![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VOIP onder vuur in Europa.
De EU wilt communicatie via Skype, Viber en soortgelijke diensten onderscheppen om terrorisme te bestrijden: RT - EU wants to snoop on Skype to combat terrorist threat – report ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De uitzending over onze vrienden E. Snowden en J. Assange op Canvas was best interessant.
Beide waagden ze het om in een enorm gevaarlijk vaarwater te gaan varen ... Vraag je u soms af waarom een post in de K&K zolang op zich laat wachten voor hij er staat ![]() tip ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() Vorig jaar is de lijst met geblokkeerde websites in België verdubbeld. De lijst is onvindbaar.
http://deredactie.be/permalink/1.2376981 |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank U! Er bestaan alternatieven ![]() ![]() Als die 4 % ook naar het deep web gaat... bye bye www! Deep zou minstens 550x meer informatie/data dan wwwbevatten! Heel wat meer dan dat trouwens. Laatst gewijzigd door zonbron : 26 juni 2015 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar staan die miljoenen servers dan wel en de vele elektriciteitscentrales die hen doen draaien? (stel 1kW power nodig per Server maal 10 miljoen servers die het 'deep web' doen draaien : 10 miljoen Kw = 10 GW, dat is dus 10 keer Doel 3 toen die nog werkte. ![]() Dus je hebt 10 keer Doel 3 nodig voor de servers, nog zonder de randapparatuur, koeling etc. Waar hebben ze dat verstopt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gaat U nu zelfs betwisten dat deep web meer dan 90% van het internetverkeer/data omvat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite weet U niet meer dan George Bush junior, welke ooit over de internets sprak. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet hoeveel infrastructuur er nodig is om bvb. Google te doen draaien. Dus moet het Deep web voorzien zijn van minstens 20 maal die capaciteit. Goed hoor, maar waar kunnen die staan en de ruim 10 (kern)centrales om hen te doen draaien? Op de donkere zijde van de maan? Laatst gewijzigd door parcifal : 26 juni 2015 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik 96% lijkt mij veel, maar ik neem aan dat men daarin de torrent trafiek bijrekent. Die is peer-to-peer. Als dusdanig is er niet echt een "server". Elke deelnemer is "server". Het gros van de internet traffiek is bittorrent. Dat is peer-to-peer. Grotendeels films en muziek. Het echte deep web is natuurlijk zo groot niet. Mijn idee, en mijn hoop, is dat we naar een veel groter deel peer-to-peer gaan, en veel minder naar client-server. Met de nodige cryptografie en tunneling wordt dat zo goed als totaal ontraceerbaar en oncontroleerbaar door autoriteiten. De zwakke punten in bijvoorbeeld bittorrent zijn de trackers. Maar daar komt een oplossing voor met de magnetic links. Als je kijkt naar tribler bijvoorbeeld, waar je de principes van Tor en van bittorrent wat combineert, krijg je al een veel moeilijker traceerbaar "serven" en "afladen" van informatie. Tegen dat alles gedecentraliseerd en grotendeels geanonimiseerd zal zijn, zal het internet terug zijn vrijheid winnen die het verloren was met alle legale inmenging de laatste decennia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, dan is het wel duidelijk maar dan lijken die percentages me toch wel danig overdreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Check: https://trac.torproject.org/projects...igIsTheDarkWeb Laatst gewijzigd door Het Verzet : 26 juni 2015 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deep web is blijkbaar enkel wat niet toegankelijk is voor google en andere search engines. Dus de personeelsdatabase van uw bedrijf behoort tot het deep web, want ge kunt er enkel aan met het paswoord van uw account op uw intern netwerk. De facturatie in de dienst boekhouding van uw bedrijf is dan ook "deep web". Het klantenbestand ook. De technische plannen in een bedrijf ook. Maar dat is dan triviaal: uiteraard staan er veel meer gegevens beschikbaar in niet-openbaar toegankelijke plekken dan wat openbaar is, he. Ik dacht dat men bedoelde "alles wat min of meer stealth is, want zou in legale of privacy problemen komen indien gewoon openbaar". Welnu, het blijkt dat de bittorrent trafiek een goed stuk is van alle internet trafiek. En het is echt niet om de laatste versies van een linux distributie af te laden denk ik ![]() Tor daarentegen is stukken kleiner. Ik heb een tijdje een tor server gedraaid (maar zie nu het nut niet in van mij potentieel ambras op de nek te halen voor niks in de plaats). Maar tor is wel essentieel om dingen kunnen op te zetten (bijvoorbeeld ontraceerbare email adressen en dergelijke) van waaruit je dan weer wel handelingen kan ondernemen waarvan je niet wil dat ze aan je persoon of je IP gelinkt zouden worden. Maar het is heel heel tricky om clean te blijven. Voor je het weet is er toch een verband opgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://arstechnica.com/tech-policy/2...with-impunity/
Sedert de zomer vorig jaar hebben onbekenden,op verschillende plaatsen in Californie,en blijkbaar met kennis van zaken,glasvezelverbindingen opgegraven en vernield.Herstelling daarvan betekent het opnieuw aaneensplicen van vele tientallen verbindingen en hinder voor dataverkeer in ganse landstreken gedurende minstens 24 uur.Ik hoef er nauwelijks op te wijzen dat dit economisch geen lachertje moet zijn. Men gebruikt officieel nog de term "vandalisme" aangezien er nog geen gegevens zijn over motieven etc.Het feit dat de FBI zich interesseert in deze zaak wijst er echter op dat dit als potentieel erger ingeschaald wordt.Misschien een vingeroefening voor een grotere aktie? Laatst gewijzigd door kelt : 18 juli 2015 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Economisch mag dat dus een enkel probleem zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit soort dingen echter BLIJFT voorkomen,dan begint dat pijn te doen waar het pijn doet,in de geldbeugel. En in deze wereld,in deze tijd,kunnen we ons wel grootschaliger akties voorstellen,en zelfs mensen om dit soort zaken te doen.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() John Oliver over internet neutraliteit.
https://www.youtube.com/watch?v=fpbOEoRrHyU Tuurlijk dat ze ons dat willen afpakken, in functie van een al dan niet bewust gestimuleerde 'werelddictatuur'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 november 2015 om 22:06. |
![]() |
![]() |