Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2015, 13:02   #621
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Vanaf de zomer van 2019 zal Anderlecht het Constant Vanden Stock stadion verlaten en verhuizen naar een nieuw stadion. Dertig jaar lang zal de ploeg in het nieuwe stadion spelen. De stad Brussel zal jaarlijks 4 miljoen euro investeren, geld dat de stad nu ook al in het Koning Boudewijnstadion pompt.
Een transfers van Brussel naar Vlaanderen? En alle flaminganten protesteren?
Begrijpe wie kan.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 13:17   #622
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Een transfers van Brussel naar Vlaanderen? En alle flaminganten protesteren?
Begrijpe wie kan.
Dat zijn slechte vlamingen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 15:03   #623
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Fittie tussen Anderlecht<> Bond<> Brussel en de domme Vlaamse boertjes, die zich hebben laten naaien gaat door: Lulletje van Brugge is BOOS>

Dat Club Brugge geen voorstander is van het Eurostadion was al een tijdje duidelijk. Maar nu de plannen voor een gemeenschappelijk stadion voor Anderlecht én de Rode Duivels zijn goedgekeurd, haalt voorzitter Bart Verhaeghe hard uit. "De nationale ploeg zal niet in het Eurostadion spelen", aldus de Club-preses in de Zevende Dag.
"Het gaat niet om een nationaal stadion, maar wel eentje voor Anderlecht", aldus Verhaeghe. "Waarom hebben ze dat niet van in het begin gezegd? De Rode Duivels en KBVB zijn gewoon misbruikt. Wees open en correct, dan is er geen probleem."
Verhaeghe hekelt vooral het financiële plaatje. "Als overheidsgeld aangewend wordt om een profclub te steunen, is dat een aanfluiting voor de 15 andere ploegen. Dan heb je mogelijk concurrentievervalsing."
"De Brusselse politici hebben meermaals gezegd dat er geen overheidsgeld was om in het stadion te investeren. Dat vind ik normaal, maar nu blijkt dat er gedurende 30 jaar jaarlijks 4 miljoen euro betaald zal worden. En ook de omgevings- en infrastructuurwerken worden gedragen door stad."
"En dan blijkt dat de Rode Duivels niet in dat stadion zullen spelen. Bij de meerderheid van de clubs is de visie dat de Duivels zullen spelen in verschillende nieuwe en moderne stadions. Maar het Eurostadion wordt dus niet het nieuwe stadion van de Duivels", besluit Verhaeghe.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 15:07   #624
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Dat is dan weer wat anders.
Maar een draad opzetten omdat een bouwgroep waarschijnlijk uit onwetendheid het terrein van het stadion in Brussel legt, is er zelfs voor mij een beetje over.
Dit is geen officiële opeising van bv. Het Brussels Gewest. Het is maar een bouwbedrijf die niet beter weet.
Of het stadion deels op Vlaamse grond mag komen zonder dat Vlaanderen daar zeggingschap over heeft, is dan weer een andere kwestie.
Of niet wil weten. Lijkt me waarschijnlijker.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 juni 2015 om 15:07.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 20:41   #625
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fittie tussen Anderlecht<> Bond<> Brussel en de domme Vlaamse boertjes, die zich hebben laten naaien gaat door: Lulletje van Brugge is BOOS>

