Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2015, 15:48   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De schrik was er misschien ooit. Nu wordt uw clubje echter zieliger en lachwekkender met de dag. Niemand gelooft nog in jullie zever.
Je klinkt zoals een monnik die een gebedsmolen aan het draaien houdt, met dit verschil dat die monnik het zelf gelooft en jij niet.

De schrik zit er diep in vriend.
Oud 22 juni 2015, 16:01   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik zie de Walen al werken in een chinese werkattitude..... hoeveel dagen zal het duren alvorens ze gaan staken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 16:18   #23
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Ik zal het nog eens samenvatten voor de simpelen onder ons:
ha ha, hij gaat het samenvatten, en dan komt zijn langste post.

Citaat:
- Wallobrux trekt met grote trom van de lange Belgische diplomatieke arm (Vlaen'dren is foei!) naar China
bron? Let wel: uw verbeelding is geen werkelijke bron!
Citaat:
- Wallobrux belooft honderden miljoenen (die ze krijgen/moeten stelen van een ander) om aan een project mee te werken
Alsof Vlaanderen het tegenovergestelde zou doen
Citaat:
- Een project waar vooral Vlaamse intelligentsia hun know-how zullen moeten komen verkopen voor een appel en een ei
Citaat:
- De Chinezen brengen voor 40% hun eigen werkvolk mee = het spel afzien en op termijn ribbedebie
Waarom is dat erg? GE zijt de Chinezen toch liever kwijt dan rijk?
Citaat:
- Er zijn amper voorzieningen in Louvain-la-Neuve-au-milieu-du-Néant, terwijl er Research Parken leegstaan in Vlaanderen dankzij de pertinente economische relanceplannen van Di Rupo et al.
Nu dat de Walen investeringen binnenhalen is het nog niet goed! Begrijpe wie begrijpen kan!
Citaat:
- ...

Zijn er eigenlijk argumenten voor, gefundeerde economische en rationele argumenten,
Waar blijven ze dan?
Citaat:
en geen loze Belgique �* papa dromerij/diefstal waarvan de rekeningen worden doorgeschoven naar de goeie peer?
Laat me eens raden: gij zijt de goeie en de Walen zijn de stouteriken
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 16:19   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat lijkt mij ook logisch, want WELKE investeerder kan je nu warm maken voor een regio waar muren de grens vormen met de rest van Europa en de wereld ?
Want een eenzijdig onafhankelijk Vlaanderen zal een langzame maar zekere dood sterven, en dat weten ze zelfs in Vlaams nationalistische kringen.

http://ovv.be/page.php?ID=3790
Och wat is het probleem ? Schrik dat de transfers gaan omkeren, en de Walen gaan ijveren voor de splitsing van Belgie ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 16:22   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zie de Walen al werken in een chinese werkattitude..... hoeveel dagen zal het duren alvorens ze gaan staken?
Dat probleem hebben de Chinezen al voorzien. Daarom dat ze 600 Chinezen plaatsen bij 900 Walen. Die 600 Chinezen kunnen dan zonder probleem de taak van de 900 Walen mee invullen, indien nodig.

Laatst gewijzigd door Bob : 22 juni 2015 om 16:23.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 17:33   #26
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij ook logisch, want WELKE investeerder kan je nu warm maken voor een regio waar muren de grens vormen met de rest van Europa en de wereld ?
Want een eenzijdig onafhankelijk Vlaanderen zal een langzame maar zekere dood sterven, en dat weten ze zelfs in Vlaams nationalistische kringen.

Bs'd

Maar ondertussen zit meneer de wereldburger wel op een vlaams forum te pintelieren

Laatst gewijzigd door Drukazz : 22 juni 2015 om 17:33.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 17:43   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flaminganten trekken nu eenmaal geen investeerders aan. Ze jagen ze weg.
Dikke 2.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 17:44   #28
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dikke 2.
Bs'd

Wallonië trekt natuurlijk véél méér investeerders aan.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 20:36   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dat wel eens afgetoetst willen zien met cijfers. Kortom, de grootte van de investeringen in het Vlaams Gewest en die in het Waals Gewest.

