![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5621 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens Varoufakis is dit een nieuw verdrag van Versaille. Hij zou wel eens kunnen gelijk hebben.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#5622 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens Varoufakis is dit een nieuw verdrag van Versaille. Hij zou wel eens kunnen gelijk hebben.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#5623 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De échte reden waarom Varoufakis opstapte In een interview met het Britse New Statesman verduidelijkt Varoufakis nu dat hij de nacht van het referendum binnen het Griekse kernkabinet geen steun vond voor zijn harde opstelling. Een stemming draaide uit op vier stemmen tegen twee in zijn nadeel. Varoufakis had een drietrapsraket aan maatregelen in gedachten na het referendum:
|
|
|
#5624 |
|
Minister-President
|
Inderdaad: op dat moment heeft Duitsland onder rood-groen bestuur de arbeidsmarkt drastisch hervormd en versoepeld.
|
|
|
#5625 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verdrag van Versailles (1919)
|
|
|
|
#5626 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen.
|
|
|
#5627 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5628 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is hoog tijd dat Griekenland de tering naar de nering zet en productiever wordt. Kwijtschelding, IOU's en 'eigen controle over de CB' dragen daar nulkommanul aan bij terwijl pijnlijke hervormingen nu juist datgenen zijn wat de Grieken nodig hebben. En afgedwongen want zelf kunnen ze het niet. nu ik er over nadenk, misschien is Tsipras wel de grootste vriend van de Grieken 'after all' want hij heeft ze in de positie gemaneuvreerd dat ze NOG hardere hervormingen moeten doorvoeren. Eigenlijk een geniale zet van deze man. Over 20 jaar zullen ze standbeelden voor hem oprichten. Een ware staatsman.
|
|
|
|
#5629 |
|
Minister-President
|
|
|
|
#5630 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou jij je bakkes niet houden?
|
|
|
#5631 | |
|
|
Citaat:
Varofakis zou dit zo gedaan hebben, daarom is hij moeten opstappen. Het financiële systeem zou dan wel ingestort zijn, dat wel, maar ook dat zou Griekenland te boven zijn gekomen en het land zou dan tenminste zelf zijn toekomst kunnen bepalen. Hopelijk wordt een putch georganiseerd binnen Syriza, waarbij Tsipras vervangen wordt door Varofakis als premier. |
|
|
|
|
|
|
#5632 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
en, zoals Nr.10 al vaak aangaf, de ECB zit in Frankfurt, en niet in Boedapest of pakweg Napels of Helsinki... Laatst gewijzigd door Reverberation : 13 juli 2015 om 21:58. |
|
|
|
|
|
|
#5633 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al een geluk dat er hier op dit forun honderden leden zijn die de zaken beter begrijpen dan ik. Constant lees ik hier gigantische zever, maar dan denk ik plots "die mensen weten het stukken beter dan ik , ik zal maar beter zwijgen,ik vergis me , het is geen zever . Ik zou beter eens mijn studies opnieuw doen om het één en het ander wat beter te snappen. Ik ga nu verder zwijgen , uit pure schaamte en gigantische onwetendheid. Ik schaam me diep. Al een geluk dat jij het allemaal wel weet. Handelsingenieur ? |
|
|
|
|
|
|
#5634 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5635 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5636 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#5637 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Griekenland moet z'n overheidsbedrijven privatiseren, kan ik inkomen, maar 50% van de winst moeten ze doorstorten aan de banken. op welke manier helpt dat de Griekse economie? als ze dat doen krijgen ze 85 miljard van de EU, kan ik inkomen, maar een zin later leest ge dan dat ze bovenop die 85 nog eens 35 kunnen krijgen voor investeringen. waarvoor dienen die 85 dan? voor de banken dus zijn we als eu burger weer de banken aan het redden onder de dekmantel 'luie griek'. |
|
|
|
|
|
|
#5638 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5639 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik snap bijzonder niet waarom niemand de boel laat springen en gewoon een hitsquad uitstuurt achter die duitsers.... |
|
|
|
|
|
|
#5640 |
|
|
|
|