Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2015, 08:21   #101
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In het grootste deel van de bestaande woningen kunnen mits enkele ingrepen aanpassingen gebeuren die verhuis niet nodig maken. Het laten installeren van een traplift lost al veel problemen op. In badkamers : bad laten wegdoen en een instapdouche laten installeren. Plus enkele stevige handgrepen en een zitje. Schakelaars eventueel lager laten zetten is ook niet echt een grote investering.
Het probleem van rolstoelgebruik is meestal beheersbaar : als je 85cm tot 90 cm vrije ruimte hebt kun je daar perfect door. In rusthuizen maakt men deuren van 1 meter, maar dat is omdat men daar ook met bedden door wil kunnen rijden.

Als je financieel de mogelijkheid hebt om drastischer keuzes te maken, kun je verkopen en nieuw kopen.
Maar voor een groot deel van de belgen is het grootste deel van hun vermogen dat huisje dat ze in de jaren '60 of '70 bouwden voor relatief weinig geld. Nu verkopen : winst. Maar of die winst genoeg is om iets aangepast te kopen ???
Meestal eindigt dat met de verkoop van een huis met drie slaapkamers, comfortabele grote living, een mooie tuin. En wat komt er in de plaats ? Een van de tienduizenden veeel te kleine flats waar men heel vlaanderen mee vol aan het poten is. En die men verkoopt aan belachelijk hoge prijzen. Er is al jaren een gigantische drainage van familievermogen bezig richting quasi nutteloze flats.
Men is de topic mat alle mogelijke middelen aan het verleggen naar andere onderwerpen niet hier niet ter zake doen. BV de financieringen vna de pensioenen.
VOlgende qoute maakt duidlijk waar het over gaat:

Citaat:
Er zijn voornamelijk drie problemen, zegt De Decker: "Ten eerste zijn de woningen niet aangepast: trappen, sanitaire voorzieningen enz. Zelfs nieuwbouw is vaak niet op rolstoelgebruikers of op de oude dag ingericht. Het tweede probleem heeft te maken met hoe voetpaden en straten aangelegd zijn, en hoe mensen die minder mobiel zijn er zich kunnen verplaatsen. Maar wat vooral belangrijk is: heel veel mensen zijn in de jaren 60 en 70 gaan wonen op plaatsen die eigenlijk alleen maar met de auto bereikbaar zijn. Dat betekent dat er straks geen bakker, geen slager, geen apotheker in de buurt zal zijn, terwijl de kans bestaat dat de mobiliteit afneemt."
bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2395831

Punt 1 Eigen woning: dat heeft men zelf in de hand.

Punt 2 en 3 is verantwoordelijkheid van de Vlaamse overheid.

Voetpaden en straten daar kunt gij en ik niks aan doen.
Dat verwijt dat mensen afgelegen zijn gaan wonen is ook een uitvlucht van de overheid. Ik ken dorpen met duizenden inwoners waar in de jaren 60 bakkers, slagers, banken en al wat nodig is aanwezig is. Daar zijn dorpen bij waar ge nu zelfs niet de mogelijkheid hebt om geld uit de muur te halen. Waar zelfs met moeite een slager of buurtwinkel te vinden is. Dat is de verantwoordelijkheid van de Vlaamse overheid. Dat heeft te maken met keuzes die ze gemaakt hebben. Dat heeft te maken met waar je geld dat je had aan hebt uitgegeven. Geld dat je gebruikt om de winkelcentra buiten de steden in te richten en bereikbaar te maken kan je niet in de dorpen uigeven voor voetpaden en aparte fietspaden.
Daar gaat het over.

Laatst gewijzigd door pajoske : 21 juli 2015 om 08:27.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 08:32   #102
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Er nadert een golf van een kleine 3,8 miljoen zestigplussers, maar niemand weet hoe en waar ze moeten gaan wonen. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt dat onze huizen niet geschikt zijn om oud in te worden en dat de buurt daar niet aan is aangepast, zo staat vandaag in de kranten van Mediahuis.

Binnen twintig jaar zullen er dubbel zoveel 80-plussers zijn als nu. Nog eens twintig jaar *later is dat aantal al verdrievoudigd tot 1,2 miljoen. "Om die kost op te vangen, zullen we allemaal langer moeten werken. Maar waar gaan al die bejaarden wonen?", zegt professor Pascal De Decker, socioloog en stedenbouwkundige van de KU Leuven.

