Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2015, 14:49   #4021
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een einde aan het gereglementeer van Europa ? Direct. Aan de Euro ? Ik zie daar het nut niet van in. De Euro is een goed betaalinstrument.
Ik hoef geen bank in Frankfurt die mijn munt controleert. Ik heb liever mijn eigen semi corrupte politici aan het roer. Die kan ik ten minste wegstemmen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 14:53   #4022
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik hoef geen bank in Frankfurt die mijn munt controleert. Ik heb liever mijn eigen semi corrupte politici aan het roer. Die kan ik ten minste wegstemmen.
Dan hebben we tenminste een corrupte liberaal en geen corrupte sos.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 14:54   #4023
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Computer says no...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 14:54   #4024
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dan hebben we tenminste een corrupte liberaal en geen corrupte sos.
Hoe dichter bij het volk, hoe beter.
Oud 6 juli 2015, 14:55   #4025
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Spanje is voorstander van onderhandelingen over een nieuw, derde steunprogramma voor Griekenland. Dat heeft minister van Financiën Luis de Guindos maandag verklaard.
De Standaard.

Frankrijk voorstander, Spanje Voorstander, Italie wilt permanente oplossing...

Leuk.
Oud 6 juli 2015, 14:56   #4026
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe dichter bij het volk, hoe beter.
Haha, er staat een reeks over Steve Stevaert in Het Laatste Nieuws. Verplicht leesvoer.
Oud 6 juli 2015, 14:59   #4027
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik zo niet. Voor het faillisement van een bedrijf zijn er regels die van staat tot staat verschillen.

Bij mijn weten bestaat er zoiets niet voor een land. Iedereen dacht dat men bij een failliet ervan af was, maar die hedgefunds (o ironie) hebben bewezen dat dat niet zo is.
Dat is wel zo. Het probleem is dat een staat die een middenvinger geeft (dat is een default van een staat, he) natuurlijk vele mensen boos maakt. Het komt er dan op neer van proberen terug relaties aan te knopen en dat kost natuurlijk. Vandaar dat je als staat misschien toch verkiest om zekere procedures te respecteren.
Oud 6 juli 2015, 15:00   #4028
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel zo. Het probleem is dat een staat die een middenvinger geeft (dat is een default van een staat, he) natuurlijk vele mensen boos maakt. Het komt er dan op neer van proberen terug relaties aan te knopen en dat kost natuurlijk. Vandaar dat je als staat misschien toch verkiest om zekere procedures te respecteren.
Wees maar zeker dat er speculanten zijn die Grieks papier opkopen zodra het failliet eraan komt.
Oud 6 juli 2015, 15:02   #4029
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees maar zeker dat er speculanten zijn die Grieks papier opkopen zodra het failliet eraan komt.
Dat is hun goede recht.
Oud 6 juli 2015, 15:04   #4030
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Standaard.

Frankrijk voorstander, Spanje Voorstander, Italie wilt permanente oplossing...

Leuk.
Dat is heel goed. Zij hebben heel wat schulden tegoed van de Grieken. Ze kunnen beginnen met die kwijt te schelden en in hun begroting bij de passiva te voegen.

(ik geef persoonlijk toe dat als Frankrijk dat zou doen, dat mij dik zou tegenzitten, want dan gaat die zot van een Hollande nog wat meer de belastingen hier opvoeren...)
Oud 6 juli 2015, 15:04   #4031
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

dit waren de twistpunten:

1) afschaffing van de sociale correctie waar de armste pensioenen recht op hadden
2) verhoging van btw op geneesmiddelen
3) verhoging van btw-tarief voor eilanden (op toerisme dus: de laatste steunpilaar van de Griekse economie)
4) de duur van een derde bail-out (eind 2016 voor Tsipras vs november 2015 voor de schuldeisers)
5) het bespreken van een gedeeltelijke schudkwijtschelding (het IMF erkent ondertussen dat dit noodzakelijk zal zijn)

1) en 2): je moet echt al harteloos zijn om hier willen op door te duwen, dit zijn sociale maatregelen. onbegrijpelijk dat dit zelf maar op tafel komt.

3): als je echt wil dat Griekenland ten onder gaat, moet je het toerisme beknotten. onbegrijpelijk dat dit zelf maar op tafel komt.

4) goed, daar kan over onderhandeld worden, veronderstel ik.

5) als het nu nog niet duidelijk is dat er een schuldkwijtschelding moet komen, weet ik het niet. Ongeveer alle economen, het IMF en nog vele actoren, zijn het hier over eens. Nu nog Merkel.
Oud 6 juli 2015, 15:04   #4032
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hebben we aan 't werk gezien in de jaren 80 he.
Oud 6 juli 2015, 15:05   #4033
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Bedankt, Griekenland!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Oxi.jpg‎
Bekeken: 126
Grootte:  96,6 KB
ID: 98814  

Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 15:05   #4034
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is heel goed. Zij hebben heel wat schulden tegoed van de Grieken. Ze kunnen beginnen met die kwijt te schelden en in hun begroting bij de passiva te voegen.

(ik geef persoonlijk toe dat als Frankrijk dat zou doen, dat mij dik zou tegenzitten, want dan gaat die zot van een Hollande nog wat meer de belastingen hier opvoeren...)
Gij betaalt toch bijna niks

Maargoed, je moet ook accepteren dat de Duitse houding misschien niet door alle eurolanden wordt gesmaakt.

