Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2015, 00:08   #2281
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Vrije markt my ass...

Central banks at play!
Sure thing !
Vijf jaar geleden schoten hier de interesten steil omhoog, dank zij de monetaire oorlogsvoering van zgn ‘beleggers’ tegen dit landje:

Ratingbureaus nemen België onder vuur

http://moneytalk.knack.be/geld-en-be...al-378701.html

Als het er op aankomt, is heel de wereld Griekenland, maw, hoe wordt men rijk, rijker, schatrijk op de rug van een bedrogen bevolking...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 00:54   #2282
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Karel De Gucht wil van het IMF vanaf in Griekenland.

Ook de huidige Griekse regering vindt dat het IMF niet in Europa moet zitten.

De Griekse minister van Staat Nikos Pappas verwoordt het als volgt:
Volgens Pappas heeft Europa de instelling van Washington,
die een "eenzijdige agenda heeft en helemaal niet Europees is",
niet nodig en kan Europa overleven "zonder hem en zijn geld".
BRON
21 jun 2015
De vraag die dan gesteld kan worden is, waarom werd de hulp van het IMF ingeroepen?
De hulp van het IMF voor Griekenland werd eind 2009 ingeroepen
om samen met de Europese instellingen
een financieel hulpplan op poten te zetten.
Simpel, het IMF heeft ervaring wat betreft dit soort situaties en is niet alleen Europees, als dusdanig is het dus neutraler. Een neutrale partij was gezien de nationalistische loopgraven, de Grieken hebben de Duitsers onterecht door het slijk heen gehaald; dan hadden ze dat ook met de andere 17 moeten doen.
Echter Syriza toont aan weinig kaas van buitenlandse politiek en diplomatie te hebben gegeten; of ze beledigen bewust diegenen met wie ze een deal zullen moeten sluiten. Men kan bijvoorbeeld het niet eens zijn met Rusland, maar Rusland weet wel hoe het internationaal diplomatiek de grens (zeer goed zelfs; OK over de Krim valt te twisten, dat was een risico).
Oud 30 juni 2015, 01:14   #2283
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Simpel, het IMF heeft ervaring wat betreft dit soort situaties en is niet alleen Europees, als dusdanig is het dus neutraler.
VS gedomineerd zeg maar. 'Neutraler' is hier niet de meest relevante eigenschap.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 01:35   #2284
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
VS gedomineerd zeg maar. 'Neutraler' is hier niet de meest relevante eigenschap.
Merkel houdt de sleutel zeggen de Grieken zelf. En wat doet Merkel? Ze belt naar Obama. En wat telt voor Obama? Niet de (europese) schuldencrisis, wel de geopolitieke verhoudingen.

Merkel en Obama spraken af hun invloed te gaan aanwenden om ... vul zelf maar in. Een kleine gok: de schuldeisers de arm omwringen.
  • het IMF
  • de Europese Commissie
  • de ECB
Tusk, Juncker, Dijsselbloem, Draghi en zelfs Lagarde gaan er straks mooi bijstaan mocht dit scenario waarheid worden.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 juni 2015 om 01:47.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 01:47   #2285
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Mr. Van Overtveldt, die al jaren Griekenland verguist en het land uit de eurozone wil, gaat raar opkijken in dergelijk scenario.

Mr. Van Overtveldt is de Min Fin van België op dit ogenblik en neemt namens België deel aan de vergaderingen van de eurozone.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 30 juni 2015, 02:22   #2286
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Mr. Van Overtveldt zit in de wurggreep van het gedachtengoed van de hyperliberale denker Milton Friedman.

(fig.: nog een boek van Mr. Van Overtveldt)

Oud 30 juni 2015, 02:24   #2287
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Hier, nog een boek van Mr. Van Overtveldt.

Oud 30 juni 2015, 03:38   #2288
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Europe’s Attack on Greek Democracy
29 jun 2015
Ook Joseph Stiglitz zou neen stemmen mocht hij stemgerechtigd zijn.
Oud 30 juni 2015, 04:53   #2289
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Mr. Van Overtveldt zit in de wurggreep van het gedachtengoed van de hyperliberale denker Milton Friedman.
Op het vlak van het monetaire was Friedman een rooie linkie winkie.

Ondertussen zit bitcoin in de lift...

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juni 2015 om 04:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 04:59   #2290
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Sure thing !
Vijf jaar geleden schoten hier de interesten steil omhoog, dank zij de monetaire oorlogsvoering van zgn ‘beleggers’ tegen dit landje:

Ratingbureaus nemen België onder vuur

http://moneytalk.knack.be/geld-en-be...al-378701.html

Als het er op aankomt, is heel de wereld Griekenland, maw, hoe wordt men rijk, rijker, schatrijk op de rug van een bedrogen bevolking...
Ik vind dat altijd grappig dat men zegt dat er "oorlogsvoering van beleggers" is als ze niet meer in een Ponzi willen meegaan, tenzij voor veel risicogeld. Geef toe: de "oorlogsvoering van de beleggers tegen Griekenland" was gewoon helderziend. Tegen Belgie zal dat hetzelfde zijn.

"oorlogsvoering" is het nu al, als ge uw centen niet meer in een stuk waardepapier van schabouwelijke sjoemelaars (staten met bergen schuld) wild steken. "Meester, meester, Jantje pleegt oorlogsvoering op mij, want hij wil mij zijn boterhammen niet geven als ik hem de maan beloof volgende week".

Daar is een heel simpele oplossing voor: staten moeten niet lenen en geen schulden maken.

De dag dat men dat zou doen (en economisch komt dat echt op hetzelfde neer van expliciet te belasten in plaats van impliciet he), verdwijnen al die problemen.