Citaat:
"Werkelijk niéts - huizen noch buurten - is klaar voor een ouder wordende bevolking. De toestand is hopeloos én *ernstig", zo klinkt het.
Met dank aan HLN.

Een tijdje geleden in hetzelfde nieuws van 19h00:

Er moeten scholen verbouwd worden en bijgebouwd worden: geen geld.
Plaatsen bijkomen voor gehandicapten: geen geld
Plaatsen bijkomen voor ouderen: geen geld.
6000 bijkomende plaatsen voor illegale vreemdelingen: wel geld.

En nu wilt Crevits de leerlingen inschakelen om scholen te helpen bouwen.

Deze ouderen zijn nochtans van een generatie die in België gewoond, gewerkt en belastingen hebben betaald.
En nu laat de overheid deze mensen volledig in de steek.
Paniek voor niets.. tegen dan zijn er al velen de laan uit % gerekend juist omdat deze groep nu zelf 10 jaar langer moet gaan werken ... ze doen ons zelf ons graf delven ... niet vergeten ,dat onze ouders al op vervroegd pensioen waren velen al op 53 e... vandaar dat ze zolang leven ...de 55 plusser van heden heeft een zwaarder pad af te werken... dus ze gaan vallen gelijk de vliegen...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 09:00   #103
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is het gemiddelde.
Even de waardeloosheid van gemiddelden duidelijk maken. 1220 miljard geeft voor elke Belg een dikke 100.000€.
Als we nu van elke Belg gemiddeld 35.000€ afnemen zitten we aan uw 65.000€
gemiddeld en alle gemiddelde problemen zijn van de baan.

Is dat geen gemiddelde oplossing?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Rijke Belg.jpg‎
Bekeken: 37
Grootte:  70,5 KB
ID: 99022  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 09:05   #104
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
dus ze gaan vallen gelijk de vliegen...
Lang voordat ze vallen als vliegen staan ze (of wij - ik ben ook al 54) op ziekenkas.
Ik heb al 10 jaar een kapot gewerkte rug en het sleuren met versnellingsbakken, motoren en achterbruggen zit er niet meer in. Wat nu?
Heb een diploma A2 - Autotechnieken.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 juli 2015 om 09:05.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 09:06   #105
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Even de waardeloosheid van gemiddelden duidelijk maken. 1220 miljard geeft voor elke Belg een dikke 100.000€.
Citaat:
Als we nu van elke Belg gemiddeld 35.000€ afnemen
zitten we aan uw 65.000€
gemiddeld en alle gemiddelde problemen zijn van de baan.

