![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Hun ideaal tot dan toe was puur communistisch: niemand in een eigen huis (foei, zo'n kapitalisme) maar alle arbeiders 'gebonden' aan een huisvestingsmaatschappij, liefst van sossenkleur. Men is in het sossendom Vlaanderen precies Steve Stunt zijn schaarste goede ideeën aan het vergeten. En ondertussen vergeet men dat Vlaanderen een regio is met een van de hoogste ratio's ter wereld waar gezinnen in hun eigen eigendom wonen. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Met permissie maar bij belasting op loon heb je dankzij een paar tientallen mogelijke fiscale aftrekkingen en optellingen bij de belastingsvrije som en weet ik veel, geen gelijke belasting voor elke burger dus wordt loon NIET gelijk belast op deze manier. Vermits er bovendien schalen zijn, wordt de één zijn loon aan x procent globaal gezien belast terwijl een ander y procent zal betalen (wijkt dus zelfs af moesten situatie dezelfde zijn en enkel bruto loon verschillen).
Bedrijfswagens worden 100% onafhankelijk belast. Enige factoren zijn afhankelijk van de auto op zich, niet van de persoon op zich. Beide situaties indachtig, zijn bedrijfswagens een eerlijkere manier van belastingen betalen. Ieder betaalt naargelang van het voordeel. Duurdere, meer vervuilendere wagen -> meer bijdrages. Dat is bij loonschalen even zeer waar maar daar zit je ook nog eens met andere factoren. Dus ofwel is de auto eerlijk belast, ofwel zijn ze alle twee oneerlijk naar mijn mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Athelas : 17 juni 2015 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Minister
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||||
Minister
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
|
![]() Citaat:
Een vertegenwoordiger, die heeft een functiewagen. Een rol die continue van locatie A naar B moet, die heeft een functiewagen. Een rol die zo geen fratsen moet uithalen, die heeft een salariswagen. En daar is niks verkeerd mee. Dat maakt deel uit van het salaris, binnen de wetmatigheden die zijn opgesteld (wetmatigheden die er gekomen zijn omwille van de verstikkende fiscale druk). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alleen is dat niet ok voor het afgunst-socialisme. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
![]() Citaat:
Dit zijn trouwens niet enkel mijn ideeën, maar deze van nagenoeg alle specialisten.
__________________
Ignorance is bliss |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
# Remember een staaltje van jouw specialisatie en nagenoeg alle specialisten van uw soort: http://forum.politics.be/showthread.php?t=210887 Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juni 2015 om 21:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Rij sochtends eens naar Brussel of Antwerpen. Of omgekeerd savonds.
Enough said. Zonder bedrijfswagens gingen veel meer mensen ofwel bij het werk wonen, ofwel carpoolen, ofwel via het openbaar vervoer. En ja die paar %'en kunnen het verschil maken tussen rijden en stilstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Zorg er dus voor dat werkgevers en werknemers meer logische keuzes gaan maken. Verlaag de lasten op arbeid, en je moet al die onnozele dinges als maaltijdseks , ecoseks, ... zelfs niet meer afschaffen. Want ze zullen zichzelf elimineren. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Want dan ga je het in de uitgaven zoeken. Voor mij is dat heel erg goed, maar ik ben nog geen politieker tegen gekomen die dat zou durven. De bedrijfswagens zijn een pragmatischer doel om eerlijker en groener te belasten. Laatst gewijzigd door Tavek : 17 juni 2015 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
![]() Welke wil je hebben?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130917_075 http://www.knack.be/nieuws/belgie/be...mal-96565.html Oorzaak / gevolg van voorgaande. Tunnelvisie. Vakidiotie. Welgekend fenomeen bij mensen die dag in dag uit hetzelfde doen. Welke wil je hebben? http://www.gva.be/cnt/aid1521325/oes...id-is-een-ramp http://www.knack.be/nieuws/auto/bedr...al-136351.html Citaat:
__________________
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 18 juni 2015 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
|
![]() Citaat:
Maar jij huilt graag mee met de prutsende overheid. Niemand van onze buurlanden rijdt minder kilometers per jaar als Vlaamse benzinewagenrijders, daar lees je dus niets van. Ze (beleid) zouden zich beter afvragen waarom de gemiddelde Vlaming zoveel de diesel-auto neemt. Maar dat komt natuurlijk als een boemerang in hun eigen gezicht terug: het infrastructureel falen van het Belgisch-Vlaams mobiliteitsbeleid dat sinds 1990 niets of amper iets veranderd heeft. Tenzij het nog meer pesten van de automobilist door verkeerremmende maatregelen en afsluiten/belemmeren van bestaande wegen. Ook het degraderen van de capaciteit van hoofdwegen naar secundaire wegen en gemeentewegen, en niet te zorgen voor een ontlastings alternatief rond de stadskern of dorpskern. Buiten eerder pestborden te plaatsen heb ik maar weinig gezien, enkele uitzonderingen bestaan er wel, maar die moet je al zoeken met een vergrootglas. Dat misbeleid wat helemaal geen extra-rekening houdt met de bevolkingsgroei. Welke mobiliteitsalternatieven biedt de overheid dan wel aan ? De fiets (want sneller als de bus) maar met het laden en vervoeren en comfort en snelheid hapert het... Citaat:
