Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2004, 09:44   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Amerikanen ontdekken de gruwel van 'het verzet' in Fallujah

Een documentaire op de Franse radio deze ochtend. Hou er rekening mee dt deze zender meestal erg kritisch staat tegenover de inval in Irak:

Bij hun overname van de stad Fallujah hebben de Amerikanen de gruwel kunnen ontdekken van het zogenoemd 'verzet', u weet wel, de helden van onze forum-moslims en hun extreem-linkse vrienden.

In de straten van het centrum van de stad zijn verminkte lichamen gevonden van westerse vrouwen, met afgekapte ledematen en andere gruwelijke feiten. Waarnemers denken dat het gaat om poolse en russische vrouwen die vermist waren.

Verder zijn folter-kelders gevonden met overal bloedplassen tegen de grond en de muren, alsook overal verminkste lijken en menselijke lichaamsdelen. Maar vooral het materiaal dat gevonden werd is gruwelijk. Ijzeren haken, electrische zagen, etc....

In een van de kelders zijn levende uitgehongerde mannen gevonden die met handboeien tegen een paal vastgeketend waren, met een veelzeggende schrik in hun ogen.

Tot daartoe het heldenswaardig anti-Amerikaans verzet in Irak.

Laatst gewijzigd door Antoon : 15 november 2004 om 09:45.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 10:52   #2
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, een oorlog brengt het slechtse in de mens naar boven. Van beide kanten. In de moslims en in de rest. Wat wil je bewijzen? Dat de moslims bloeddorstig zijn? Gaan we eens denken aan Abu Graihb, of aan al die al die onschuldige dorpen die op beestachtige wijze zijn uitgeroeid door de Amerikanen in Vietnam? Vietnamese Kinderen en vrouwen die verkracht zijn door brave Amerikaanse G.I's, alvoren een kogel door hun kop de jagen en hun te onthoofden. Wat daar gebeurt is, is even gruwelijk als dit nu.

Oorlog is de grote boosdoener, en door wie zou het komen denkt u? Door die klootzakken aan de top om hun zakken te vullen.
Oud 15 november 2004, 10:54   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Een documentaire op de Franse radio deze ochtend. Hou er rekening mee dt deze zender meestal erg kritisch staat tegenover de inval in Irak:

Bij hun overname van de stad Fallujah hebben de Amerikanen de gruwel kunnen ontdekken van het zogenoemd 'verzet', u weet wel, de helden van onze forum-moslims en hun extreem-linkse vrienden.

In de straten van het centrum van de stad zijn verminkte lichamen gevonden van westerse vrouwen, met afgekapte ledematen en andere gruwelijke feiten. Waarnemers denken dat het gaat om poolse en russische vrouwen die vermist waren.

Verder zijn folter-kelders gevonden met overal bloedplassen tegen de grond en de muren, alsook overal verminkste lijken en menselijke lichaamsdelen. Maar vooral het materiaal dat gevonden werd is gruwelijk. Ijzeren haken, electrische zagen, etc....

In een van de kelders zijn levende uitgehongerde mannen gevonden die met handboeien tegen een paal vastgeketend waren, met een veelzeggende schrik in hun ogen.

En dat alles hebben we alleen maar te danken aan de man op de foto die je zo fier in je onderschrift draagt. Ik hoop dat je je dat wel realiseert...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 10:56   #4
Piet Hein
Minister

Standaard

een vraagje wie heeft destijds saddam mee an de macht geholpen die zijn mede verantwoordelijk voor deze daden.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 10:57   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En dat alles hebben we alleen maar te danken aan de man op de foto die je zo fier in je onderschrift draagt. Ik hoop dat je je dat wel realiseert...
Juist ja, die terroristen waren doetjes voor dat de Amerikanen Irak bevrijdden. Vooral onder Saddam hadden ze als voornaamste opdracht het gratis uitdelen van rozen aan de lokale bevolking.
Oud 15 november 2004, 11:03   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja, die terroristen waren doetjes voor dat de Amerikanen Irak bevrijdden. Vooral onder Saddam hadden ze als voornaamste opdracht het gratis uitdelen van rozen aan de lokale bevolking.
Hebben de Amerikanen Irak "bevrijd"?? Van wat? Van hun olie? Als de Amerikanen zich eens wat meer bemoeiden in hun eigen achtertuin, zou de wereld een stuk aangenamer zijn om in te leven.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 november 2004, 11:25   #7
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben de Amerikanen Irak "bevrijd"?? Van wat? Van hun olie? Als de Amerikanen zich eens wat meer bemoeiden in hun eigen achtertuin, zou de wereld een stuk aangenamer zijn om in te leven.
De film "voices of Iraq" geeft een andere kijk op Iraq dan wat je gewoon bent van de Media. Dit is ook dankzij de man in de foto van Antoon.
Ik heb enkel de clips op de site bekeken en niet de gehele film.

