![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De kluizen van het Vaticaan?
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is dat microleer?
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien dit waar is, heeft dit evangelie maar weinig te maken met de gnostiek, maar wel degelijk met de eerste en zeer vroege Joodse volgelingen van Jezus. Quispel overleed in 2006. ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2015 om 13:02. |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor zover we weten is hij in 2000 ook niet terug gekomen om correcties aan te brengen in de leer. We zullen het zelf moeten doen. Dat is onze verantwoordelijkheid. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 juli 2015 om 12:51. |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. Volgens mij zit de kans er dik in dat een afschrift van Papias' werk zich daar bevindt. Of in een of ander oud klooster.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2015 om 13:05. |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Even duidelijk: ALLE evangeliën zijn mythologisch. Geen enkel uitgezonderd. Enkel Marcus geeft nog voldoende aanwijzingen naar een historisch figuur, maar is wel cryptisch geschreven, gezien de politiek gespannen toestand toen ( net na de Joodse Oorlog en de val van Jeruzalem ).
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#209 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat zou dan haar harde kant moeten wezen, wat vele mannen ook wel gewaar worden dat de vrouw helemaal niet zo'n doetje is als ze wel denken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ook nergens heeft Hij gezegd dat man en vrouw gelijkwaardig zouden zijn. Dat is iets wat wij nu hebben bedacht. Citaat:
Dat heeft Jezus niet gedaan. Bijvoorbeeld dat er geen Liefde kan zijn zonder Haat. En dat ook Jezus zelf daar niet aan ontkomt, gezien de hel waar je eeuwig moet branden. Die hel heeft Hij toch niet afgeschaft. Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 juli 2015 om 13:39. |
|||||||
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Bedoel maar wat jij daar vertelt is in werkelijkheid pas onzin en zelfs onzinnig in die context te spreken, getoetst gaat het grotendeels over de gnostieke betekenis van een huwelijk en hoe de balansen hierin zonder tegenstellingen kunnen bestaan...liefde bestaat zonder haat en kan leven zonder haat, als je toegeeft aan haat sluit je mijn inziens de liefde uit waartoe de mens is staat is daar anders tegenover te staan en er een beter begrip van te hebben, anayliseer het niet...bevecht het niet, laat liefde zijn zoals ze is en het is van binnenuit dat de mens met de biologische verschillen moet leren omgaan om daarin de balans/evenwicht te vinden, een overwicht aan mannen maakt de zaak nijpender, hiermee zie ik ook de evolutie van het transgenderisme in relatie, de reden waarom mensen zich outen als homo of lesbienne... Maak het niet moelijker dan het al is, als het aan mij ligt ligt het simpel maar geef in ieder geval niet te veel facet aan emoties, laat dat uitwerken en trek grenzen, achteraf realiseer je maar pas wat dit leermoment inhield ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 19 juli 2015 om 13:48. |
|
|
|
|
|
|
#211 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij is al lang dood. Wel zou een wedergeboorte de toekomst kunnen zijn. Citaat:
In de Liefde staat de vrouw centraal als Godin. In het huwelijk gaat ze wit gekleed en de man is zwart. En de vrouw baart de Zoon die het nieuwe bewustzijn is en zijn vader vermoordt of zijn plaats inneemt. Maar dan is de Zoon aan de beurt in de ontwikkeling van de Geest van het denken. Zie daarvoor Hegel en mijn atoomtheorie: de absolute Geest van God is geboren, nochtans ook met erkenning van het vrouwelijke, dat echter als gevoelsleven toch van een lagere orde is, als het denken daar eenmaal uit is geboren. Oftewel: de Liefde sterft voor de Geest en dat is de betekenis van het Jezus verhaal. Citaat:
Dus welke vrouw begrijpt mijn atoomtheorie en omgekeerd: welke vrouw zou ik werkelijk kunnen beminnen? Citaat:
De toekomst is mijn atoomtheorie, dus eerst het denken en begrijpen wat het aller hoogste is. Dan pas komt ook het gevoelsleven van de liefde wel en de nieuwe hemel van man en vrouw. |
||||
|
|
|
|
|
#212 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want nu heerst het patriarchale standpunt van het denken en begrijpen in filosofie en wetenschap (als kennis). Dat is hoger, want bewuster dan het gevoelsleven (want beredeneerd). Citaat:
In de dierenwereld is ook het mannetje meestal de sterkste. En Hegel en de wetenschap en mijn atoomtheorie bewijzen volgens mij dat de man nog steeds de sterkste is. De wereld is nog altijd die van de man en of het anders kan zijn moet nog altijd bewezen worden. Dus de vrouwen hebben nog wat te doen in deze. Citaat:
Citaat:
De mens heeft ook geen macht over zijn gevoel, wel over zijn verstand. Zijn gevoelens is iets wat hem of haar overkomt. Behalve het manlijke wetenschappelijke verstand, dat vooral analytisch is en nog geen echte wijsheid is (in de betekenis van ethiek), is er ook nog de hogere rede der filosofie. En dan komen we ook op het gebied der ethiek terecht en wat typisch manlijke wijsheid is en wat vrouwelijke wijsheid zou kunnen zijn. Levenswijsheid en of man en vrouw het hier over met elkaar eens kunnen worden. Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#213 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#215 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik vroeg je naar wat er volgens jou bij mij niet klopte. Dat heb je nog steeds niet geantwoord. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is de mens, en in deze tijden vooral onze mannelijke helft die absoluut zichzelf op een hoger plan wil katapuleren, maar zolang hij dat blijft doen schiet hij het 'Leven' voorbij en blijft hij zichzelf en de aarde vervloeken... |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Al blijft voor mij het Thomas evangelie een van de meest waarheidsgetrouwe. Maria Magdelena heeft ook een evangelie maar was incompleet. Het Thomas evangelie is oud. De rest van de Nag Hammadi is denk ik wat nieuwer. |
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ach, hoe vaak heb ik hem ontmoet, dat universele mannetje, wederhelft, geniaal, ziek of gezond, gehandicapt, de onderkruiper, de schlemiel, de zwerver, het moederskindje, de dronkenlap, de hypochonder, de tiran, de atleet de illusionist, de charmeur, de gigolo, de oplichter, de deserteur, de praatjesmaker, de schijtluis, de dweper, de geile priester, de goeierd, de uitvreter, de poëet, de angsthaas, de poseur, de filosoof, de zwakzinnige, de aanvoerder, de steun en toeverlaat. En dit universele mannetje blijft zichzelf en de aarde maar vervloeken in zijn streven hogerop te komen. Hij denkt dat hij leeft, maar hij schiet het LEVEN voorbij als hij zich katapulteert naar de periferie van de Melkweg. Hier op aarde laat hij onze Lieve Vrouwe in de stront zitten die tot haar knieën reikt. Dat is toch geen leven voor onze Lieve Vrouwe? Marie, roep ONZE mannelijke helft terug en laat hij hier de boel eens wat opschonen verdorie. Lang zal onze mannelijke helft LEVEN! Laatst gewijzigd door Piero : 19 juli 2015 om 17:17. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar je kunt toch niet ontkennen dat de mannelijke helft al eeuwen de dienst uitmaakt en dan moet hij nu niet komen de calimero uithangen als blijkt dat al zijn mannelijke bemoeienissen meer kwaad dan goed gedaan hebben... Wanneer gaat die mannelijke helft eindelijk volwassen worden??? |
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat de aarde om zijnentwil vervloekt zou zijn is toch echt vloeken in de kerk Marie. Ik had eerder van jou een uiteenzetting verwacht over het verschil tussen het mannelijke ZIJN en het vrouwelijk ZIJN. Maar je hebt in plaats daarvan een fles azijn over de man uitgegoten. |
|
|
|
|