Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2015, 07:23   #21
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Uitslapen.
Oud 14 juli 2015, 07:39   #22
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Vraag ik mij eigenlijk af. Wat een spiritueel leeg bestaan moeten die mensen toch hebben.

Geld, geld, geld, is bij hen het enige wat telt. (naast hoeren n**ken en drugs gebruiken)

Graag uw huisdieren verzorgen zorgen voor de dieren in het algemeen ... uw huis opruimen ,genieten van uw tuin ... mensen helpen die vriendelijk en verstandig zijn om eens mee te praten bv ....er is zoveel om u in te verdiepen ... zonder te geloven in god of er aan te twijfelen ...is twijfelen aan god een zonde ??
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 08:27   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wij vieren het Joelfeest, omdat vanaf dan de dagen terug beginnen te lengen. We vieren dus de komst van het Licht.

Met nieuwjaar vier ik niks. ik eet kreeft met champagne (jaarlijks), doe de deur dicht en doe mijn zijden pijama aan en bekijk een goeie film. Z�*lig. Daags nadien ben ik zo fris als een hoentje en de rest zit er met een kater.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 08:32   #24
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Toen ik nog voetbalde waren er in het pinksterweekend altijd tornooien. Je zal maar de halve finale missen omdat je naar de heilige mis moet.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 08:35   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Och ja, Pasen.

Sinds ze die datum afhankelijk hebben gemaakt van de MAANstand (6 weken na de laatste volle maan na Kerstmis of zoiets), heeft Pasen aan waarde ingeboet.

Ik zou liever de zonnewende vieren (Ostara) die de aanwezigheid van het Licht aanduiden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 juli 2015, 08:49   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zuipen, terwijl we eens goed lachen met gasten die "spiritueel" bezig zijn.

Met kerstmis, zuipen omdat het koud is buiten.
Met Pasen, zuipen omdat het dan meestal de Ronde of Parijs Roubaix is
Met Pinksteren, zuipen omdat de zomer er aan komt.

En ook veel vreten ! Liefst geen hosties met miswijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 10:29   #27
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Afgezien van de religieuze betekenis vind ik de feestdagen heel interessant om in stand te houden als mijlpalen in het jaar.
Kerstmis - een onderbreking van de lange, donkere maanden.
Pasen - het begin van de lente.
Pinksteren - de zomer komt eraan.
Onze Lieve Vrouw ten Hemelopneming - hoogzomer!

Ieder feest heeft een eigen betekenis die mij aanspreekt. Ik vind de heidense kant van het kerstfeest - het joelfeest - ook wel interessant om te gedenken. Al vind ik Kerstmis heerlijk nostalgisch, ik weet net zo goed als zowat ieder katholiek dat vooral in de Middeleeuwen de sneeuw en zo erbij gekomen zijn, en dat de den of spar niet veel met Betlehem te maken heeft. Nochtans toen ik jaren geleden Betlehem bezocht, net voor er zo extreem veel gebouwd werd, viel het me niet moeilijk om me in dat landschap herders met hun kudden in te denken onder een donkere sterrenhemel.
Pasen met zijn eieren, de paashaas enzovoort heeft natuurlijk ook heidense elementen. Maar die storen mij niet. Als men trouwens ervoor een beetje stil gestaan heeft bij de gebeurtenissen van de Goede Week, dan begrijpt men de echte christelijke waarde ten volle, met of zonder eieren.
Pinksteren is een heel spiritueel feest, mogelijk daarom nooit geadopteerd door de commercie ...
Oud 14 juli 2015, 10:31   #28
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Gericht op het geestelijke leven.
Wat is een "geestelijk leven" en is dat hetzelfde als een "spiritueel leven"?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 10:34   #29
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Afgezien van de religieuze betekenis vind ik de feestdagen heel interessant om in stand te houden als mijlpalen in het jaar.
Kerstmis - een onderbreking van de lange, donkere maanden.
Pasen - het begin van de lente.
Pinksteren - de zomer komt eraan.
Onze Lieve Vrouw ten Hemelopneming - hoogzomer!

