mediagroepen. De Wever eet een wafel, De Wever staat te pissen, De Wever loopt verloren, De Wever vraagt zich af wat De Crem heelder dagen doet maar niet hoe Sleurs haar dagen doorbrengt, ... .
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 11:18   #173
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De Wevers promostunt heeft de stad Antwerpen maar 2200 euro gekost. De prijs van twee heen en terug ticketten naar de VS voor een journalist van elk van de twee overblijvende mediagroepen. De Wever eet een wafel, De Wever staat te pissen, De Wever loopt verloren, De Wever vraagt zich af wat De Crem heelder dagen doet maar niet hoe Sleurs haar dagen doorbrengt, ... .
Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor tickets van journalisten om een politieker in de bloemetjes te zetten?
Dit is corruptie!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 13:52   #174
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor tickets van journalisten om een politieker in de bloemetjes te zetten?
Dit is corruptie!
Het ergste is dat de artikelen in de media volksbedrog zijn. Want ge ziet van hier dat zo een journalist ook maar negatief over BDW durft schrijven.
Zou Marie nu ook gaan klagen over de belgicisten die de media in hun macht hebben.
Oud 16 juni 2015, 21:16   #175
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ergste is dat de artikelen in de media volksbedrog zijn. Want ge ziet van hier dat zo een journalist ook maar negatief over BDW durft schrijven.
Zou Marie nu ook gaan klagen over de belgicisten die de media in hun macht hebben.
Ik denk dat deze tweet daar een prima antwoord op geeft: https://twitter.com/jdceulaer/status...340032?lang=nl

Het is van iemand die je in geen 200 jaar van enige BDW-sympathie kunt verdenken...
Oud 16 juni 2015, 22:32   #176
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik denk dat deze tweet daar een prima antwoord op geeft: https://twitter.com/jdceulaer/status...340032?lang=nl

Het is van iemand die je in geen 200 jaar van enige BDW-sympathie kunt verdenken...
Vranke links-belgicistische mondjes met 1 rake reactie gesnoerd.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 08:19   #177
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Vranke links-belgicistische mondjes met 1 rake reactie gesnoerd.
???

Mijn mod gesnoerd? Droom verder. Mijn opmerking blijft. Maar geldt blijkbaar voor meer politici.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Niet dat mij dat verwondert. Ik heb hier al eerder bedenkingen gemaakt bij de onafhankelijkheid van onze media. Vooral als je ziet dat vele kranten en tijdschriften door dezelfde machtsblokken geleid worden.

PS NVA-ers hebben precies oogkleppen op. Wie kritisch is voor hun partij kan in hun ogen enkel "links" zijn. Gij zijt precies simpele zielen die enkel zwart-wit kunnen denken..
Oud 17 juni 2015, 11:00   #178
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
???

Mijn mod gesnoerd? Droom verder. Mijn opmerking blijft. Maar geldt blijkbaar voor meer politici.

Niet dat mij dat verwondert. Ik heb hier al eerder bedenkingen gemaakt bij de onafhankelijkheid van onze media. Vooral als je ziet dat vele kranten en tijdschriften door dezelfde machtsblokken geleid worden.

PS NVA-ers hebben precies oogkleppen op. Wie kritisch is voor hun partij kan in hun ogen enkel "links" zijn. Gij zijt precies simpele zielen die enkel zwart-wit kunnen denken..
Bedankt voor het zwart-witdenken (of met het zijn N-VA-de restdenken), zwart-witdenker.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 juni 2015 om 11:02.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be