Indien niet, dan hebt u slechts uw eigen vooroordelen gespuid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 07:36   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik keek gisteren nog eens naar de nieuwsuitzending van de pravda. Een heel verslag over de reis naar China, maar geen enkele vermelding van het feit dat Willebroek werd vervangen door Louvain la Neuve.

Zou dit toeval zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 08:07   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ho maar een "éénzijdig onafhankelijk Vlaanderen" hoeft zelfs niet. Wij willen doodeenvoudig een België dat aan onze wensen beantwoordt. Want de Belgische francofonie bokst reeds vele decennia boven haar gewicht. Ze kwekken in deze nep-staat véél meer dan hun economisch gewicht feitelijk verantwoordt. Economisch bekeken is België eerst en vooral Vlaanderen met daarbij het zogezegde "WalloBrux" als een achterop gebleven aanhangsel.

Laatst gewijzigd door quercus : 23 juni 2015 om 08:08.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 08:30   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is u waarschijnlijk niet ontgaan: Felipe en Mathilda zijn nog maar eens op staatsbezoek naar China. Nog niet eens goed en wel aangekomen, blijkt dat de nieuwe Chinese investeringen niet in Willebroek, maar Louvain-la-Neuve zullen worden voltrokken. Daarbij worden volgens een verdeelsleutel 60% Belgen en 40% Chinezen tewerkgesteld voor de geraamde 1500 banen.

Wie zit er in China aan tafel? Felipe geflankeerd door Dolle Didier en Paul Magneet. Voici votre Belgique bien aimée! Rouges avant, rouges avant! Hey, hey! De Chinks hebben waarschijnlijk geen idee waarmee ze zich inlaten ... en vice versa. What could possibly go wrong? (of moet ik zeggen: Wong?)

Lees het hier in geuren en kleuren:

http://www.tijd.be/politiek_economie...&ts=1434960794
De blinde haat tegenover Wallonië? "Alles in Wallonië is slecht"?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 08:37   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij zijt ook nooit content. Filip en Mathilde doen (volgens uw verwrongen geest) hun best om de transfers van Vlaanderen naar Wallonië te verkleinen. En nu is het weer niet goed.
Dat maakt een verschil van 3000 belastingbetalers meer in Wallonië dan in Vlaanderen door dat Louvain-la-Neuve verkozen werd boven Willebroek.*
Raar volk die flaminganten. Die weten precies niet wat ze willen.

*Wat had Willebroek te bieden?
Behalve hun discotheek "Carré", niets! Euh sorry,.................... we moeten zeker "Vierkant" zeggen!
Oud 23 juni 2015, 08:44   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ha ha, hij gaat het samenvatten, en dan komt zijn langste post.

Alsof Vlaanderen het tegenovergestelde zou doen

Waarom is dat erg? GE zijt de Chinezen toch liever kwijt dan rijk?

Nu dat de Walen investeringen binnenhalen is het nog niet goed! Begrijpe wie begrijpen kan!

Waar blijven ze dan?

Laat me eens raden: gij zijt de goeie en de Walen zijn de stouteriken

Het is vooral dit laatste punt, ja, dat hij niet toegeven wil!
Oud 23 juni 2015, 08:46   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik keek gisteren nog eens naar de nieuwsuitzending van de pravda. Een heel verslag over de reis naar China, maar geen enkele vermelding van het feit dat Willebroek werd vervangen door Louvain la Neuve.

Zou dit toeval zijn?
Ik wist niet dat u in Rusland leefde.
Oud 23 juni 2015, 09:05   #36
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ho maar een "éénzijdig onafhankelijk Vlaanderen" hoeft zelfs niet. Wij willen doodeenvoudig een België dat aan onze wensen beantwoordt. Want de Belgische francofonie bokst reeds vele decennia boven haar gewicht. Ze kwekken in deze nep-staat véél meer dan hun economisch gewicht feitelijk verantwoordt. Economisch bekeken is België eerst en vooral Vlaanderen met daarbij het zogezegde "WalloBrux" als een achterop gebleven aanhangsel.
Dat een eenzijdig onafhankelijk Vlaanderen niet hoeft lijkt mij de logica zelve, want dan zal Vlaanderen op termijn een economisch kerkhof worden, zoals ik eerder reeds aantoonde.