Ieder feest heeft een eigen betekenis die mij aanspreekt. Ik vind de heidense kant van het kerstfeest - het joelfeest - ook wel interessant om te gedenken. Al vind ik Kerstmis heerlijk nostalgisch, ik weet net zo goed als zowat ieder katholiek dat vooral in de Middeleeuwen de sneeuw en zo erbij gekomen zijn, en dat de den of spar niet veel met Betlehem te maken heeft. Nochtans toen ik jaren geleden Betlehem bezocht, net voor er zo extreem veel gebouwd werd, viel het me niet moeilijk om me in dat landschap herders met hun kudden in te denken onder een donkere sterrenhemel.
Pasen met zijn eieren, de paashaas enzovoort heeft natuurlijk ook heidense elementen. Maar die storen mij niet. Als men trouwens ervoor een beetje stil gestaan heeft bij de gebeurtenissen van de Goede Week, dan begrijpt men de echte christelijke waarde ten volle, met of zonder eieren.
Pinksteren is een heel spiritueel feest, mogelijk daarom nooit geadopteerd door de commercie ...
Ik vergat Allerheiligen en Allerzielen te vermelden, die jammer genoeg door niet-gelovigen en door niet-praktizerende gelovigen flink met elkaar verward worden. Het feest van Allerheiligen is ook weer een onderbreking van de herfstmaanden. Over de betekenis wil ik het liever niet hebben want door de verwarring met Halloween/Allerzielen en het feit dat er maar heel weinigen zijn op dit forum die weten wat Allerheiligen is, heb ik geen zin om hier een lange uitleg te brengen die toch niemand leest.
Oud 14 juli 2015, 10:40   #30
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Bijlange niet! Maar wat doen atheïsten op die dagen?
Pasen: Vroeger mocht ik in zilverpapier gewikkelde chocoladen paaseieren gaan rapen, die de 'paashaas' in de achtertuin verloren had gelegd. Tegenwoordig beperkt het zich tot een feestmaaltijd in het ouderlijk huis aan een met plastic paaseitjes opgesierde tafel. Chocoladen eieren staan klaar in een mandje.

Pinksteren wordt niet gevierd.

Kerstmis: Kerstboom met kribbe en sneeuw, cadeautjes, eten tegen de sterren op, gezellig samenzijn met het ganse gezin.

Dit alles in het bijzijn van mijn ouders. Als zij er niet waren zou ik niets ondernemen, op de aanschaf van chocoladen paaseieren na.

Niets religieus dus. Uiteindelijk zijn zulke feesten verworden tot een collectief ankerpunt en een culturele traditie, die een waarde op zichzelf wordt toegedicht.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 10:47   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat is een "geestelijk leven" en is dat hetzelfde als een "spiritueel leven"?
Afhankelijk van wat in de fles zit: Geest of Spirit.
Oud 14 juli 2015, 10:49   #32
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Met die feestdagen? Over anderen oordelen omdat ze niet hetzelfde geloven dan ik.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 11:38   #33
geertvdb

Standaard

Ik, als atheist, (en ik veronderstel dat we dat allemaal doen), gaan naar de kelder en aanbidden Satan aldaar. Wij vragen dan aan hem om het atheisme te verspreiden over deze wereld en zo onder te dompelen in een eeuwenlange duisternis.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 11:42   #34
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat mezelf betreft: op zo'n dagen hou ik me onledig met het beschouwen van die katholieken die zo raar doen.
Ik filosofeer daar dan wat over.
Ik vraag me af waarom ze knielen.
............
Afijn, ik hou me zo bezig.

.
Doet mij hier aan denken : (is waarschijnlijk al ergens anders gepost, maar kom, 't komt hier goed van pas)
http://forum.politics.be/attachment....1&d=1436870480
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 14 juli 2015, 12:04   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vergat Allerheiligen en Allerzielen te vermelden, die jammer genoeg door niet-gelovigen en door niet-praktizerende gelovigen flink met elkaar verward worden. Het feest van Allerheiligen is ook weer een onderbreking van de herfstmaanden. Over de betekenis wil ik het liever niet hebben want door de verwarring met Halloween/Allerzielen en het feit dat er maar heel weinigen zijn op dit forum die weten wat Allerheiligen is, heb ik geen zin om hier een lange uitleg te brengen die toch niemand leest.
nochtans simpel.

Met het originele Keltische feest kwamen de geesten van de overledenen voor één nacht terug op aarde tussen de levenden (Halloween).
Bij de kerstening moesten ze daar dan natuurlijk weer een onderscheid in maken en kwamen de "heiligen" op dag 1 en de jan-met-de-pet zielen op dag 2.

Oud 14 juli 2015, 12:53   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Doet mij hier aan denken : (is waarschijnlijk al ergens anders gepost, maar kom, 't komt hier goed van pas)
http://forum.politics.be/attachment....1&d=1436870480
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 12:53   #37
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

ik denk niet dat er nog veel zijn die aan het "kinneke jezus" denken, als ze op 24 december hun oesters met Veuve Clicquot doorspoelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 13:03   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik denk niet dat er nog veel zijn die aan het "kinneke jezus" denken, als ze op 24 december hun oesters met Veuve Clicquot doorspoelen.
met kerstmis drinken wij geen champagne zenne. Enkel met nieuwjaar. Met kerstmis is het alleen maar wijn en nadien schnaps.

Oud 14 juli 2015, 13:09   #39
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Bs'd

Is het niet hypocriet om op de geboortedag van Jezus Christus kerstmis te vieren als je op religie spuwt?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 13:17   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Bs'd

Is het niet hypocriet om op de geboortedag van Jezus Christus kerstmis te vieren als je op religie spuwt?
Als je gewoon meefeest, en niet specifiek aan een fictieve geboortedatum van een even fictief personage denkt, who cares?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be