Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2004, 15:55   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Hij komt toch voor Assisen, voor een volksjury
Inderdaad, en die volksjury mag de strafmaat bepalen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 14:00   #122
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Inderdaad, en die volksjury mag de strafmaat bepalen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De week voor het VB veroordeeld werd in Gent was er de uitspraak over een moordzaak. Een "collega"-jurist van de rechters had zijn vrouw vermoord omdat ze hem ging verlaten. Na manipulatie van de jury, vele leden werden gewraakt en deze jury werd volgepropt met oudjes en de intimidatie van de rechter, niemand durfde nog een vraag stellen nadat rechter kwaad een jurylid er op had gewezen om geen "domme" vragen te stellen, werd deze vrijgesproken. Nu mag hij zijn kinderen opvoeden van wie hij de moeder vermoord heeft. Lang leve ons fantastische rechtsapparaat !
Sinds ik de posts op Politics.be gelezen heb dacht ik dat enkel Turken zoiets doen, en dan nog in naam van de Islam..
Wat heb ik me weeral vergist..
Dom toch, die filo: Eigen Ironie Eerst(een beetje auto-ironie moet)..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 14:17   #123
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Pater Stracke is allang om de hoek, maar wat sommige forummers hier uitkramen zou hem nog harder doen roepen: Arm Vlaanderen.

Een Turk doodt 4 mensen en jaagt er 2 zwaargewond naar intensieve.
Excuseerbaar want: de volksjury heeft die en die en die vrijgesproken!

Wat 'n onzin.

Het betreft ere-moorden, zoals er recentelijk ook in Nederland zijn gepleegd, ook door Turken. Ere-moorden onstaan uit een primitieve bezitsdrang, gebrek aan persoonlijkheid, waardoor de plaats binnen de leefgroep moet geaffirmeerd worden, ook op gewelddadige wijze, bij gebrek aan voldoende denkvermogen om een dialoog aan te gaan.
Het komt voor in roedels wolven, leefgroepen van apen en andere diersoorten.
De dader behoort dus tot een lagere diersoort, en dus kan geen enkel excuus gelden.
Degenen die hem trachten te excuseren bekennen zichzelf tot diezelfde lagere leefvorm.

Als men er dan nog de islam bij betrekt, dan is de stap naar de volgende conclusie gemakkelijk en voor de hand liggend! De islam is....
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 14:36   #124
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FM
Wederom staan de islamwetten boven de wetten van de Belgische staat!
Blablabla jadejadejade zeverzeverzever zeikzeikzeik

De man is opgepakt, nietwaar? Jazeker, de man is opgepakt. Zal hij veroordeeld worden? Natuurlijk zal hij veroordeeld worden.

Zijn "familiedrama's" en "moordpartijen" een Turks gegeven? De man die zijn drie kinderen en zijn vrouw vermoordde in het dorp van mijn ouders, was van oerVlaamse afkomst.
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 14:56   #125
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle

De man is opgepakt, nietwaar? Jazeker, de man is opgepakt. Zal hij veroordeeld worden? Natuurlijk zal hij veroordeeld worden.

Zijn "familiedrama's" en "moordpartijen" een Turks gegeven? De man die zijn drie kinderen en zijn vrouw vermoordde in het dorp van mijn ouders, was van oerVlaamse afkomst.
Zeker in 't geheim tot de Islam bekeerd, dat kan niet anders
Oud 16 november 2004, 14:58   #126
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Pater Stracke is allang om de hoek, maar wat sommige forummers hier uitkramen zou hem nog harder doen roepen: Arm Vlaanderen.

Wat 'n onzin.

Het betreft ere-moorden, zoals er recentelijk ook in Nederland zijn gepleegd, ook door Turken. Ere-moorden onstaan uit een primitieve bezitsdrang, gebrek aan persoonlijkheid, waardoor de plaats binnen de leefgroep moet geaffirmeerd worden, ook op gewelddadige wijze, bij gebrek aan voldoende denkvermogen om een dialoog aan te gaan.
De dader behoort dus tot een lagere diersoort, en dus kan geen enkel excuus gelden.
Degenen die hem trachten te excuseren bekennen zichzelf tot diezelfde lagere leefvorm.

Als men er dan nog de islam bij betrekt, dan is de stap naar de volgende conclusie gemakkelijk en voor de hand liggend! De islam is....
natuurlijk ventje...
PS Die Turk wordt niet vrijgesproken, in tegenstelling tot die vlaamse juristen en die para, die zijn kinderen in de Maas verzoop: dat zul je wel zien!

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2004 om 15:00.
Oud 16 november 2004, 15:01   #127
Jampie
Minister

Standaard

Oke, het was een eremoord. En bij ons heet dat gezinsdrama. Het resultaat is hetzelfde : iedereen is dood. Volgende topic.

