Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2015, 11:49   #21
Peche
Banneling

Standaard

Waarom bent u wel begonnen met drank maar niet met andere drugs Jacob?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 11:56   #22
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom bent u wel begonnen met drank maar niet met andere drugs Jacob?
Rookt u? Drinkt u koffie of thee, eet u chocolade, jogt u? Nicotine, cafeïne,?...
Begonnen? Suggereert u verslaving?
Oud 24 juli 2015, 12:01   #23
Peche
Banneling

Standaard

Neen de vraag is oprecht. Waarom drinken mensen die drugs principieel afzweren?
Of zie ik iets fout? Verduidelijkt u aub
Oud 24 juli 2015, 12:08   #24
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Waar lees in mijn posts 'principieel'?
Maar ik ken het verschil tussen legaal en illegaal.
Maar ik maak een ander zijn rekening niet. Dat doen er al genoeg.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 24 juli 2015 om 12:09.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 12:11   #25
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Prima, niemand verplicht je, je verbiedt niemand hetzelfde te doen. Ik geniet ook meer van een feest zonder dronken of zelfs licht aangeschoten te zijn.
Nog nooit echt dronken geweest trouwens (bijna 60j oud)
En neen, daardoor ben je niet saai. En dronkenlappen kunnen behoorlijk vervelend zijn. Maar ik drink graag een goed biertje, zelden meer dan één.
(andere) Drugs, geen ervaring mee.
DT-fout, te laat gezien.
Oud 24 juli 2015, 12:17   #26
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Ik ben opgegroeid in de jaren 60. Toen was roken en drinken sociaal gezien normaal. Drugs niet toen, en dan spreek ik van Hasjiesj, marihuana, LSD, ..., en tevens illegaal, trouwens nog altijd. Roken doe ik niet en drugs zegt mij niets. Trouwens sommige drugs waarvan sommige mensen de legalisatie van willen zien behoorlijk gevaarlijker dan men aangeeft.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 24 juli 2015 om 12:20.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 12:30   #27
Peche
Banneling

Standaard deze zocht ik

Citaat:
Ik ben opgegroeid in de jaren 60. Toen was roken en drinken sociaal gezien normaal. Drugs niet toen, en dan spreek ik van Hasjiesj, marihuana, LSD, ..., en tevens illegaal, trouwens nog altijd. Roken doe ik niet en drugs zegt mij niets. Trouwens sommige drugs waarvan sommige mensen de legalisatie van willen zien behoorlijk gevaarlijker dan men aangeeft.
Dus was het andersom had je niet gedronken en gerookt maar wel gespaced?
Onderzoeken van vandaag tonen dat roken en alcohol gebruiken met ergere problematiek komen dan voorheen gedacht. De socialiteit mag wel eens van beide gerukt worden, denkt u zelf niet?
Of zullen we blowen ook als sociaal aanschouwen? Waar ligt ons vertrekpunt? De maatschappij? ZE gebruiken bijna allemaal drugs .
Oud 24 juli 2015, 12:39   #28
Peche
Banneling

Standaard

En on topic, moesten we zonder drugs leven stonden we nooit waar we nu staan.
What would the Beatles Be like without?
Oud 24 juli 2015, 12:47   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar bijlange niet zo gevaarlijk als alcohol.

Vergelijk het dodental, en dan zwijgen we over de miserie in het algemeen dat bijvoorbeeld de harddrug alcohol veroorzaakt.
Oud 24 juli 2015, 13:06   #30
Anna List
Banneling

Standaard

absolute endorfine addict ...

dan blijf je wel van alcohol (en andere chemische drugs) weg :

https://en.wikipedia.org/wiki/Neurob...sical_exercise
http://www.kennislink.nl/publicaties...-het-hardlopen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 13:32   #31
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Vanaf dat je bij je geboorte op je billen geslagen wordt en gaat huilen, ben je verslaafd tot je dood aan zuurstof.

Verslavingen zijn ook niet zo erg zolang je die hobby maar kan betalen.
Oud 24 juli 2015, 13:44   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooreerst hajsiesj en marihuana zijn hetzelfde....het is beiden cannabis.Nu zeggen drugs niet toen is toch een wat eigenaardige opvatting.

In de jaren 60 werd trouwens heel veel cannabis gebruikt.....niet noodzakelijk in Vlaanderen maar op heel veel andere plekken in de wereld....Tijdens de Vietnamoorlog was het trouwens heel polulair onder de GI's als we het dan toch even over de jaren 60 hebben.

Cannabis wordt al gebruikt sinds mensengeheugnis.....zelfs in het oude Egypte ....en in het Romeinse rijk gebruikte men cannabis

Cannabis werd gebruikt alvorens er sprake was van Alcohol.Trouwens....Alcohol vindt je niet in de natuur....dat moet door mensen worden aangemaakt terwijl cannabis in feite gewoon een plant is die zelfs vandaag de dag in het wild groeit.

