![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze weten te weerstaan aan de angstcampagne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3403 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3404 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Blijven herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3405 |
Partijlid
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=0BvHSpyzzow
https://www.youtube.com/watch?v=Y-KRUhJJu8o Ik volg M.K. al een hele tijd en vind z'n analyses steeds goed. Hier z'n laatste 2 bijdrages over Griekenland, de US, financieel terrorisme en af en toe wat geschiedenis. Laatst gewijzigd door Pokerman : 5 juli 2015 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3407 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hieronder de voorspellingen gemaakt in 2010 door het IMF voor de economie van Griekenland, nadat een programma van austeriteit werd ingesteld op aangeven de troika. Het IMF voorspelde dat de economie van Griekenland in 2012 opnieuw zou beginnen groeien en dat de werkloosheid zou pieken in datzelfde jaar op 15%.
In plaats daarvan steeg de werkloosheid naar 25%. Over de economie: (...) the economy has only grown in real (read “inflation-adjusted”) terms in the last year because the fall in prices was greater than the fall in nominal GDP. That is, measured in Euros, the Greek economy is still shrinking, four years after the IMF forecast that it would return to growth. A huge part of Greece’s excessive government debt to GDP ratio is due to the collapse in GDP, for which the Troika is directly responsible. BRON(fig.: de IMF voorspellingen uit 2010)
![]() |
#3410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bank gecontroleerd door de VS in essentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D-day! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het idee volgens mij om eerst "tijdelijk de Euro te verlaten" zodat de scheiding niet teveel opvalt, om dat nadien dan te vereeuwigen. Maar natuurlijk, als de "ja" wint, valt dat allemaal in 't water.
![]() |
![]() |
#3413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf dat puin zal men een nieuwe economie kunnen bouwen, en de Grieken gaan nadien zo allergisch zijn aan schuld als de Duitsers allergisch zijn aan inflatie he.
![]() |
![]() |
#3414 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
O ja, dat waren politici van alle Europese landen, waarvan er reeds dood zijn, maar waar er nu nog velen in de nationale en Europese politiek aanwezig zijn. Mogen we hun met hun vermogen en bezittingen ter verantwoording roepen om de Griekse schulden te vereffenen? Je zult de schuldigen dus moeten zoeken in Europa zelf en dat waren geen communisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is omdat men weigert van er een monetair probleem van te maken, dat het een schuldencrisis is. Als de Grieken de Drachme invoeren, is het schuldenprobleem opgelost (failliet) en wordt het een monetair probleem. Het fundamentele probleem is dat staten leningen aangaan, andere dan louter monetaire (ttz, een papier dat aan hun centrale bank zegt van geld te drukken en dat aan de staat te geven).
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juli 2015 om 05:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan prima werken. Er is niks mis met GEDEKTE schulden. Dat is niks anders dan het monetiseren (het liquide maken) van een niet-liquide asset. Als ik bijvoorbeeld een huis heb, dan is dat een niet-liquide asset. Ik kan niet naar de bakker gaan, en een klein stukje huis geven om daar een brood voor te bekomen. Wat ik wel kan doen, is een lening aangaan, en als onderpand mijn huis geven. Ik heb het bezit van mijn huis geruild voor een meer liquide asset, namelijk geld. Een speciale instelling in dewelke mensen verondersteld zijn vertrouwen te hebben, een bank, kan dus geld uitvinden in ruil voor die asset (mijn huis). Zo kan ik naar de bakker gaan en brood kopen. Hetzelfde kan ik doen met een solvabel geachte belofte. Als ik denk dat ik genoeg zal kunnen verdienen om over 20 jaar een zekere hoeveelheid productie te leveren en de bank gelooft dat ook, dan is die belofte om die productie aan de bank te geven, ook een solide asset. Maar ik kan met zo een belofte ook weer geen brood kopen bij de bakker. Een bank gaat dan ook weer die asset (een schuldbekentenis, gedekt door toekomstige productie) omzetten in een hoop liquide geld. Dat is het idee erachter. Geld is een liquide gemaakte asset. De bank moet normaal evenveel niet-liquide assets hebben als ze geld maakt. Het is een omzetter van niet-liquide naar liquide assets.
![]() |
![]() |
#3417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mogelijk dat de Europese politici die het allemaal wisten dat de Griekse cijfers vervalst waren, vermoedden dat de Grieken mits wat voorzichtigheid en het nemen van de juiste maatregelen, er boven op gingen geraken. Die Europese politici moeten dus verweten worden van nadien niets meer gedaan te hebben. Van nadien de Grieken niet meer aangespoord te hebben om zich vlugger naar de normen te brengen. De Grieken, als goede sossen en communisten, dachten dat het eeuwige manna gevonden was. But they ran out of other people's money. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3419 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu mag de gewone arme stakker er voor opdraaien met zijn 60 € per dag, die hij nog mag afhalen. Maar troost u, de gijzeling door de banken van alle Europese burgers neemt gestaag uitbreiding en bereikt op een zeker ogenblik ook jou en mij. Of dacht je dat België ooit zijn 380 miljard tekort zal kunnen terugbetalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, een groot deel van de "hulp" die naar Griekenland is gegaan, was om de schuld die ze hadden bij Franse en Duitse banken af te betalen, zodat die niet overkop gingen destijds (wat voor gans Europa een probleem ware geweest). Maar men vergeet hierbij te zeggen dat die banken wel degelijk schuldpapier van de Griekse staat hadden: de Griekse staat had die schulden dus wel degelijk gemaakt. Het schuldniveau was toen al redelijk ondraaglijk (evenveel of nog meer dan de Belgische staat), maar vooral het deficit was veel hoger dan men aannam. Griekenland stond er toen dus nog slechter voor dan Belgie. Dat was niet onze schuld (behalve dan het deel "we zijn te laks geweest met die kwiebussen in het verleden", net zoals men dat van Belgie zal zeggen binnen enkele jaren).
![]() |