Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2015, 20:22   #1181
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[

Laatst gewijzigd door Gipsy : 20 juni 2015 om 20:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 20:27   #1182
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Op zich allemaal geen probleem, we doen het gewoon andersom waarmee we tal van obstakels omzeilen. Misschien heeft het intellect van dienst daar nog niet aan gedacht?

Ze hebben daar wel aan gedacht veronderstel ik, maar de enige mogelijke succesvolle revolutie, de fluweelzachte revolutie, wordt door hun als een bedreiging voor hun belangen ervaren.

Terecht trouwens, zo'n revoluties kan men niet zomaar kapen.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 juni 2015 om 20:28.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 20:28   #1183
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben daar eigenlijk veel minder negatief tegenover. Ik zie de Euro niet als een "staatsdinges" maar als een beschikbare entiteit, die je kan, of niet kan, gebruiken als asset om zaken mee te betalen. In feite zou het invoeren van de Euro totaal onafhankelijk van enige staat moeten zijn. Een "vrije munt" door een zeker consortium van vrije banken georganiseerd. Je gebruikt het, of je gebruikt het niet. Zoals bijvoorbeeld bitcoin. Ik zie trouwens geen enkel probleem voor een land om tegelijkertijd een nationale munt te hebben, en de Euro. De Euro gebruiken zou een prive aangelegenheid zijn. Zoals wij eigenlijk ook dollars of roebels zouden kunnen gebruiken als betaalmiddel, naast Euro's, en, waarom niet, Belgische franken. Het is altijd eigenaardig geweest dat je in een land maar met 1 betaalmiddel kan betalen. Tenslotte is "betalen" een zaak tussen de koper en de verkoper, en als die overeenkomen om in een ander betaalmiddel te werken, zie ik daar het probleem niet in. Of mijn bakker nu Euro's, dollars, bitcoins, of gelijk welk ander betaalmiddel beslist van te aanvaarden (aan wisselkoersen die hij zelf beslist, maar die natuurlijk enige relatie moeten hebben met de echte wisselkoersen, als hij wil dat iets anders dan het goeiekoopste betaalmiddel gebruikt wordt), is een affaire van die bakker (en mijzelf als ik bij hem brood ga kopen). De Euro had dus best ingevoerd kunnen worden zonder dat "staten" daarmee instemden. We hadden dan evengoed de Euro naast de Belgische frank kunnen gebruiken. De Belgische staat zou op een zeker ogenblik zelfs kunnen beslissen van haar fiscaliteit en andere betaalde handelingen in Euro (ook) te laten verrichten. Ambtenaren zouden dan ook (deels) in Euro betaald kunnen worden. Ik denk dat het echte probleem daar zit. Inderdaad. Een monetair ding kan geen fundamentele economische onmogelijkheid oplossen. Als de goederen en diensten er niet zijn, zijn ze er niet.
En dan vergeet je misschien onze oefening nog van waaruit blijkt dat de staat de bevolking in haar greep tracht te houden, dit ondanks alle opties die deze onvrijheid opheft. Het is alsof iedereen wel weet waar de sleutel van de gevangenis hangt maar toch niet gebruikt. Is het dan niet grotendeels de bevolking die zichzelf in deze hachelijke positie gevangen houdt? Pro memorie, gewoon één van de vele opties, er zijn er natuurlijk nog meer.

(1) burger/ondernemer leent
(2) bank boekt schuld uit het niets voor
(3) burger/ondernemer betaalt lening terug
(4) bank boekt schuld van burger/ondernemer weg maar vernietigt het geld NIET
(5) bank doneert dat geld aan de staatskas
(6) staat drukt souverein geld
(7) volk drukt cryptocurrency
(8) staat verlaagt belastingen

In werkelijkheid is er dus geen probleem, ook niet voor de Grieken.

Laatst gewijzigd door tandem : 20 juni 2015 om 20:37.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 20:32   #1184
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ze hebben daar wel aan gedacht veronderstel ik, maar de enige mogelijke succesvolle revolutie, de fluweelzachte revolutie, wordt door hun als een bedreiging voor hun belangen ervaren. Terecht trouwens, zo'n revoluties kan men niet zomaar kapen.
Dat zou betekenen dat gewetensloosheid bestaat, ik vrees dat ze daar helemaal niet vanop de hoogte zijn. Maar begrijp wel wat je wil zegen, zelfs als men daar nu pas kennis van neemt dan zal men er een zeer vreemd gevoel bij kunnen krijgen, je beseft dan plots dat je miljoenen mensen aan het bedriegen bent, geen prettige gedachte. Dan maar liever niet?
Oud 20 juni 2015, 20:32   #1185
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan vergeet je nog misschien onze oefening nog van waaruit blijkt dat de staat de bevolking in haar greep tracht te houden, dit ondanks alle opties die deze onvrijheid opheft. Het is alsof iedereen wel weet waar de sleutel van de gevangenis hangt maar toch niet gebruikt. Is het dan niet grotendeels de bevolking die zichzelf in deze hachelijke positie gevangen houdt? Pro memorie, gewoon één van de vele optie, er zijn er natuurlijk nog meer.