http://voicesofiraq.com/

-Craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 11:29   #8
Ambiorix

Standaard

Citaat:
ja hoor, dat kan je wel stellen. Ik zou alleszins niet onder Saddam zijn bewind willen leven, toch niet voor heel mijn leven.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 11:53   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij de val en vangst van Saddam niet meegemaakt? Niks over gehoord? En over diens gruwelijke 3O-jarige gruweldictatuur? Nooit iets over vernomen?
Wel, daar zijn ze alvast van bevrijd. Informeer je maar.
Oud 15 november 2004, 11:56   #10
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De inwoners van Fallujah zullen nu wel heel blij zijn.

Oud 15 november 2004, 12:14   #11
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Bravo Antoon , doe even uw eenzijdie brilletje eens uit wat uw blindheid siert u ..ofwel bent u 8) ..ofwel wilt u het niet geloven..maar resultaat van Fallujah is weer typisch Amerikaanse propaganda...ik zal u eventjes helpen...even resultaat illustreren :

38 x GI's dood
350 x GI's gewond
1000 x opstandelingen dood

en nu komt het ...

burgers gedood ...???????????
burgers gewond ..???????????
burgers missing ..??????????

Inderdaad geen kat die het weet ..of toeval dat alleen de GI's de cijfers achter houden ???
Toeval dat het Rode Kruis of andere hulporganisaties niet doorgelaten worden ???

Het oorlogsgeweld zal ooit 'ns achterhaald worden da's een feit...dan gaan we ons ogen opentrekken....

Laatst gewijzigd door neruda : 15 november 2004 om 12:15.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 12:46   #12
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antoon heeft gelijk in die zin dat de fundamentalistische moslimterroristen
beesten zijn en ze best asap hun profeet zouden vervoegen in
hun persoonlijke walhalla. (lees 2 meter diep ergens onder woestijnzand).

Echter het ene kwaad vergoelijkt het andere kwaad niet.
Kiezen tussen amerikaanse invasie en moslimterroristen is
kiezen tussen pest en cholera.
Waar vroeger onder Saddam er tenminste nog een structuur en
hierarchie was, is het nu chaos troef.

Tientallen duizenden doden zijn gevallen als gevolg van deze domme
kortzichtige en imperialistische bezetting die nog jaren en
jaren gaat aanslepen.
En toch blijven supporteren voor Bush? Het kan er bij mij echt niet in....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 12:57   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij de val en vangst van Saddam niet meegemaakt? Niks over gehoord? En over diens gruwelijke 3O-jarige gruweldictatuur? Nooit iets over vernomen?
Wel, daar zijn ze alvast van bevrijd. Informeer je maar.
Ja, en in de plaats kregen ze Amerikanen die hen kwamen beroven, folteren en vermoorden. W�*t een vooruitgang zeg...

Citaat:
Oud 15 november 2004, 12:58   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal

jaren gaat aanslepen.
Voila, helemaal mee eens!

Citaat:
Oud 15 november 2004, 13:21   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal

jaren gaat aanslepen.
De 'structuur' van Saddam was een structuur die het mogelijk maakte eenganse bevolking te terroriseren en massaal mensen foltleren en vermoorden. Getuige de massagraven dieconstant boven water komen.

De oorlog in Irak is zeker geen gemakkelijke klus. Maar na een tijd, en het zal volgens mij geen decennia duren, zal het land niet alleen gestabilizeerd zijn, maar ook heropgebouwd en gedemocratizeerd.

En dit zal ten goede komen aan gans de Iraakse bevolking, maar ook aan de buurlanden, de hele regio en bij verlenging ook de hele wereld.

Vandaar mijn steun aan Bush.
Oud 15 november 2004, 13:53   #16
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en in de plaats kregen ze Amerikanen die hen kwamen beroven, folteren en vermoorden. W�*t een vooruitgang zeg...
De Amerikanen erkennen beroven, folteren, vermoorden tenminste als een misdaad. Als er dan al doden vallen heeft dat wel een reden (ongeluk, situatie verkeerd ingeschat, GI met een laag iq, groepke debiel die een leger denkt te stoppen met een witte vlag, 2 RPGs en 5 AK-47s, verschanst in een ziekenhuis)
Als er gruwelijke zaken gebeurden bij het saddam regime, dan was daar niets misdadig aan, dat was normaal. Foltering was normaal daar, logischerwijs werd niemand gestraft. Koerden werden opzettelijk vergast zonder reden. En dan zwijgen we nog over de opzettelijke moorden en folteringen uitgevoerd en bijgewoond door Saddam's zonen. Maar ja, dat was nu eenmaal de gang van zaken van het Saddam regime.

