Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2015, 10:07   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Hengelaar Bekijk bericht
Met dat overboeken zullen niet veel Zuid-Spanjaarden problemen hebben. Dat klopt.
Klopt maar dat is ook nergens voor nodig.Materieel bezit interesseert ze een pak minder.....Een flesje wijn kraken met de goede vrienden en dorpsgenoten des te meer ....de echte geneugten des levens hoeven geen fortuinen te kosten hoor.....
Maar goed als je doel in het leven is om zoveel mogelijk materieel bezit (onbenullige brol) te vergaren dan moet je er voor gaan en werken en werken....tot aan....het bloedklontertje..dat er opeens was waar het niet moest zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 10:09   #42
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat de Scandinavische sossen toch niet vergelijken met de zuiderse?!?!
Als je mijn bijdrage gelezen had, wist je dat ik de Scandinavische landen met ons land vergelijk, België. (Aan jou om te zeggen of je België "Zuiders" noemt. )

En dan stel je vast dat de Scandinavische landen sinds W.O. II op alle vlakken een linksere koers hebben gevaard. Meer sociale zekerheid, meer publieke goederen, meer "rood-groene betutteling" (zoals onze Vlaemsche rechts-populisten een strenge sociale en milieuwetgeving noemen), meer geld voor ontwikkelingssamenwerking, meer vluchtelingen opnemen, meer sociaal-economische gelijkheid, meer politieke gelijkheid tussen burgers en streng aanpakken van corruptie en machtsmisbruik, strengere wetgeving tegen discriminatie en racisme, meer multiculturalistsche beleid, ...

Alles wat onze Vlaemsche rechts-nazionalen haten dus.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 10:10   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wordt een BMW X4.

Ik zou je Zuid-Spanjaard eens graag zien leven in Noord-Europa.
Flauw ...je werkt niet hard genoeg.....Moet minstens een X meer dan 4 zijn.
Oud 7 juli 2015, 10:13   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar in Scandinavië hebben we wel met[b] een [/B]totaal ander soort "sossen" te maken. Dat zijn daar sossen die financiële discipline erg belangrijk vinden. Van een totaal andere mentaliteit zijn de latijnse sossen. Die willen dat de wereld zich aanpast aan hun marxistische theologie. En als dat niet gebeurt worden ze balorig en organiseren ze gewelddadige stakingen. "Afpakken van de rijken" is hun principe. Terwijl bv. de Zweedse sossen er zorgvuldig op letten de rijke industriële families hun land niet uit te jagen.
Dus er zijn goede en slechte sossen ? Had ik het niet gedacht
Oud 7 juli 2015, 10:15   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik ben milieubewust geworden. Daarom vervang ik mijn huidige X6 door een X4.
Amper niemand kijkt daar nog naar in Schilde of Knokke......koop je een oude BMW 2002.....en iedereen staat te gapen.....en och ja dat milieu....neem wat meer de trein dan
Oud 7 juli 2015, 10:16   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En waarom zouden we allemaal hetzelfde moeten zijn ? Is de ene manier van werken of leven noodzakelijk beter of slechter dan de andere ? Onze tijd op deze aarde is heel beperkt.....Vraag is wie er nu het best bezig is...een gulden middenweg is waarschijnlijk te verkiezen boven de rest...
Iedereen mag leven zoals hij wil.... op zijn eigen kosten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 10:21   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa, als ik mijn kinderen een goed gevuld spaarboekje (en de rest) kan meegeven, vind ik mijn leven geslaagd.