Citaat:
Citaat:
De gemiddelde Vlaming met een benzinewagen legde 8709 km per jaar af in 2011 en dalende tendens, in 2006 was dat nog 9800 km en in 1990 zou dat nog > 12.000 km/jaar geweest zijn. Soit, voor gans Belgie legde de gemiddelde benzinewagen in 2011 8791 km/j af. Diesel 19.595 km/jaar bron onderaan. http://www.mobilit.belgium.be/nl/bin...466-224870.pdf Toon me eens de buurlanden die minder kms afleggen met een benzinewagen ! Zelfs bij dieselwagens heb ik twijfel... Even checken bvb NL Citaat:
Maar je hoeft het niet op te zoeken het staat in de Belgische pdf ook, dus de onwaarheden uit de media worden uitgeklaard: page 21: Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2015 om 11:42. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Al dikwijls gezegd. Ik heb meerdere wagens die fiscaal worden ingebracht. Eén ervan is zelfs nu een ware aftrekpost zonder 1 euro VAA (staat stil als belegging maar wordt wel boekhoudkundig afgeschreven). Maar schaffen ze morgen heel dat fiscaal gunstregime van cadeau's met bedrijfswagens af dan vloek ik maar zal ik ook juichen. Ik ben VOOR afschaffing van heel het fiscaal systeem van bedrijfswagens. Heel simpel : een bedrijfswagen mag een bedrijf kopen/leasen maar 0% in de Boekhouding in te brengen. Natuurlijk gaat het nooit zo ver gaan dus als alternatief zou ik voorstellen: bedrijfswagens mogen nog aan allemaal hetzelfde 50% fiscaal voordeel (alles dus ook lichte vracht) en maximum aankoopbedrag van 25.000 euro en een CO uitstoot van 99 g.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Da kannie ! Na decennia van sossen in de meerderheid, en na zo lang Di Rupo !! .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Burger
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 199
|
![]() Weet u, het kan me eigenlijk geen hol meer schelen.
Rekeningrijden, extra belasten van bedrijfswagen, ... u doet maar. Voor elk probleem bestaat een oplossing en desnoods ga ik een auto in het buitenland huren en vraag ik dat ze de factuur als "diesnten" omschrijven, dan kan ik ze nog 100% aftrekken ook. Zolang er niet ten gronde wordt nagedacht over een totaal beleid speel ik niet mee. Voor alle duidelijkheid: - Mensen gaan niet verhuizen naar een plaats dichter bij hun werk, heeft u de kosten voor de aankoop van een huis al gezien? 10% op een aankoop van een modaal huis van 250.000 is 25.000€. Daar kan je al wat kilometers mee belasten. - Het openbaar vervoer opsturen; Ja. Daar w�*l ik het zelfs niet meer over hebben. OV=kut, punt. - Salariswagens: alleen de term al duidt op afgunst. "Als ik het niet heb mag jij het ook niet hebben". Exact dezelfde redenering voor de progressieve belastingsschalen. "Jij bent rijker dus ik ga dieper in je zakken zitten". Braaaaaaaak. - Rekeningrijden? Ok, maar dan wil ik ook rekening-socialezekerheid en rekening-justitie en rekening-gebruik van openbaar vervoer. De verbruiker betaalt. Eerlijk is eerlijk. Dé oplossing? - Schaf alle belastingen op de aankoop van een huis af en belast de meerwaarde die je creëert op de verkoop. - Vlaktaks - Investeer in andere vormen van mobiliteit, zoals eenzitters voor pendelaars, vrachtvervoer scheiden van personenvervoer, zelfrijdende voertuigen, een metronet over heel vlaanderen (dat eigenlijk maar een zakdoek groot is) - Het aan banden leggen van de macht van vakbonden om verkeer te verstoren. Voor mijn part mogen ze dagelijks op het paleizenplein gaan protesteren maar hoe meer ze het verkeer belemmeren, hoe meer ik zin heb om er gewoon op te schieten, de eikels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
En nu de nationalisten. En wat blijkt: ze doen het geen haar beter. Het is gewoon een continuiteit van Di Rupo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
|
![]() Tuurlijk gaat het afschaffen van bedrijfswagens de files niet oplossen. Dan nog zullen die mensen naar hun werk moeten rijden. En waarom pendelen zovelen naar Brussel of Antwerpen? Niet omdat ze een wagen krijgen maar omdat daar het werk te vinden is.
En verhuizen? Met de verkoop van je huis in pakweg Limburg heb je nog niet eens de helft van het geld om een woonst in Antwerpen of Brussel aan te schaffen. Dan laten we de taksen nog even buiten beschouwing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Echter mij is het niet helemaal duidelijk waarom een niet nader gedefinieerd IT bedrijf in Brussel, gelegen vlakbij een station, nog steeds alle werknemers een bedrijfswagen aanbiedt. Met als gevolg dat alle werknemers met de wagen komen. Indien die firmawagen er niet was, kan ik mij inbeelden dat ze veel meer met de trein kwamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
|
![]() Omdat ze anders geen IT'ers zouden vinden die bereid zijn om voor hen te komen werken, tiens. Ongeacht de ligging van het bedrijf of de nabijheid van openbaar vervoer. Volgens het (intussen helaas maar al te ingeburgerde) principe "Een IT-job = inclusief salariswagen".
|
![]() |
![]() |