![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6081 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dit is een probleem van liquiditeit en niet zozeer van solvabiliteit. Geen enkele bank - hoe solvabel die ook is - kan een bankrun overleven zonder 'lender of last resort'. En een ganse nationale bankensector kan niet overleven zonder een internationale of vreemde lender of last resort. Dat gezegd zijnde, zijn er uiteraard wel veel banken in Europa die effectief insolvabel zijn (naast hun liquiditeitsprobleem). Maar het feit dat banken een bankrun niet op eigen benen kunnen overleven, heeft in beginsel niets met de solvabiliteit van de bank te maken. Het probleem is dat men van een privaat probleem (nl. Europese banken hadden veel Grieks staatspapier dat zwaar overgewaardeerd in hun boeken stond) een probleem voor de belastingbetaler heeft gecreëerd. Als bepaalde Duitse of Franse banken werkelijk zodanig veel Zuid-Europees staatspapier hadden dat ze over kop gingen gaan indien Griekenland voor een default koos, dan verdienen ze eigenlijk niet anders dan effectief over kop te gaan. Het zou pijnlijk zijn voor hun cliënten (al zouden ze waarschijnlijk nog steeds een groot deel van hun spaargeld kunnen recupereren), maar dan was het probleem wel van de baan. Het is essentieel voor de werking van de financiële markten dat banken failliet kunnen gaan. Die dreiging is net wat een rem zet op overdreven voluntarisme.
|
|
|
|
#6082 |
|
Minister-President
|
Eigenlijk zou het beter zijn mochten Duitsland, Finland, Nederland, ... de club verlaten.
|
|
|
#6083 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vertel die debiele onzin maar niet aan een mijnwerker in Zuid Afrika die vroeg in de ochtend beslist om zich wederom een paar uren te gaan afbeulen voor de winst van een malfiede 'sterkere'
|
|
|
|
|
|
#6084 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik maak een groot verschil tussen banken die op de derivatenmarkt gokken, en banken die staatskasbons kopen. Dat laatste zijn ze trouwens tot op zekere hoogte verplicht, en de staten van het Eurosystem zijn in principe garant voor het Eurosystem. Als dusdanig vind ik dat een bank die Griekse bons heeft, 100 keer minder "schuldig" aan riskante beleggingen dan banken die met credit default swaps hebben zitten spelen. Van alle vormen van assets zou je kunnen aannemen dat Euro staten bonds bij de veiligste behoren (in de financiele wereld zijn eigen staatsbons zelfs de benchmark van risicoloosheid - met dien verstande dat men wel degelijk weet dat er een risico is, maar dat als de staat failliet gaat, al de andere financiele overwegingen in de staatsmunt ook nergens meer op slaan). Ja, een Griekse bon zal iets minder veilig zijn dan een Duitse. Maar normaal gezien zouden alle Euro landen bonds gegarandeerd zijn door de staten zelf die het Eurosystem uitmaken. Een bank neemt dan *officieel* minder risico door een Griekse kasbon te kopen, eerder dan een aandeel van Google.
|
|
|
|
#6085 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als die mijnwerker van oordeel zou zijn dat hij meer plezier kan beleven zonder gaan te mijnwerken eerder dan wel, dan zou hij niet in die mijn gaan werken he. Het is waarschijnlijk omdat hij het vooruitzicht om van honger te verrekken, minder plezant vindt dan een paar uur in de mijn gaan te werken, en dan kunnen te eten. Hij gaat dus wel degelijk voor het grootste plezier.
|
|
|
#6086 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook een pedofiel gaat voor het grootste plezier of iemand die de inhoud van je kassa belangrijker vindt dan jouw leven......Of dat een plezierige keuze is is een heel ander verhaal. |
|
|
|
|
|
|
#6087 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn "psychopatische verhaaltje" is zo elementair logisch dat het bijna tautologisch is. Wie doet er nu iets tegen zijn goesting en denkt daarbij ook nog dat mocht hij het niet doen, de dingen beter zouden zijn (ttz, "meer plezier voor hem") ? Is die mijnwerker werkelijk zo een idioot dat hij denkt dat "niet in de mijn gaan werken" eigenlijk beter zou zijn dan "wel in de mijn gaan werken", maar toch gaat die idioot in de mijn werken ? Nee, als hij dat doet, is het dat hij het alternatief, "niet in de mijn gaan werken" op een of andere manier erger moet vinden he (verrekken van de honger, zijn familie zien verrekken van de honger, dit jaar geen Porsche Cayenne kunnen kopen, weet ik veel).
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juli 2015 om 17:53. |
|
|
|
|
|
|
#6088 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6089 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik stelde dat elke beslissing gebaseerd is op plezier, en dat alle acties in het leven "zakendoen" is. Uw argument spreekt dat niet tegen, want zonder keuze zijn er geen beslissingen en dus geen acties.
|
|
|
|
#6090 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6091 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel dat men dan in eerste instantie alle Vlaamse landlopers een dak boven hun hoofd geeft. Zij heten Janssens en Peeters en Stavros , die ken ik niet , die woont ver weg.
|
|
|
|
|
|
#6092 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6093 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6094 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet mij eerder een voorbeeld geven van iemand die keuzes maakt, die duidelijk niet dienen om hem een vorm van bevrediging te geven op een of andere wijze. Tenzij je met een volslagen idioot te maken hebt, kan je zo geen voorbeelden vinden. Dat bewijst mijn stelling.
|
|
|
|
#6095 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(denk goed na over het antwoord op die vraag, en je zal zien dat je mijn stelling niet anders kan dan aanvaarden).
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juli 2015 om 18:05. |
|
|
|
|
|
|
#6096 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk ga jij dat niet doen.....opdat jij geen honger hebt en bijgevolg de keuze en de luxe om dat te weigeren.
|
|
|
|
|
|
#6097 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- in de mijn werken - honger hebben Welke van de twee keuzes die mij daar aangeboden worden, gaan mij het meeste plezier doen denk je ? Wat is het plezantste: honger hebben, of in de mijn werken ?
|
|
|
|
#6098 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je niet kan kiezen is er geen enkele keuze plezant.Het is enkel plezant zoals jij doet ...een beetje genoegen scheppen met de erbarmelijke situatie waarin sommige mensen zich bevinden. |
|
|
|
|
|
|
#6099 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2015 om 18:31. |
|
|
|
|
|
|
#6100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Minder afzien is ook een vorm van (relatief) plezier.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juli 2015 om 18:32. |
|
|
|
|