Ik zie in alle geval een verschil tussen die twee regimes en dus ook vooruitgang.

Laatst gewijzigd door senator : 15 november 2004 om 13:54.
senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:10   #17
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

De bevrijding van Irak blijft altijd gerechtvaardigd, naast Israël kan Irak in de toekomst het 2de democratisch land worden in het Midden-Oosten.

Wat ook velen vergeten is dat resolutie 1441 niet een actie van Amerika verbood.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 15 november 2004 om 14:14.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:11   #18
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

[size=5]Mensdom Dierenrijk[/size]
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:31   #19
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik was tegen de invasie destijds, omdat ze werd beargumenteerd op valse voorwendselen..

Had men destijds gezegd waarover het ging, dan was ik ervoor geweest..

Eens de invasie gebeurd was, was ik voorstander van een snel succes van de Amerikanen

ik vind het ten zeerste betreurenswaardig dat de regering Bush tegen de wil van het leger in onvoldoende manschappen heeft gestuurd, en het leger en de intelligence te kakken heeft gezet, terwijl het in feite zelf verantwoorodelijk was voor de misrepresentatie van elementen voor 't begin van de oorlog.

Alles bij elkaar ,ben ik er nog niet van overtuigd dat deze inval nu werkelijk een echte doorbraak heeft betekend in de strijd tegen de terreur. k vrees in feite van niet, net omdat het zo slordig werd aangepakt, en Bush vaak koud noch warm blies . Dit was omdat hij het beleid ten aanzien van Irak natuurlijk om politieke doeleinden gebruikte, hetgeen meteen duidelijk maakt dat hij geen echt staatsman is.

De terreur die er vastgesteld wordt is vreselijk ,maar eigen aan de oorlog. Dat kon je op voorhand incalculeren en het is mede door de VS bespoedigd door hun onzorgvuldige aanpak .Dat neemt de verantwoordelijkheid natuurlijk niet weg van de kant van de terroristen
Oud 15 november 2004, 16:33   #20
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 'structuur' van Saddam was een structuur die het mogelijk maakte eenganse bevolking te terroriseren en massaal mensen foltleren en vermoorden. Getuige de massagraven dieconstant boven water komen.
Klopt. Je vergeet er wel bij te melden dat die dertigjarige dictatuur, zoals je in een vorige post aanhaalde, 20 jaar lang werd gesteund door de VS.

Citaat:
De oorlog in Irak is zeker geen gemakkelijke klus. Maar na een tijd, en het zal volgens mij geen decennia duren, zal het land niet alleen gestabilizeerd zijn, maar ook heropgebouwd en gedemocratizeerd.
Decennium (= periode van 10 jaar) Meervoud; decennia! Dus, de oorlog zal geen 20, 30 of 50? jaar duren volgens jou. Mooie troost voor de Irakezen.
Gestabilisseerd? Heropgebouwd? Gedemocratiseerd? In your dreams baby!
De Amerikanen mogen dan wel de besten ter wereld zijn in het verwoesten, destabilisseren, en naar de middeleeuwen bombarderen van eender welk land ter wereld, als het aankomt op opbouwen en "democratiseren" leert de geschiedenis ons dat dat niet direct hun sterkste kant is. En dat is nog zacht uitgedrukt.

Citaat:
En dit zal ten goede komen aan gans de Iraakse bevolking, maar ook aan de buurlanden, de hele regio en bij verlenging ook de hele wereld.

Vandaar mijn steun aan Bush.
Niet mijn woorden maar die van Rumsfeld, Reece en Cheney bij aantreden van de regering, dus vòòr 9/11; Irak vormt op geen enkele manier een bedreiging voor Israël of één van z'n buurlanden. Dit werd gevolgd door een uitvoerige opsomming van wapens die Saddam zeker niet kon bezitten.
Btw, heb het altijd zeer vreemd gevonden dat niemand in de media hun met deze uitspraken heeft geconfronteerd ten tijde van de voorbereiding voor de inval in Irak?
Kan jij, als "Amerika-specialist", daarvoor een verklaring geven??

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be