Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2015, 08:51   #6001
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
QE volgt mijn beste en daarna nog een nieuw haarsnitje minstens 10%, EU-wijd dan wel. Mark my words.
Inderdaad, de domheid van de 'economen' prijkt aan de hemel vandaag, het is een heel eenvoudig proces:
  1. druk geld in de vorm van een kwantitatieve verruiming
  2. vraag dan 10% van wat je zelf hebt gedrukt
En de rest vergrijpt zich aan de platitude dat geldgroei tot inflatie leidt. En dan komt het, mits toepassing van deflatie krijg je hetzelfde resultaat maar dan komt het geld uit de reeds bestaande geldhoeveelheid, dat is nu eenmaal wat relativiteit wil zeggen. Het is bijna onwaarschijnlijk hoe de logica totaal zoek is in deze samenleving, het is letterlijk een tragische grap die miljoenen mensen treft.

tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 06:58   #6002
Touch me Baby
Gouverneur

Standaard

Ik begrijp het pessimisme niet.

Als Google op 16 jaar tijd met gemiddeld amper 40.000 inwoners meer dan 450 miljard $ waarde kan genereren, waarom Griekenland dan niet ?
Touch me Baby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 07:01   #6003
Touch me Baby
Gouverneur

Standaard

Als Google op 16 jaar tijd met nog geen 60.000 inwoners meer dan 400 miljard $ waarde kan genereren, waarom Griekenland dan niet ??
Oud 18 juli 2015, 07:07   #6004
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Touch me Baby Bekijk bericht

Als Google op 16 jaar tijd met nog geen 60.000 inwoners meer dan 400 miljard $ waarde kan genereren, waarom Griekenland dan niet ??
Hebt gij de laatste 16 jaar 10 miljoen gegenereerd ? Dat is niet alledaags, he.
Oud 18 juli 2015, 07:21   #6005
Touch me Baby
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hebt gij de laatste 16 jaar 10 miljoen gegenereerd ? Dat is niet alledaags, he.
Wie zegt dat ik al 16 ben ?

En zo ongewoon is het nu ook weer niet. Coucke 660 miljoen in goed twintig jaar tijd.

Ik zeg : Trojka buiten en de experts van Goldman Sachs terughalen.
Oud 18 juli 2015, 07:32   #6006
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard Dat het IMF dan ZELF schuldvemindering geeft verdorie!

..want dat aanhoudend "geteut" van het IMF,bij monde van mevrouw Lagarde ,begint een beetje op de zenuwen te werken.

Het is al moeilijk genoeg voor de EU/EURO-kant van de schuldeisers annex kredietgevers,laat staan dan men van buiten de EU ook nog eens de agenda wil beinvloeden.

We weten allemaal dat het wel tot een vorm van schuldvermindering in een of andere vorm zal moeten komen.Het voornaamste is nu dat Griekenland eindelijk eens gaat doen als andere naties en het deel HERVORMINGEN,dat nu al minstens 5 jaar op tafel ligt,UITVOERT.

Eens dat treintje rijdt ,en er (positieve)gevolgen zichtbaar zijn,stel ik me zo voor dat doorheen de jaren er zonder veel "grote conferenties" wel een en ander kan gebeuren.(overigens ook voor naties als Portugal,Spanje,....Ierland)

Zoals onze Minister van Financien het uitdrukte,de voorwaarden waaraan Griekenland momenteel leningen krijgt zijn ronduit gunstig(blijkbaar zelfs beter dan deze van Italie).Zijn persoonlijk standpunt (voordat hij in de politiek ging) in 2010(!!!) was dat TOEN een Grexit beter ware geweest.Vandaag,2015,onderandere wegens het gebrek aan fundamentele hervormingen in de Griekse politiek en economie,waarbij men niet verder dan "besparingen" is geraakt,is dergelijke oefening veel te onzeker geworden en kan hij er ook niet meer achter staan.

Hier ligt de uitdaging voor de huidige Griekse regering.Ze zijn gekozen op een platform van protest tegen de harde besparingen.Dat is op zich geen probleem,maar als ze geen serieuze hervormingen doorvoert in de inrichting van het Griekse staatsbestel zijn "besparingen" het enige dat overblijft,net als bij vorige Griekse regeringen.

En dan is Griekenland niet meer te helpen.....
Het risico bestaat dat tegen dan een generatie Europese politici opgekomen is die daarover zelfs geen wekelijkse conferenties meer wil houden....

Grexit? Dat bepalen de Grieken zelf!
Maar het Griekse Parlement heeft gisteren met grote meerderheid(en,democratisch gezien gunstig,met een spreiding tussen regeringspartijen en oppositie) al beslist dat het daar niet toe komt!

Laatst gewijzigd door kelt : 18 juli 2015 om 07:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 07:46   #6007
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
..want dat aanhoudend "geteut" van het IMF,bij monde van mevrouw Lagarde ,begint een beetje op de zenuwen te werken.

Het is al moeilijk genoeg voor de EU/EURO-kant van de schuldeisers annex kredietgevers,laat staan dan men van buiten de EU ook nog eens de agenda wil beinvloeden.

We weten allemaal dat het wel tot een vorm van schuldvermindering in een of andere vorm zal moeten komen.Het voornaamste is nu dat Griekenland eindelijk eens gaat doen als andere naties en het deel HERVORMINGEN,dat nu al minstens 5 jaar op tafel ligt,UITVOERT.

Eens dat treintje rijdt ,en er (positieve)gevolgen zichtbaar zijn,stel ik me zo voor dat doorheen de jaren er zonder veel "grote conferenties" wel een en ander kan gebeuren.(overigens ook voor naties als Portugal,Spanje,....Ierland)

Zoals onze Minister van Financien het uitdrukte,de voorwaarden waaraan Griekenland momenteel leningen krijgt zijn ronduit gunstig(blijkbaar zelfs beter dan deze van Italie).Zijn persoonlijk standpunt (voordat hij in de politiek ging) in 2010(!!!) was dat TOEN een Grexit beter ware geweest.Vandaag,2015,onderandere wegens het gebrek aan fundamentele hervormingen in de Griekse politiek en economie,waarbij men niet verder dan "besparingen" is geraakt,is dergelijke oefening veel te onzeker geworden en kan hij er ook niet meer achter staan.

Hier ligt de uitdaging voor de huidige Griekse regering.Ze zijn gekozen op een platform van protest tegen de harde besparingen.Dat is op zich geen probleem,maar als ze geen serieuze hervormingen doorvoert in de inrichting van het Griekse staatsbestel zijn "besparingen" het enige dat overblijft,net als bij vorige Griekse regeringen.

En dan is Griekenland niet meer te helpen.....
Het risico bestaat dat tegen dan een generatie Europese politici opgekomen is die daarover zelfs geen wekelijkse conferenties meer wil houden....

Grexit? Dat bepalen de Grieken zelf!
Maar het Griekse Parlement heeft gisteren met grote meerderheid(en,democratisch gezien gunstig,met een spreiding tussen regeringspartijen en oppositie) al beslist dat het daar niet toe komt!
De Grieken bepalen zelf een Grexit.
Ze hebben in een referendum tegen de eisen van de Eurolanden gestemd.
Ze geloven niet in het akkoord dat is gesloten.
Ze willen dus een euro, die de andere landen moet betalen.

Ga jij ook de hypotheek van je buurman betalen, omdat je in hetzelfde dorp woont?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 08:27   #6008
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht

Ga jij ook de hypotheek van je buurman betalen, omdat je in hetzelfde dorp woont?
Uw buurman heeft niks met jou te maken....is ook geen familie.Europese landen zijn wel met elkaar verbonden.....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 08:30   #6009
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uw buurman heeft niks met jou te maken....is ook geen familie.Europese landen zijn wel met elkaar verbonden.....
Nee, de Eurolanden hebben afspraken gemaakt. Da's al.
Wie er zich niet aan houdt, en daardoor op zijn smoel gaat, moet de club verlaten, dat lijkt mij eerder logisch, nee ?
Oud 18 juli 2015, 08:34   #6010
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, de Eurolanden hebben afspraken gemaakt. Da's al. Wie er zich niet aan houdt, en daardoor op zijn smoel gaat, moet de club verlaten, dat lijkt mij eerder logisch, nee ?
Dat zei Vanovertveldt gisteren ook, Europa heeft strakke afspraken gemaakt waar we ons aan dienen te houden. Dat afspraken ook kunnen leiden tot perverse effecten heeft hij niet gezegd, net zoals auto-conformatie ons tot robotten maakt en daarmee ethiek buitenspel zet. Het is als afspreken dat we met een hamer elkaars kop gaan inkloppen, we hebben dat nu eenmaal zo afgesproken, punt.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 08:42   #6011
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht

"De" Grieken...
Het waren de vorige Griekse regeringen die de zaak verknoeid hebben, in samenwerking met de banken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 08:49   #6012
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, de Eurolanden hebben afspraken gemaakt. Da's al.
Wie er zich niet aan houdt, en daardoor op zijn smoel gaat, moet de club verlaten, dat lijkt mij eerder logisch, nee ?
Logisch misschien wel ...maar nergens is er sprake van wanneer iemand dan wel de club moet verlaten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 09:07   #6013
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Touch me Baby Bekijk bericht

Het zou inderdaad goed zijn dat landen geleid worden door bedrijfseconomen niet door theorie economen.

Chili met zijn Chicago boys was op korte tijd het rijkste land per capita van Zuid Amerika.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 09:15   #6014
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ted de Beer Bekijk bericht
Correct. Daarom moeten de niet-Grieken de rekening betalen.

Zo simpel is dat bij de simpelen van geest.
Daarom moeten die politiekers & hun kompanen, de bank-rovers verantwoording afleggen.
Simpel.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 09:17   #6015
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ted de Beer Bekijk bericht
Correct. Daarom moeten de niet-Grieken de rekening betalen.

Zo simpel is dat bij de simpelen van geest.
Jij bent dus "niet griek"mag ik aannemen?Heb je ooit een loonstrookje gekregen waar een specifieke som van afgehouden was voor Griekenland?

In begin jaren 90,toen ik in Duitsland werkte en woonde,hielden ze mij ,en iedereen 100 D.M. iedere maand in voor oost- duitsland.Dat is andere koek he!!!!
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 09:53   #6016
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serres Bekijk bericht
Jij bent dus "niet griek"mag ik aannemen?Heb je ooit een loonstrookje gekregen waar een specifieke som van afgehouden was voor Griekenland?

In begin jaren 90,toen ik in Duitsland werkte en woonde,hielden ze mij ,en iedereen 100 D.M. iedere maand in voor oost- duitsland.Dat is andere koek he!!!!
Vertel! Meer van dat aub.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 10:19   #6017
serres
Schepen

Standaard

Ja,iedere maand 100 mark minder op het loonstrookje,en 35 euro "kirchen steur",maar van die kerk-belasting was ik snel vanaf,ik was in staat mij te bekeren tot moslim
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 10:30   #6018
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,iedere maand 100 mark minder op het loonstrookje,en 35 euro "kirchen steur",maar van die kerk-belasting was ik snel vanaf,ik was in staat mij te bekeren tot moslim
Well done dan. OK.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 11:18   #6019
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Logisch misschien wel ...maar nergens is er sprake van wanneer iemand dan wel de club moet verlaten.
Er zijn ook geen afspraken van wanneer andere staten hulp moeten geven. Men had gemakkelijk "niks" kunnen doen, dan waren nu alle Griekse banken failliet, hadden ze ginder enkel nog maar wat papieren Euro's om hun plan mee te trekken.
Oud 18 juli 2015, 11:34   #6020
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat men dat niet expliciet vermeldt, dat het niet mee in de belastingen zit, he. Ik heb ook nooit expliciet voor "loon van parlementarier" betaald, dat stond ook niet op mijn loonstrookje. Maar toch komt dat uit de belastingen. Ik heb nooit expliciet "pensioen van ambtenaar" betaald, maar toch komt dat uit de belastingen. En als je al die dingen optelt, dan kom je uiteindelijk aan, wel, je belastingen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be