![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 |
Banneling
|
![]() Simpel, dat zijn stuiptrekkingen zoals eigen aan dergelijke processen, nochtans staat het allemaal deskundig beschreven in wetenschappelijke werken. Mis je niet iets in verhaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 |
Schepen
|
![]() tandem,vertel,ik ben super geintresseert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 | |
Banneling
|
![]() Zoals altijd, het aanbod aan letters is niet te overzien, ze krijgen pas écht betekenis als ze gelezen worden. Hier wordt dit proces beschreven, geen boekwerk.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, de Griekse regering, min of meer democratisch verkozen, heeft de vrijwillige keuze gemaakt om in die muntunie toe te treden. Diezelfde Griekse regering heeft gekozen om te liegen over de cijfers om toegelaten te worden. Diezelfde Griekse regering heeft gekozen om een Westerse welvaartsstaat te bouwen op een derdewereldeconomie. Diezelfde Griekse regering - of het nu Pasok of Nea Dimokratia was - werd keer op keer door de Grieken herverkozen. Dus ja, er liggen fundamentele fouten in de euro, zeer zeker. Maar de Griekse crisis is voor meer dan negentig procent de fout van de Griekse staat.
![]() |
![]() |
#1146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lijkt me eerder een grote uitzuigoperatie. Zo van : wie geld teveel heeft laat degenen die minder hebben nog maar wat harder zweten, zodat hun eigen deel alsmaar groter wordt. Nu weten we tenminste waarvoor 'de staat' dient. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 |
Schepen
|
![]() ik zeg voor 99.9%,ik wil en kan de grieken niet vrijpleiten,want ik heb met eigen ogen gezien dat de persoon die stemde op pasok",zijn zoon en dochter direct ambtenaar werden met een loon van 2900 euro per maand netto
reactie op nebur Laatst gewijzigd door serres : 20 juni 2015 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Euro had dus best ingevoerd kunnen worden zonder dat "staten" daarmee instemden. We hadden dan evengoed de Euro naast de Belgische frank kunnen gebruiken. De Belgische staat zou op een zeker ogenblik zelfs kunnen beslissen van haar fiscaliteit en andere betaalde handelingen in Euro (ook) te laten verrichten. Ambtenaren zouden dan ook (deels) in Euro betaald kunnen worden. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest men alleen in termen van deficit denken zou Japan virtueel failliet zijn. Er zitten andere assets achter die pakweg Rusland en zeker Griekenland niet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij zijt niet wel wijs, zeker ?
![]()
![]() |
#1152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat niet direct de beste richtlijn, maar het is toch stukken beter dan "politieke economie". Het is wel juist dat men die statuten, net zoals de Belgische grondwet, hoe langer hoe meer aan zijn laars aan het lappen is. Normaal gezien zou de ECB zelfs nooit aan "quantitative easing" kunnen doen volgens haar statuten.
![]() |
![]() |
#1153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve in het geval van een productieve staat (met staatsfabrieken, a la communisme), kan een staat enkel maar aan middelen komen via het fiscale. Als een staat dus een LENING aangaat, in plaats van een belasting te heffen, dan LEENT die staat per definitie van de geldschieter, met de BELOFTE van nadien belastingen te heffen op de anderen om die lening af te betalen he. Anders zou het geen lening zijn. Natuurlijk dat de staat het Ponzi schema toepast van dat zogezegd NIET te doen, en gewoon een nieuwe, grotere lening aan te gaan om de vorige te betalen, om die dan weer met een nog grotere af te betalen, en die op haar beurt met een nog grotere en zo voort. Maar als je het concept van staatslening beschouwt op zich, komt dat inderdaad neer op "van iemand geld lenen, en hem beloven van nadien hogere belastingen te heffen op anderen om het terug te betalen". Zelfs met het ponzi schema heb je dat voor. Want daar betekent die eeuwigdurende lening een extra permanente geldcreatie, die inflatie zal veroorzaakt hebben, en dus neerkomt op een waardeverlies van spaargeld - het equivalente van een belasting. Dus ja, staatsleningen zijn ALTIJD een vorm van belasting van de anderen, om de geldschieter mee te betalen.
![]() |
![]() |
#1154 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er schuld dient worden kwijtgescholden prefereer ik dat te doen in eerste instantie voor de armsten. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 juni 2015 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vandaar: De euro is en bijzonder slecht idee ... Citaat:
Vandaar: ... dat bijzonder slecht werd uitgevoerd.
![]() |
![]() |
#1157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Toch simpel, zoals douane en rijkswacht net na invoering van het Schengenakkoord me ooit diets maakten toen ze me 15km voorbij de grens stopten... de grens ligt nu op overal meneer. ![]() Vrij verkeer van mensen, goederen, geld en diensten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |