![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Biseksueel?
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijt ge al onder een auto gelopen ? Is de sociale dienst van de gemeente al langs gekomen omdat uw woning een puinhoop is ? Gaat ge lopen als ge een andere persoon ziet ? Allez ja hoor, jij kan dat zeggen, maar mijn ervaring met de overheid is dat ze graag geschreven bewijzen willen hebben, liefst met een stempel van een andere overheidsdienst. Volgens mij ben je bipolair: moodswings, depressies, etc....daar bestaan medicijnen voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Doe het misschien als volgt:
Laat je (eventueel tijdelijk) gehandicapt verklaren bij de FOD op basis van je psychiatrische dossier. Dat verschaft je dan al meteen de ademruimte op financieel gebied. Belangrijk daarbij is dat je psy een fatsoenlijke begeleidingsbrief/aanvraag opmaakt waarin de problematiek uit de doeken wordt gedaan. Lees dat schrijven en hou je daar strikt aan wanneer je bij de controlearts gaat. Spreek hem ook over je adoptieverleden en hoelang je er al alleen voor staat. Zeg hem in welke afschuwelijke toestand je naar België gekomen bent: ondervoed/schurft ... etc. Zeg hem of haar dat je in nood bent, al meer dan een decennium, hoe je vanalles al probeerde met veel goede wil, maar dat vele instituten gruwelijk lege dozen zijn en manifest oneerlijke ambtenarij die zichzelf in stand houdt zonder mensen ook daadwerkelijk echt aan werk te helpen. Zeg hem dat je zo kwetsbaar bent geworden, dat je onder stressstoornissen lijdt a Zeg ze dat je een ondraaglijk leven leidt/lijdt en dat je geen andere manier ziet om jezelf te redden. Denk daarbij aan je eenzaamheid en laat de tranen maar komen. Da's allemaal niet gelogen. Dat je op deze manier maar een uitweg ziet en dat is suïcide of euthanasie via ULteam. Zeg hen dat je niet van plan bent om heel je leven te profiteren en dat dit tijdelijk is, maar hou je daar dan ook daadwerkelijk aan. ZEG DAT JE ABSOLUUT TERUG ZAL GAAN STUDEREN EN DOE DAT OOK. Dat is de enige uitweg. Ga iets studeren, aan een hogeschool, waar effectief ook vraag naar is op de arbeidsmarkt. Blijf weg uit de klassieke vrouwenrichtingen, maar kies iets nieuws en toekomstgericht. Geen administratieve nonsens, geen sociale kakkerij, maar concreet. Bereid je goed voor en licht je voldoende in. Stick to the fuckin' plan. Het zal wel even duren voor je iets terug van hen te horen krijgt, maar blijft hoopvol en positief. Nog 2 zaken: Kun je je adoptieouders er nu echt niet van overtuigen om je terug in huis te nemen, al was het voor een tijdje? Zeg hen dat je een deel van de kosten voor je rekening zult nemen (voeding) en dat je je zult engageren in het huishouden. Vertel hen dan over je plan, je laatste kans, en hoe zeer je nood hebt aan stabiliteit en gemoedsrust om het te halen. Wees mild en bijt op je tanden. Een professionele bachelor is slechts 3 jaar waarvan je het overgrote deel van de tijd op school en in de boeken zult doorbrengen. Blijf zo veel mogelijk thuis weg en studeer hard. Dat zal je toch wel lukken? zaakje nummer 2: Wat de arbeidsmarkt betreft en je gat in de cv heb ik (denk ik) een perfect alibi gevonden. Zeg ze dat je op zoek bent gegaan naar je echte ouders in Zuid-Korea en dat het eerst 3 jaar heeft geduurd voor je heel het land afgereisd was van Pusan naar Seoel om elke familie met jouw achternaam te contacteren. Dat je dat financieel heeft geruïneerd en dat je daarmee je adoptieouders kwaad hebt gemaakt en dat je van de regen in de drop bent terechtgekomen. Daarna ben je terug naar Zuid-Korea gegaan en hebt er in een weeshuis gewerkt. Voila. Succes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu ik verwacht ook niet het maximum aan punten, een minimum van 7 is al ok, want dat er iets aan me mankeert is wel duidelijk anders was ik wel aan het werk als iedereen, maw ik ben een zwakke van het systeem .. ![]() ![]() ps. bipolaire stoornis is het niet ... Laatst gewijzigd door bembem : 18 juni 2015 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Ach ge hebt gelijk stormram, maar met 817 euro kan ze ook student spelen, op een kot.
