![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
VOlgende qoute maakt duidlijk waar het over gaat: Citaat:
Punt 1 Eigen woning: dat heeft men zelf in de hand. Punt 2 en 3 is verantwoordelijkheid van de Vlaamse overheid. Voetpaden en straten daar kunt gij en ik niks aan doen. Dat verwijt dat mensen afgelegen zijn gaan wonen is ook een uitvlucht van de overheid. Ik ken dorpen met duizenden inwoners waar in de jaren 60 bakkers, slagers, banken en al wat nodig is aanwezig is. Daar zijn dorpen bij waar ge nu zelfs niet de mogelijkheid hebt om geld uit de muur te halen. Waar zelfs met moeite een slager of buurtwinkel te vinden is. Dat is de verantwoordelijkheid van de Vlaamse overheid. Dat heeft te maken met keuzes die ze gemaakt hebben. Dat heeft te maken met waar je geld dat je had aan hebt uitgegeven. Geld dat je gebruikt om de winkelcentra buiten de steden in te richten en bereikbaar te maken kan je niet in de dorpen uigeven voor voetpaden en aparte fietspaden. Daar gaat het over. Laatst gewijzigd door pajoske : 21 juli 2015 om 08:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() Even de waardeloosheid van gemiddelden duidelijk maken. 1220 miljard geeft voor elke Belg een dikke 100.000€.
Als we nu van elke Belg gemiddeld 35.000€ afnemen zitten we aan uw 65.000€ gemiddeld en alle gemiddelde problemen zijn van de baan. Is dat geen gemiddelde oplossing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Lang voordat ze vallen als vliegen staan ze (of wij - ik ben ook al 54) op ziekenkas.
Ik heb al 10 jaar een kapot gewerkte rug en het sleuren met versnellingsbakken, motoren en achterbruggen zit er niet meer in. Wat nu? Heb een diploma A2 - Autotechnieken. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 juli 2015 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben blij te horen dat zowat iedereen hier een eigen huis heeft maar vraag me ondertussen wel af wat er moet gebeuren met diegenen die gewoon hun leven werkten voor een klein loontje en een huurhuisje hebben...
Want hoewel de gemiddelde Vlaming stevig wat geld op 't spaarboekje heeft staan en een eigen huis heeft ken ik toch meer mensen die dik onder dat gemiddelde zitten hoor. En die gaan het niet zo gemakkelijk hebben om hun oude dag te slijten in serviceflats of op terrasjes in Benidorm... Dus mss toch handig dat ze daar eens wat aandacht aan geven.
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen trappen waarvan je kan naar beneden donderen, géén dure liften, die je moet onderhouden en die in panne vallen, geen badkamer en/of wc op het 1 ste of 2 de verdiep, verder géén grote tuin als je niet in staat bent daar zelf het gras af te rijden enz enz Hou het zo simpel mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar toch, is dat dan 't gene er overblijft voor de Vlaming die z'n leven heeft gewerkt en achterblijft met een pensioentje om mee te wenen? Oké... ![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil jij eigenlijk wel? Dat ouder wordende mensen in hun veel te grote en arbeidsintensieve huis met tuin blijven wonen tot ze de pijp uitgaan? Dat ze daar nog en heleboel geld insteken aan aanpassingen? Waarom? Om de drainage van het familievermogen te voorkomen? Ik snap écht niet wat de onderliggende reden is om oude mensen in een onaangepaste en veel te grote huis te houden. Als het klopt dat een kleine, aan oudere mensen aangepaste flat duurder is dan een oude gezinswoning, dan blijft het zogenaamde "familievermogen" toch wat het is?