Maar als ik je reactie wat verder lees, dan heb ik ZEER GROTE vragen bij de Vlaamse onafhankelijkheids droom van NVA, of ongeveer 1/3 van de Vlaamse bevolking. Want willen deze nu net geen onafhankelijk Vlaanderen binnen een verenigd Europa, waar er solidariteit is, of zou MOETEN zijn, tussen rijke en armere lidstaten, en waar het KLEINE Vlaanderen eerbiedig het hoofd moet buigen voor grotere en machtiger lidstaten zoals Duitsland en Frankrijk, en......solidair MOET zijn met lidstaten zoals Spanje, Italie, Griekenland en andere lidstaten in moeilijke economische situaties !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 09:12   #37
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Behalve hun discotheek "Carré", niets! Euh sorry,.................... we moeten zeker "Vierkant" zeggen!
Ik denk dat ge niet ver van de waarheid zit.

Omdat die lullers hier toch geen antwoord gaven op mijn vraag "wat had Willebroek te bieden", ben ik zelf ff gaan info zoeken. Ik heb daar niet te veel tijd aan besteed. Schiet me dus niet af als ik mis ben, maar geef me dan wel een duidelijk antwoord op mijn vraag.

Op het eerste zicht lijkt het er namelijk op dat Willebroek niet meer te bieden had dan een groot gebouw dat de vastgoedinvesteerder aanbood aan de Chinezen
bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/je3muliq#

Ik lees daar vooral kan/zou/als....

Elders las ik dat er een intentieverklaring van onderzoek ondertekend werd door één Chinees die andere bedrijven in eerste instantie vertegenwoordigde. Maar dat die andere 50 Chinese bedrijven zelf zouden beslissen of ze Willebroek zouden verkiezen.

Handel drijven met China is niet enkel de taal leren en spreken. Maar ook de handels- en bedrijfscultuur leren kennen en spreken.

Het lijkt er dus op dat die investering in Willebroek een goednieuwsshow was die opgevoerd werd alvorens concrete resultaten bereikt werden.
Vel en beer...
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:06   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat een eenzijdig onafhankelijk Vlaanderen niet hoeft lijkt mij de logica zelve, want dan zal Vlaanderen op termijn een economisch kerkhof worden, zoals ik eerder reeds aantoonde.
Hebt u al cijfers gevonden voor uw bewering dat Vlaanderen niet langer aantrekkelijk is voor buitenlandse investeerders?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:27   #39
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hebt u al cijfers gevonden voor uw bewering dat Vlaanderen niet langer aantrekkelijk is voor buitenlandse investeerders?
Citaat:
Voor het eerst wordt Brussel als aantrekkelijker beschouwd dan Vlaanderen: 36 procent van de investeerders beschouwt Brussel als meest aantrekkelijke regio, ondanks de verkeerscongestie.
....
De hoge lonen, de loonkloof en de hoge fiscale en groeiende administratieve druk worden ten laatste aangekaart door de ondernemers.
Groeiende administratieve druk: lees creëren van (fictieve) muren rond Vlaanderen zoals een aparte wetgeving.

Citaat:
Vlaanderen is minder attractief dan Wallonië en Zuid-Nederland voor investeerders in e-commerce distributiecentra. Dat blijkt uit een onderzoek van VIL. 'We zijn de boot aan het missen'.
bron: http://www.engineeringnet.be/belgie/...links%20liggen

Laatst gewijzigd door pajoske : 23 juni 2015 om 14:28.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:33   #40
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Flaminganten trekken nu eenmaal geen investeerders aan. Ze jagen ze weg.
Wedden dat zij in China nog niet weten dat er Vlamingen, Franstaligen en Duitstaligen in BE leven?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be