Dat Club Brugge geen voorstander is van het Eurostadion was al een tijdje duidelijk. Maar nu de plannen voor een gemeenschappelijk stadion voor Anderlecht én de Rode Duivelszijn goedgekeurd, haalt voorzitter Bart Verhaeghe hard uit. "De nationale ploeg zal niet in het Eurostadion spelen" , aldus de Club-preses in de Zevende Dag.
"Het gaat niet om een nationaal stadion, maar wel eentje voor Anderlecht", aldus Verhaeghe. "Waarom hebben ze dat niet van in het begin gezegd? De Rode Duivels en KBVB zijn gewoon misbruikt. Wees open en correct, dan is er geen probleem."
Verhaeghe hekelt vooral het financiële plaatje. "Als overheidsgeld aangewend wordt om een profclub te steunen, is dat een aanfluiting voor de 15 andere ploegen. Dan heb je mogelijk concurrentievervalsing."
"De Brusselse politici hebben meermaals gezegd dat er geen overheidsgeld was om in het stadion te investeren. Dat vind ik normaal, maar nu blijkt dat er gedurende 30 jaar jaarlijks 4 miljoen euro betaald zal worden. En ook de omgevings- en infrastructuurwerken worden gedragen door stad."
"En dan blijkt dat de Rode Duivels niet in dat stadion zullen spelen. Bij de meerderheid van de clubs is de visie dat de Duivels zullen spelen in verschillende nieuwe en moderne stadions. Maar het Eurostadion wordt dus niet het nieuwe stadion van de Duivels", besluit Verhaeghe.
Het waren allemaal leugens geweest: de nieuwe stadion heeft helemaal niets te maken met de Rode Duivels.

In navolging van ontwikkelingen in de omringende landen heeft de KBVB niet langer een behoefte aan een officiële thuisbasis of "nationale stadion". Vandaar dat de bond er geen één cent in heeft gestoken (en zal dat ook niet doen).

En "Eurostadion" is al helemaal een onbestaande nonsens - de UEFA erkent zoiets niet.

Het was allemaal een zuiver marketingtrucje om een clubstadion aan het publiek/belastingbetaler te verkopen.

De stad Brussel heeft een voetbalclub buiten de gemeente uitgelokt om naar nog een ander gemeente buiten Brussel-stad te verhuizen. Kortom, een staaltje Belgisch surrealisme
.

Laatst gewijzigd door Tempest : 21 juni 2015 om 21:10.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 18:57   #626
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaamse fans van Ivo van Damme zijn genaaid.

Ze hebben geen lokatie meer en moeten wijken voor Brusselse expansie.

De Memorial Van Damme dient België te verlaten. Nu er een akkoord is tussen de stad Brussel, het Brusselse gewest, BAM-Ghelamco en Anderlecht rond het Eurostadion zou de Memorial zonder locatie gaan vallen. Het oude Koning Boudewijnstadion wordt dan weer afgebroken.

"De uitspraken van Alain Courtois (Schepen van Sport in Brussel) dit weekend baren me zorgen", vertelt Bob Verbeeck, de baas van Golazo, die de Memorial organiseert. "Ik begrijp het niet. Ze stemmen niet overeen met wat eerder verteld is tijdens de vergaderingen van de voorbije maanden."
Oud 7 oktober 2015, 11:25   #627
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

door © FM Brussel
Brussel-Stad
11:05 - 05/10/2015

Het Brusselse stadsbestuur plant dit jaar nog meer dan 6 miljoen euro extra uitgaven voor het geplande Eurostadion. Dat moet volgens oppositiepartij Groen blijken uit de agenda van de gemeenteraad vanavond.

Zowat 5 miljoen gaat naar de inrichting van onder meer de parking onder het stadion, 700.000 euro gaat naar een stedenbouwkundige studie, en 400.000 euro naar advocatenkosten. Bovenop de al gemaakte kosten bedragen de uitgaven voor het Eurostadion dit jaar al bijna 8 miljoen euro, meent gemeenteraadslid Bart Dhondt (Groen). Hij vraagt vanavond duidelijkheid van schepen van Sport Alain Courtois (MR).

"Alain Courtois gaat voor ons in feite al all-in in een pokerspel waarbij helemaal nog niet duidelijk is of die eerste steen ook gelegd zal worden", zegt Dhondt. "Schep klaarheid in de zaak, maak duidelijk welk financieel engagement de Stad Brussel en het Gewest aangaan voor de realisatie van dit stadion. En vooral: stort ons als Brusselse belastingbetaler niet in een financieel avontuur waar we eigenlijk nog niet weten waaraan we ons mogen verwachten."

