![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uitslapen.
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij vieren het Joelfeest, omdat vanaf dan de dagen terug beginnen te lengen. We vieren dus de komst van het Licht.
Met nieuwjaar vier ik niks. ik eet kreeft met champagne (jaarlijks), doe de deur dicht en doe mijn zijden pijama aan en bekijk een goeie film. Z�*lig. Daags nadien ben ik zo fris als een hoentje en de rest zit er met een kater.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik nog voetbalde waren er in het pinksterweekend altijd tornooien. Je zal maar de halve finale missen omdat je naar de heilige mis moet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och ja, Pasen.
Sinds ze die datum afhankelijk hebben gemaakt van de MAANstand (6 weken na de laatste volle maan na Kerstmis of zoiets), heeft Pasen aan waarde ingeboet. Ik zou liever de zonnewende vieren (Ostara) die de aanwezigheid van het Licht aanduiden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ook veel vreten ! Liefst geen hosties met miswijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgezien van de religieuze betekenis vind ik de feestdagen heel interessant om in stand te houden als mijlpalen in het jaar.
Kerstmis - een onderbreking van de lange, donkere maanden. Pasen - het begin van de lente. Pinksteren - de zomer komt eraan. Onze Lieve Vrouw ten Hemelopneming - hoogzomer! Ieder feest heeft een eigen betekenis die mij aanspreekt. Ik vind de heidense kant van het kerstfeest - het joelfeest - ook wel interessant om te gedenken. Al vind ik Kerstmis heerlijk nostalgisch, ik weet net zo goed als zowat ieder katholiek dat vooral in de Middeleeuwen de sneeuw en zo erbij gekomen zijn, en dat de den of spar niet veel met Betlehem te maken heeft. Nochtans toen ik jaren geleden Betlehem bezocht, net voor er zo extreem veel gebouwd werd, viel het me niet moeilijk om me in dat landschap herders met hun kudden in te denken onder een donkere sterrenhemel. Pasen met zijn eieren, de paashaas enzovoort heeft natuurlijk ook heidense elementen. Maar die storen mij niet. Als men trouwens ervoor een beetje stil gestaan heeft bij de gebeurtenissen van de Goede Week, dan begrijpt men de echte christelijke waarde ten volle, met of zonder eieren. Pinksteren is een heel spiritueel feest, mogelijk daarom nooit geadopteerd door de commercie ...
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Pinksteren wordt niet gevierd. Kerstmis: Kerstboom met kribbe en sneeuw, cadeautjes, eten tegen de sterren op, gezellig samenzijn met het ganse gezin. Dit alles in het bijzijn van mijn ouders. Als zij er niet waren zou ik niets ondernemen, op de aanschaf van chocoladen paaseieren na. Niets religieus dus. Uiteindelijk zijn zulke feesten verworden tot een collectief ankerpunt en een culturele traditie, die een waarde op zichzelf wordt toegedicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afhankelijk van wat in de fles zit: Geest of Spirit.
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Met die feestdagen? Over anderen oordelen omdat ze niet hetzelfde geloven dan ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ik, als atheist, (en ik veronderstel dat we dat allemaal doen), gaan naar de kelder en aanbidden Satan aldaar. Wij vragen dan aan hem om het atheisme te verspreiden over deze wereld en zo onder te dompelen in een eeuwenlange duisternis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/attachment....1&d=1436870480
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met het originele Keltische feest kwamen de geesten van de overledenen voor één nacht terug op aarde tussen de levenden (Halloween). Bij de kerstening moesten ze daar dan natuurlijk weer een onderscheid in maken en kwamen de "heiligen" op dag 1 en de jan-met-de-pet zielen op dag 2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk niet dat er nog veel zijn die aan het "kinneke jezus" denken, als ze op 24 december hun oesters met Veuve Clicquot doorspoelen.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met kerstmis drinken wij geen champagne zenne. Enkel met nieuwjaar. Met kerstmis is het alleen maar wijn en nadien schnaps.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je gewoon meefeest, en niet specifiek aan een fictieve geboortedatum van een even fictief personage denkt, who cares?