Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2015, 18:10   #241
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is onvoldoende. net zoals er te weinig investeringen zijn in de scholen in het Vlaams Gewest, of de zorg, of de wegen, of in de landbouw,....

Toch sinds 1) de financiële crisis en 2) de 6e staatshervorming.

maja, die laatste ging alles oplossen hé....
Natuurlijk, nu kunnen ze zeggen dat het allemaal de fout is van de NVa, terwijl ze het zelf met gesloten ogen hebben ondertekend en bewerkstelligd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 19:52   #242
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het is al te gemakkelijk om problemen die al jaaaren aanslepen, te wijten aan de financiële crisis en de laatste staatshervorming.

Die problemen hadden al lang opgelost kunnen worden mits de nodige politieke wil. In Vlaanderen dan. Want Vlaanderen had/heeft daar het geld voor.
Franstalige mantra: Vlaanderen heeft geld en daarom hebben wij het recht om hen verder uit te kleden...
Oud 1 juli 2015, 19:59   #243
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Meestal gaat een kind van 4 niet alleen naar het ziekenhuis
Neen, maar er zijn weinig ouders die de hele tijd bij zo'n kind kunnen blijven zitten, zelfs wanneer het in een uitsluitend franstalige inrichting in het Brusselse terecht is gekomen...

En u spreekt nu over de wachtdiensten, ik spreek over die zogenaamde tweetalige instellingen in Brussel, Nederlands-frans (voor de subsidies) waar de wachtdiensten binnen de korste tijd ook toe zullen behoren die alles behalve tweetaligheid verzekeren...
Oud 1 juli 2015, 20:26   #244
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets dat enkel in jouw geest bestaat, kan niet aangeklaagd worden, hé...
Natuurlijk zolang de Vlamingen het niet officieel gaan onderzoeken en zolang het niet in de kranten komt ook al zou iedere franstalige van zijn stoel vallen moest je het hem anders voorstellen; zolang kan iedereen vol overtuiging blijven zeggen dat het enkel in mijn geest bestaat...
En wat zijn de Vlamingen er toch telkens enorm sterk in om braaf de andere kant op te kijken...

Citaat:
Maingain, ondanks al zijn gebreke, is even democratisch als De Wever.
Veel correcter zou zijn te stellen dat Maingain even democratisch is als het Vlaams Blok. Wat zijn anti-Vlaamse gezindheid betreft doet hij geen haar onder voor de vreemdelingengevoelens die het Vlaams Blok groot maakt...

Citaat:
Ik ga regelmatig naar de VN in Genève voor het werk. Mijn Nederlandstalige en Vlaamse collega's worden steeds in het Nederlands ondersteund door de ambassade ter plaatse, hoor...
Toevallig een Vlaamse ambassadeur???

Citaat:
Nu, tijdens de zittingen zelf spreken wij meestal Frans, al zouden wij ook Engels kunnen gebruiken. Nederlands is er nu eenmaal geen werktaal.
Maar volgende keer moogt je gerust meekomen hoor, en de VN-commissies uitleggen dat jij hen in het Nederlands zult antwoorden omdat Maingain zo een smeerlap is, en de Franstaligen de Vlamingen al eeuwenlang onderdrukken.
Voor België zou het inderdaad veel beter zijn dat het frans als werktaal heel vlug wordt afgeschreven... en Maingain kan voor mij de pot op; het zijn franstaligen die zichzelf degraderen door met hem in zee te gaan, mij niet gelaten.

Citaat:
Wees dan blij dat Filip en Mathilde hun kinderen naar een Vlaamse school hebben gestuurd. Wat een taalracisten, toch...
En zij spreken even goed Nederlands dan Máxima. Zelf ondervonden...
Moet ik inderdaad toegeven wat Elisabeth betreft. Hoe komt het dan dat de vorige generatie daar niet in geslaagd is? Astrid gehoord toen ze onverwachts in het Nederlands moest antwoorden?

