Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2015, 08:32   #161
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Is er ooit een regering geweest die IETS GOEDS deed voor de grootste groep van de bevolking? ?
Klopt, maar deze N-VA regering heeft enkel oog voor het Kapitaal en de patroons.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 juli 2015 om 08:39.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 08:33   #162
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We leven in een democratische rechtstaat, in een parlementaire democratie met onrechtstreekse vertegenwoordiging van het volk via de door hen gekozen parlementairen. Een brainfart over 'dat dient dus hervormd te worden...' wijzigt daar niets aan.
Wil jij of anderen daar iets aan wijzigen, dan zul je de wetgeving moeten zien te veranderen via dat parlement.
Als de regering iets beslist dat buiten de contouren van de bestaande wet gaat , moet dat hoe dan ook door het parlement bekrachtiging krijgen. En het parlement IS de vertegenwoordiging van het volk. Ik zie je probleem dus niet...
Stel ik voer 10 000 000 handtekeningen in die verandering en hervorming IN de politiek willen zien, is dat dan voldoende?
Laten we ons rechts, links, groen, rood, geel, blauw zijn opzij zetten.
En effe serieus zijn: is dit een democratie?
Ze moeten dagen aan een tafel zitten, soms jaren voor iets bereikt is.
Terwijl een simpel referendum het op één dag opgelost kan hebben.

Is een democratie maar niet pas haar naam waardig vanuit een republiek?
Of ben ik in extremen hervallen?
Het parlement is de vertegenwoordiger van het volk op basis van hun programma en de campagne die ze voeren, later komt daar geen hol van uit en speur je er geen meer onder het volk.... MAAR zij komen dan wel met NIEUWE PLANNEN af die nergens in het programma vermeld stonden. Zonder zich eens te informeren bij het volk eerst. Democratie?
Die campagnes voeren ze door geld uit de staatskas te plukken, en ze kunnen dat vrijwel "ongelimiteerd".

De naam democratie niet waardig, reclame voeren, posjespakken, ....
Laat die mensen ook eens wat minder verdienen, zodat de juiste opstaan en die met de beste bedoelingen.

Citaat:
Je schiet ook naast doel met je opmerking over de validering van de buitenlandse militaire missie : die is wel degelijk gegeven door het parlement. Op 25/09/14 stemden 114 kamerleden na het debat voor deelname aan de missie, 10 onthoudingen en 2 (twee...) stemden tegen.

Ondoordacht parcours noem jij dat ?
De eed was niet gezworen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus was geen legitieme regering, dat heb je als je met een monarchie en een regering zit he.
Er was niet eens debat over en de situatie daar was niet eens grondig geëvalueerd. U weet evengoed als ik dat het in Kobane veel harder van doen was dan in Irak.
Internationale debatten bepleitten wereldwijd rondom de grenzen van het kalifaat ze terug te dringen.
Wat zit daarbinnen dan dat zo belangrijk is/was? Laat me raden.... o...

Laatst gewijzigd door Peche : 25 juli 2015 om 08:43.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 08:34   #163
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Klopt, maar deze N-VA regering heeft enkel ook voor het Kapitaal en de patroons.
Meer jobs in ruil voor verlaagde RSZ-bijdrages: dat is waar de regering-Michel op hoopte. Maar ondernemers gaan hard op de rem staan, zo blijkt uit een rondvraag. Extra werkgelegenheid? "Wij kunnen niets garanderen".

http://www.demorgen.be/binnenland/me...iets-a2403811/
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 08:36   #164
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, maar deze N-VA regering heeft enkel ook voor het Kapitaal en de patroons.
Volgende keer hopend maak ik het nog mee... stem ik niet meer en steek ik een verse katte stront tussen mijn stembrief. voil�*
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 08:40   #165
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En waar is in deze punten de democratie geschonden ? Als de regering een maatregel neemt die u niet aanstaat, is dit nog geen schending van de democratie.
En misschien eens een referenda over de immigratiepolitiek. Kan aanleiding geven
tot leuke resultaten. Of nog leuker over de transfers vlaanderen-wallonie, met als democratisch resultaat, vlaanderen contra, wallonie pro...
Maw echte democratie werkt niet (hebben we onlangs nog in Griekenland gezien) en is gewoon een ander woord voor "voor mij de baten, voor een ander de lasten".
Waarom stemde mensen op de NVA?
Voor de factuur van half miljard op de Vlaming te schuiven?
Voor 300 Syrische gezinnen te herplaatsen naar hier?
Voor F16 naar het Kalifaat te sturen en hier een rode vlag voor een aanslag te plaatsen?

Europa dient zich dringend te hervormen. De wereld is veranderd.
Wij dienen als een Europees front maar enkele bevoegde aan te stellen via een republiek.
Minder discussiëren en doen wat er gevraagd wordt. Moeilijk moet dat niet zijn.
Oud 25 juli 2015, 08:53   #166
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Stel ik voer 10 000 000 handtekeningen in die verandering en hervorming IN de politiek willen zien, is dat dan voldoende?
Laten we ons rechts, links, groen, rood, geel, blauw zijn opzij zetten.
En effe serieus zijn: is dit een democratie?
Ze moeten dagen aan een tafel zitten, soms jaren voor iets bereikt is.
Terwijl een simpel referendum het op één dag opgelost kan hebben.