Eerder was al bekend dat de Stad na de voltooiing van het stadion jaarlijks 4 miljoen zal betalen voor de uitbating van het stadion. Politici hebben altijd beloofd dat er geen overheidsgeld naar het stadion zou gaan. Eind vorige maand raakte nog bekend dat voetbalclub Anderlecht de huurprijs voor het stadion te hoog vindt. Sindsdien zit het dossier vast.
Oud 7 oktober 2015, 12:31   #628
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door © FM Brussel
Brussel-Stad
11:05 - 05/10/2015

Het Brusselse stadsbestuur plant dit jaar nog meer dan 6 miljoen euro extra uitgaven voor het geplande Eurostadion. Dat moet volgens oppositiepartij Groen blijken uit de agenda van de gemeenteraad vanavond.

Zowat 5 miljoen gaat naar de inrichting van onder meer de parking onder het stadion, 700.000 euro gaat naar een stedenbouwkundige studie, en 400.000 euro naar advocatenkosten. Bovenop de al gemaakte kosten bedragen de uitgaven voor het Eurostadion dit jaar al bijna 8 miljoen euro, meent gemeenteraadslid Bart Dhondt (Groen). Hij vraagt vanavond duidelijkheid van schepen van Sport Alain Courtois (MR).

"Alain Courtois gaat voor ons in feite al all-in in een pokerspel waarbij helemaal nog niet duidelijk is of die eerste steen ook gelegd zal worden", zegt Dhondt. "Schep klaarheid in de zaak, maak duidelijk welk financieel engagement de Stad Brussel en het Gewest aangaan voor de realisatie van dit stadion. En vooral: stort ons als Brusselse belastingbetaler niet in een financieel avontuur waar we eigenlijk nog niet weten waaraan we ons mogen verwachten."

Eerder was al bekend dat de Stad na de voltooiing van het stadion jaarlijks 4 miljoen zal betalen voor de uitbating van het stadion. Politici hebben altijd beloofd dat er geen overheidsgeld naar het stadion zou gaan. Eind vorige maand raakte nog bekend dat voetbalclub Anderlecht de huurprijs voor het stadion te hoog vindt. Sindsdien zit het dossier vast.
En binnenkort komt Brussel weer aankloppen bij de federale overheid voor meer (Vlaams) geld.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2015, 12:32   #629
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En binnenkort komt Brussel weer aankloppen bij de federale overheid voor meer (Vlaams) geld.
Je moet wat overhebben voor je toekomstige hoofdstad.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2015, 17:24   #630
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je moet wat overhebben voor je toekomstige hoofdstad.
Brussel zal veel moeten betalen aan ons ja ,
om onze hoofdstad nog te mogen zijn.

En als ze niet kunnen betalen zullen ze eerst voldoende Nederlands moet leren ,want wij kunnen een Franstalige enclave in een onafhankelijk Vlaanderen missen als kiespijn

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 oktober 2015 om 17:26.
Oud 7 oktober 2015, 17:28   #631
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel zal veel moeten betalen aan ons ja ,
om onze hoofdstad nog te mogen zijn.

En als ze niet kunnen betalen zullen ze eerst voldoende Nederlands moet leren ,want wij kunnen een Franstalige enclave in een onafhankelijk Vlaanderen missen als kiespijn
Is de politie de gemeentezaal van Linkebeek nu al gaan ontruimen?
Oud 7 oktober 2015, 17:35   #632
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Die gemeentezaal is nu overbodig.
De Bruycker & Otten kunnen vanaf nu evengoed om beurten bij hun thuis gemeenteke spelen.
Met een flesje wijn en wat blokjes kaas...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 oktober 2015 om 17:36.
Oud 7 oktober 2015, 17:35   #633
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gemeentezaal van Linkebeek is proper

en de burgemeester van Linkebeek is een Vlaming ;

dus ga gerust slapen op Uw twee oren Atilla
Oud 7 oktober 2015, 17:44   #634
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gemeentezaal van Linkebeek is proper