Ze zou dat nu al perfect kunnen doen, en aangezien ze geen diploma heeft, zou het OCMW het ook toelaten. Er zijn genoeg studenten met een leefloon. De vraag is: waarom doet ze het niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stormram er staan goede puntjes in je message die ik zeker zal trachten te volbrengen thx ^^
wat betreft die zogezegde trip/zoektocht in Korea, ik weet niet maar werkgevers kunnen toch aan de hand van het rijksregisternummer zien of je al dan niet overseas bent geweest? ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 18 juni 2015 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
privacy ? ok liegen is geen goeie zaak, als het uitkomt is liegen over uw CV onstlag op staande voet en state pede terug richting OCMW. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Wie weet zit uw toekomstige werkgever hier op dit forum en leest hij deze draad...aangezien ge hier ook al fotos hebt gepost, zijt ge herkenbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() omdat bijna al m'n energie volop naar tactieken om te overleven gaat ![]() omdat ik inmiddels te oud ben om nog te gaan studeren, en de moed en fut me ontbreken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan moet ge daarna niet kuisen. Laatst gewijzigd door Tavek : 18 juni 2015 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bof, ik moet eerlijk zeggen dat dat het minste van m'n zorgen is, daarbij zelfs met een hoger diploma zal ik tijdens sollicitatiegesprekken niet zo vlot als gewenst overkomen .. ik ben er maw gerust in dat ik ooit een echte job als iedereen zal hebben, en heb met die aanvraag FOD eigenlijk stilaan vrede genomen ook al klinkt dat natuurlijk nogal lamlendig voor iemand die normaalgezien als actieve dertiger door het leven zou dienen te gaan ....... but that's life! we can't all be winners ... ! :-s
Laatst gewijzigd door bembem : 18 juni 2015 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over mannen met 3 tanden en een onverstaanbare vorm van het nederlands. Standaard outfit: een marcelleke met een joggingbroek en sletsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die hebben dat recht niet. Ik kan begrijpen dat je in jouw situatie al verschrikkelijk abusieve dingen hebt meegemaakt met werkgevers die hun boekje te buiten gaan of misbruik maken van situaties, maar overtuig jezelf van het feit dat werkgevers geen almachtige goden zijn naar wiens pijpen je willoos en slaafs moet dansen. Veel Vlamingen zitten als schapen in dat denkkader vast omdat ze simpelweg nooit anders hebben gekend, jij wel. De meesten overschatten en onderschatten zichzelf. Als je dat doorziet, dan is dat een troef en moet je die ook gebruiken. In de VS is falen en opnieuw beginnen de meest doodnormale zaak. Failliet, het te bont gemaakt, onderuitgegaan ... ze verplaatsen zich naar een andere staat en starten opnieuw. Hier is men allergisch voor mislukkingen, maar daaruit leer je juist en word je zelfredzaam en inventief. Dat zijn degenen die stinkend rijk worden, niet de pennenlikkers op de bureautjes van een of andere multinational met een standaard leven. Leer jezelf terug te appreciëren door ervoor te gaan. Doe het voor jezelf, niet voor je adoptieouders of voor de werkgevers. Dat is de beste motivator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() yep! ik ben intelligent ![]() ![]() ![]() (en euh wie weet dat ik in de toekomst nog wel terug ga studeren ... maar nu even niet, lol) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Studeer voor psychiater.
Dat scheelt in de kosten.
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn geen binnenwegen meer. Jij hebt het moeilijkste pad gekozen en die loopt over de 38ste breedteparallel door mijnenvelden en prikkeldraad. Ginds achter kun je de lichtjes van Seoel al zien. Nu moet je laten zien dat je krijgersbloed hebt, niet later, want tegen de grenswacht die achter je aan zit, ben je niet opgewassen. Kruipen, schuilen en lopen. De overwinning is nabij, maar je moet ze een handje helpen. Je bent onder gruwelijke omstandigheden in het leven gekomen en hebt alles tegen gehad tot nu toe. Ik wil niet geloven dat er geen uitweg bestaat voor jou, dat er geen plan kan zijn. Laatst gewijzigd door Stormram : 18 juni 2015 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |