![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eens het vertrouwen van de Amerikanen gewonnen door hun strijd en inzet tegen ISIS. Het nieuwe Koerdistan kan dan een betrouwbaardere partner worden voor de USA dan het huidige Turkije.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En niet te vergeten, van Israël. ![]() Iraaks Koerdistan en Israël hebben al langer nauwe banden met elkaar. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn pas verkiezingen geweest. De HDP is een partij waarin de Koerden sterk de boventoon voeren. Ze hebben iets van een 12 % behaald. Het was een mooie kans geweest voor de Koerden af te tasten in hoeverre ze onafhankelijkheid willen. En van die 12 % stemde lang niet iedereen voor de Koerdische thema's. Als indicatie voor de uitslag van een eventueel referendum kan dat tellen.
|
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Erdogan ziet de Koerdische militaire successen met lede ogen aan omdat hij hoopt het vroegere Ottomaanse rijk terug wil. Daar zijn andere volkeren ondergeschikt aan het Turkse gezag. Daarom laat hij IS lustig de regio verzwakken. Om dan als de redder zijn (Ottomaanse) rijk te introduceren met hem als “de” grote gezagvoerder.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Het ergste is de arrogantie van Erdogan; o,o% transparantie welke "gematigde rebellen" hij steunt. en al die geruchten dat de IS doorgangswegen heeft naar Kobane lijken me eerder feiten dan geruchten.
Zijn machtspolitiek is zo vol met rancune dat hij liever een gebied onder controle van IS ziet , dan Koerdische strijders die democratisch ingesteld zijn. Ik geloof niet dat Koerden, die links geaard zijn, veel in gemeen hebben met de regering van Israel en zullen willen samenwerken. ik denk wel dat als ze democratisch te werk gaan, en een grondgebied (ookal is dit Koerdistan niet 1 geheel) Amerika interesse zal tonen als vaste bondgenoot tegen fundamentalisme. Merkwaardig op Israel moet je niet rekenen. Israel heeft er alle baat bij dat de IS bestaat. "gematigde Syrie strijders" krijgen zelf training van het IDF. Laatst gewijzigd door Tamam : 27 juni 2015 om 19:10. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=82Wat moet men hiervan denken ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
om in de hip hop sfeer te blijven: Koerdische hip hop uit Arnhem: https://www.youtube.com/watch?v=q8tBl55Mb4I #KURDZILLA Laatst gewijzigd door Tamam : 27 juni 2015 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk even na over de situatie en vergelijk met het Ierland van voor WO I. Dan begrijp je de reden van de gewapende strijd van het ETA en dus ook die van de militante vleugel van de PKK.
|
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Welke steden heeft u bezocht? In Istanboel zijn er idd een paar buurten waar er winkeltjes zijn die op touristen uit zijn met slijmerige praatjes ("theetje?"), maar ik zou niet weten wat daar te zoeken als ik in Istanboel ben. Mooi land, vriendelijke mensen, dwaze regering.
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrip opbrengen voor terroristen die aanslagen plegen op drukke markten? |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met je "badass".......... |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vriendelijke mensen die een neo ottomaan aan de macht brengen. Mja, oké dan. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drukazz gaat gewoon ongegeneerd door met zijn Turkfobe geneuzel.
|
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|