Maar dan kunt ge als politieker natuurlijk niet uitdelen en doen alsof het gratis is...
Oud 30 juni 2015, 08:02   #2291
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Waar haal je dat? Ik heb nergens gezegd dat ik denk 4% te halen op een aandeel. Dat soort winsten zijn gewoon belachelijk.
jouw post 2192 :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
doet er niet toe. Neem nu vandaag de grootste daler in de bel20: dat is kbc. De exposure van de belgische banken aan griekenland is een fractie van wat die was zoveel jaar terug. Quasi alle schuldpapier is in handen van overheden.
KBC is de gezondste grootbank binnen België en zelf binnen Europa zijn ze ook top. Ja, die krijgen vandaag klop. De volgende dagen of weken misschien nog. Maar fundamenteel zitten die goed.
... kbc stond toen op -4% ... dacht dus dat je bedoelde die overcorrectie terug te verdienen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 08:15   #2292
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat altijd grappig dat men zegt dat er "oorlogsvoering van beleggers" is als ze niet meer in een Ponzi willen meegaan, tenzij voor veel risicogeld. Geef toe: de "oorlogsvoering van de beleggers tegen Griekenland" was gewoon helderziend. Tegen Belgie zal dat hetzelfde zijn.

"oorlogsvoering" is het nu al, als ge uw centen niet meer in een stuk waardepapier van schabouwelijke sjoemelaars (staten met bergen schuld) wild steken. "Meester, meester, Jantje pleegt oorlogsvoering op mij, want hij wil mij zijn boterhammen niet geven als ik hem de maan beloof volgende week".

Daar is een heel simpele oplossing voor: staten moeten niet lenen en geen schulden maken.

De dag dat men dat zou doen (en economisch komt dat echt op hetzelfde neer van expliciet te belasten in plaats van impliciet he), verdwijnen al die problemen.

Maar dan kunt ge als politieker natuurlijk niet uitdelen en doen alsof het gratis is...
D�*t is de kern v.d. zaak ! ! !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 08:32   #2293
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

anderzijds hoeveel schulden kan een land aangaan ?
Neem nu griekenland;.. 200-400% schulden, waarom niet

als mensen een huis kopen lenen ze op 20jaar 50% van hun inkomen. Du sheb je als jonge snaak die 2000euro verdient samen met uw vrouw een afbetaling te doen van 1000euro per maand gedurende 20jaar, of heb je 1000% schulden... het lukt ook..

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2015 om 08:34.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 08:48   #2294
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier doet u de beleggers toch te veel eer aan. Het zijn volgens u witte ridders die het systeem willen redden. Dat zijn dus die gasten die tegen hun eigen klanten aan het speculeren waren...

In werkelijkheid doen ze vrolijk mee aan het Ponzi systeem, maar zodra het voor hen lucratiever is om het te kelderen doen ze dat natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juni 2015 om 08:48.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 08:50   #2295
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hier doet u de beleggers toch te veel eer aan. Het zijn volgens u witte ridders die het systeem willen redden. Dat zijn dus die gasten die tegen hun eigen klanten aan het speculeren waren...

In werkelijkheid doen ze vrolijk mee aan het Ponzi systeem, maar zodra het voor hen lucratiever is om het te kelderen doen ze dat natuurlijk.
Ik spreek dat niet tegen. Maar zeggen dat als ge het te riskant begint te vinden, dat "oorlogsvoering" noemen, is toch krankzinnig ?

Ik bedoelde niet "niet in een Ponzi meegaan" omdat dat immoreel is, maar omdat ge enkel maar IN 'T BEGIN met een Ponzi meegaat, want dan is die winstgevend he !
Tegen dat ge het einde van een Ponzi voelt komen, doet ge niet meer mee, want ge gaat ermee op uw snuit gaan.

Een Ponzi schema is enkel lucratief voor de eerste spelers die tijdig uitstappen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juni 2015 om 08:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 08:52   #2296
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek dat niet tegen. Maar zeggen dat als ge het te riskant begint te vinden, dat "oorlogsvoering" noemen, is toch krankzinnig ?
Bah neen, het zijn gewoon geldwolven. Het is gewoon business. Dog eat dog...

Ik wil maar zeggen, als ze geld kunnen verdienen aan het laten failliet gaan van één of ander land gaan ze het niet laten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juni 2015 om 08:54.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 09:02   #2297
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die was eigenlijk al bijna helemaal opgebruikt vorige weekend. Maar ik zie wel niet in hoe die kan overschreden worden met de banken dicht...
De kredietlijn was al op een haar na overschreden. De mensen blijven 6O euro per dag afhalen , zonder dat ze 1 euro storten. Ze potten alles op in contanten .
Vandaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 09:07   #2298
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bah neen, het zijn gewoon geldwolven. Het is gewoon business. Dog eat dog...

Ik wil maar zeggen, als ze geld kunnen verdienen aan het laten failliet gaan van één of ander land gaan ze het niet laten.
Eerst maanden alle eisen afwijzen , zonder tegenvoorstellen.
Dan de deadline laten verschuiven tot het einde van de maand.
Vervolgens na deze uiterste deadline deze nog eens proberen op te schuiven met een referendum dat plots uit de lucht komt gevallen.
Met wiens voeten is die Tsipras eigenlijk aan het spelen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 09:11   #2299
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zijn de bank-rovers die de zaak kelderen.
Oud 30 juni 2015, 09:13   #2300
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Eerst maanden alle eisen afwijzen , zonder tegenvoorstellen.
Dan de deadline laten verschuiven tot het einde van de maand.
Vervolgens na deze uiterste deadline deze nog eens proberen op te schuiven met een referendum dat plots uit de lucht komt gevallen.
Met wiens voeten is die Tsipras eigenlijk aan het spelen ?
met de bevallige voetjes van Lagarde !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be