![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() De landen die beweren dat het schandalig is dat wij Europeanen die vluchtelingen in de Middelandse zee aan hun lot overlaten, die zullen ons toch wel met open armen ontvangen zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Vluchtelingen uit W-Vlaanderen werden naar het schijnt als stront behandeld in Limburg in WO1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat wel degelijk om het land. Vraag eens aan een Amerikaan of hij wil vechten voor zijn land. Velen zullen ja zeggen.Hier kan je inderdaad niemand vragen om te vechten voor zijn land omdat niemand ook maar een zak geeft om zijn land, omdat onze nationaliteit op een gegeven moment gratis werd weggegeven aan al wie naar hier kwam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Oorlog = beschaving buiten.
Of wat denk je ? Dat als ze hier met tanks rondrollen ze zich opeens gaan onthouden van wreedheden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorlog = politiek = beschaving buiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burger
|
![]() Waw. Daar kijk ik wel van op. Ik ga vechten ja. Niet voor mijn land, maar voor waar het voor staat. Vallen de Russen binnen, ik meld me aan. Willen de moslims de boel hier overnemen, ik haal mijn botinnen van zolder en ik vecht. Komen hier ineens een bende halvezolen aan de macht die een loopje nemen met onze vrijheden, ik smeer mijn antieke Carcano en ik ga erachter aan.
Ik vlucht niet. Vluchten is gemakkelijk, effectief de mouwen opstropen en wérken/vechten voor je rechten, je familie en je eigendom is heel wat lastiger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Soldaten die gevangen worden blijven bepaalde rechten behouden. Burgers die eigenhandig gaan meevechten (en daar gaat het in deze draad over dacht ik) worden beschouwd als franc-tireur en mogen als dusdanig stante pede geëxecuteerd worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Ik ken geen enkele oorlog waar men netjes de burgers heeft ontzien.
Theorie =! praktijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil maar zeggen dat indien je als burger gaat vechten, je daar ook bewust van moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is dan ook moderne tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Conclusie: als je wil vechten, ga dan in het leger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in mijn ogen is het niet meer of minder dan op het onvermijdelijke wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |