Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2015, 13:06   #141
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op de bovenste verdieping van het appartementsblok waarin ik woon bevinden zich ook twee "vogelkotjes". In beide vogelkotjes wonen alleenstaande mannen. De oudere (een verlopen zuiplap) huurt het. De andere, een jong alleraardigst homootje dat wérkt, heeft zijn vogelkotje gekocht.

In twee van de acht overige appartementen is er ook maar één slaapkamer. Beide appartementen werden aangekocht door zéér jonge vrouwen. Binnen vijf of tien jaar maken die weer plaats voor iemand anders die vooruitziet en wonen zij in een grote woning. Met of zonder partner. Met of zonder kinderen. Als zij oud zijn hebben ze op eigen kracht een "familievermogen" opgebouwd waardoor ze terecht kunnen waar ze dat verkiezen.

Je hebt gelijk wat betreft de absurd hoge gemeenschappelijke kosten, maar ook d�*t hebben we voor het overgrote deel te danken aan de regelneverij van de roverheid.
Het enige dat nu nog ontbreekt in jouw logica, is de spelbreker die de kostprijs van koop en verkoop van vastgoed in belgie heeft. Ik zou zeggen : geen enkel probleem om dat toe te passen in bijvoorbeeld de VS. Daar is kopen en verkopen van vastgoed omwille van wisselende omstandigheden in een gezin doodnormaal, en de kostprijs van de transactie is laag.
Bij ons komen daar soms drama's van, door de extreme kost die bij verkoop en nieuwe aankoop van vastgoed erbij komt. De staat verdient hier zwaar op, notarissen verdienen erop, en de burger ziet bij elke transactie.
In 2014 betaalde de belgische burger gemiddeld 13,4% taks op de aankoopprijs van vastgoed. Ter vergelijking : het gemiddelde in de eurozone is 5,3% wat eigenlijk nog veel te veel is.
Als de tienduizenden appartementen waar nu senioren in wonen binnen pakweg 15 jaar terug op de markt komen, blijft de staatskassa rinkelen. Per keer dat er een nieuwe in komt : 13,4%
Dit is een win-for-life voor het ministerie van financiën.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 juli 2015 om 13:07.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 13:12   #142
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ja ik herken mij daarin ,natuurlijk.
Ik was slechts 6 maand getrouwd in heel mijn leven, en gelukkig zijn er geen kinderen van gekomen. Ik ben immers een veel te slecht voorbeeld !
Gij hebt er drie. En die gaan dan nog dag en nacht werken ook nog, zonder ooit eens onder een parasol te zitten zuipen ocharme...
Wel, wees zeker dat ze nog HEEL VEEL zullen moeten verderwerken, om al die oudjes van dagen te onderhouden die véél talrijker gaan worden dan de werkende jeugd.
En dat alles om waarschijnlijk zélf geen pensioen te krijgen...Ook al hebben ze heel hun leven afgedragen...
Schoon é, wat uw leeftijdsgenoten van Belgie gemaakt hebben ? Een openlucht-oumannekeshuis.
Wel, ik heb ook niet geholpen om Belgie te her-bevolken, dus ik ga voor mijn oude dag naar een ander land, met mijn eigen geld, kwestie van consequent te blijven.
Onder een parasol zitten zuipen, in het zwembad liggen, wandelen, lekker eten enz.
Tijdens mijn talrijke reizen heb ik landen leren kennen waar men goedkoop kan leven, w�*�*r gaat u niet aan, voor redenen die ik u al gegeven heb.
Het enige dat ik u kan zeggen, t'is niet in Spanje, niet in een moslim-land, en ook niet in Thaîland.
Dus ik herstel u de vraag : ga jij ook opstappen, of verkies je de Belgische jeugd te belasten met uw onderhoud tijdens uw poging om zo oud mogelijk te worden ?
Ga je zoals Eno2 op El Hierro wonen ? Straks krijgt dat gat van de wereld nog een heuse kolonisatie van politics.be te verwerken.
Oud 21 juli 2015, 13:14   #143
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

El Hierro ìs Spanje slimme en hij stelt al 2 X duidelijk dat 't niet in Spanje zal zijn.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 13:16   #144
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ga je zoals Eno2 op El Hierro wonen ? Straks krijgt dat gat van de wereld nog een heuse kolonisatie van politics.be te verwerken.
nee, niks te El Hierro-en.