Beeld je toch eens in hoe je Zuid-Spanjaarden er zouden bijlopen als heel de wereld Zuid-Spanjaarden zouden zijn.
Ik vind dat er belangrijkere dingen zijn om kinderen mee te geven in het leven.
Hoe zou de wereld er bijlopen als de enige waarden die we aan kinderen meegeven gebaseerd zijn op zoveel mogelijk geld te vergaren en te hebben staan op de bank ?
Maar je hebt gelijk er moeten alle gedachten zijn om een wereld te maken......als je maar gelukkig bent....en ik heb toch meer de indruk dat in het Zuiden de mensen geluk wat nauwer aan het hart dragen dan in ons kille Noorden waar presteren en consumeren de absolute norm zijn geworden.
Oud 7 juli 2015, 10:22   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa, ik heb 2 jaguars. Eén van 1958 en een van 1969.
Leuke wagens.
Ook al....straks heb je helemaal niks meer om naar te verlangen....en je kan maar met 1 auto tegelijk rijden
Oud 7 juli 2015, 10:26   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Iedereen mag leven zoals hij wil.... op zijn eigen kosten.
als je geboren bent met veel luxe rond jou, en weinig empathie hebt, kan ik me voorstellen dat dat jouw idee is.
Oud 7 juli 2015, 10:29   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ga ik 100% mee akkoord. Hoe hard moeten de gewone mensen hier al werken om gewoon hun mazout- of gastank te vullen om de winter door te geraken?
Kijk om af te sluiten.Ik heb respect voor iedereen.Leven en laten leven.Bezorg niemand anders last dat is het belangrijkste.
Ik heb heel welstellende vrienden...fel presteren..nooit genoeg...het onderste uit de kan halen...altijd de nieuwste snufjes...materialisten als geen ander...af en toe legt er ene het loodje.....en wordt er eventjes stilgestaan voor wie en voor wat...maar de dag erna zijn ze het alweer vergeten....
Maar als ze stuk voor stuk vergelijk met mijn Zuid Spaanse familie is er geen enkele die iets of wat meer uit het leven puurt....integendeel ik vind dat ze een minder leuk leven hebben.....en al bij al niks meer doen integendeel nog minder....want alles wat je hebt moet je je aantrekken....hoe meer bezit hoe meer zorgen.
Oud 7 juli 2015, 10:30   #51
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al....straks heb je helemaal niks meer om naar te verlangen....en je kan maar met 1 auto tegelijk rijden
Stop eens met op die troll te reageren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 10:31   #52
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als je geboren bent met veel luxe rond jou, en weinig empathie hebt, kan ik me voorstellen dat dat jouw idee is.
We weten allemaal welke aandoening dit soort gedrag veroorzaakt, zeker bij hoog-intelligente mensen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 10:35   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Stop eens met op die troll te reageren.
Sowieso waren we toch te veel aan het afdwalen.
Oud 7 juli 2015, 10:35   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want jij vindt dat iedereen mag leven zoals hij wil, op andermans kosten ??
Oud 7 juli 2015, 10:39   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat kan niet.Maar iedereen kan op een dag moeten rekenen op anderen.Denk nooit dat je nooit anderen zal nodig hebben.
Oud 7 juli 2015, 10:43   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niet iedereen is in luxe geboren, niet iedereen heeft alle geluk van in het begin van hun leven, niet iedereen heeft een constant rimpelloos leventje.

dat als samenleving opvangen, lijkt me een normaliteit. Wat niet wil zeggen dat dit eindeloos kan of dat er geen controle om mag komen.
profiteren van die solidariteit is ook niet de bedoeling, maar dat geldt dan natuurlijk niet enkel voor de lagere klassen....
Oud 7 juli 2015, 10:49   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
100% akkoord maar dat is totaal iets anders van wat zich in Griekenland afspeelt/afspeelde.

Of niet soms?
neen, niet volledig.

je hebt daar een pak wantoestanden, laat dat wel duidelijk zijn. Corruptie en vriendjespolitiek is te vergelijken met Italië en dus iets meer dan in België. Belastingsontduiking wordt op dezelfde manier gepercipieerd als hier: een morele plicht, maar omdat ze daar nog minder investeren in het zoeken naar die ontduiking, ontsnappen nog meer belastingsfraudeurs de dans.
Oud 7 juli 2015, 11:04   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er ginder veel meer misloopt.
En dat vele goedmenende Grieken daar slachtoffer van zijn.
absoluut. Veel gewone Grieken hebben ook boter op hun hoofd hoor, maar het zijn toch vooral de superrijken en de politici die de grootste gangsters waren.
Oud 7 juli 2015, 13:22   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niet iedereen is in luxe geboren, niet iedereen heeft alle geluk van in het begin van hun leven, niet iedereen heeft een constant rimpelloos leventje.
Zo is het leven nu eenmaal. Daar moet een ander niet voor opdraaien. Vele mensen zijn geboren in een verschrikkelijk onconfortabele situatie. Daar hadden hun verwekkers maar moeten aan denken. Maar ! (lees verder)

Citaat:
dat als samenleving opvangen, lijkt me een normaliteit. Wat niet wil zeggen dat dit eindeloos kan of dat er geen controle om mag komen.
profiteren van die solidariteit is ook niet de bedoeling, maar dat geldt dan natuurlijk niet enkel voor de lagere klassen....
Ik ben het er perfect mee eens dat men mensen die in een moeilijke situatie zitten, TIJDELIJK een hand moet uitsteken om zich daaruit trachten op te werken. Echter, eens ze zich opgewerkt hebben, moeten ze de hulp die ze gekregen hebben, wel teruggeven. Vandaar dat we ook enkel maar een hand moeten uitsteken naar diegenen, waarvan de kans redelijk groot is dat ze zich zullen KUNNEN opwerken, zodat ze hun hulp zullen kunnen teruggeven. Maw, iemand in een moeilijke situatie helpen, moet gezien worden als een investering, en op dezelfde manier beoordeeld worden.
Oud 7 juli 2015, 13:23   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat kan niet.Maar iedereen kan op een dag moeten rekenen op anderen.Denk nooit dat je nooit anderen zal nodig hebben.
Daarom moet je deelnemen aan verzekeringen: iedereen voedt een pot, en degene die een accident heeft, wordt uit de pot betaald. Uw bijdrage tot de pot is gegeven door het risico dat ge loopt dat de pot U zal moeten helpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be