Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2015, 12:50   #101
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kan er nu niemand die mensen ginder eens gaan uitleggen dat men , zonder diploma hier niets kan doen, tenzij in het zwart wat gaan afwassen in de kelder van een restaurant en dat men zelfs met een diploma hier niet aan de bak komt want die worden hier toch nooit erkend.
hij verpakte kaas in een gemalenkaasfabriekske. Blijkbaar kan dat allemaal zomaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 12:54   #102
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoezo, zonder diploma kan men hier niets doen??
En al die ongeschoolde arbeid waar blanke Vlamingen hun neus voor ophalen dan?
a) blanke vlamingen hebben nooit hun neus opgehaald voor gelijk welk werk. Zij eisten wèl een deftig loon voor deftig werk!

b) de ongeschoolde jobs bestaan ondertussen nog amper. er kunnen maar zoveel mensen achter de vuilkar lopen !

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 juni 2015, 12:54   #103
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan er nu niemand die mensen ginder eens gaan uitleggen dat men , zonder diploma hier niets kan doen, tenzij in het zwart wat gaan afwassen in de kelder van een restaurant en dat men zelfs met een diploma hier niet aan de bak komt want die worden hier toch nooit erkend.
Tiens tiens, hoor ik je nu zeggen dat de RECHTSE horeca ZWART werk toelaat !
En......had J Crombez het dan toch bij het RECHTSE eind om een witte kassa in te voeren ? Het kan verkeren, een rechts forum dat rechts met een beschuldigende vinger wijst op zwartwerkers 😅
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 12:59   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
En......had J Crombez het dan toch bij het RECHTSE eind om een witte kassa in te voeren ? Het kan verkeren, een rechts forum dat rechts met een beschuldigende vinger wijst op zwartwerkers ��
Ik vind dat dit weinig heeft te maken met de discussie over bootvluchtelingen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 13:02   #105
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo, zonder diploma kan men hier niets doen??
En al die ongeschoolde arbeid waar blanke Vlamingen hun neus voor ophalen dan?
Over welke totaal ongeschoolde arbeid heb je het dan ?
De mijnen zijn dicht en de handenarbeid in de fabrieken krimpt.
En op wat bordenwasserij in de kelder van één of ander restaurant na zit de rest van het werk wat in aanmerking zou komen zo goed als allemaal bij beschutte werkplaatsen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 13:06   #106
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En......had J Crombez het dan toch bij het RECHTSE eind om een witte kassa in te voeren ? Het kan verkeren, een rechts forum dat rechts met een beschuldigende vinger wijst op zwartwerkers 😅
Het is geen geheim dat een café of restaurant dat niets in het zwart doet niet kan overleven.
Het is niet voor niets dat de overheid in ruil voor de witte kassa overuren onbelast , netto dus , laat uitbetalen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 27 juni 2015 om 13:07.
Oud 27 juni 2015, 13:11   #107
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Over welke totaal ongeschoolde arbeid heb je het dan ?
De mijnen zijn dicht en de handenarbeid in de fabrieken krimpt.
En op wat bordenwasserij in de kelder van één of ander restaurant na zit de rest van het werk wat in aanmerking zou komen zo goed als allemaal bij beschutte werkplaatsen.
Wegenbouw, slachthuizen, bouw, onderhoud, transport, koeriers, serreteelt, bandarbeid,...

Probeer eens verder dan Meensel-Kiezegem te kijken...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 juni 2015 om 13:12.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 13:16   #108
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wegenbouw, slachthuizen, bouw, onderhoud, transport, koeriers, serreteelt, bandarbeid,...

Wat zou het.
Met een rijbewijs van pakweg Nigeria mag je hier zelfs niet rondrijden.
Je kan hier opnieuw je theorie en praktijk afleggen in het Nederlands.
Wat fruit plukken , inderdaad. Voor 2 maand werk dan en dan nog misschien.
Oud 27 juni 2015, 13:17   #109
brown foam
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je Crombez die tot de meest corrupte politieke familie van de beschaafde wereld behoort?
Of heb je het over een andere persoon?

Laatst gewijzigd door brown foam : 27 juni 2015 om 13:19.
brown foam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 13:40   #110
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zou het.
Met een rijbewijs van pakweg Nigeria mag je hier zelfs niet rondrijden.
Je kan hier opnieuw je theorie en praktijk afleggen in het Nederlands.
Wat fruit plukken , inderdaad. Voor 2 maand werk dan en dan nog misschien.
Ik heb over de serreteelt rond het Mechelse.
Ik ken daar zo een familiebedrijfje dat exlusief op Roemenen draait...
Transport rijdt voor meer dan de helft met Oostblokkers.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 juni 2015 om 13:41.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 13:46   #111
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind dat dit weinig heeft te maken met de discussie over bootvluchtelingen.
Dat klopt VOLLEDIG Fred, maar wat ook klopt, dat is dat jij een open deur intrapt. Want eerst zeggen en schrijven dat de bootvluchtelingen ENKEL jonge sterke mannen zijn, om nadien te zeggen en te schrijven dat jij het niet weet. Dat is ALLES behalve objectief, maar wel met GROTE vooroordelen.

"Zouden er cijfers bestaan hoeveel jonge sterke mannen hier toekomen ? En deze dan eens vergelijken met het aantal vrouwen...zwakkelingen ouderen en of kinderen ??
Ik heb een recente TV en ik zie toch min of meer wie er op die bootjes zit....Maar goed ik weet het niet..ik stel me er vragen bij."
Oud 27 juni 2015, 14:35   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Oostblok maakt deel uit van Europa. Dat hebben ze ons niet gevraagd, maar kom, die grondwet ook niet.

Dat is nog een verschil met de analfabete Afrikanen die hier komen aanwaaien.(aanvaren, aandobberen, aanspoelen, aan ....heu)

Oud 27 juni 2015, 15:18   #113
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het Oostblok maakt deel uit van Europa. Dat hebben ze ons niet gevraagd, maar kom, die grondwet ook niet.

Dat is nog een verschil met de analfabete Afrikanen die hier komen aanwaaien.(aanvaren, aandobberen, aanspoelen, aan ....heu)
"Dat hebben ze ons niet gevraagd" maar was de NVA geen referendum partij ?
Waarom dan nu plots niets meer ? Want werken tot 67 stond nergens in de verkiezingsprogramma's en dat heeft Dewever ook aan niemand gevraagd.
Oud 27 juni 2015, 16:02   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt VOLLEDIG Fred, maar wat ook klopt, dat is dat jij een open deur intrapt. Want eerst zeggen en schrijven dat de bootvluchtelingen ENKEL jonge sterke mannen zijn, om nadien te zeggen en te schrijven dat jij het niet weet. Dat is ALLES behalve objectief, maar wel met GROTE vooroordelen.

"Zouden er cijfers bestaan hoeveel jonge sterke mannen hier toekomen ? En deze dan eens vergelijken met het aantal vrouwen...zwakkelingen ouderen en of kinderen ??
Ik heb een recente TV en ik zie toch min of meer wie er op die bootjes zit....Maar goed ik weet het niet..ik stel me er vragen bij."
Als jij alles zo goed weet dan heeft een discussie geen zin.Ik ben iemand die een mening heeft maar ook graag de mening van anderen lees maar vooral ben ik niet zo arrogant te denken de absolute waarheid in pacht te hebben.
Mijn mening is dat de meeste mensen op die bootjes niet op de vlucht zijn voor reeel geweld of gevaar en nog veel minder voor politieke redenen ....ik verdenk de meeste er zelfs van niet de minste interesse te hebben in politiek.
Ik denk dat de meeste van die 'jonge mannen' want ik zie weinig kinderen en of vrouwen ofwel ben jij blind ....ik denk dat 9O% van die jonge mannen gewoon economische vluchtelingen zijn die hopen hier op één of de andere manier aan de bak te komen.
Begrijp me niet verkeerd ...ik vind dat niet meer dan normaal dat die mensen hun kans wagen...en zoals ik al zelf zei...mocht ik een straatarm land toch maar wat ronddolen zonder enig uitzicht op een mooie(re) toekomst ik zou hetzelfde doen.....veel heb je niet te verliezen.
Maar waar ik het moeilijk mee heb is dat men dan spreekt over mensen op de vlucht voor geweld of omdat ze politiek zouden worden vervolgd en dat denk ik niet dat het van toeppassing is voor 99% van deze mensen.
Hiermee wil ik ook niet zeggen dat het allemaal geen groot probleem is....dat mensen niet in hun land willen blijven is op zich al een heel negatieg gegeven
Oud 27 juni 2015, 16:08   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Transport werkt met Oostblokkers opdat die rijden voor de helft van het loon.
In de wegen en traditionele bouw waar vroeger 100 mensen nodig waren zijn er nu nog amper 20 nodig voor hetzelfde werk. Touwens er worden nu in vgl met 50 jaar geleden omzeggens geen nieuwe wegen meer aangelegt dus is het werk veeleer onderhoud.Ook de woningbouw en industriebouw is een pak minder geworden.
In iedere Brusselse gemeente zijn er ongeveer 10.000 werkloze mensen.Dat zijn voor 90 % allemaal ongeschoolde mensen zonder enige opleiding of diploma en met weinig of geen talenkennis.
De tijd dat je iedere ochtend duizenden ongeschoolde arbeiders met hun knapzak zag vertrekken om te gaan werken in de fabrieken langs het kanaal is lang voorbij
In de moderne industrieparken kan je een halve dag rondlopen zonder dat je een mens ziet en al zeker geen in een werkplunje.
Weet je hoeveel mensen nu nog werken in de haven in vgl met 50 jaar geleden ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2015 om 16:21.
Oud 27 juni 2015, 16:17   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Naar waar zou je dan moeten kijken om ongeschoolden aan het werk te helpen ? Naar de Borinage in het bekken ? Naar de staalindustrie in Luik ? Naar de haven van Antwerpen ? De autofabrieken in de Kempen ? De tapijtfabrieken in W Vlaanderen ? De textielfabrieken in W Vlaanderen ?

Het gros van de zuivere handenarbeid is verhuisd naar de groeilanden.

Als er zoveel kansen zouden zijn om ongeschoolden aan het werk te helpen dan zie ik niet in waarom het onderwijs alle dagen hamert op het feit dat je het zonder enig diploma of opleiding stilaan mag vergeten .....
Oud 27 juni 2015, 16:20   #117
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij alles zo goed weet dan heeft een discussie geen zin.Ik ben iemand die een mening heeft maar ook graag de mening van anderen lees maar vooral ben ik niet zo arrogant te denken de absolute waarheid in pacht te hebben.
Mijn mening is dat de meeste mensen op die bootjes niet op de vlucht zijn voor reeel geweld of gevaar en nog veel minder voor politieke redenen ....ik verdenk de meeste er zelfs van niet de minste interesse te hebben in politiek.
Ik denk dat de meeste van die 'jonge mannen' want ik zie weinig kinderen en of vrouwen ofwel ben jij blind ....ik denk dat 9O% van die jonge mannen gewoon economische vluchtelingen zijn die hopen hier op één of de andere manier aan de bak te komen.
Begrijp me niet verkeerd ...ik vind dat niet meer dan normaal dat die mensen hun kans wagen...en zoals ik al zelf zei...mocht ik een straatarm land toch maar wat ronddolen zonder enig uitzicht op een mooie(re) toekomst ik zou hetzelfde doen.....veel heb je niet te verliezen.
Maar waar ik het moeilijk mee heb is dat men dan spreekt over mensen op de vlucht voor geweld of omdat ze politiek zouden worden vervolgd en dat denk ik niet dat het van toeppassing is voor 99% van deze mensen.
Hiermee wil ik ook niet zeggen dat het allemaal geen groot probleem is....dat mensen niet in hun land willen blijven is op zich al een heel negatieg gegeven
Fred kort maar krachtig, daar zal de dienst vreemdelingenzaken wel over oordelen. Die hebben hiervoor de kennis en alle gegevens die nodig zijn om een JUISTE beslissing te nemen. Maw, daar moet jij je hoofd NIET over breken 😊
Oud 27 juni 2015, 16:23   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fred kort maar krachtig, daar zal de dienst vreemdelingenzaken wel over oordelen. Die hebben hiervoor de kennis en alle gegevens die nodig zijn om een JUISTE beslissing te nemen. Maw, daar moet jij je hoofd NIET over breken ��
Oef dat is een pak van mijn hart.Maar dat laatste geldt ook voor jou he
Oud 27 juni 2015, 16:36   #119
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oef dat is een pak van mijn hart.Maar dat laatste geldt ook voor jou he
Fredje voor een goed begrip, niet ik trek de geloofwaardigheid van de bootvluchtelingen in twijfel, maar wel jij.
Oud 27 juni 2015, 17:04   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fredje voor een goed begrip, niet ik trek de geloofwaardigheid van de bootvluchtelingen in twijfel, maar wel jij.
Inderdaad dat doe ik zeker.En als je ziet hoeveel van die mensen uiteindelijk maar echt erkend worden als (politiek) vluchteling (nog geen 10 %) door jouw geprezen diensten dan kan je me toch moeilijk ongelijk geven.
Trouwens ik neem geen beslissing dat doen terecht de bevoegde diensten.Maar niemand kan me weerhouden een mening te hebben wat iets heel anders is.

Sowieso is de mens een leugenachtig wezen.Ze liegen meestal al over totaal onbenullige dingen ...dus om hun hachje te redden zal dat nog wat erger zijn.

Je hebt gelovigen en goedgelovigen...ik ben geen van beiden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2015 om 17:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be