Citaat:
Veel concrete voorbeelden geef je toch niet, hoor, behalve dan verwijzingen naar het Groot Complot...
En voor het overige begrijp jij duidelijk niet wat taa
Vrijheid inhoudt. Dit ondanks meerdere pogingen van meerdere mensen. Op school zou je niet eens gebuisd zijn, maar vriendelijk verzocht is om te stoppen met studeren.
Over welk groot complot heb je het toch telkens? Er is geen groot complot in la Belgique; alles is klaar en duidelijk verankerd en vastgeroest zodat er niets kan veranderen. Zie daarvoor de nieuwe draad die hier opgestart is; "onder het mom van solidariteit wordt België in stand gehouden". En dat je mij, leek, kunt verwijten het niet altijd helemaal juist uiteen te zetten en niet altijd met alle bewijzen voor de dag te komen; dat kun je moeilijk zeggen van de Gravensteengroep.

Maar ja, onze brave Vlaamse Belgicisten zullen ze wel weer afschieten nog voordat ze een woord gelezen hebben.
Oud 1 juli 2015, 21:56   #245
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dit zou inderdaad een heel logische redenering zijn indien Vlaanderen zijn Eigen geld inde en uitgaf hetgeen in la Belgique totaal niet het geval is; in tegendeel, hoeveel te meer Vlaanderen spaarde en de tering naar de nering zette, hoeveel te meer Vlaanderen zijn geld weggevoerd zag worden naar het zuiden van dit land.

Dus wat jij hier komt te zeggen is grote zever in pakjes en jou verwijzing naar Antwerpen, omdat daar BDW er inderdaad in slaagt om geleidelijk aan meer en meer orde op zaken te stellen is enkel een slag onder de gordel om de zo trachten de Vlamingen nog meer onder elkaar te verdelen en de Brusselse francofonie nog meer vrij spel te geven met de Vlaamse centen...
Cafépraat. Vlaanderen beslist al decennia lang waar en in welke steden ze welke investeringen doen in bijkomende schoolcapaciteit. In typisch vlaams-CVP stijl kijken we dan naar de kaart wie wat nu heeft, en verdelen het budget volgens de bestaande toestand. En met 90% focus op de noden van de kiezers in het eigen gouw. Is dat de verandering ???
Wat is dan de meerwaarde van 'vlaams-nationalisten' in de regering, als ze net hetzelfde doen als de tsjeven van CVP twintig jaar geleden, en de CD&V van nu in het heden ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 22:00   #246
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En stemmen die vrienden voor Vlamingen of verkiezen ze de franstalige taalrol???
Je antwoord toont voor de zoveelste keer aan dat je geen bal inzicht hebt in ons electoraal systeem...
Antwoord : er is geen franstalige lijst in Ronse.

Gekeuvel van een huisvrouw die niet weet waar de klepel hangt, maar wel haar licht wil laten schijnen over zaken waar ze niets van snapt...
Oud 1 juli 2015, 22:04   #247
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Cafépraat. Vlaanderen beslist al decennia lang waar en in welke steden ze welke investeringen doen in bijkomende schoolcapaciteit. In typisch vlaams-CVP stijl kijken we dan naar de kaart wie wat nu heeft, en verdelen het budget volgens de bestaande toestand. En met 90% focus op de noden van de kiezers in het eigen gouw. Is dat de verandering ???
Wat is dan de meerwaarde van 'vlaams-nationalisten' in de regering, als ze net hetzelfde doen als de tsjeven van CVP twintig jaar geleden, en de CD&V van nu in het heden ?
Vlaanderen was beter bestuurd, veel beter dan de rest van het land; maar het was het francofoon wanbestuur dat federaal doorgevoerd moest worden...
Nu zitten we op de blaren en aanvaardt de verantwoordelijkheid daarvan door o.a. ook jouw partij en hou op met steeds maar weer naar de NVa te wijzen; elke positieve stap die ze kunnen zetten in dit totaal verkankerd land is een Klein Wonder...
Alle andere Vlaamse partijen hebben het totaal, maar dan ook totaal verkorven...
Oud 1 juli 2015, 22:05   #248
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je antwoord toont voor de zoveelste keer aan dat je geen bal inzicht hebt in ons electoraal systeem...
Antwoord : er is geen franstalige lijst in Ronse.

Gekeuvel van een huisvrouw die niet weet waar de klepel hangt, maar wel haar licht wil laten schijnen over zaken waar ze niets van snapt...
Oh, ik wist niet dat je het over Ronse had, ik dacht dat je het over de ene of andere faciliteitengemeente had...
Oud 1 juli 2015, 22:08   #249
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, ik wist niet dat je het over Ronse had, ik dacht dat je het over de ene of andere faciliteitengemeente had...
Ronse is een faciliteitengemeente... djeezes...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juli 2015 om 22:08.
Oud 1 juli 2015, 22:11   #250
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen was beter bestuurd, veel beter dan de rest van het land; maar het was het francofoon wanbestuur dat federaal doorgevoerd moest worden...
Vlaanderen beter bestuurd?

Maar dan niet bij wegen en verkeer.
Niet bij openbaar vervoer.
Niet bij onderwijs.
Niet bij....

Waarom dnekt ge dat ik zo gepikeerd ben op flaminganten?
Ze beloofden ons 'wat we zelf doen doen we beter". Maar ze hebben gelogen. Ik voel me bedrogen. Ze doen het geen haar beter. Het enige wat we bereikt hebben is dat de overheid veel logger, ingewikkelder, maar vooral duurder is geworden.

Dat maakt me boos. En die zever van Vlamingen tegen Walen opzetten heeft als enig doel de zakken van de politici blijven vullen. En gij loopt met uw ogen dicht in de val.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 22:25   #251
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow, die man heeft zeker op de maan geleefd, maar in ieder geval niet in la Belgique. Wie weet is hij in heel zijn leven nog nooit een franstalige tegengekomen en heeft hij nog nooit een woord franstalige propaganda en nog minder over franstalige chantage gehoord...
Heb je het nu over mij? Sorry hoor, maar de Vlamingen hebben een 60% meerderheid en staan economisch heel wat sterker. Als we ons niet langer willen laten "chanteren", dan moeten we daar gewoon mee stoppen. De enige "macht" die de Walen over ons hebben, is degene die wij ze geven.

Het wordt tijd dat de Vlaming zich eens stopt te gedragen als een minderheid.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 22:32   #252
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Niet bij onderwijs.
Niet bij....

Ze beloofden ons 'wat we zelf doen doen we beter". Maar ze hebben gelogen. Ik voel me bedrogen. Ze doen het geen haar beter. Het enige wat we bereikt hebben is dat de overheid veel logger, ingewikkelder, maar vooral duurder is geworden.

Dat maakt me boos. En die zever van Vlamingen tegen Walen opzetten heeft als enig doel de zakken van de politici blijven vullen. En gij loopt met uw ogen dicht in de val.
Praat eens met Waalse ambtenaren die eerst federaal waren en dan naar het Waals Gewest moesten gaan. Kom me dan zeggen of ze het in Wallonië beter doen dan in Vlaanderen.
Oud 2 juli 2015, 06:09   #253
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ronse is een faciliteitengemeente... djeezes...
Heb je het over Renaix misschien? Gene enkele francofoon die weet dat dat een faciliteitengemeente is; de meeste veronderstellen dat het gewoon franstalig is of niet???
Oud 2 juli 2015, 06:20   #254
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Niet bij onderwijs.
Niet bij....

Lieve man, dat het in Vlaanderen verre van ideaal is en was zal niemand ontkennen, maar dat het op alle gebieden, zelfs die gebieden die jij hier opsomt nog veel erger in Wallonie gesteld is en was, zelfs dat zal gene enkele Waal ontkennen, want daar kenden ze de oorzaak van die achterstand, nl Vlaanderen had geld en zij niet...

En ja, Vlaanderen kreeg op die gebieden nog meer onafhankelijkheid, maar niet nadat ze het geld daarvoor op tafel gelegd hadden en dus het zelf niet meer hadden...

De gevolgen van de voortdurende franstalige chantagepolitiek worden met de dag duidelijker en duidelijker en Vlaanderen zal bloeden, want dat werd in de zesde staatsmisvorming vastgelegd...

