![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dus vanaf nu: iedereen die naar den Aldi in plaats van den Delhaize gaat, iedereen die in de solden koopt, iedereen die een Opel Astra bestelt ipv een Bentley, of iedereen die de bus neemt ipv zijn eigen zwaarbelaste benzine te verstoken: fiscaal afstraffen! Want dat zijn allemaal gemiste extra inkomsten voor de staat die ik dan moet bijpassen. En voor de rest van de sociale zeikers: start een bvba en lease uw Bentley als bedrijfswagen. En kom dan nog eens uitleggen wie hem betaalt of subsidieert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat daar toch een compromis voor moeten zoeken, en de sterk onderbelaste firmawagens zitten daar mooi midden in het doel te wachten. Als een van de zaken. Zulke tax shift gaat miljarden kosten. Vermogens zullen ook aangesproken worden. Echter werken gaat dan meer renderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister
|
![]() Dat het een "groot" voordeel is, is irrelevant en kan al helemaal geen reden zijn om het niet te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat zijn an sich gewoon anomaliën die er uit moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan wel discussieren over de grenzen (30k, 40k, 50k....) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() Of inderdaad een vennootschap oprichten.
En je via de bedrijfswinst laten uitbetalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar het kan zeker een brug worden naar lagere loonlasten, opgeven van 'heilige huisjes' en consumptie betaalt iedereen ipv enkel mensen met lage-midden inkomens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Minister
|
![]() Idd lonen van 4000-4500 zijn niet de echt hoge lonen natuurlijk maar wel mooie, hoge lonen voor een groot deel van de middenklasse. We hebben het hier niet over directeurs, managers en dergelijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat is wel een ander voorbeeld van "loon" dat anders belast wordt; iets waartegen je je hier al een heel topic lang aan het verzetten bent ![]() Citaat:
![]() En ja, waar we heen trekken is dat er ook, maar goed, dat wil daarom niet zeggen dat je het er mee eens moet zijn, het is en blijft discriminatie (ook al is het daar een discriminatie van 30% op de schaal tot 180k, dat zijn tenminste normale percentages) Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Als we dan toch bezig zijn, zie ik idd geen reden om die laatste schaal ook eventueel niet gewoon af te schaffen. We hebben genoeg sociale vangnetten voor lage lonen, en dat moet zo blijven, maar werken mag ook beloond worden. Als we dan toch progressiviteit behouden, 500.000k? Komt in se op hetzelfde neer. Echt hoge lonen betalen dat niet en niemand anders verdient 500.000 euro. EDIT: het ligt nu dus al op 37k, ik stel dus zowieso meer dan 50k voor. Laatst gewijzigd door Athelas : 19 juni 2015 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als mijn werkgever mij enkel in euro's mag uitbetalen, gaat hij mij meer opslag moeten geven om zelf mijn Mercedes te kopen en onderhouden. En dan kunt gij komen zeiken dat het verschil in brutoloon tussen de vuilnisman en mijzelf te hoog is, en dat daarom de hoogste schijf wel nog meer mag worden belast. Ik ken uw soort toch wel zeker. Alles wat gij doet of krijgt is ok, als een ander iets meer of iets anders krijgt dan vindt ge wel een reden waarom het moet worden aangepakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerlijke fiscaliteit, milieuonverwegingen, mobiliteit...allemaal geen geldige argumenten om van de bedrijfswagen af te geraken volgens u. Degene die er eentje hebben, willen ze houden. Klinkt heel sterk als de ambtenaren: degene die een benoeming hebben, willen er ook niet van af. Veel pot en ketel hier. Het doet me deugd dat de regering alvast aan het nadeken is over 1 algemene vermogensbelasting op alle roerende en onroerende inkomsten. Dat is al een stap in de juiste richting. Nu nog hetzelfde doen voor inkomsten uit arbeid: 1 set progressieve belastingsschalen waarin alles in terecht komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk overal in de EU behalve Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zolang de tegenstanders zich enkel blijven vasthouden aan "daar kan je geld halen", gaat iedereen die weet waarom die wagens er in de eerste plaats zijn, zich blijven roeren. Doe eens een constructief voorstel; stel bijvoorbeeld voor om de lease-kost van een bedrijfswagen maandelijks als netto onkostenvergoeding uit te betalen, waarbij de begunstigde ermee kan doen wat hij/zij wil. Je zal al een pak verder geraken. Willen ze er dan alsnog zelf een wagen mee gaan halen, ze doen maar. Willen ze er dichter bij huis een huis/appartement mee huren, ze doen maar. Willen ze ermee sparen, ze doen ook maar. Willen ze het door hun neus jagen, ze doen eveneens maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie wel iets in een mobiliteitsbudget waar iedereen facturen kan binnenbrengen voor zijn/haar vervoer: fiets, openbaar vervoer, eigen wagen en de werkgever vergoedt hier een deel van. Maar geen 1000 euro netto per maand nee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() En dat hoeft trouwens zelfs niet eens zonder ook maar enige vorm van lasten; dat zijn bedrijfswagens vandaag immers ook niet, ook al wordt dat in dit topic maar wat graag genegeerd. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat fiscaal partnerschap moet dus afgeschaft worden. Alé, moest je consequent zijn natuurlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |