![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoop voor jou dat je niet in een ziekenhuis belandt met een ernstig probleem en dat de verpleegkundigen of dokters je niet begrijpen. Ieder zijn meug zou ik zo zeggen. Enne wat betreft studenten : die vatten de studie inderdaad niet aan omdat het beroep de reputatie heeft van slecht voor de gezondheid te zijn en onderbetaald. Enne nog iets : een dokter verdient in een ziekenhuis rond de 12500 euro...een verpleegkundige tussen de 2500 en de 3000 bruto voor een fulltime. Vaak ontbreken zaken zoals een pensioenverzekering en andere zaken. Maar goed wat kan ik er van weten. Ik ben alleen maar met een verpleegkundige getrouwd. Alle andere onnozelaars denken vooral dat ze er iets van weten.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 27 juni 2015 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ook mijn heksie perfeksie heeft een diploma verpleegkunde. En als jong stel woonden wij een tijdje in Brussel, en werkte zij in een ocmw-ziekenhuis in Brussel. Waar zij het een en het ander meemaakte met patiënten die door ééntalige artsen en verpleegkundigen die konden begrepen worden wegens onwil van die laatsten. Wat maakt dat er in ons huisje twee lidkaarten van de nva zijn. Ik vat het probleem van de draad nog eens samen: de politiekers van de oude machtspartijen zagen ook in deze problematiek de problemen aankomen, maar hielden zich liever onledig met het verdiepen van de staatsschuld. En nu is het pompen of verzuipen. Met ingevoerd verplegend personeel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 juni 2015 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Voor iemand die bekend is in de verpleegkundige klink je wereldvreemd. Maar goed, zwaai maar verder met je NVA lidkaart. De lidkaart die niet echt tweetaligheid vooropstaat. De lidkaart die gensnoeid heeft in de zorgsector ipv fraude aan te pakken in de diamantensector, enzoverder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of eentje die de fraude in de diamantsector aanpakt maar niet de zorgsector? Dat zie je wel zitten hé? Welnu, uw tijd is voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al de rest mijn beste nva'er is een semantiek. De zaak verbloemen.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 26 jaar de PS en aanhangsel SPa in de federale regering: alle problemen ivm knelpuntberoepen zijn toch opgelost !!
Citaat:
En de verdriedubbeling aan belasting, opgelegd door de regering De Wever met annex Michel, was volledig overbodig, beledigend, en gevaarlijk voor jobs voor diamantslijpers in de Kempen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest ben ik er ook van overtuigd dat iedereen volgens de regio waar hij/zij woont in zijn eigen taal moet kunnen begrepen en aangesproken worden, zeker in een ziekenhuis, waar het wel eens een kwestie van leven of dood kan zijn! De verpleegsters mogen gerust iets meer verdienen, diegenen die de taal ter plaatse niet machtig zijn moeten verplicht worden die zo rap mogelijk voldoende aan te leren! Ook indien ze wat minder uren in de kliniek zouden moeten presteren en in de plaats taallessen krijgen en volgen zonder dat dat iets aan hun loon verandert! Een paar maanden van datte zal zeker al een verschil maken... Van waar moet dat geld komen? Wel, dat is een héél andere discussie waar echt veel antwoorden kunnen op gegeven worden! In de stijl van: stop met dagelijks miljoenen te spenderen aan bepaalde mensen die hier niets doen en hier geen zaken hebben! Of we blijven een steeds meer gezocht gratis (maar door ons te betalen) opvangcentrum spelen voor de ganse wereld met geld dat voor andere zaken moet gebruikt worden! Ga nog harder op zoek naar fraudeurs en misbruiken allerhande enz enz enz Inderdaad een hele discussie waard maar niet hier en nu! Laatst gewijzigd door andev : 29 juni 2015 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij kan de kleur van mensen niets schelen, maar wie de taal niet goed beheerst, moet daar eerst aan werken.Wanneer iemand zegt" ik wordt mottig van de medicatie" moet je wel kunnen communiceren hoor. Dat is wel iets wat mensen die opgenomen zijn mogen verwachten, Ik zou trouwens daar gewoon geen vertrouwen in hebben, hoe kun je nu afstuderen wanneer je niet eens de taal goed begrijpt? Mensen zijn geen speelgoed, dus wie de werkvloer op wil moet de taal goed beheersen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is al herhaaldelijk gezegd, maar er worden geen consequenties uit getrokken:
verplegend personeel zou de taal van de streek zeer goed moeten beheersen. Zelfs al weten we perfect dat als we in een ziekenhuis in het buitenland opgenomen worden, waar de verpleegsters ons niet verstaan, er niet zoveel meer risico ontstaat door dat taalprobleem, dat we zouden overlijden. De consequentie is: de politiek moet daar tijdig voor zorgen. Gouverner c'est prévoir. De zuilgebonden ziekenkassen zitten maar te leuteren dat zij best geplaatst zijn voor de verdediging van de patiëntenbelangen. Al iets van gezien ? Het enige dat ze verdedigen, is hun eigen portemonnee. Waarmee ze hun politieke partij dan van dienst kunnen zijn. Nu het te laat is, zitten we in een crisis-situatie. En nu moeten we ons behelpen met verpleegsters die nog hun Nederlands aan het leren zijn. (en dat is nog altijd beter dan Franstalige verpleegster en artsen die geen Nederlands willen leren. Zelfs niet in Brussel.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omscholen tot kapper/sters of zo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat als ik zo iemand probeer duidelijk te maken dat mijn rug pijn doet als hij/zij me omdraait en hij/zij weet niet wat ik zeg? Of als ik zeg dat ik een dokter nodig heb omdat ik vermoed dat ik een tekenbeet heb en hij/zij denkt dat ik bedoel dat ik door een mug gestoken ben? Een verpleger, een verzorger moet de taal van zijn patiënten begrijpen en hen in hun eigen taal kunnen aanspreken. Anders kunnen rare, zelfs gevaarlijke misverstanden ontstaan en komen we in het beste geval tot lachwekkende toestanden. En verder gaat het om gewone menselijkheid. Een verpleger of verzorger moet mensen bijstaan en dat kan niet als hij niet begrijpt of ze wit of zwart bedoelen. Anders kunnen ze evengoed robots voor de verzorging laten instaan!
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goed bezig.
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goed bezig.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel verdient een verpleegster misschien ?
Ge zit wel te zeggen dat hun lonen zo kunstmatig laag gehouden worden, maar harde cijfers .... .
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/ Ik vind 1000 € een heel mooi loon voor zo'n jong iemand die bovendien halftijds werkt. Maar ik wil het werk ook niet onderschatten, een verpleegkundige verdient zeker een goed loon.
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() 2700€, geen hospitalisatie, geen pensioenverzekering, 300 € eindejaarspremie, geen vergoeding woonwerk, en al helemaal geen firmawagen. Dat is inclusief nacht en ploegenpremies en voor fulltime. En gene zever van statistiekjes maar van een loonbrief ( brutto).
Rug kapot, maar ne hoor is geen beroepsziekte. Enne dit is voor iemand die intensieve doet in een ocmw met 23 j dienst. In een rusthuis in de prive is dat een stuk minder. Als het beleid gebaseerd is op halve waarheden of hun eigen fantasie is het geen wonder dat het in BE naar de kloten is
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf welke leeftijd krijgen de verpleegsters extra verlofdagen, om het werk werkbaar te houden naarmate de jaren erbij komen ? Wel, voor weekend en nachtwerk, zou ze van mijn nog 300 euro extra mogen hebben. Liefst zodanig toegekend en berekend dat het per uur bepaald wordt. Niet zo van één uur weekend werken op een hele maand, en de rest alleen maar consultaties helpen bij de dagkliniek, en een hele premie binnen halen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() *kruipt onder het bed* |
|
![]() |
![]() |