![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1481 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn manier van denken is helemaal niet gestoord. Fenomenologisch denken is veel beter dan dingen uitsluiten omdat je zo geindoctrineerd zijt. Ik ben veel minder vatbaar voor complotverhalen dan jij voor nasa verhaaltjes. Ben ik zeker van. Als nasa morgen zegt dat ze methaan op uranus gevonden hebben geloof je dat instantly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het duidelijk zijn dat ik niet geassocieerd wil worden met mensen die beweren dat de maan vol aliens zou zitten, dat er ruïnes op de maan zouden gevonden zijn, dat de maan hol is en meer van dat soort van gratuite beweringen. Dat soort van theorieën maakt een serieuze discussie al dan niet bewust bedoeld kapot.
Het gaat niet zozeer om bewijslast, noch om een onomstotelijk bewijs in een of andere richting, maar om het principe van "reasonable doubt". Aanwijzingen zijn er in beide richtingen. De vraag is of men open van geest genoeg is om beide argumentaties te bestuderen. De Collins video die hier aangehaald werd door sommigen als het ultieme bewijs dat een maanlanding niet gefaked kan zijn is omstreden. Ik verwacht niet veel interesse om het thema uit te diepen (het is hier meer een van de hak op de tak springen), maar voor degenen die daartoe wel bereid zijn stel ik voor onderstaande videos te bestuderen. Enige kennis van film en video lijkt me van belang om de argumentatie goed te kunnen volgen (Ik ben geen expert daarin, maar ik heb wel een tijdje filmschool gedaan, heb een paar documentaires gemaakt, heb een deel technische boeken rond film en video en beheers een aantal programma's in de richting van video editing, speciale effecten en 3D. Voor wat het waard is) Zeer bondig samengevat. Er zijn twee mogelijk manieren waarop de maanlandingsbeelden in 1969 gefaked hadden kunnen worden: via video en via 16 mm film. In januari 1970 werd er een machine op de markt gebracht (niet vermeld in de originele Collins Video; zie derde video) waarmee inderdaad een faken via video mogelijk zou zijn. Zo gek is het dan ook niet om te denken dat de NASA die technologie in juni 1969 had. Via 35mm (waar Collins het over heeft) zou het inderdaad niet mogelijk zijn geweest de beelden te faken omwille van de maximumlengte van de reels. Maar 16 mm (veel gebruikt voor TV in die tijd met een kwaliteit die zelfs nu nog uitstekend te noemen is, in ieder geval een veel grotere resolutie dan NTSC), geeft echter wel de mogelijkheid de beelden op een reel te krijgen. Welk van de twee methoden nu effectief gebruikt zou zijn (video of film) is geen uitgemaakte zaak. De originele 16 mm rollen van de veronderstelde eerste landing van de mens op de maan zijn verdwenen en we zitten dus enkel met een getransmiteerde versie die dan opgenomen werd van een TV scherm (!) in veel lagere NTSC TV kwaliteit. Mogelijke interessante 'dust and scratches' die wijzen op fraude zijn alzo gewoon niet meer zichtbaar. Collins vermeld ook een andere machine niet: het bestaan indertijd van de HS200 (hij heeft het enkel over de HS100 met een limiet van 30 minuten opname, terwijl de apollo 11 maanlanding film iets van 140 minuten duurde) die in theorie wel 'permanent' zou kunnen opnemen (read en write capaciteit tegelijk waarschijnlijk), alhoewel de commerciële versie ervan wel beperkt werd tot een half uur. De conclusie is dat Collins stelling dat de maanlanding niet gefaked zou kunnen zijn in 1969 niet correct is. Collins zelf erkent dat ook. Hij noemt mogelijk bedrog naderhand een beetje facesaverig 'hoog onwaarschijnlijk' maar 'niet onmogelijk', zonder aan die probalitietsinschatting eigenlijk een uitleg te geven. Dit en verschillende andere zaken worden in volgende video's uitgespit in een discussie tussen Collins en Jarred White. 1. Originele Collins argumentatie dat de maanlanding onmogelijk gefaked zou kunnen zijn (dit is dezelfde video als KIKO en Pacifal aanhaalden) : https://www.youtube.com/watch?v=sGXTF6bs1IU 2. Kritiek van White op de Collins video: https://www.youtube.com/watch?v=-3zhZqiSe5c 3. Reactie (en eigenlijk afdruipen) van Collins op White: https://www.youtube.com/watch?v=-TelJ75pzP4 4. White reageert terug: https://www.youtube.com/watch?v=zE6OIPlQ3-8 Een gelijkaardig proces zouden we kunnen maken van de tracks op de maan, de schaduws, de foto's, de kabels, de radiatie, de framerates en vele andere andere dingen. Het gaat inderdaad niet om een sluitend bewijs, maar om vele aanwijzingen die wijzen op reasonable doubt. Er is tijd nodig om de zaken ten gronde te bestuderen. Links en rechts wat 5 minuten videootjes van het net plukken is niet voldoende. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2015 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ken de ziektes waaraan je lijdt! Maar een interessant punt : Zogezegde beweringen van astronauten die zogezegd aliens zouden gezien hebben op, rond of in de maan (die beweringen zouden dus wel pas hebben kunnen gebeuren nadat ze daar geweest zijn) zou NASA dus overtuigd hebben om jaren vooraf een studio te beginnen bouwen om daar de maanlanding te filmen, omdat ze dus bang zouden geweest zijn voor een gevaar dat ze nog niet eens konden kennen... Een nieuwe mijlpaal mag ik zeggen in complotgeschiedenis. voel je nog geen bodem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij zijn ze zo murw van hun eigen onzin dat ze zichzelf tegenspreken zonder het te merken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk geloof ik niet in al die wilde conspiracy theoriën of inside job gezever of aliens. Lijkt me spectaculair voor een filmscenario of een aflevering van de X-Files, maar irl gaat het niet zo spannend aan toe. Daar reizen astronauten gewoon naar de maan, zetten er een vlag op en bollen het af. Meer valt er niet aan iemands neus te hangen. Dat je in zo'n standaard evenement al een wereldwijde conspiracy ziet zegt me vooral veel over je fantasiegehalte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1490 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien verstaat iemand dit:
http://free-inform.com/phpBB3/viewfo...0cc0ad12177340 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=VPnthqqfZSU https://www.youtube.com/watch?v=Y3X5oucqQe4 Nu ga je wel zeggen dat ze fake zijn. Wedden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2015 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1494 |
Banneling
|
![]() ALIEN "MONA LISA" gevonden in hetzelfde ruimteschip tijdens apollo 20
https://www.youtube.com/watch?v=rG_xpZPpdq0 Fake of zeg je fake omdat je hersenen het niet aankunnen? Eerlijk gezegd, ik heb zo'n 5 jaar geleden retiredafb gevolgd en toen dacht ik ook dat het fake was. https://www.youtube.com/watch?v=DRWbmiXQba0 Kijken vanaf 1:07:23 Ik denk nog altijd fake, maar zal dit verder onderzoeken. Ik sluit niks uit. Deze beelden heb ik nog niet gezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1495 |
Banneling
|
![]() Dit gaat over de maanlandingen. Tijdens Apollo 20 is er al dan niet een ruimteschip gevonden. Als die beelden fake zijn, zijn de eerste apollomissies ook te faken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1496 |
Banneling
|
![]() http://www.lpi.usra.edu/resources/ap...e/?AS15-P-9625
![]() Een officiële foto. Zie je het? Ergens in de midden Doet jouw hersenen tollen, niet ? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Frank51 : 22 juni 2015 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russen hadden zelf iets te verbergen, alhoewel geen maanlanding hoax. Dit is een mogelijke verklaring waarom ze dat potje liever gedekt hielden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2015 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() * De lunar module bestond uit 3 mm aluminium. De pakken van de astronauten waren gemaakt van siliconenrubber en nylon, en door NASA zelf niet geschikt bevonden tegen de straling in Chernobyl. Radiatieprotectie was dus zo goed als nihil op de Apollo missies.
* De Russen hebben de NASA van hun bevindingen ivm radiatie (11000 REM per uur) in de Van Allen belts op de hoogte gebracht via een Brits wetenschapper. * Van Allen schatte de radiatie in op 100 REM per uur maar hij had wel een loden schild rond de meetapparatuur aangebracht. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2015 om 01:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1499 |
Parlementslid
|
![]() Nog altijd niet geleerd uw bakkes te houden over zaken waar ge niet in opgeleid zijt, Bollen? Miljoenen ingenieurs die zulke problemen in hun opleiding te verwerken krijgen; en toch genen enkelen die aan de alarmbel trekt. Wat vertelt dat ons, jongen?
Ge moogt gij dan wel denken dat ge uzelf niet associeert met UFO'logen en andere fantasten maar waar denkt ge dat uw 'argumenten' vandaan komen? Degenen onder ons die met hun voeten op de grond staan kunnen goed zien dat gij veel dichter bij hen staat dan bij de realiteit. De grootste prestatie van de mensheid ontkennen omwille van verzuurd anti-Amerikanisme. Gewoonweg gortig. Als ik u was zou 'k al eens stoppen met drinken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |