![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En u spreekt nu over de wachtdiensten, ik spreek over die zogenaamde tweetalige instellingen in Brussel, Nederlands-frans (voor de subsidies) waar de wachtdiensten binnen de korste tijd ook toe zullen behoren die alles behalve tweetaligheid verzekeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat zijn de Vlamingen er toch telkens enorm sterk in om braaf de andere kant op te kijken... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ja, onze brave Vlaamse Belgicisten zullen ze wel weer afschieten nog voordat ze een woord gelezen hebben. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dan de meerwaarde van 'vlaams-nationalisten' in de regering, als ze net hetzelfde doen als de tsjeven van CVP twintig jaar geleden, en de CD&V van nu in het heden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwoord : er is geen franstalige lijst in Ronse. Gekeuvel van een huisvrouw die niet weet waar de klepel hangt, maar wel haar licht wil laten schijnen over zaken waar ze niets van snapt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu zitten we op de blaren en aanvaardt de verantwoordelijkheid daarvan door o.a. ook jouw partij en hou op met steeds maar weer naar de NVa te wijzen; elke positieve stap die ze kunnen zetten in dit totaal verkankerd land is een Klein Wonder... Alle andere Vlaamse partijen hebben het totaal, maar dan ook totaal verkorven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juli 2015 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dan niet bij wegen en verkeer. Niet bij openbaar vervoer. Niet bij onderwijs. Niet bij.... Waarom dnekt ge dat ik zo gepikeerd ben op flaminganten? Ze beloofden ons 'wat we zelf doen doen we beter". Maar ze hebben gelogen. Ik voel me bedrogen. Ze doen het geen haar beter. Het enige wat we bereikt hebben is dat de overheid veel logger, ingewikkelder, maar vooral duurder is geworden. Dat maakt me boos. En die zever van Vlamingen tegen Walen opzetten heeft als enig doel de zakken van de politici blijven vullen. En gij loopt met uw ogen dicht in de val. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat de Vlaming zich eens stopt te gedragen als een minderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, Vlaanderen kreeg op die gebieden nog meer onafhankelijkheid, maar niet nadat ze het geld daarvoor op tafel gelegd hadden en dus het zelf niet meer hadden... De gevolgen van de voortdurende franstalige chantagepolitiek worden met de dag duidelijker en duidelijker en Vlaanderen zal bloeden, want dat werd in de zesde staatsmisvorming vastgelegd... En dan nu maar verder afgeven op de NVa, de enige Vlaamse partij die het aangedurfd heeft om die zesde staatshervorming te catalogeren voor wat ze was, nl. franstalig anti-Vlaams gestookt van de eerste tot de laatste letter... Een schande voor elk land dat zichzelf de naam democratie durft opspelden... Gewoon weg een crimineel anti-Vlaams maffiacontract... En jullie mogen opspelen, jullie zullen het tot de laatste cent mogen ophoesten en misschien dat Wallo-brux op die manier (met de Vlaamse centen) terug opgebouwd zal worden; Vlaanderen in ieder geval moet daarvoor niet rekenen op la Belgique, in tegendeel... Misschien, heel misschien, maar ook daaraan twijfel ik heel erg, misschien, heel misschien zal het het, ondanks de voortdurende aderlating die la Belgique voor Vlaanderen is het, het toch op Eigen houtje geregeld krijgen... Maar gewoon al het vooruitzicht dat Vlaanderen het wel zou klaarspelen zal genoeg zijn voor la Belgique om de duimschroeven nog verder aan te halen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wezenlijk verschil met jou die niet alleen Franstaligen haat, maar ook Vlamingen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En hoe zou alles open en bloot gebeuren als de persregime alles verzwijgt en de bevolking voorliegt op vraag van de Vlaamse politici? Nogal tegenstrijdig, neen? Citaat:
En over deze materie zou je beter zwijgen. Want als er iemand is dat veel beweert zonder nooit iets te weten (dus, niet gelezen te hebben), ben jij het wel.
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees echt dat Vlaanderen haar drive (die er was, en die tot soms schitterende resultaten heeft geleid) totaal aan het verliezen is, en dat zij alle Belgische ziektes aan het overnemen is (bureaucratie, betutteling, regelnaverij, enz.), NVA in de regering of niet... Hopelijk herpakt zij zich.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 2 juli 2015 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen zal zich alleen onder het francophone juk uitgerukt krijgen indien het la Belgique als een ongedierte van zich afschudt; maar zelfs dan denk ik dat Europa, dat zijn geld terug wil en dat heel goed weet waar dat geld zit, zelfs dan zal Europa Vlaanderen eerst doen bloeden, waarschijnlijk zelfs doen leegbloeden... Meerderheid in dit onland telt alleen wanneer die meerderheid franstalig is, maar op hetzelfde ogenblik is de dan ontstante Vlaamse minderheid vermorzelt; want minderheden hebben alleen rechten in dit onland als het franstalige minderheden zijn... Zolang er nog Vlamingen zijn die denken dat België ook hun vaderland is, zolang zullen de Vlamingen verder betalen om zich Belg te mogen noemen en om de francofonie te dienen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En met het infuus dat op het ogenblik aan Wallonie gegeven wordt, met de hele Belgische regering, het hele Belgische kapitaal achter zich zou het al heel erg gesteld moeten zijn dat het hier (want ik woon in Wallonie, de goede kant van la Belgique op dit ogenblik om te zijn) niet zou verbeteren. Van de door la Belgique georkestreerde mantra dat de Walen lui zijn (op een ogenblik dat ze liever in Vlaanderen haar centjes investeerde) zal binnen de korste keren niet veel meer te zien zijn en binnen evenzeer niet al te lange tijd zullen de eerste verhalen over de luie Vlamingen de ether ingaan; zoals men nu al, in tegenstelling met enkele jaren terug begint te jammeren over de inadequate Vlaamse bestuurshouding... De vraag is en blijft, waarom de Vlaamse politiekers dat allemaal zo gelaten over Vlaanderen laten heenrollen??? En kom niet af met je complottheorie, want dat zou enkel een complottheorie kunnen genoemd worden voor mensen die geen ogen in hun kop hebben... Ik ben echter geen historicus; ik ben geen theoreticus, evenmin een journalist, maar alles wat ik hier schrijf klopt als een bus en voor iemand die er zijn schouders en zijn tijd in wil steken zou dat alles heel gemakkelijk te bewijzen zijn, gestaafd met voorbeelden voor het oprapen... Maar ja ik begin stijve knieën te krijgen en het oprapen wordt moeilijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de rest ken ik een aantal mensen, Vlamingen en Franstaligen, die net zijn geregionaliseerd. Verschil is enorm, Vlamingen zijn tevreden, Franstaligen klagen dat er totaal geen organisatie is, sommigen weten nog altijd niet wat ze moeten doen van werk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |