![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het nu 52% neen/48% ja wordt of 48% neen/52% ja maakt eigenlijk niks uit.
De grieken zijn in dat geval te verdeeld om van een duidelijk antwoord te spreken. Hopelijk wint 1 kamp uitgesproken anders blijft het aanmodderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.....ik heb een neef die net terug is uit Athene.Hij vroeg zich dan weer af wat er van die crisis van aan was ? De restaurantjes zaten vol de terrasjes eveneens en de jeugd zit overal met de nieuwste I Phones.Veel fietsers heeft hij niet gezien...wel veel in de file gestaan tussen de vele auto's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3623 |
Schepen
|
![]() Dijsselbloem spreekt de hoop uit dat er "eerlijke politici" opstaan die "verantwoordelijkheid nemen." "Ik ben en blijf zeer gemotiveerd om de Griekse bevolking, die zo graag onderdeel van de eurozone wil blijven, te blijven steunen."
Oh,die vent kronkelt alle kanten op |
![]() |
![]() |
![]() |
#3624 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3626 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#3629 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier een Chinees reclamespotje over de schuld van Amerika. Het is een kwestie van tijd voor de boel daar volledig instort https://m.youtube.com/watch?v=TYKAbRK_wKA
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 5 juli 2015 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3630 |
Minister-President
|
![]() Zoals de prognoses nu zijn lijkt me de uitslag vrij nutteoos...of ja of nee net 51% haalt...is dat zo betekenisvol? Het geeft verdeeldheid weer maar is voor de rest niet echt handig omdat er geen uitgesproken uitslag is. Zag net de eerste resultaten die wel een duidelijke voorkeur hebben, benieuwd of de resultaten zo blijven of dat wanneer er meer regio's bijkomen we toch naar 50/50 gaan. Ik vind "DefenceMin @PanosKammenos: "This shows Greek people can't be blackmailed, terrorized, threatened. Democracy wins" " wel veelzeggend. Dus een ja stem zou niet democratisch geweest zijn? Nogal een unieke visie op democratie die ze weer tonen.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 5 juli 2015 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3634 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3635 |
Banneling
|
![]() Alle onderhandelingen gingen helemaal niet over het uitvoeren van bezuinigingsmaatregelen maar over een geloofwaardige manier om de Euro te verlaten. Zowel de EU-onderhandelaars als de Grieken weten dat alleen de belofte aan bezuinigen voldoende is voor een akkoord, de uitvoering daarvan is nooit nodig geweest, in het verleden niet en in de toekomst ook niet. Als Griekenland in de Euro moest blijven hadden beide partijen al lang pro-forma JA gezegd. Ik reken er dus op dat dit hele toneelspel tot gevolg heeft dat Griekenland de Euro verlaat en een zeer ruime kwijtschelding van de schulden ontvangt.
De Centrale Bank van Griekenland gaat de Europese Centrale Bank (ECB) zondag vragen om het plafond van de noodkredieten - de emergency liquidity assistance of ELA - voor de Griekse banken op te trekken. Dat liet de regeringswoordvoerder volgens Reuters weten. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat er gegronde redenen zijn voor een verhoging van het ELA-plafond. 'Er is geen enkele reden om de liquiditeit niet te verhogen’, aldus Gabriel Sakellaridis. Indien de ECB de kraan toe houdt dan ben ik 100% zeker (nu 99,9%). Morgen trekt Merkel naar Hollande (die wil de grieken bij de Euro houden, ik hoef geen tekening te maken waarom) en dat duidt op een zeer belangrijke mededeling die enkel persoonlijk kan gebeuren. Ik gok : "Grexit of Dexit". Laatst gewijzigd door demonen : 5 juli 2015 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3637 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aanmodderen blijft het sowieso, want dit referendum was het meest onduidelijke sinds mensenheugenis. Er werd gestemd over voorstellen die niet meer bestonden en waarvan hooguit 0,1% van de Grieken kan uitleggen wat ze inhouden. Het referendum zegt hoegenaamd niets over hoe de uiteindelijke deal tussen Griekenland en de Eurogroep er zou moeten uitzien, dus alle partijen kunnen nog altijd alle opties openhouden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3638 |
Schepen
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Banken blijven voorlopig nog mooi dicht, laat ze het nog maar even doen met die 60€ per dag. Dan kunnen ze ineens leren zuinig om te gaan met geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3640 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |