![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn uitspraken waren, voorzover ik begrepen heb, helemaal geen gevaar voor de democratie. Iedereen mag voor mijn part kritiek op ons kiesstelsel hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Raf Zoals ik daarstraks tegen de Vexille ook al zei, heb ik de dood van Joos niet gewenst; ik heb enkel gezegd dat ik niet om hem zal rouwen. Zo zal ik evenmin een traan plengen wanneer extremistische imams het tijdelijke voor het eeuwige ruilen. Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Raf
Een mens verdient a priori respect in mijn ogen... als mens. Je kan zijn opvattingen aanvallen, zijn daden veroordelen, je kan hem haten voor wat hij denkt of doet. Maar het blijft een mens, die je steeds as such respectvol benadert. D�*t is overigens ook de basis waarop wij in West-Europa de doodstraf moreel afwijzen. Over het overlijden van een mens zeg je dus nooit "opgeruimd staat netjes". Vanuit menselijk oogpunt is dat abject. Dat je niet zit te treuren over iemands dood, verandert daar niks aan. Ik voelde me ook niet meteen "geraakt", hoewel "meneerke filosoof" dat toch zo graag insinueert. Het is een kwestie van oprecht humanisme, van het soort dat sommigen hier enkel via hun keyboard propageren maar voor het overige niet in het minst aanvoelen. Uit je laatste posts voel ik wel dat je het vooral over de opvattingen van Joos had, eerder dan over de "mens"... En omdat ik niet van kwade wil ben -in tegenstelling tot bepaalde enggeestigaards hier- wil dit dit in de meest positieve zin interpreteren. Zo hou ik het beeld dat ik van jou heb toch nog een beetje gaaf, want eigenlijk kom je me wel als een verstandig iemand over... Ik was oprecht geschrokken dat uitgerekend jij zo gemakkelijk in de val trapte die de topicstarter had gespannen. Vandaar dan ook mijn reactie.
![]() |
#246 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Filosoof
Ik wacht nog altijd op jouw ongetwijfeld brilliante stukje juridische analyse over de schendingen van het principe scheiding kerk en staat / beperking van de vrije meningsuiting... Toon nu eens dat je iets meer kan dan enkel op de persoon spelen, filosoof...
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] Laatst gewijzigd door de Vexille : 14 november 2004 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#249 | |
Schepen