en de burgemeester van Linkebeek is een Vlaming ;

dus ga gerust slapen op Uw twee oren Atilla
Ik slaap altijd op mijn twee oren, vooral als ik jou voor de zoveelste keer Paco Rabanne zie spelen.
Meestal komt het omgekeerde uit van wat jij voorspeld hebt.
Oud 7 oktober 2015, 17:48   #635
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik slaap altijd op mijn twee oren, vooral als ik jou voor de zoveelste keer Paco Rabanne zie spelen.
Meestal komt het omgekeerde uit van wat jij voorspeld hebt.
Dat vergeet je toch maar dat ik die Vlaamse burgemeester in Linkebeek reeds drie weken gelegen voorspeld heb.

# 419 van de draad over de Vlaamse Leeuw die zal klauwen in Linkebeek

"Volgens mij zal Homans bij een weigering van de aangeduide burgemeester gewoon het rijtje verder afgaan.

Als er geen enkele Franstalige verkozene het aandurft om burgemeester van Linkebeek te worden ,
zal zij automatisch bij een Vlaamse verkozene uitkomen en die zal wel toehappen .
En dan krijgen we opnieuw een Vlaamse burgemeester in Linkebeek

Bravo Homans ;opdracht volbracht."

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 oktober 2015 om 17:52.
Oud 7 oktober 2015, 17:51   #636
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vergeet je toch maar dat ik die Vlaamse burgemeester in Linkebeek reeds drie weken gelegen voorspeld heb.
En bepaalde mensen kwamen inderdaad zeggen dat het nooit zou gebeuren.
Oud 7 oktober 2015, 18:21   #637
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

# 419 van de draad over de Vlaamse Leeuw die zal klauwen in Linkebeek

"Volgens mij zal Homans bij een weigering van de aangeduide burgemeester gewoon het rijtje verder afgaan.

Als er geen enkele Franstalige verkozene het aandurft om burgemeester van Linkebeek te worden ,
zal zij automatisch bij een Vlaamse verkozene uitkomen en die zal wel toehappen .
En dan krijgen we opnieuw een Vlaamse burgemeester in Linkebeek

Bravo Homans ;opdracht volbracht."
En daarvoor had je twintig verkeerde voorspellingen gedaan. Een geluk dat ik jou toen de juiste hint heb gegeven, hé...

Citaat:
Volgens het beetje info dat beschikbaar is, zou de aanduiding wettelijk zijn.
Homans zou dus eender wie kunnen aanduiden (wat volgens mij een héél gevaarlijk precedent is, maar dit terzijde), bij voorbeeld een van die twee Nederlandstalige oppositieleden in de gemeenteraad. Misschien zullen zij wél toehappen.
Homans kan ook iemand van buiten de gemeenteraard aanduiden, als ik juist ben. De lokale beenhouwer bij voorbeeld.

Bon, daarna kunnen waarschijnlijk nog tal van zaken gebeuren, zoals het onbestuurbaar verklaren van de gemeente, maar dat is gissen.
Who's your daddy now?
Oud 7 oktober 2015, 18:49   #638
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarvoor had je twintig verkeerde voorspellingen gedaan. Een geluk dat ik jou toen de juiste hint heb gegeven, hé...

Who's your daddy now?
Kan jij nog wel lezen wat je zelf schrijft.
Jij schreef dat Homans eender wie kon aanduiden ,
zowel mensen van de gemeenteraad als de beenhouwer.

Veel hint heb ik daar niet in gezien

De beenhouwer is al vast niet benoemd als burgemeester van Linkebeek.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 oktober 2015 om 18:50.
Oud 7 oktober 2015, 18:53   #639
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Het heeft niet veel gescheeld...
Oud 7 oktober 2015, 18:59   #640
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik schreef dat het goed zou kunnen dat Homans, als Ghequière de ambt van burgemeester zou weigeren, een van de Nederlandstalige oppositieleden zou aanduiden, wat ook gebeurd is.
I'm still your daddy, do you want more vaseline?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be