Is dat geen gemiddelde oplossing?
Is dat Uw voorstel ? amai ... dat is stelen ... beter zou zijn investeren in eigenland projecten.... investeren in eigen familie serviceflat familie investeringen noem ik dat ...
Oud 21 juli 2015, 09:17   #106
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vans gelijke.
Iemand die anderen verwijt dat ze geen hart hebben, maar die met verve bewijst dat hij er zelf geen heeft, loop ik irl liever niet tegen het harteloze lijf.
En waarom zou ik géén hart hebben ? Leg mij dat eens uit ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 09:20   #107
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ik ben blij te horen dat zowat iedereen hier een eigen huis heeft maar vraag me ondertussen wel af wat er moet gebeuren met diegenen die gewoon hun leven werkten voor een klein loontje en een huurhuisje hebben...
Want hoewel de gemiddelde Vlaming stevig wat geld op 't spaarboekje heeft staan en een eigen huis heeft ken ik toch meer mensen die dik onder dat gemiddelde zitten hoor.
En die gaan het niet zo gemakkelijk hebben om hun oude dag te slijten in serviceflats of op terrasjes in Benidorm...
Dus mss toch handig dat ze daar eens wat aandacht aan geven.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 09:22   #108
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De oplossing is tijdig een aangepast huis bouwen, van zodra de kinderen het huis uit zijn.
Een lift, weinig onderhoud en alles voorzien. Dat hebben wij gedaan. Deuren van 1m breed zodat een rolstoel gemakkelijk doorkan, stopcontacten en schakelaars op zithoogte....
Bovendien is alles dan nieuw en moet je geen versleten zaken laten vernieuwen.
Als je zo handelt kan je nog veel zelf doen , wat ook een besparing betekent.
Dat begint er op te trekken. Zogauw uw kinderen weg zijn, uw groot huis verkopen voor een kleinder, en vooral , alles gelijkvloers .
Geen trappen waarvan je kan naar beneden donderen, géén dure liften, die je moet onderhouden en die in panne vallen, geen badkamer en/of wc op het 1 ste of 2 de verdiep, verder géén grote tuin als je niet in staat bent daar zelf het gras af te rijden enz enz
Hou het zo simpel mogelijk.
Oud 21 juli 2015, 09:26   #109
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ene Marc Coucke met 1.OOO.OOO.OOO euro en 15.OOO anderen met O euro en O eurocent.
Gemiddeld hebben we dan inderdaad met z"en 15.OO1 ongeveer 65.OOO euro.
En zo komt het ter boek dat België een rijk land is...
Oud 21 juli 2015, 09:32   #110
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeg ons wie die onbeschaamde schurk is Knuppel, die zetten we op zijn plaats.
Die durft dat niet hoor. Ik ben nochthans ook nieuwsgierig...Wie weet , als ze AL haar brokjes en stukjes moed bijéénkeert...
Oud 21 juli 2015, 09:33   #111
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Volgens mij is dat hier een sos
En waarom juist ? Leg eens uit ?
Oud 21 juli 2015, 09:36   #112
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik ben blij te horen dat zowat iedereen hier een eigen huis heeft maar vraag me ondertussen wel af wat er moet gebeuren met diegenen die gewoon hun leven werkten voor een klein loontje en een huurhuisje hebben...
Want hoewel de gemiddelde Vlaming stevig wat geld op 't spaarboekje heeft staan en een eigen huis heeft ken ik toch meer mensen die dik onder dat gemiddelde zitten hoor.
En die gaan het niet zo gemakkelijk hebben om hun oude dag te slijten in serviceflats of op terrasjes in Benidorm...
Samen hokken .. een nieuwe rage oprichten zoals de kloosterlingen ...grote huizen staan er genoeg leeg in ons land... met wat creatieve wil , zie ik dit wel slagen... voor die zogezegde minderbedeelden ook remedie tegen eenzaamheid...
Oud 21 juli 2015, 09:37   #113
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, in een liberaal land zoals Belgie kunnen die mensen gewoon creveren in een 3 de rangs oumannekkeshuis. Of langzaam wegkommeren in hun huurwoningetje...
Oud 21 juli 2015, 09:43   #114
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Samen hokken .. een nieuwe rage oprichten zoals de kloosterlingen ...grote huizen staan er genoeg leeg in ons land... met wat creatieve wil , zie ik dit wel slagen... voor die zogezegde minderbedeelden ook remedie tegen eenzaamheid...
Nu klinkt je een beetje als een Blue Sky die ook zoveel mogelijk mensen op een lapje bebouwde grond wilt krijgen ... Ik denk dat er ook nog wel een grote hoeveelheid ouderen zijn die niet in zo'n ding willen leven.

Maar toch, is dat dan 't gene er overblijft voor de Vlaming die z'n leven heeft gewerkt en achterblijft met een pensioentje om mee te wenen?

Oké...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 09:49   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In het grootste deel van de bestaande woningen kunnen mits enkele ingrepen aanpassingen gebeuren die verhuis niet nodig maken. Het laten installeren van een traplift lost al veel problemen op. In badkamers : bad laten wegdoen en een instapdouche laten installeren. Plus enkele stevige handgrepen en een zitje. Schakelaars eventueel lager laten zetten is ook niet echt een grote investering.
Het probleem van rolstoelgebruik is meestal beheersbaar : als je 85cm tot 90 cm vrije ruimte hebt kun je daar perfect door. In rusthuizen maakt men deuren van 1 meter, maar dat is omdat men daar ook met bedden door wil kunnen rijden.

Als je financieel de mogelijkheid hebt om drastischer keuzes te maken, kun je verkopen en nieuw kopen.
Maar voor een groot deel van de belgen is het grootste deel van hun vermogen dat huisje dat ze in de jaren '60 of '70 bouwden voor relatief weinig geld. Nu verkopen : winst. Maar of die winst genoeg is om iets aangepast te kopen ???
Meestal eindigt dat met de verkoop van een huis met drie slaapkamers, comfortabele grote living, een mooie tuin. En wat komt er in de plaats ? Een van de tienduizenden veeel te kleine flats waar men heel vlaanderen mee vol aan het poten is. En die men verkoopt aan belachelijk hoge prijzen. Er is al jaren een gigantische drainage van familievermogen bezig richting quasi nutteloze flats.
Waar maak jij je eigenlijk écht zorgen om? Om de drainage van het familievermogen, of om de quasi nutteloze kleine flats waar ouder wordende mensen de voorkeur aan geven?