En wat betreft eigenlijke gevaar heb ik volgens de meeste wetenschappelijke onderzoeken toch al mogen lezen dat cannabis minder gevaarlijk is dan Alcohol even ter info ;

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 13:45   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar bijlange niet zo gevaarlijk als alcohol.

Vergelijk het dodental, en dan zwijgen we over de miserie in het algemeen dat bijvoorbeeld de harddrug alcohol veroorzaakt.
Oud 24 juli 2015, 14:03   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Vanaf dat je bij je geboorte op je billen geslagen wordt en gaat huilen, ben je verslaafd tot je dood aan zuurstof.

Verslavingen zijn ook niet zo erg zolang je die hobby maar kan betalen.
David Lee Roth zei zoiets dergelijks, 'vroeger had ik een drugprobleem, nu kan ik het me veroorloven.'

Zelfde met medicatie, iemand zei me, de pillen die jij pakt daar wordt je aan verslaafd. En dat is ook zo, alleen ben ik beter af met die pillen dan zonder, dus die specifieke verslaving, daar is niets negatiefs aan.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 juli 2015 om 14:06.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 14:05   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst hajsiesj en marihuana zijn hetzelfde....het is beiden cannabis.Nu zeggen drugs niet toen is toch een wat eigenaardige opvatting.

In de jaren 60 werd trouwens heel veel cannabis gebruikt.....niet noodzakelijk in Vlaanderen maar op heel veel andere plekken in de wereld....Tijdens de Vietnamoorlog was het trouwens heel polulair onder de GI's als we het dan toch even over de jaren 60 hebben.

Cannabis wordt al gebruikt sinds mensengeheugnis.....zelfs in het oude Egypte ....en in het Romeinse rijk gebruikte men cannabis

Cannabis werd gebruikt alvorens er sprake was van Alcohol.Trouwens....Alcohol vindt je niet in de natuur....dat moet door mensen worden aangemaakt terwijl cannabis in feite gewoon een plant is die zelfs vandaag de dag in het wild groeit.

En wat betreft eigenlijke gevaar heb ik volgens de meeste wetenschappelijke onderzoeken toch al mogen lezen dat cannabis minder gevaarlijk is dan Alcohol even ter info ;

Dat is niet helemaal juist, er zijn die olifanten en apen die dronken worden door een of ander afgevallen en gegist fruit te eten.
Oud 24 juli 2015, 14:32   #36
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Ander milieu andere opvatting. Ook toen.
Oud 24 juli 2015, 14:38   #37
DewareJakob

Standaard

Citaat:
En wat betreft eigenlijke gevaar heb ik volgens de meeste wetenschappelijke onderzoeken toch al mogen lezen dat cannabis minder gevaarlijk is dan Alcohol even ter info
Dat overdaad schaadt is waar en zeker waar over alcohol. Maar over de onschuld van cannabis vind je evenveel believers dan non believers, afhankelijk van wat in hun kraam past. Dan heb je nog de kwestie legaal-illegaal...
Oud 24 juli 2015, 17:50   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat overdaad schaadt is waar en zeker waar over alcohol. Maar over de onschuld van cannabis vind je evenveel believers dan non believers, afhankelijk van wat in hun kraam past. Dan heb je nog de kwestie legaal-illegaal...
Akkoord wat betreft believers en non believers.....maar wat ongeveer alle wetenschappelijke studies aantonen kan je toch moeilijk blijven naastkijken.Trouwens iedereen met een beetje kennis over drugs zal wel min of meer akkoord zijn dat Alcohol gevaarlijker verslavender en of schadelijker is dan (pure) cannabis.
Maar het is en blijft een drug en bijgevolg nooit niet onschuldig..niet gebruiken zal altijd wel verstandiger zijn zoveel is duidelijk.
Maar je hebt zeker gelijk aangaande overdaad.....alles met een Te voor is niet goed...zelfs Te veel water drinken zou ongezond zijn
En of een drug nu legaal of illegaal is doet niets inzake zijn gevaar....tabak is ook legaal terwijl het omzeggens bewezen is dat je er op min of korte termijn aan bezwijkt.In sommige landen is cannabis legaal en in andere landen is Alcohol dat niet.
Oud 24 juli 2015, 17:53   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ander milieu andere opvatting. Ook toen.
Uiteraard .....in sommige milieus wordt idd vooral bier gedronken..in andere is dat eerder Champagne en of wijn....en in nog andere is cocaïne gebruikelijk en bij de paters is het misschien wel trappist
Oud 24 juli 2015, 17:58   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is niet helemaal juist, er zijn die olifanten en apen die dronken worden door een of ander afgevallen en gegist fruit te eten.
Wist ik niet....een mens leert nog alle dagen bij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be