En dan nu maar verder afgeven op de NVa, de enige Vlaamse partij die het aangedurfd heeft om die zesde staatshervorming te catalogeren voor wat ze was, nl. franstalig anti-Vlaams gestookt van de eerste tot de laatste letter...
Een schande voor elk land dat zichzelf de naam democratie durft opspelden...
Gewoon weg een crimineel anti-Vlaams maffiacontract...

En jullie mogen opspelen, jullie zullen het tot de laatste cent mogen ophoesten en misschien dat Wallo-brux op die manier (met de Vlaamse centen) terug opgebouwd zal worden; Vlaanderen in ieder geval moet daarvoor niet rekenen op la Belgique, in tegendeel...
Misschien, heel misschien, maar ook daaraan twijfel ik heel erg, misschien, heel misschien zal het het, ondanks de voortdurende aderlating die la Belgique voor Vlaanderen is het, het toch op Eigen houtje geregeld krijgen...

Maar gewoon al het vooruitzicht dat Vlaanderen het wel zou klaarspelen zal genoeg zijn voor la Belgique om de duimschroeven nog verder aan te halen...
Oud 2 juli 2015, 06:24   #255
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zolang de Vlamingen het niet officieel gaan onderzoeken en zolang het niet in de kranten komt ook al zou iedere franstalige van zijn stoel vallen moest je het hem anders voorstellen; zolang kan iedereen vol overtuiging blijven zeggen dat het enkel in mijn geest bestaat...
En wat zijn de Vlamingen er toch telkens enorm sterk in om braaf de andere kant op te kijken...
Ik kan ook vanalles beweren en daarna komen bleiten dat het "niet bewezen kan worden omdat het verzwegen wordt door de persregime". Typische manier van denken van een complottheoreticus.

Citaat:
Veel correcter zou zijn te stellen dat Maingain even democratisch is als het Vlaams Blok. Wat zijn anti-Vlaamse gezindheid betreft doet hij geen haar onder voor de vreemdelingengevoelens die het Vlaams Blok groot maakt...
Maingain is Fransdol, niet anti-Vlaams. Net zoals veel Vlaams-nationalisten niet anti-Waal of anti-Belg zijn, maar pro-Vlaanderen.
Wezenlijk verschil met jou die niet alleen Franstaligen haat, maar ook Vlamingen.

Citaat:
Toevallig een Vlaamse ambassadeur???
Niet echt, neen...

Citaat:
Voor België zou het inderdaad veel beter zijn dat het frans als werktaal heel vlug wordt afgeschreven... en Maingain kan voor mij de pot op; het zijn franstaligen die zichzelf degraderen door met hem in zee te gaan, mij niet gelaten.

Citaat:
Moet ik inderdaad toegeven wat Elisabeth betreft. Hoe komt het dan dat de vorige generatie daar niet in geslaagd is? Astrid gehoord toen ze onverwachts in het Nederlands moest antwoorden?
Neen, maar wij hadden het dan ook over Filip en Mathilde.

Citaat:
Over welk groot complot heb je het toch telkens? Er is geen groot complot in la Belgique; alles is klaar en duidelijk verankerd en vastgeroest zodat er niets kan veranderen. Zie daarvoor de nieuwe draad die hier opgestart is; "onder het mom van solidariteit wordt België in stand gehouden". En dat je mij, leek, kunt verwijten het niet altijd helemaal juist uiteen te zetten en niet altijd met alle bewijzen voor de dag te komen; dat kun je moeilijk zeggen van de Gravensteengroep.
Alsof de Gravensteengrope de waarheid in pacht zou hebben. In dat laatste stuk wordt er inhoudelijks niks gezegd, behalve "wij zijn de goeden omdat wij democraten zijn, en zij zijn de slechten omdat zij niet-democraten zijn, en alles waar wij niet mee akkoord gaan, is ondemocratisch, trouwens, wij zijn de goeden omdat wij democraten zijn, en dus hebben wij gelijk". Maar gezien daar een topic over bestaat, zal ik hier niet verder op ingaan.

En hoe zou alles open en bloot gebeuren als de persregime alles verzwijgt en de bevolking voorliegt op vraag van de Vlaamse politici? Nogal tegenstrijdig, neen?

Citaat:
Maar ja, onze brave Vlaamse Belgicisten zullen ze wel weer afschieten nog voordat ze een woord gelezen hebben.
Neen, ik heb het grondig gelezen. Afijn, grondig was niet echt nodig, het is een lege doos.
En over deze materie zou je beter zwijgen. Want als er iemand is dat veel beweert zonder nooit iets te weten (dus, niet gelezen te hebben), ben jij het wel.
Oud 2 juli 2015, 06:27   #256
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Praat eens met Waalse ambtenaren die eerst federaal waren en dan naar het Waals Gewest moesten gaan. Kom me dan zeggen of ze het in Wallonië beter doen dan in Vlaanderen.
Eerlijk gezegd, in onze sector heeft Wallonie de overdracht van bevoegdheden en personeel veel beter voorbereid dan Vlaanderen. Bij hen is alles al lang geregeld terwijl Vlaanderen maar blijft aanmodderen bij gebrek aan visie en organisatie...

Ik vrees echt dat Vlaanderen haar drive (die er was, en die tot soms schitterende resultaten heeft geleid) totaal aan het verliezen is, en dat zij alle Belgische ziektes aan het overnemen is (bureaucratie, betutteling, regelnaverij, enz.), NVA in de regering of niet... Hopelijk herpakt zij zich.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 2 juli 2015 om 06:27.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 06:29   #257
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Heb je het nu over mij? Sorry hoor, maar de Vlamingen hebben een 60% meerderheid en staan economisch heel wat sterker. Als we ons niet langer willen laten "chanteren", dan moeten we daar gewoon mee stoppen. De enige "macht" die de Walen over ons hebben, is degene die wij ze geven.

Het wordt tijd dat de Vlaming zich eens stopt te gedragen als een minderheid.
Lees de nieuwe hier opgestarte draad over de Belgische chantage en hoe alles muurvast zit in dit land. En als je het over chantage hebt weet dan dat de francofonie als ze in iets groot is, het wel daar in is.

Vlaanderen zal zich alleen onder het francophone juk uitgerukt krijgen indien het la Belgique als een ongedierte van zich afschudt; maar zelfs dan denk ik dat Europa, dat zijn geld terug wil en dat heel goed weet waar dat geld zit, zelfs dan zal Europa Vlaanderen eerst doen bloeden, waarschijnlijk zelfs doen leegbloeden...

Meerderheid in dit onland telt alleen wanneer die meerderheid franstalig is, maar op hetzelfde ogenblik is de dan ontstante Vlaamse minderheid vermorzelt; want minderheden hebben alleen rechten in dit onland als het franstalige minderheden zijn...

Zolang er nog Vlamingen zijn die denken dat België ook hun vaderland is, zolang zullen de Vlamingen verder betalen om zich Belg te mogen noemen en om de francofonie te dienen...
Oud 2 juli 2015, 06:46   #258
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, in onze sector heeft Wallonie de overdracht van bevoegdheden en personeel veel beter voorbereid dan Vlaanderen. Bij hen is alles al lang geregeld terwijl Vlaanderen maar blijft aanmodderen bij gebrek aan visie en organisatie...

Ik vrees echt dat Vlaanderen haar drive (die er was, en die tot soms schitterende resultaten heeft geleid) totaal aan het verliezen is, en dat zij alle Belgische ziektes aan het overnemen is (bureaucratie, betutteling, regelnaverij, enz.), NVA in de regering of niet... Hopelijk herpakt zij zich.
Vlaanderen zal zich niet herpakken, want Vlaanderen mag zich niet herpakken. Elke vrije cent wordt op dit ogenblik in francobelgië geinvesteerd en aan Vlaanderen wordt de taak overgelaten om de schuldenberg zoveel mogelijk onder contrôle te houden en verder af te betalen...

En met het infuus dat op het ogenblik aan Wallonie gegeven wordt, met de hele Belgische regering, het hele Belgische kapitaal achter zich zou het al heel erg gesteld moeten zijn dat het hier (want ik woon in Wallonie, de goede kant van la Belgique op dit ogenblik om te zijn) niet zou verbeteren.

Van de door la Belgique georkestreerde mantra dat de Walen lui zijn (op een ogenblik dat ze liever in Vlaanderen haar centjes investeerde) zal binnen de korste keren niet veel meer te zien zijn en binnen evenzeer niet al te lange tijd zullen de eerste verhalen over de luie Vlamingen de ether ingaan; zoals men nu al, in tegenstelling met enkele jaren terug begint te jammeren over de inadequate Vlaamse bestuurshouding...

De vraag is en blijft, waarom de Vlaamse politiekers dat allemaal zo gelaten over Vlaanderen laten heenrollen???

En kom niet af met je complottheorie, want dat zou enkel een complottheorie kunnen genoemd worden voor mensen die geen ogen in hun kop hebben...
Ik ben echter geen historicus; ik ben geen theoreticus, evenmin een journalist, maar alles wat ik hier schrijf klopt als een bus en voor iemand die er zijn schouders en zijn tijd in wil steken zou dat alles heel gemakkelijk te bewijzen zijn, gestaafd met voorbeelden voor het oprapen...
Maar ja ik begin stijve knieën te krijgen en het oprapen wordt moeilijk...
Oud 2 juli 2015, 06:55   #259
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

qua bureaucratie kunnen we iets leren van Wallonië, dat is zeker. het aantal regeltjes moet hier in Vlaanderen dringend naar beneden.

voor de rest ken ik een aantal mensen, Vlamingen en Franstaligen, die net zijn geregionaliseerd. Verschil is enorm, Vlamingen zijn tevreden, Franstaligen klagen dat er totaal geen organisatie is, sommigen weten nog altijd niet wat ze moeten doen van werk.
Oud 2 juli 2015, 06:57   #260
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zal zich niet herpakken, want Vlaanderen mag zich niet herpakken. Elke vrije cent wordt op dit ogenblik in francobelgië geinvesteerd en aan Vlaanderen wordt de taak overgelaten om de schuldenberg zoveel mogelijk onder contrôle te houden en verder af te betalen...

En met het infuus dat op het ogenblik aan Wallonie gegeven wordt, met de hele Belgische regering, het hele Belgische kapitaal achter zich zou het al heel erg gesteld moeten zijn dat het hier (want ik woon in Wallonie, de goede kant van la Belgique op dit ogenblik om te zijn) niet zou verbeteren.

Van de door la Belgique georkestreerde mantra dat de Walen lui zijn (op een ogenblik dat ze liever in Vlaanderen haar centjes investeerde) zal binnen de korste keren niet veel meer te zien zijn en binnen evenzeer niet al te lange tijd zullen de eerste verhalen over de luie Vlamingen de ether ingaan; zoals men nu al, in tegenstelling met enkele jaren terug begint te jammeren over de inadequate Vlaamse bestuurshouding...

De vraag is en blijft, waarom de Vlaamse politiekers dat allemaal zo gelaten over Vlaanderen laten heenrollen???

En kom niet af met je complottheorie, want dat zou enkel een complottheorie kunnen genoemd worden voor mensen die geen ogen in hun kop hebben...
Ik ben echter geen historicus; ik ben geen theoreticus, evenmin een journalist, maar alles wat ik hier schrijf klopt als een bus en voor iemand die er zijn schouders en zijn tijd in wil steken zou dat alles heel gemakkelijk te bewijzen zijn, gestaafd met voorbeelden voor het oprapen...
Maar ja ik begin stijve knieën te krijgen en het oprapen wordt moeilijk...
marie, het feit dat er zo veel regeltjes zijn binnen de Vlaamse administratie, is niet een kwestie van centen of inmenging van Franstaligen, dat is een eigen, Vlaamse, keuze. We mogen ook niet alles op een ander steken en af en toe wat zelfkritisch zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be