Wat wil jij eigenlijk wel? Dat ouder wordende mensen in hun veel te grote en arbeidsintensieve huis met tuin blijven wonen tot ze de pijp uitgaan? Dat ze daar nog en heleboel geld insteken aan aanpassingen?
Waarom? Om de drainage van het familievermogen te voorkomen?

Ik snap écht niet wat de onderliggende reden is om oude mensen in een onaangepaste en veel te grote huis te houden. Als het klopt dat een kleine, aan oudere mensen aangepaste flat duurder is dan een oude gezinswoning, dan blijft het zogenaamde "familievermogen" toch wat het is?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 juli 2015 om 09:51.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 10:44   #116
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dat laatste ben ik het eens. Toch voor de opa's en oma's die veeel geld hebben, zodat ze een home kunnen betalen.

Waar is de tijd dat zij in huis werden genomen door een van hun kinderen, die vervolgens hun pensioen inpikten, maar die hen zelfs geen slaapmutsje voor het slapengaan meer gunden....

Ik nam mijn voorzorgen.
Mij zal het niet gebeuren
.
Geen vertrouwen in uw kinderen ?
Oud 21 juli 2015, 10:49   #117
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu klinkt je een beetje als een Blue Sky die ook zoveel mogelijk mensen op een lapje bebouwde grond wilt krijgen ... Ik denk dat er ook nog wel een grote hoeveelheid ouderen zijn die niet in zo'n ding willen leven.

Maar toch, is dat dan 't gene er overblijft voor de Vlaming die z'n leven heeft gewerkt en achterblijft met een pensioentje om mee te wenen?

Oké...
Jah ik wilde gewoon helpen zoeken achter een oplossing ... doe dan eens goedaardig ... oud worden is voor niemand plezant gelijk waar ge nu leeft toch? mensen moeten beseffen en leren plannen hun oude dag in de gaten houden...wat kunnen ze meer doen???
Oud 21 juli 2015, 10:56   #118
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar maak jij je eigenlijk écht zorgen om? Om de drainage van het familievermogen, of om de quasi nutteloze kleine flats waar ouder wordende mensen de voorkeur aan geven?

Wat wil jij eigenlijk wel? Dat ouder wordende mensen in hun veel te grote en arbeidsintensieve huis met tuin blijven wonen tot ze de pijp uitgaan? Dat ze daar nog en heleboel geld insteken aan aanpassingen?
Waarom? Om de drainage van het familievermogen te voorkomen?

Ik snap écht niet wat de onderliggende reden is om oude mensen in een onaangepaste en veel te grote huis te houden. Als het klopt dat een kleine, aan oudere mensen aangepaste flat duurder is dan een oude gezinswoning, dan blijft het zogenaamde "familievermogen" toch wat het is?
Bij de Indianen in Amerika gingen oude mensen, die zich zwak en nutteloos voelden voor de stam, hun tent opslagen een eindje uit het kamp.
En als de rest van de stam een eind verder wilde verhuizen zoals ze de gewoonte hadden, volgden zij niet meer. Zij bleven alleen achter met een voorraadje eten, drinken en tabak.
Zouden de zeer oude mensen hier niet aan zoiets moeten beginnen denken, inplaats van het kapitaal van het land te blijven opsouperen ?
Straks zijn er hier meer ouden van dagen als jeugdige mensen. En wiens schuld is dat ? Nét die van deze oude mensen, die niet genoeg kinderen gemaakt hebben, omdat ze op hun gemak wilden zijn, en dat kinderen opvoeden lastig is en duur kost.
Knuppel, wat denk je ervan ? Iemand met het hart op de goede plaats gaat toch de Belgisch jeugd, die het al zo moeilijk heeft vandaag, niet opzadelen met uw onderhoud, dat héél duur kost ?
Dat is ook één van de redenen dat ik het binnen afzienbare tijd zal afbollen naar een ver land : om mijn jonge landgenoten niet ten laste te zijn in mijn oude dag.
Oud 21 juli 2015, 10:56   #119
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu klinkt je een beetje als een Blue Sky die ook zoveel mogelijk mensen op een lapje bebouwde grond wilt krijgen ... Ik
Citaat:
Citaat:
denk dat er ook nog wel een grote hoeveelheid ouderen zijn die niet in zo'n ding willen leven.