Laatst gewijzigd door griezel : 21 juli 2015 om 13:16.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 13:19   #145
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die zijn allemaal afgebroken. Daar staat geen enkele chalet meer, woont niemand meer, die 'regularisatie' werd jaren '90 ingetrokken.
Vreemd. Ben vorige week nog in dergelijk 'park' geweest. Het enige verschil buiten 40 jaar geleden is dat de oude chalets vervangen zijn door nieuwbouw.
Ik betwijfel niet dat er vele hun regularisatie hebben zien mislukken, maar ken zelf drie mensen die op dergelijke spotgoedkope manier een stuk vastgoed hebben kunnen verwerven. En die hebben wel degelijk een regularisatie in handen.
Oud 21 juli 2015, 13:23   #146
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij de Indianen in Amerika gingen oude mensen, die zich zwak en nutteloos voelden voor de stam, hun tent opslagen een eindje uit het kamp.
En als de rest van de stam een eind verder wilde verhuizen zoals ze de gewoonte hadden, volgden zij niet meer. Zij bleven alleen achter met een voorraadje eten, drinken en tabak.
Zouden de zeer oude mensen hier niet aan zoiets moeten beginnen denken, inplaats van het kapitaal van het land te blijven opsouperen ?
Straks zijn er hier meer ouden van dagen als jeugdige mensen. En wiens schuld is dat ? Nét die van deze oude mensen, die niet genoeg kinderen gemaakt hebben, omdat ze op hun gemak wilden zijn, en dat kinderen opvoeden lastig is en duur kost.
Knuppel, wat denk je ervan ? Iemand met het hart op de goede plaats gaat toch de Belgisch jeugd, die het al zo moeilijk heeft vandaag, niet opzadelen met uw onderhoud, dat héél duur kost ?
Dat is ook één van de redenen dat ik het binnen afzienbare tijd zal afbollen naar een ver land : om mijn jonge landgenoten niet ten laste te zijn in mijn oude dag.
Bij de eerste de beste ziekte die je oploopt sta je weer hier om je te laten verzorgen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 13:23   #147
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd. Ben vorige week nog in dergelijk 'park' geweest. Het enige verschil buiten 40 jaar geleden is dat de oude chalets vervangen zijn door nieuwbouw.
Ik betwijfel niet dat er vele hun regularisatie hebben zien mislukken, maar ken zelf drie mensen die op dergelijke spotgoedkope manier een stuk vastgoed hebben kunnen verwerven. En die hebben wel degelijk een regularisatie in handen.
Hoe heet dat 'park' dan.

Want jaren '90 zijn ze allemaal afgebroken.

Mogelijk dat er daarna terug ergens nieuwbouw gezet werd, maar niet op dezelfde plaatsen.
Oud 21 juli 2015, 13:25   #148
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken er ook enkele. Niet ver van Antwerpen, in de omgeving van Lier. Die hebben daar wel niet hun adres, dat is ergens in de stad, voor minstens één is dat een postadres bij familie, de anderen weet ik niet of die nog een woning hebben.
Stacaravans met electriciteitsaansluiting op omheinde lapjes grond. Ze hebben laten boren voor water. In de tijd dat ze het kochten was dat landbouwgrond. Dat staat daar al minstens 30 jaar.
Oud 21 juli 2015, 13:27   #149
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bij de eerste de beste ziekte die je oploopt sta je weer hier om je te laten verzorgen.
Ginder zijn OOK dokters.
Denk je nu écht dat België het enige land is waar dokters bestaan ?
Oud 21 juli 2015, 13:39   #150
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er ook enkele. Niet ver van Antwerpen, in de omgeving van Lier. Die hebben daar wel niet hun adres, dat is ergens in de stad, voor minstens één is dat een postadres bij familie, de anderen weet ik niet of die nog een woning hebben.
Stacaravans met electriciteitsaansluiting op omheinde lapjes grond. Ze hebben laten boren voor water. In de tijd dat ze het kochten was dat landbouwgrond. Dat staat daar al minstens 30 jaar.
Dat is wat ik bedoel.

Geen adres, je domicilie op 'n andere plaats, geen regularisatie dus Panda, enkel buitenverblijf. Dat kan.
Oud 21 juli 2015, 13:41   #151
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ginder zijn OOK dokters.
Denk je nu écht dat België het enige land is waar dokters bestaan ?
Er zijn er die dat denken. 😁

Terwijl de kwaliteit van de gezondheidszorg steeds achteruit boert in Blg. en ook steeds duurder wordt.
Oud 21 juli 2015, 13:46   #152
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik bedoel.

Geen adres, je domicilie op 'n andere plaats, geen regularisatie dus Panda, enkel buitenverblijf. Dat kan.
Het kan wel. Voor als je die streek kent : op minder dan een kilometer van de camping van Hechtel-Eksel.
Oud 21 juli 2015, 13:46   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Terwijl de kwaliteit van de gezondheidszorg steeds achteruit boert in Blg. en ook steeds duurder wordt.
Recent nog zelf ondervonden. Alles (letterlijk ALLES) wordt drie keer opnieuw getest, medische dossiers worden niet doorgegeven (ook niet opgevraagd trouwens). Kosten: torenhoog.