The Cave: An Adaptation of Plato's Allegory in Clay - YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=69F7GhASOdM
HIER
Oud 20 juni 2015, 20:36   #1186
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
The Cave: An Adaptation of Plato's Allegory in Clay - YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=69F7GhASOdM
Zo gaat dat!! Mooi filmpje, dank.
Oud 20 juni 2015, 21:09   #1187
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In de onwaarschijnlijke hypothese dat ik alles zou verliezen zou ik nog liever onder een brug gaan slapen dan één cent van de overheid te krijgen. Dat gaat er bij u waarschijnlijk moeilijk in.

Ik ben nog van de oude garde die een zekere fierheid heeft.
Dat is prima !!!
En
dat gaat er bij mij NIET moeilijk in.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 21:10   #1188
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat een actrice dan?
Ha neen hé !
Fotografe.
Oud 20 juni 2015, 21:15   #1189
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
JA

Zolang ze niet zoals die vluchtelingen uit Africa hun leven moeten wagen op zoek naar een beter leven zijn ze vele malen beter af dan hen.

Maar ja die sukkelaars moeten ze ONMIDDELLIJK terug sturen volgens u, de Grieken moeten we met open armen ontvangen.

Ervaring door WERKEN: d�*t moeten ze leren, in hun eigen land niet elders en dat zijn ook uw eigen woorden.
Die vluchtelingen uit Afrika "moeten" hun leven niet wagen.
"Sukkelaars" ? Vraag het eens aan Rudi Vrankx: die kent hen van heel dichtbij.
Wij moeten de Grieken NIET met open armen ontvangen. Ze doen er goed aan in hun eigen land te WERKEN. Ze zullen misschien werk vinden in bedrijven die de spleetoogjes daar hopelijk gaan oprichten.
Oud 20 juni 2015, 21:17   #1190
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan vergeet je misschien onze oefening nog van waaruit blijkt dat de staat de bevolking in haar greep tracht te houden, dit ondanks alle opties die deze onvrijheid opheft. Het is alsof iedereen wel weet waar de sleutel van de gevangenis hangt maar toch niet gebruikt. Is het dan niet grotendeels de bevolking die zichzelf in deze hachelijke positie gevangen houdt? Pro memorie, gewoon één van de vele opties, er zijn er natuurlijk nog meer.

Sorry tandem maar dit is pure THEORIE.
Oud 20 juni 2015, 21:32   #1191
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die vluchtelingen uit Afrika "moeten" hun leven niet wagen.
"Sukkelaars" ? Vraag het eens aan Rudi Vrankx: die kent hen van heel dichtbij.
Wij moeten de Grieken NIET met open armen ontvangen. Ze doen er goed aan in hun eigen land te WERKEN. Ze zullen misschien werk vinden in bedrijven die de spleetoogjes daar hopelijk gaan oprichten.
Is dat niet beter dan dat de ëuropese unie je zonder vaseline betrekt

Laatst gewijzigd door serres : 20 juni 2015 om 21:32.
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 21:40   #1192
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry tandem maar dit is pure THEORIE.
Misschien was het niet voor de show dat Einstein zei wat hij zei? Ooit was het hedendaagse systeem ook maar een THEORIE, een aantal hebben het dan maar mooi in de praktijk omgezet met alle neveneffecten zoals we ze vandaag zien. Alles is vandaag te onderbouwen met prachtig wetenschappelijk studiewerk, wie zijn wij om het allemaal te negeren? En laat ons eerlijk blijven, wat is de mensheid met Nobelprijzen die op de kast staan en nooit in de praktijk worden omgezet? Is dat geen onmetelijke arrogantie, respectloos jegens al diegenen die vorsen naar het diepste van het diepste om vervolgens te moeten besluiten dat onze leiders het allemaal aan hun laars lappen? Mogen we niet net iets meer verwachten van zij die zeggen de bevolking te willen dienen? OK, het is maar een vraag natuurlijk maar wat met de toekomst van onze kinderen? De kakkerlakken overleven ons wel, daarover hoeven we ons geen zorgen te maken. Ethiek, is dat nu een woord zonder intrinsieke waarde, iets dat je te pas en te onpas moet gebruiken om erbij te horen? Een Belga rook je nooit alleen, zoiets? Is simpel dan hetzelfde eenvoudig?

Laatst gewijzigd door tandem : 20 juni 2015 om 21:43.
Oud 20 juni 2015, 21:40   #1193
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serres Bekijk bericht
Is dat niet beter dan dat de ëuropese unie je zonder vaseline betrekt
Zo'n zin gaat m'n petje te boven.
Oud 20 juni 2015, 21:46   #1194
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Sociale cohesie, denk ik.

Laatst gewijzigd door tandem : 20 juni 2015 om 21:46.
Oud 20 juni 2015, 22:08   #1195
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Griekse crisis is voor 33 % fout v.d. Griekse staat
voor 33 % fout v.d. Griekse banken
voor 33 % fout v.d. Duitse banken
Eerder 90% Griekse staat, 10% Europese staat. De overheden zijn de enige schuldige. Zij hebben deze financiële wanorde gecreëerd door te actief betrokken te zijn in de financiële wereld. Door hun interventies op de financiële markten, hebben ze het kapitalisme stokken in de wielen gestoken (o.a. door te stellen dat bepaalde private ondernemingen niet failliet kunnen gaan).