Oké...
ja waar willen ze dan wel leven? ik weet het niet hoor ... in ieder geval het gaat plang trekken worden... T' leven is hard ... voor iedereen, als het er op aankomt;
Oud 21 juli 2015, 11:02   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mensen zijn er idd ook. En het zijn uitgerekend die mensen die als eersten in een home geraken waarvan de kosten grotendeels gedragen worden door het OCMW. Van geld waarvoor anderen gewerkt hebben.

Wie zich daarentegen wél pijn heeft gedaan om een eigen woning te verwerven (en zeg nu niet dat een eigen huis kopen of bouwen zonder financiële en andere inspanningen kan) moet er volgens de ene in blijven wonen ook al is zo'n woning veel te groot eens de kinderen het huis uit zijn, ofwel palmt de "overheid" hun eigendom in als hun pensioen niet volstaat om een "oudmennekensgesticht" of godbetert "sterfhuis" te betalen.

Voor mij is het simpel. Schaf je een sociale huur/koopwoning, flatje of desnoods een krotje aan terwijl je jong bent. Verbeter je woning terwijl je er in woont ipv andermans eigendom af te betalen.
Heb je een flatje, blijf er dan bij leven en welzijn in wonen.
Heb je een te groot huis met tuin die je op eigen kosten moet l�*ten onderhouden, ruil het dan voor een appartement of flat waar zo weinig mogelijk huis-of tuinonderhoud aan is. Volstaat de opbrengst van "het familievermogen" niet om een nieuw appartement te kopen, wees dan tevreden met een oudere flat. Zorg er wel voor dat er een lift aanwezig is in het gebouw, en laat meteen de nodige aanpassingen uitvoeren. (Bad vervangen door douche, deuropeningen verbreden) In een kleine flat zijn binnendeuren nergens meer voor nodig. Bij mij staan ze in alle geval allemaal open.

Op die manier is er kans dat je je hele leven in je eigendom kunt blijven wonen ipv op latere leeftijd op een "sterfhuis" te zijn aangewezen. Bovendien wordt een "drainage van het familievermogen" voorkomen. Of wie was dat die insinueerde dat een kleine flat duurder is dan een huis met drie slaapkamers en een tuin? Als dat klopt brengt een kleine flat meer op dan een groot huis. Dan heeft het "familievermogen" alleen een andere naam, vorm en grootte, maar blijft het intact om onder de nabestaanden te worden verdeeld als de tijd gekomen is.

De overheid heeft voor mensen die thuis wensen te blijven een aantal voorzieningen getroffen die het mogelijk maken om thuis te blijven, bijvoorbeeld thuisverzorging, hulp in het huishouden, de betoelaging van een aantal aanpassingen.

De dokter en de verpleegster komen aan huis als dat nodig is.
Er zijn niet alleen OCMW's die goedkope warme maaltijden bedelen. Zelfs de goedkope supermarkten beginnen volledige, gevarieerde maaltijden aan te bieden die maar hoeven opgewarmd te worden. Via het internet kan men bij bepaalde supermarkten boodschappen aan huis laten bezorgen.

En last but not least, het ziekenfonds komt tussen in de aanschaf van een scootsmobiel voor wie op eigen kracht niet meer zou buiten komen. Wie daar (nog) niet voor in aanmerking komt kan zich voor een appel en een ei een tweedehands vervoermiddel aanschaffen. Het internet staat barstensvol vol met nauwelijks gebruikte, en spotgoedkope scootmobiels van overleden oudjes.

Voor wie niet begrepen heeft wat ik bedoel: reken al zo jong mogelijk op jezelf ipv op anderen, of godbetert, op de overheid. Wie het geluk heeft om oud te worden zal vroeg of laat de vruchten plukken van de eigen aanpak, de eigen inzet, het eigen werk. Zonder er hard voor te werken eindigt men zo goed als onvermijdelijk in een "sterfhuis" van het OCMW.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be