Voorbeeld: als men (preventief) bloedverdunners moet nemen omdat men een paar kleine beroertekes heeft gekregen, dan zijn er andere artsen (die dus niks weten van die beroertes en ook weigeren het medisch dossier te bekijken) die dit gewoon afschaffen. Net zoals medicatie tegen Parkinson (zonder onderzoek naar die parkinson), ....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 juli 2015 om 13:47.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 13:48   #154
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:

We hebben wel nog goede universiteiten. Waar ook veel buitenlanders studeren. Die dan in hun land een praktijk opendoen, waar westerlingen zich laten komen verzorgen omdat het goedkoper is...
Oud 21 juli 2015, 13:53   #155
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan wel. Voor als je die streek kent : op minder dan een kilometer van de camping van Hechtel-Eksel.
Niet op recreatiedomein, dan is 't 'n buitenverblijf zonder domicilie.

Ik ken de streek maar al te goed. 't Is in Eksel dat ik er al 2 ken die jaren '90 met de grond gelijkgemaakt zijn en alle bewoners moesten vertrekken, de meesten hebben, voor zover ik weet, wel 'n sociale woning gehad. Napoleonstrand, Musschennest etc...

Zelfs uitgebreid in 't nieuws geweest indertijd.
Oud 21 juli 2015, 13:56   #156
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Recent nog zelf ondervonden. Alles (letterlijk ALLES) wordt drie keer opnieuw getest, medische dossiers worden niet doorgegeven (ook niet opgevraagd trouwens). Kosten: torenhoog.

Voorbeeld: als men (preventief) bloedverdunners moet nemen omdat men een paar kleine beroertekes heeft gekregen, dan zijn er andere artsen (die dus niks weten van die beroertes en ook weigeren het medisch dossier te bekijken) die dit gewoon afschaffen. Net zoals medicatie tegen Parkinson (zonder onderzoek naar die parkinson), ....
Ik weet 't, heb 't zelf ook ondervonden als ik in Blg. was en plots ziek werd.
Oud 21 juli 2015, 14:05   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige dat nu nog ontbreekt in jouw logica, is de spelbreker die de kostprijs van koop en verkoop van vastgoed in belgie heeft. Ik zou zeggen : geen enkel probleem om dat toe te passen in bijvoorbeeld de VS. Daar is kopen en verkopen van vastgoed omwille van wisselende omstandigheden in een gezin doodnormaal, en de kostprijs van de transactie is laag.
Bij ons komen daar soms drama's van, door de extreme kost die bij verkoop en nieuwe aankoop van vastgoed erbij komt. De staat verdient hier zwaar op, notarissen verdienen erop, en de burger ziet bij elke transactie.
In 2014 betaalde de belgische burger gemiddeld 13,4% taks op de aankoopprijs van vastgoed. Ter vergelijking : het gemiddelde in de eurozone is 5,3% wat eigenlijk nog veel te veel is.
Als de tienduizenden appartementen waar nu senioren in wonen binnen pakweg 15 jaar terug op de markt komen, blijft de staatskassa rinkelen. Per keer dat er een nieuwe in komt : 13,4%
Dit is een win-for-life voor het ministerie van financiën.
De N-VA heeft in Belgique wat te bakken gemaakt.
Oud 21 juli 2015, 14:10   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zullen dan "kennissen" van Steve Stevaert geweest zijn. Die liet nochtans met evenveel plezier spikspinternieuwe huizen afbreken. Behalve in Opgrimbie. Daar mocht wél wat elders niet werd getolereerd.
Oud 21 juli 2015, 14:24   #159
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat zullen dan "kennissen" van Steve Stevaert geweest zijn. Die liet nochtans met evenveel plezier spikspinternieuwe huizen afbreken. Behalve in Opgrimbie. Daar mocht wél wat elders niet werd getolereerd.
daar moogt ge toch niet aan denken hé! Ik zie nog altijd dat mooie huis met dat torentje tegen de grond gaan. Moest ik eigenaar geweest zijn, ik bolde het hier af, met achterlating van de hypotheek.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 14:27   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet op recreatiedomein, dan is 't 'n buitenverblijf zonder domicilie.

Ik ken de streek maar al te goed. 't Is in Eksel dat ik er al 2 ken die jaren '90 met de grond gelijkgemaakt zijn en alle bewoners moesten vertrekken, de meesten hebben, voor zover ik weet, wel 'n sociale woning gehad. Napoleonstrand, Musschennest etc...

Zelfs uitgebreid in 't nieuws geweest indertijd.
Inderdaad. Ik ken trouwens ook iemand die een tijdlang in het "Musschennest" woonde. Hij eindigde ergens in "beschermd wonen" nadat zijn onderkomen in Eksel moest verdwijnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be