De constructiefout van de euro is gewoon enorm zichtbaar geworden sinds gisteren, dankzij de grieken.
Oud 6 juli 2015, 15:05   #4035
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dit waren de twistpunten:

1) afschaffing van de sociale correctie waar de armste pensioenen recht op hadden
2) verhoging van btw op geneesmiddelen
3) verhoging van btw-tarief voor eilanden (op toerisme dus: de laatste steunpilaar van de Griekse economie)
4) de duur van een derde bail-out (eind 2016 voor Tsipras vs november 2015 voor de schuldeisers)
5) het bespreken van een gedeeltelijke schudkwijtschelding (het IMF erkent ondertussen dat dit noodzakelijk zal zijn)

1) en 2): je moet echt al harteloos zijn om hier willen op door te duwen, dit zijn sociale maatregelen. onbegrijpelijk dat dit zelf maar op tafel komt.

3): als je echt wil dat Griekenland ten onder gaat, moet je het toerisme beknotten. onbegrijpelijk dat dit zelf maar op tafel komt.

4) goed, daar kan over onderhandeld worden, veronderstel ik.

5) als het nu nog niet duidelijk is dat er een schuldkwijtschelding moet komen, weet ik het niet. Ongeveer alle economen, het IMF en nog vele actoren, zijn het hier over eens. Nu nog Merkel.
Nog eens: als de Grieken dat allemaal willen, is er een heel simpele oplossing: Grexit. Dan hebben ze dat allemaal.
Oud 6 juli 2015, 15:07   #4036
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens: als de Grieken dat allemaal willen, is er een heel simpele oplossing: Grexit. Dan hebben ze dat allemaal.
als de andere Europese landen Griekenland binnen de EU willen houden, een implosie van de EU willen vermijden, hun eigen economie willen redden, moeten ze op die simpele voorwaarden akkoord gaan.
Oud 6 juli 2015, 15:08   #4037
Tavek
Banneling

Standaard

Als Griekenland buiten de EZ worden gedwongen op basis van die princiepes (laagste pensioenen nog eens korten...), wordt het lachen komende verkiezingen.

En dat weten ze ook in Spanje, Frankrijk en Italie.
Oud 6 juli 2015, 15:11   #4038
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maargoed, je moet ook accepteren dat de Duitse houding misschien niet door alle eurolanden wordt gesmaakt.

De constructiefout van de euro is gewoon enorm zichtbaar geworden sinds gisteren, dankzij de grieken.
Er is eigenlijk geen constructiefout in de Euro. Waar het hier om gaat, is niet de Euro als dusdanig, maar wel het feit dat een van de landen failliet is. Je gaat geen munt unie aan met een failliete staat.

De Duitsers moeten niet gevolgd worden, maar je kan ook niet eisen dat de Duitsers, tegen hun democratische wil in, moeten betalen en plannen moeten uitvoeren.

Je vergeet blijkbaar nog altijd dat de vragende partij de Grieken zijn. Die willen geld, veel geld. Directe cash, en indirecte kwijtscheldingen. Maar ze willen wel lid blijven van de club waar regels waren om dat te vermijden, die ze heel grof geschonden hebben ; waar ze nadien onder voorwaarden hulp gekregen hebben die ze opgedaan hebben, en waar ze nu over beslist hebben dat ze die hulp wel houden, maar dat ze de voorwaarden niet meer aanvaarden. Maar daar bovenop willen ze nog meer hulp.

Dat de voorwaarden misschien niet goed waren is mogelijk. Maar dat was de afspraak. Als men zich al liegende niet aan de afspraken van de club houdt om accidenten te vermijden ; als nadien de accidenten zich voordoen ; als nadien men hulp onder voorwaarden geeft en als nadien men stelt dat je met de voorwaarden de boom in kan, maar dat je nog meer hulp moet geven, dan is het misschien tijd om de club te verlaten.

Ik ben het met vele zaken eens met Tsipras. Maar hij zou de fierheid moeten hebben om een Grexit te negocieren.
Oud 6 juli 2015, 15:13   #4039
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als de andere Europese landen Griekenland binnen de EU willen houden, een implosie van de EU willen vermijden, hun eigen economie willen redden, moeten ze op die simpele voorwaarden akkoord gaan.
Niemand belet de Fransen, Spanjaarden en Italianen om de Grieken te helpen. Angela gaat de Grieken niet expliciet buitengooien (kan ze niet).

De Grieken gaan hun banken over kop zien gaan als ze niet dringend veel geld krijgen. Wel, als zij die dat willen vermijden, daar het geld voor over hebben, mogen zij dat bekostigen he.

Probleem is wel dat het 3 zieken zijn die vinden dat we de 4de terminale zieke nog een bloedtransfusie zouden moeten geven.
Oud 6 juli 2015, 15:16   #4040
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Griekenland buiten de EZ worden gedwongen op basis van die princiepes (laagste pensioenen nog eens korten...), wordt het lachen komende verkiezingen.
Ik ben het ergens mee eens dat men de Grieken zelf had moeten laten beslissen om te zien HOE ze hun zaken in orde zetten. In feite had de hulp enkel moeten afhangen van een paar parameters die door externe audits zouden nagegaan worden: deficit, economische groei, schuldafbouw.

Targets bereikt: volgende schijf ; targets niet bereikt, gedaan ermee.

Het probleem is dat men de Grieken niet kan vertrouwen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be