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 juli 2015 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als de rest van de stam een eind verder wilde verhuizen zoals ze de gewoonte hadden, volgden zij niet meer. Zij bleven alleen achter met een voorraadje eten, drinken en tabak. Zouden de zeer oude mensen hier niet aan zoiets moeten beginnen denken, inplaats van het kapitaal van het land te blijven opsouperen ? Straks zijn er hier meer ouden van dagen als jeugdige mensen. En wiens schuld is dat ? Nét die van deze oude mensen, die niet genoeg kinderen gemaakt hebben, omdat ze op hun gemak wilden zijn, en dat kinderen opvoeden lastig is en duur kost. Knuppel, wat denk je ervan ? Iemand met het hart op de goede plaats gaat toch de Belgisch jeugd, die het al zo moeilijk heeft vandaag, niet opzadelen met uw onderhoud, dat héél duur kost ? Dat is ook één van de redenen dat ik het binnen afzienbare tijd zal afbollen naar een ver land : om mijn jonge landgenoten niet ten laste te zijn in mijn oude dag. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zich daarentegen wél pijn heeft gedaan om een eigen woning te verwerven (en zeg nu niet dat een eigen huis kopen of bouwen zonder financiële en andere inspanningen kan) moet er volgens de ene in blijven wonen ook al is zo'n woning veel te groot eens de kinderen het huis uit zijn, ofwel palmt de "overheid" hun eigendom in als hun pensioen niet volstaat om een "oudmennekensgesticht" of godbetert "sterfhuis" te betalen. Voor mij is het simpel. Schaf je een sociale huur/koopwoning, flatje of desnoods een krotje aan terwijl je jong bent. Verbeter je woning terwijl je er in woont ipv andermans eigendom af te betalen. Heb je een flatje, blijf er dan bij leven en welzijn in wonen. Heb je een te groot huis met tuin die je op eigen kosten moet l�*ten onderhouden, ruil het dan voor een appartement of flat waar zo weinig mogelijk huis-of tuinonderhoud aan is. Volstaat de opbrengst van "het familievermogen" niet om een nieuw appartement te kopen, wees dan tevreden met een oudere flat. Zorg er wel voor dat er een lift aanwezig is in het gebouw, en laat meteen de nodige aanpassingen uitvoeren. (Bad vervangen door douche, deuropeningen verbreden) In een kleine flat zijn binnendeuren nergens meer voor nodig. Bij mij staan ze in alle geval allemaal open. Op die manier is er kans dat je je hele leven in je eigendom kunt blijven wonen ipv op latere leeftijd op een "sterfhuis" te zijn aangewezen. Bovendien wordt een "drainage van het familievermogen" voorkomen. Of wie was dat die insinueerde dat een kleine flat duurder is dan een huis met drie slaapkamers en een tuin? Als dat klopt brengt een kleine flat meer op dan een groot huis. Dan heeft het "familievermogen" alleen een andere naam, vorm en grootte, maar blijft het intact om onder de nabestaanden te worden verdeeld als de tijd gekomen is. De overheid heeft voor mensen die thuis wensen te blijven een aantal voorzieningen getroffen die het mogelijk maken om thuis te blijven, bijvoorbeeld thuisverzorging, hulp in het huishouden, de betoelaging van een aantal aanpassingen. De dokter en de verpleegster komen aan huis als dat nodig is. Er zijn niet alleen OCMW's die goedkope warme maaltijden bedelen. Zelfs de goedkope supermarkten beginnen volledige, gevarieerde maaltijden aan te bieden die maar hoeven opgewarmd te worden. Via het internet kan men bij bepaalde supermarkten boodschappen aan huis laten bezorgen. En last but not least, het ziekenfonds komt tussen in de aanschaf van een scootsmobiel voor wie op eigen kracht niet meer zou buiten komen. Wie daar (nog) niet voor in aanmerking komt kan zich voor een appel en een ei een tweedehands vervoermiddel aanschaffen. Het internet staat barstensvol vol met nauwelijks gebruikte, en spotgoedkope scootmobiels van overleden oudjes. Voor wie niet begrepen heeft wat ik bedoel: reken al zo jong mogelijk op jezelf ipv op anderen, of godbetert, op de overheid. Wie het geluk heeft om oud te worden zal vroeg of laat de vruchten plukken van de eigen aanpak, de eigen inzet, het eigen werk. Zonder er hard voor te werken eindigt men zo goed als onvermijdelijk in een "sterfhuis" van het OCMW.
![]() |