Jongens, jongens wat een gezever.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 15:50   #128
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds ik de posts op Politics.be gelezen heb dacht ik dat enkel Turken zoiets doen, en dan nog in naam van de Islam..
Wat heb ik me weeral vergist..
Dom toch, die filo: Eigen Ironie Eerst(een beetje auto-ironie moet)..
Dat kan ook komen doordat ge alleen topics leest waar de woorden VB of moslim in voorkomen. Ik andere discussies zie ik u nooit.
Oud 16 november 2004, 16:09   #129
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle

En hoeveel mannen vermoorden vrouw en kinderen in dat dorp van uw ouders ?
Nu een moord op de Gasmeterlaan, veertien dagen geleden een schietpartij tussen turken op de Leiekaai, iets langer geleden schietpartij tussen turken in de Maïsstraat, allemaal in Gent alleen Geef toe dat in verhouding van hun aandeel tot de bevolking er wel degelijk een verschil te merken is.

Neger steekt onlangs zijn auto in brand met zijn kinderen in.
Natuurlijk doen Belgen dat ook wel eens.
Maar hebt ge de reacties van zijn vrienden en familie gezien?
Verontwaardiging omdat ze het huis niet binnen mochten om het onderzoek niet te hinderen.
Verontwaardiging omdat de vrouw in een vluchthuis opgevangen werd. In hun land wordt de vrouw teruggebracht naar de man. Het is een zaak tussen man en vrouw als hij zijn vrouw wilt afrossen en daar hebben we ons niet mee te bemoeien.
Toch wel degelijk een verschil in mentaliteit zou ik zo denken.

Laatst gewijzigd door Bobke : 16 november 2004 om 16:09.
Oud 16 november 2004, 16:22   #130
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Het is een zaak tussen man en vrouw
als hij zijn vrouw wilt afrossen en daar hebben we ons niet mee te bemoeien.
Toch wel degelijk een verschil in mentaliteit zou ik zo denken.
Waar is het verschil met Robklop, Monbalju en Reddy Demey? Dat er (nog) geen dode viel?
met
De gentse jurist die zijn vrouw voor eenzelfde motief doodde en vrijgesproken werd?
De brugse jurist die zijn vrouw voor eenzelfde motief doodde en vrijgesproken werd?
De para die zijn kinderen met auto in de Maas reed, hen liet verdrinken en vrijgesproken werd?
Dat Robklop een pak voorkeurstemmen kreeg daarom of desondanks? Verschil in mentaliteit?

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2004 om 16:26.
Oud 16 november 2004, 16:36   #131
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat 'n onzin.

Als men er dan nog de islam bij betrekt, dan ide stap naar de volgende conclusie gemakkelijk en voor de hand liggend! De islam is ....
Robklop, Demey en Monbalju toekten hun vrouw af
Degenen die hen trachten te excuseren bekennen zichzelf tot diezelfde lagere leefvorm....
Als men er dan nog het ZB erbij betrekt, dan ide stap naar de volgende conclusie gemakkelijk en voor de hand liggend! Het ZB is ....
Wel even doen opmerken dat pater Stracke euh aangebrand was.. aalmoezenier voor oostfronters of hun famlies

een klein citaat (uit politics.be:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
19-04-2004, 19:41
Het waren de jaren dat wij te Diksmuide en elders de gewoonte hadden tijdens het zingen van de Vlaamse Leeuw de rechterarm te strekken. (Ik herinner me een Dosfelherdenking in de Gruterzaal te Antwerpen. Ik zat naast pater Stracke. Bij het zingen van de Vlaamse Leeuw strekte ook hij de arm.)
http://forum.politics.be/archive/index.php/t-12204.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2004 om 17:01.
Oud 16 november 2004, 17:53   #132
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

jongens jongens toch, die zeikerd werd gewoon door twee man tegelijk horens gezet, flipt door en gaat vrouwen en mannen in kwestie 'een leske leren'.

"Niet netjes" is zeer voorzichtig gesteld, maar jaloerse bokken hebt ge overal. Islam, ere-moord en andere excuses zijn niet meer dan dat. Flauwe kul voor in de rechtszaal en zand in oogskes van de jury om z'n terechte straf te ontlopen.

Steek 'em gewoon in de bak en gooi het sleutelke weg. Veel kans om geneesmiddel tegen kanker uit te vinden geef ik die gast toch niet.
Oud 16 november 2004, 20:23   #133
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is het verschil met Robklop, Monbalju en Reddy Demey? Dat er (nog) geen dode viel?
met
De gentse jurist die zijn vrouw voor eenzelfde motief doodde en vrijgesproken werd?
De brugse jurist die zijn vrouw voor eenzelfde motief doodde en vrijgesproken werd?
De para die zijn kinderen met auto in de Maas reed, hen liet verdrinken en vrijgesproken werd?
Dat Robklop een pak voorkeurstemmen kreeg daarom of desondanks? Verschil in mentaliteit?
Als je het verschil niet ziet moet ge u dringend laten nakijken.
Ik heb alvast geen familieleden gezien die verontwaardigd waren omdat de daders opgepakt en berecht werden omdat het nu eenmaal hun cultuur is.
Voor zover ik weet is de vrouw van Robklop ook niet naar haar man teruggebracht.
Oud 17 november 2004, 20:02   #134
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
met
Sint-Filosoof is zich weeral eens aan het uitsloven om opnieuw een moordenaar vrij te pleiten die handelde volgens de heilige islamwetten - en tradities.
Het minste dat je kan zeggen is dat hij een boontje heeft voor de Aliklops.

Ik vind dat Sint-Filosoof ook maar eens een homosexuele relatie met Osama Bin Laden moet beginnen om te ervaren of multiculture huwelijken of relaties even succesvol en standvastig zijn als monoculturele huwelijken.
Volgens zijn logica zal hij alvast zijn gouden bruiloft vieren met Osama.

Als ik zonder burka binnen mag, wil ik gerust bruidmeisje spelen op zijnen 'trouw'.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 22:27   #135
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

In de wereld van filo rost men de vrouwen niet af, men bindt ze vast, martelt ze en schiet hen uiteindelijk de hersnens uit de kop.
Dat is het ideaalbeeld van filo!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 22:33   #136
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In de wereld van filo rost men de vrouwen niet af, men bindt ze vast, martelt ze en schiet hen uiteindelijk de hersnens uit de kop.
Dat is het ideaalbeeld van filo!
Citeer waar ik dat schreef
Als ik je avatar zie begrijp ik hoe je ertoe komt dergelijke onzin te schrijven.. deelneming (niet te veel, toch niet!)
Oud 19 november 2004, 12:02   #137
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
Doet dit buitengewoon uitzonderlijk incident van een totaal op hol geslagen Turks individu jou dan niet in het geringst denken aan het laatste incident van de mooi democratische Turkse regering ivm ontrouw ?!

Maar goed, lanceer nog maar es je idiote comments omtrent het VB. Ik weet intussen al dat nuancering niet in je woordenboek staat.
1.Blij dat jij tenminste spreekt over:
Citaat:
buitengewoon uitzonderlijk incident van een totaal op hol geslagen Turks individu
2.Misschien weet je dan ook dat de turkse regering teruggekrabbeld is...
ter info: ik moet niets van Erdogan hebben, de Turken die ik ken ook niet.
3.Als jij mijn comments op het zwartblok "idioot" vindt is dat een aanmoediging: de dag dat je ze positief zal vinden wordt het tijd voor een serieuze bezinning voor mij :twisted (staat nuancering " in het VB-woordenboek? Aan de laatste verklaringen van Annemans en Dewinter te horen echt niet.. Idem voor de blokkers op dit forum. Hun ongenuanceerde slogantaal ga ik niet nuanceren

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 november 2004 om 12:06.
Oud 19 november 2004, 12:52   #138
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
De multiculturele supermacht VS als samenleving een ramp? Verklaar nader?

De VS is tussen haakjes niet multicultureel. Het heeft elementen van een multiculturele en monoculturele samenleving. Enerzijds is het een mozaïek van verschillende groepen; anderzijds is het een melting-pot met een centrale dominante cultuur die die groepen zeer sterk aan elkaar klit en vermengd. Een voorbeeld om te volgen.
Ik ben het volledig met je eens, maar het is juist dat dat ze in Europa nog niet begrepen hebben en nooit zullen begrijpen.

NB: De aller grootste groep immigranten in de VS (vooral tussen 1892 en 1932) kwamen uit ????? .....ja ja ...Europa...dus zijn de meeste amerikanen ex.european die het hier niet meer zagen zitten in deze gesloten gemeenschap. Dat zijn ze hier vergeten evenzo als de viermaal dat de amerikanen Europa geholpen hebben (WWI + WWII + Marshall plan + grootste deel in de NAVO). Natuurlijk ook in hun eigen belang, maar wie doet dat niet. Kijk maar naar de fransen in Ivoor Kust.
56.000.000 miljoen amerikanen zijn van duitse oorsprong en daarmee de grootste groep gevolgd door ierland en het VK.
Oud 25 november 2004, 15:36   #139
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Sint-Filosoof is zich weeral eens aan het uitsloven om opnieuw een moordenaar vrij te pleiten die handelde volgens de heilige islamwetten - en tradities.
Het minste dat je kan zeggen is dat hij een boontje heeft voor de Aliklops.

Ik vind dat Sint-Filosoof ook maar eens een homosexuele relatie met Osama Bin Laden moet beginnen om te ervaren of multiculture huwelijken of relaties even succesvol en standvastig zijn als monoculturele huwelijken.
Volgens zijn logica zal hij alvast zijn gouden bruiloft vieren met Osama.

Als ik zonder burka binnen mag, wil ik gerust bruidmeisje spelen op zijnen 'trouw'.
schreef de m***kever. Citeer me dan w�*�*r ik die vent probeer vrij te pleiten...
Nogmaals: deze post "vergat" je te beantwoorden:
Citaat:
met
Of mag beestigheid wél bij "Eigen Volk Eerst?"

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2004 om 15:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be