![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4021 |
|
Banneling
|
Ik hoef geen bank in Frankfurt die mijn munt controleert. Ik heb liever mijn eigen semi corrupte politici aan het roer. Die kan ik ten minste wegstemmen.
|
|
|
|
|
|
#4022 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4023 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4024 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4025 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Frankrijk voorstander, Spanje Voorstander, Italie wilt permanente oplossing... Leuk. |
|
|
|
|
|
|
#4026 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4027 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4028 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4029 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is hun goede recht.
|
|
|
#4030 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(ik geef persoonlijk toe dat als Frankrijk dat zou doen, dat mij dik zou tegenzitten, want dan gaat die zot van een Hollande nog wat meer de belastingen hier opvoeren...)
|
|
|
|
#4031 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dit waren de twistpunten:
1) afschaffing van de sociale correctie waar de armste pensioenen recht op hadden 2) verhoging van btw op geneesmiddelen 3) verhoging van btw-tarief voor eilanden (op toerisme dus: de laatste steunpilaar van de Griekse economie) 4) de duur van een derde bail-out (eind 2016 voor Tsipras vs november 2015 voor de schuldeisers) 5) het bespreken van een gedeeltelijke schudkwijtschelding (het IMF erkent ondertussen dat dit noodzakelijk zal zijn) 1) en 2): je moet echt al harteloos zijn om hier willen op door te duwen, dit zijn sociale maatregelen. onbegrijpelijk dat dit zelf maar op tafel komt. 3): als je echt wil dat Griekenland ten onder gaat, moet je het toerisme beknotten. onbegrijpelijk dat dit zelf maar op tafel komt. 4) goed, daar kan over onderhandeld worden, veronderstel ik. 5) als het nu nog niet duidelijk is dat er een schuldkwijtschelding moet komen, weet ik het niet. Ongeveer alle economen, het IMF en nog vele actoren, zijn het hier over eens. Nu nog Merkel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#4032 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat hebben we aan 't werk gezien in de jaren 80 he.
|
|
|
#4033 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bedankt, Griekenland!
|
|
|
|
|
|
#4034 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maargoed, je moet ook accepteren dat de Duitse houding misschien niet door alle eurolanden wordt gesmaakt. De constructiefout van de euro is gewoon enorm zichtbaar geworden sinds gisteren, dankzij de grieken. |
|
|
|
|
|
|
#4035 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4036 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
als de andere Europese landen Griekenland binnen de EU willen houden, een implosie van de EU willen vermijden, hun eigen economie willen redden, moeten ze op die simpele voorwaarden akkoord gaan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#4037 |
|
Banneling
|
Als Griekenland buiten de EZ worden gedwongen op basis van die princiepes (laagste pensioenen nog eens korten...), wordt het lachen komende verkiezingen.
En dat weten ze ook in Spanje, Frankrijk en Italie. |
|
|
|
|
|
#4038 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Duitsers moeten niet gevolgd worden, maar je kan ook niet eisen dat de Duitsers, tegen hun democratische wil in, moeten betalen en plannen moeten uitvoeren. Je vergeet blijkbaar nog altijd dat de vragende partij de Grieken zijn. Die willen geld, veel geld. Directe cash, en indirecte kwijtscheldingen. Maar ze willen wel lid blijven van de club waar regels waren om dat te vermijden, die ze heel grof geschonden hebben ; waar ze nadien onder voorwaarden hulp gekregen hebben die ze opgedaan hebben, en waar ze nu over beslist hebben dat ze die hulp wel houden, maar dat ze de voorwaarden niet meer aanvaarden. Maar daar bovenop willen ze nog meer hulp. Dat de voorwaarden misschien niet goed waren is mogelijk. Maar dat was de afspraak. Als men zich al liegende niet aan de afspraken van de club houdt om accidenten te vermijden ; als nadien de accidenten zich voordoen ; als nadien men hulp onder voorwaarden geeft en als nadien men stelt dat je met de voorwaarden de boom in kan, maar dat je nog meer hulp moet geven, dan is het misschien tijd om de club te verlaten. Ik ben het met vele zaken eens met Tsipras. Maar hij zou de fierheid moeten hebben om een Grexit te negocieren.
|
|
|
|
#4039 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Grieken gaan hun banken over kop zien gaan als ze niet dringend veel geld krijgen. Wel, als zij die dat willen vermijden, daar het geld voor over hebben, mogen zij dat bekostigen he. Probleem is wel dat het 3 zieken zijn die vinden dat we de 4de terminale zieke nog een bloedtransfusie zouden moeten geven.
|
|
|
|
#4040 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Targets bereikt: volgende schijf ; targets niet bereikt, gedaan ermee. Het probleem is dat men de Grieken niet kan vertrouwen.
|
|