![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Ik zet in op... | |||
| Monotheïsme |
|
7 | 28,00% |
| Beperkt Polytheïsme |
|
1 | 4,00% |
| Onbeperkt Polytheïsme |
|
2 | 8,00% |
| Een mengvorm |
|
0 | 0% |
| Iets anders |
|
3 | 12,00% |
| Geen idee |
|
2 | 8,00% |
| Duvel/Bah/wanneer spelen de Rode Duivels weer? |
|
10 | 40,00% |
| Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat wil je dan eigenlijk zeggen? Dat één met alles zijn een waan is? Dan moet je je dringend van die shit ontdoen, hoewel die er niet is. Ge gaat me met uw onnozele shit nog tot waanzin drijven vrees ik..
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Inderdaad voor jou is er nog veel werk aan de winkel... Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 juli 2015 om 23:41. |
|
|
|
|
|
|
#63 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zit al heel lang op politics.be, en ben bestand tegen een grote hoeveelheid shit. Maar soms ben ik wel verbaasd hoe één enkel persoon zo een grote hoop shit kan produceren... Citaat:
In sommigen zit er wat meer dan in anderen. Op politics.be, en speciaal in dit gedeelte, kan je zo een overschot aan shit kwijt. Laat je dus maar eens goed gaan zou ik zeggen! Citaat:
Lijkt jouw shit echt of blijkt hij echt? Citaat:
Met klanten als jij kan men een fortuin vergaren.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 juli 2015 om 05:45. |
||||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar niet alleen stel ik het leven tegenover de dood, maar met name het eeuwige en oneindige en levende heelal van mijn atoomtheorie. De microwezentjes dus. Hoe zit het met jouw toestemming nu? |
|
|
|
|
|
|
#65 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pantheïsme is het geloof in het AL als zijnde God en is als zodanig een monotheïsme. Maar tevens zo dat alles en iedereen daarin ook goddelijk is, dus tevens polytheïstisch. Maar de nadruk ligt op het AL als zijnde de natuur en is geen geloof in een persoonlijke God. Wiki: Pantheïsme (Grieks: πάν, pan = alles; θεος, theos = God) is een levensbeschouwing die ervan uitgaat dat alles (en iedereen) goddelijk is. Het goddelijke is immanent en alomvattend; universa, natuur en God zijn identiek. Pantheïsten geloven dus niet in een persoonlijke of antropomorfe god. In de meest strikte zin betekent het: gelijkstelling van God aan de wereld en al het bestaande. In elk van zijn verschijningsvormen is het dus monistisch, al is monisme daarom niet steeds pantheïsme. Citaat:
Dus het lijkt me niet juist de ene onder de ander te rangschikken. Beide zijn volgens mij zelfstandige geloofsvormen. Citaat:
Zowel het Niets als het Zijnde hebben hun grondslag in de dialectische Logica als eenheid van tegendelen. Zie daarvoor Hegel: DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS. Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !! En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !! "Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft. Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben. Kortom: het heelal is eeuwig. Citaat:
Deze is de Logica, de Geest die als persoon God is en wordt verklaard in de filosofie van Hegel en geopenbaard in mijn atoomtheorie. Citaat:
Als je meent uit het Niets het heelal tevoorschijn te halen en zelfs de oneindigheid, dan is het Niets niet werkelijk Niets, maar de oneindigheid die je er uit tevoorschijn hebt gehaald. Dus dan moet je het omdraaien van Niets naar de Oneindigheid = God = mijn atoomtheorie als het ware eeuwige en oneindige systeem van het heelal. Citaat:
Uit de natuur laat zich dat niet verklaren. Citaat:
En de gelovige gelooft in het eeuwige leven in de hemel. Het is het grote verschil van de natuur als grondslag en de eeuwige en oneindige Geest van God. Het is ook het grote verschil of het heelal slechts tijdelijk is en weer onder gaat of eeuwig is zoals met name in mijn atoomtheorie. Het is het verschil tussen dood en leven. |
|||||||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, de shit is goed voor het land. Uit de shit worden de mooiste bloemen geboren. En je zou wel heel raar opkijken als je op een goede dag niet meer naar de wc kon gaan. |
|
|
|
|
|
|
#67 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En dan zijn er die shit een waan noemen. We zullen eens een emmer shit over hun hoofd gieten. Eens kijken of ze irl hun theorie 'shit=waan' nog genegen zijn.
|
|
|
|
|
#68 |
|
Europees Commissaris
|
Jongens, teveel shit gerookt?
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banneling
|
Teveel? Staaf lijkt Me eerder wat tekort te komen
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Minister-President
|
Wat een bullshit.
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Banneling
|
Jouw microwezentjes gaan mij te ver boven mijn théwater, maar ik denk niet dat je zit te wachten op mijn toestemming voor om het even wat...
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Denk je echt dat mijn innerlijke ik verandert doordat jij een emmer shit over mijn hoofd giet...? Ik herhaal Staaf, blijf niet in de shit zitten maar zoek verder... Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 juli 2015 om 08:41. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#75 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
@marie daenen
God is geen zoektocht naar het innerlijke. God is het antwoord op existentiële vragen gegeven door openbaring. Als je die openbaring de waarheid en de werkelijkheid noemt dan heeft een ieder zijn eigen waarheid en werkelijkheid. Dan zijn het lege begrippen. Die zoektocht is dus quatsch. |
|
|
|
|
|
#76 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iets wat vergaat, heeft bestaan.
Wat zal het zijn? Eerst zeggen dat shit niet bestaat (waan is) dan zeggen dat het wél bestaat (want het vergaat) Citaat:
Je blijft hier immers shit produceren... Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#77 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Marie is afgeknapt op de collectieve werkelijkheid. Nu zoekt haar heil in de individuele werkelijkheid, maar ze laat ondertussen haar bestaan wel faciliteren door de collectieve werkelijkheid. Ze ontvangt graag haar maandgeld, gezondheidszorg en gebruikt het openbaar vervoer, om maar wat te noemen. Het beste is er geen aandacht aan te schenken.
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik heb zelf aangegeven dat de kwestie van de godsdienst zich spitst op inzichten verwerven (inzicht = innerlijke openbaringen), die te toetsen, of dit wel klopt met wat jij er aanvankelijk over dacht... Maar discussies kunnen uitgesloten worden omdat er bij veel mensen een bepaalde weigering bestaat om over het onderwerp te praten, als er geen balans is tussen uiterlijke en innerlijke reflectie, is er sprake van dwalen en is het reflectievermogen van de mens quasi beneden alle pijl. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 4 juli 2015 om 09:40. |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Terwijl het zogenaamde eeuwige tevens tijdelijk is, namelijk ons tijdelijke bewustzijn daarvan dat ontstaat in een gelukzalig moment en weer vergaat. Aldus zijn tijd en eeuwigheid een eenheid en in wisselwerking met elkaar. Het ene kan niet zonder het andere. Juist de stank van de shit doet ons extra genieten van de heerlijk riekende bloem die daaruit ontstaat en ons doet opstijgen in hemelse zaligheid. Wie de shit niet eert is de eeuwigheid niet weert..... |
|
|
|
|