Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2015, 20:43   #101
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
I have headpain.
And my stomach plays up
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 21:32   #102
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Doet me denken aan toen we nog in Broekzele woonden, meer dan 20 jaar geleden. We hadden een Nederlandstalige huisarts die tot over zijn oren in 't werk zat omdat er niet genoeg Nederlandstalige huisartsen waren..... Blijkbaar is dat niet verbeterd....v
Toen we met onze jongste naar de spoed moesten op een zondagavond was er in gans die spoeddienst geeneen die ook maar een woord Nederlands machtig was..... Blijkbaar is dat ook niet verbeterd......
Maar we moeten niet zo zagen, hé....iedereen kent toch Frans ? Hoe zeg je dat ook alweer in 't Frans 'Ik denk dat mijn ruggewervel geblokkeerd zit en dat er een zenuw tussen geklemd zit' ? Euh..... allé, 'k zou het honderd keer zeggen....vooral als ik verga van de pijn.....
De patiënt moet weliswaar zelf geen diagnose stellen maar wel goed kunnen uitleggen waar en hoe het zeer doet. En de dokter moet dan (standaard) vragen stellen om het soort pijn (stekend, kloppend, acuut, slepend) teweten te komen. Dat laatste is zeker niet evident in een vreemde taal.
En kunnen zeggen dat je bloedverdunners neemt of maagzweren hebt kan natuurlijk ook wel nuttig zijn. Maar elke Vlaming kan dat toch vlotjes in het Frans zeker ? Pajoske schudt dat zo uit zijn mouw zonder het snel op te gaan zoeken op internet.

Laatst gewijzigd door Zucht : 30 juni 2015 om 21:38.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 21:47   #103
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Een kennis heeft een degeneratieve zenuwaandoening en is werkonbekwaam geworden. Zij moest naar de controle arts van de verzekering van het bedrijf waar ze werkte en ik ben met haar mee gegaan.
De arts zetelde in Brussel en was Franstalig. De dame was zelf ook Franstalig, dus dat kon geen probleem zijn. Maar aangezien ze in Vlaanderen woont was het dossier helemaal in het Nederlands.
Die arts heeft die bladeren papier bekeken zonder zelfs maar te lezen, was bijzonder onaangenaam, zelfs agressief, en de dame in kwestie had zogezegd niets ernstig.
Normaal had ik recht op een attest voor mijn werk dat ik haar vergezeld had op een medisch bezoek, maar hij wou dat niet geven. Madame had evengoed een taxi kunnen nemen. (Ze had immers niets)

Kort daarna moest ze naar een controle arts van haar mutualiteit in Mechelen. Die konden het dossier wel lezen en daar werd ze wel gehandicapt verklaard.

Dat Nederlandstalig dossier was die francofoon duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. Over dat soort "artsen" hebben we het dus.

Laatst gewijzigd door Zucht : 30 juni 2015 om 21:47.
Oud 30 juni 2015, 21:51   #104
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Een kennis heeft een degeneratieve zenuwaandoening en is werkonbekwaam geworden. Zij moest naar de controle arts van de verzekering van het bedrijf waar ze werkte en ik ben met haar mee gegaan.
De arts zetelde in Brussel en was Franstalig. De dame was zelf ook Franstalig, dus dat kon geen probleem zijn. Maar aangezien ze in Vlaanderen woont was het dossier helemaal in het Nederlands.
Die arts heeft die bladeren papier bekeken zonder zelfs maar te lezen, was bijzonder onaangenaam, zelfs agressief, en de dame in kwestie had zogezegd niets ernstig.
Normaal had ik recht op een attest voor mijn werk dat ik haar vergezeld had op een medisch bezoek, maar hij wou dat niet geven. Madame had evengoed een taxi kunnen nemen. (Ze had immers niets)

Kort daarna moest ze naar een controle arts van haar mutualiteit in Mechelen. Die konden het dossier wel lezen en daar werd ze wel gehandicapt verklaard.

Dat Nederlandstalig dossier was die francofoon duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. Over dat soort "artsen" hebben we het dus.
Hij was blijkbaar très choqué dat iemand durfde hem een Nederlandstalige tekst voorleggen. Ik hoor het zo reeds: "Figurez-vous! Et encore en 'flamand'! Non mais, pour qui se prennent-ils???"
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 21:59   #105
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
idd, hoger opgeleide. De lager opgeleide, meestal terechtkomend in de lagere sociale klasses, moeten maar oprotten, die hebben als Nederlandstalige niets te zoeken in het Franstalige Brussel.
Ze hebben evenwel het recht naar Brussel of Wallonië te komen wonen als de Franstaligen het recht hebben naar Vlaanderen te komen wonen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 22:01   #106
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Oh, maar zulke dagelijks voorkomende zaken wordt door de grote francofonie en hun trouwe Vlaamse schoothondjes gewoonweg onder de mat geveegd.

En dit zijn directe problemen die Vlamingen tegenkomen in hun contact (voor zover we van contact kunnen spreken) met de francofonie; veel erger wordt het als we alle afgeleide problemen uit deze wantoestanden gaan in rekening brengen zoals:
1. De Belgische staatschuld die totaal op de rekening van de francophonie geschreven mag worden...
2. De belabberde of zelfs niet bestaande integratie van buiten-Europese vreemdelingen in dit land. Hoe kan een Vlaming verwachten van vreemdelingen dat ze zich aan de bestaande toestanden in dit land zouden aanpassen wanneer zelfs in de eenentwintigste eeuw de Vlaming voor extremist en racist wordt uitgescholden indien hij nog maar durft te denken, laat staan te vragen aan een francofoon in dit land om zich in Vlaanderen aan te passen aan de Vlamingen. Wow, wat menen die achterlijke Vlamingen wel...

Heel dit land is gewoonweg om zeep geholpen door de fransdolle hoogheidswaanzin...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 30 juni 2015 om 22:15.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 22:01   #107
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat niet alleen, het is de Vlaamse hoofdstad en dat zal ook zo blijven.

Ik weet wel, ik bezorg daarmee een aantal anti-Vlamingen een streep door hun imperialistische wanen.

En ja, dat geeft me veel plezier.
Het is vooral de Belgische hoofdstad.
Oud 30 juni 2015, 22:05   #108
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Brussel is gewoon een lelijke, ongezellig, criminele stad. Waarom zou je als Vlaming daar gaan wonen? Tuurlijk zijn er hier en daar villawijken, maar voor de rest voel ik me veel te goed om mezelf een Brusselaar te laten noemen.
U kent dus niets van Brussel.
Oud 30 juni 2015, 22:07   #109
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoop er maar niet op, je gaat bedrogen uitkomen, Brussel is en blijft Vlaamse hoofdstad en blijft liggen waar het ligt, in Vlaanderen.

Eender wat 'le petit Belge' ten zuiden van de taalgrens daar van denken.
En eerst en vooral in België.
Oud 30 juni 2015, 22:12   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die dokter is een mongool en een aanfluiting voor zijn/haar beroep, zo veel is zeker. Gaan we nu vanuit die anekdote algemeen geldende conclusies trekken ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 22:12   #111
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Niet in het midden, maar weldegelijk IN Vlaanderen. Waarom denk je dat de Franstaligen zo graag een corridor willen?
Brussel heeft zijn aparte Gewest, net als Wallonië en Vlaanderen.
Oud 30 juni 2015, 22:18   #112
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die dokter is een mongool en een aanfluiting voor zijn/haar beroep, zo veel is zeker. Gaan we nu vanuit die anekdote algemeen geldende conclusies trekken ?
Hoeveel andecdotes over Brusselse "tweetaligheid" zijn er zo vereist om een algmene conclusie te trekken ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 30 juni 2015 om 22:19.
Oud 30 juni 2015, 22:22   #113
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welk bewijs heb jij dat dit een alleenstaand feit is? En indien wel, welke regeringsmaatregelen zijn er genomen opdat zulke wantoestanden niet meer zouden kunnen voorkomen???