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 22:09   #1196
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het met U eens, maar we gaan van Keynesiaans beleid (dat helemaal een ramp is), naar Chicago school stijl beleid. Dat is nog altijd geen vrij concept zoals bij de Oostenrijkse school, maar zelfs een "liberaal" als Milton Friedman, die alles door de markt wil laten doen, kon bij het monetaire het toch niet laten van daar een staatsgereguleerde entiteit van te maken.
Volgens mij is dat een contradictie.

Maar niettemin beschouw ik een gereguleerde munt "op automatische piloot" nog altijd stukken beter dan een Keynesiaans ingegeven monetair politiek economisch beleid. Maw, ik vind de Euro, als monetair concept, beter dan de meeste staatsmunten, en beter dan de dollar qua concept.
Ik vind het minder goed dan zoiets als goud. Maar het is zo slecht nog niet, tussen alles wat er als geld aangeboden wordt.
Maar dat alles is geen argument om niet meer voor een vrije markt inzake muntbeleid te pleiten. Anders kunt ge ook de NSA verdedigen omdat Noord-Korea bestaat. The lesser evil is still evil.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 20 juni 2015, 22:16   #1197
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het met U eens, maar we gaan van Keynesiaans beleid (dat helemaal een ramp is), naar Chicago school stijl beleid. Dat is nog altijd geen vrij concept zoals bij de Oostenrijkse school, maar zelfs een "liberaal" als Milton Friedman, die alles door de markt wil laten doen, kon bij het monetaire het toch niet laten van daar een staatsgereguleerde entiteit van te maken. Volgens mij is dat een contradictie. Maar niettemin beschouw ik een gereguleerde munt "op automatische piloot" nog altijd stukken beter dan een Keynesiaans ingegeven monetair politiek economisch beleid. Maw, ik vind de Euro, als monetair concept, beter dan de meeste staatsmunten, en beter dan de dollar qua concept. Ik vind het minder goed dan zoiets als goud. Maar het is zo slecht nog niet, tussen alles wat er als geld aangeboden wordt.
Laat ons vooral de mens in het verhaal niet vergeten Patrick, die maakt soms van hetzelfde totaal iets anders.

Citaat:
Soms zegt men dat één van de grootste problemen in de Westerse samenleving de kloof tussen arm en rijk is, dat is waar. Echter, dit is een ‘Westerse’ manier om ernaar te kijken., louter gekwantificeerd als de inkomenskloof. En hoe alarmerend die kloof ook is, er is nog een zorgwekkender kloof nl. de innerlijke kloof, een cultuurkloof, een kloof in bewustzijn, een kloof in de diepte. Als het zwaartepunt van een samenleving meer en meer verschuift, als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch naar etnocentrisch en wereldcentrisch, dan plaatst dit een zware last op de samenleving om die mensen ‘verticaal’ te integreren op verschillende diepten in hun eigen ontwikkeling. En hoe dieper het zwaartepunt van een cultuur ligt, des te groter is de noodzaak en de last van deze verticale integratie.

Zoals altijd maakt het nieuwe en hogere zwaartepunt de beschikbaarheid van de hogere of diepere structuren voor individuele burgers mogelijk, maar garandeert het die NIET. Naarmate het zwaartepunt van een maatschappij verschuift, zijn er mensen die kunnen achterblijven, gemarginaliseerd, uitgesloten van hun eigen ontwikkeling, benadeeld op de meest gruwelijke wijze nl. in hun innerlijke bewustzijn, waarde en betekenis. Dit schept een interne spanning in de cultuur die verwoestend kan zijn. De kans op een cultuur- of bewustzijnskloof wordt groter bij iedere nieuwe culturele transformatie. Omdat in het ‘Westen’ geen diepte wordt erkend, kunnen we geen zicht krijgen op de dieptekloof, de cultuurkloof, de bewustzijnskloof, die daardoor de ontwikkelde en ‘beschaafde’ landen zal blijven teisteren totdat dit meest cruciale probleem eerst erkend wordt, en vervolgens in een kader gezet wordt op manieren die ons in staat stellen ermee te leren omgaan. (bron)
Oud 20 juni 2015, 22:38   #1198
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons vooral de mens in het verhaal niet vergeten Patrick, die maakt soms van hetzelfde totaal iets anders.
Werner?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=92087

Oud 20 juni 2015, 22:39   #1199
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
dat je niet geneukt word zonder glijmiddel...............snap je het nu?

of moet ik een tekeningske maken???????

Laatst gewijzigd door serres : 20 juni 2015 om 22:41.
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 22:45   #1200
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goed nieuws! De EU pomp nog snel even wat miljardjes naar Griekenland.

Europe 'gives Greece ANOTHER £2billion' to prevent banks closing as Tsipras snubs Brussels talks to 'make a deal with Putin'
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-currency.html

HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be