![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6001 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6002 |
Gouverneur
|
![]() Ik begrijp het pessimisme niet.
Als Google op 16 jaar tijd met gemiddeld amper 40.000 inwoners meer dan 450 miljard $ waarde kan genereren, waarom Griekenland dan niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6003 |
Gouverneur
|
![]() Ik begrijp het pessimisme niet.
Als Google op 16 jaar tijd met nog geen 60.000 inwoners meer dan 400 miljard $ waarde kan genereren, waarom Griekenland dan niet ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6004 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt gij de laatste 16 jaar 10 miljoen gegenereerd ? Dat is niet alledaags, he.
![]() |
#6005 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() En zo ongewoon is het nu ook weer niet. Coucke 660 miljoen in goed twintig jaar tijd. Ik zeg : Trojka buiten en de experts van Goldman Sachs terughalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6006 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ..want dat aanhoudend "geteut" van het IMF,bij monde van mevrouw Lagarde ,begint een beetje op de zenuwen te werken.
Het is al moeilijk genoeg voor de EU/EURO-kant van de schuldeisers annex kredietgevers,laat staan dan men van buiten de EU ook nog eens de agenda wil beinvloeden. We weten allemaal dat het wel tot een vorm van schuldvermindering in een of andere vorm zal moeten komen.Het voornaamste is nu dat Griekenland eindelijk eens gaat doen als andere naties en het deel HERVORMINGEN,dat nu al minstens 5 jaar op tafel ligt,UITVOERT. Eens dat treintje rijdt ,en er (positieve)gevolgen zichtbaar zijn,stel ik me zo voor dat doorheen de jaren er zonder veel "grote conferenties" wel een en ander kan gebeuren.(overigens ook voor naties als Portugal,Spanje,....Ierland) Zoals onze Minister van Financien het uitdrukte,de voorwaarden waaraan Griekenland momenteel leningen krijgt zijn ronduit gunstig(blijkbaar zelfs beter dan deze van Italie).Zijn persoonlijk standpunt (voordat hij in de politiek ging) in 2010(!!!) was dat TOEN een Grexit beter ware geweest.Vandaag,2015,onderandere wegens het gebrek aan fundamentele hervormingen in de Griekse politiek en economie,waarbij men niet verder dan "besparingen" is geraakt,is dergelijke oefening veel te onzeker geworden en kan hij er ook niet meer achter staan. Hier ligt de uitdaging voor de huidige Griekse regering.Ze zijn gekozen op een platform van protest tegen de harde besparingen.Dat is op zich geen probleem,maar als ze geen serieuze hervormingen doorvoert in de inrichting van het Griekse staatsbestel zijn "besparingen" het enige dat overblijft,net als bij vorige Griekse regeringen. En dan is Griekenland niet meer te helpen..... Het risico bestaat dat tegen dan een generatie Europese politici opgekomen is die daarover zelfs geen wekelijkse conferenties meer wil houden.... ![]() Grexit? Dat bepalen de Grieken zelf! Maar het Griekse Parlement heeft gisteren met grote meerderheid(en,democratisch gezien gunstig,met een spreiding tussen regeringspartijen en oppositie) al beslist dat het daar niet toe komt! Laatst gewijzigd door kelt : 18 juli 2015 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6007 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben in een referendum tegen de eisen van de Eurolanden gestemd. Ze geloven niet in het akkoord dat is gesloten. Ze willen dus een euro, die de andere landen moet betalen. Ga jij ook de hypotheek van je buurman betalen, omdat je in hetzelfde dorp woont? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6008 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6009 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie er zich niet aan houdt, en daardoor op zijn smoel gaat, moet de club verlaten, dat lijkt mij eerder logisch, nee ?
![]() |
![]() |
#6010 |
Banneling
|
![]() Dat zei Vanovertveldt gisteren ook, Europa heeft strakke afspraken gemaakt waar we ons aan dienen te houden. Dat afspraken ook kunnen leiden tot perverse effecten heeft hij niet gezegd, net zoals auto-conformatie ons tot robotten maakt en daarmee ethiek buitenspel zet. Het is als afspreken dat we met een hamer elkaars kop gaan inkloppen, we hebben dat nu eenmaal zo afgesproken, punt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6011 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren de vorige Griekse regeringen die de zaak verknoeid hebben, in samenwerking met de banken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6012 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logisch misschien wel ...maar nergens is er sprake van wanneer iemand dan wel de club moet verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6013 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chili met zijn Chicago boys was op korte tijd het rijkste land per capita van Zuid Amerika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6014 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6015 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In begin jaren 90,toen ik in Duitsland werkte en woonde,hielden ze mij ,en iedereen 100 D.M. iedere maand in voor oost- duitsland.Dat is andere koek he!!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6016 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6017 |
Schepen
|
![]() Ja,iedere maand 100 mark minder op het loonstrookje,en 35 euro "kirchen steur",maar van die kerk-belasting was ik snel vanaf,ik was in staat mij te bekeren tot moslim
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6019 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn ook geen afspraken van wanneer andere staten hulp moeten geven. Men had gemakkelijk "niks" kunnen doen, dan waren nu alle Griekse banken failliet, hadden ze ginder enkel nog maar wat papieren Euro's om hun plan mee te trekken.
![]() |
#6020 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat men dat niet expliciet vermeldt, dat het niet mee in de belastingen zit, he. Ik heb ook nooit expliciet voor "loon van parlementarier" betaald, dat stond ook niet op mijn loonstrookje. Maar toch komt dat uit de belastingen. Ik heb nooit expliciet "pensioen van ambtenaar" betaald, maar toch komt dat uit de belastingen. En als je al die dingen optelt, dan kom je uiteindelijk aan, wel, je belastingen.