Oké, geef maar toe; geen enkele maatregel is genomen, in tegendeel de toestand verslechterd eerder met de dag en het lot van de Vlamingen in dit land hangt enkel en alleen af van de good-will van iedere franstalige waar hij, gewild of niet, mee in contact komt...

Anekdotes noemt u dat. Hewel, morgen kunnen ze opnieuw voorvallen en overmorgen en de dag erna en tot in de eeuwigheid...

Ik dacht dat de wet er was om de burgers te beschermen en niet de goodwill. Goodwill is er enkel om een samenleving warmer en leefbaarder te maken, niet om de wet te vervangen...
Oud 30 juni 2015, 22:26   #114
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh, maar zulke dagelijks voorkomende zaken wordt door de grote francofonie en hun trouwe Vlaamse schoothondjes gewoonweg onder de mat geveegd.

En dit zijn directe problemen die Vlamingen tegenkomen in hun contact (voor zover we van contact kunnen spreken) met de francofonie; veel erger wordt het als we alle afgeleide problemen uit deze wantoestanden gaan in rekening brengen zoals:
1. De Belgische staatschuld die totaal op de rekening van de francophonie geschreven mag worden...
2. De belabberde of zelfs niet bestaande integratie van buiten-Europese vreemdelingen in dit land. Hoe kan een Vlaming verwachten van vreemdelingen dat ze zich aan de bestaande toestanden in dit land zouden aanpassen wanneer zelfs in de eenentwintigste eeuw de Vlaming voor extremist en racist wordt uitgescholden indien hij nog maar durft te denken, laat staan te vragen aan een francofoon in dit land om zich in Vlaanderen aan te passen aan de Vlamingen. Wow, wat menen die achterlijke Vlamingen wel...

Heel dit land is gewoonweg om zeep geholpen door de fransdolle hoogheidswaanzin...
Stereotypes.
Oud 30 juni 2015, 22:29   #115
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel andecdotes over Brusselse "tweetaligheid" zijn er zo vereist om een algmene conclusie te trekken ?
Als u denkt dat de oplossing niet meer in Brussel te komen, denkt u verkeerd.
Oud 30 juni 2015, 22:31   #116
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Stereotypes.
Stereotypes brengen geen landen om zeep en ontwrichten niet hele maatschappijen...
Oud 30 juni 2015, 22:33   #117
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u denkt dat de oplossing niet meer in Brussel te komen, denkt u verkeerd.
Waar haalt u dat uit deze vaststelling???
Oud 30 juni 2015, 22:40   #118
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De patiënt moet weliswaar zelf geen diagnose stellen maar wel goed kunnen uitleggen waar en hoe het zeer doet. En de dokter moet dan (standaard) vragen stellen om het soort pijn (stekend, kloppend, acuut, slepend) teweten te komen. Dat laatste is zeker niet evident in een vreemde taal.
Dat weet ik maar al te goed.
Citaat:
En kunnen zeggen dat je bloedverdunners neemt of maagzweren hebt kan natuurlijk ook wel nuttig zijn. Maar elke Vlaming kan dat toch vlotjes in het Frans zeker ? Pajoske schudt dat zo uit zijn mouw zonder het snel op te gaan zoeken op internet.
Heb ik dat ooit beweerd? Ik dacht van niet.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 23:06   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En eerst en vooral in België.
Je bent eindelijk mee.

In Belgie in Vlaanderen.

Haal Belgie nu weg, dan is het 'in Vlaanderen.'
Oud 30 juni 2015, 23:51   #120
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U kent dus niets van Brussel.
Bs'd

Brussel is een paradijs op aarde wil je zeggen? Duidelijk.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 30 juni 2015 om 23:51.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be