Is een democratie maar niet pas haar naam waardig vanuit een republiek?
Of ben ik in extremen hervallen?
Het parlement is de vertegenwoordiger van het volk op basis van hun programma en de campagne die ze voeren, later komt daar geen hol van uit en speur je er geen meer onder het volk.... MAAR zij komen dan wel met NIEUWE PLANNEN af die nergens in het programma vermeld stonden. Zonder zich eens te informeren bij het volk eerst. Democratie?
Die campagnes voeren ze door geld uit de staatskas te plukken, en ze kunnen dat vrijwel "ongelimiteerd".

De naam democratie niet waardig, reclame voeren, posjespakken, ....
Laat die mensen ook eens wat minder verdienen, zodat de juiste opstaan en die met de beste bedoelingen.

De eed was niet gezworen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus was geen legitieme regering, dat heb je als je met een monarchie en een regering zit he.
Er was niet eens debat over en de situatie daar was niet eens grondig geëvalueerd. U weet evengoed als ik dat het in Kobane veel harder van doen was dan in Irak.
Internationale debatten bepleitten wereldwijd rondom de grenzen van het kalifaat ze terug te dringen.
Wat zit daarbinnen dan dat zo belangrijk is/was? Laat me raden.... o...
Ge zult zeer snel het desksel van de democratie op uw neus krijgen.

Want iedereen, gij inclusief denkt alleen aan uw eigen, en de groep die het meeste lawaai maakt zal er wel voor zorgen dat degenen die het minste bijdragen helemaal niets meer zullen krijgen als het gevolg daarvan is dat ze zelf vele malen minder moeten bijdragen.

Al dat gezever over referendums en directe democratie komt er gewoon neer op, ik wil zoveel mogelijk ontvangen en zo weinig mogelijk ervoor geven.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 08:59   #167
Peche
Banneling

Standaard

Maar helemaal niet DPG. Er is geen posjespakker meer, hij/zij verdient democratisch, en niet overtollig veel, en kan enkel uitvoeren wat het volk in een referendum beslist.
Nu zit een hele kamer vol met mensen die 3000+ netto per maand ontvangen en 2000+ pensioen. Als je die op hun pensioen meetelt zijn dat er heel wat meer dan ambtenaren in dienst nu.
DAAR dienen wij te hervormen.
De politiek is een meesterspel van bedrog en geldpikken geworden.
Akkoorden achter gesloten deuren met bedrijven en landen die de ontucht voorbij zijn.
Power to the people!
Ook energie
Oud 25 juli 2015, 09:00   #168
Peche
Banneling

Standaard

En dit is geen Belgisch probleem, dit is iets dat wij Europees dienen aan te pakken!
Hervorm Europa naar een republiek!!!!!!
Oud 25 juli 2015, 09:49   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Degenen die geen zonnepanelen konden laten installeren hebben dus ook geen subsidies ontvangen. Ze hebben daar wel mee de belastingen voor betaald. Ze hebben wèl een elektricteitsrekening terwijl de zonnepaneelhouders amper te betalen elektriciteit verbruiken.
De volledige pot aan BTW verhoging wordt dus wéér door de minderbegoeden, de appartementsbewoners en de eigenaars wiens dak stomweg verkeerd staat, betaald.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 09:52   #170
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Degenen die geen zonnepanelen konden laten installeren hebben dus ook geen subsidies ontvangen. Ze hebben daar wel mee de belastingen voor betaald. Ze hebben wèl een elektricteitsrekening terwijl de zonnepaneelhouders amper te betalen elektriciteit verbruiken.
De volledige pot aan BTW verhoging wordt dus wéér door de minderbegoeden, de appartementsbewoners en de eigenaars wiens dak stomweg verkeerd staat, betaald.
Het is een fiscale loterij.
Soms win je iets, maar het merendeel van de tijd kost het je alleen geld.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 10:19   #171
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er ooit een regering geweest die IETS GOEDS deed voor de grootste groep van de bevolking? ?
In een periode van sterk groeiende conjunctuur is dit nog eventueel te verwezenlijken. Maar in een periode van neergaande of horizontale conjunctuur is dit natuurlijk onmogelijk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 10:20   #172
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar deze N-VA regering heeft enkel oog voor het Kapitaal en de patroons.
Heeft vooral oog voor de werkende mens.
Oud 25 juli 2015, 10:22   #173
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dit is geen Belgisch probleem, dit is iets dat wij Europees dienen aan te pakken!
Hervorm Europa naar een republiek!!!!!!
De EU heeft de laatste tijd geen al te best figuur geslaan. Overigens gaat het daar ook alleen maar om het groot kapitaal.

Eerlijk gezegd vind ik het schitterend die hoge prijzen. Dan zal de bevolking ne keer over het beleid van deze regering nadenken en zal het er in 2019 helemaal anders uitzien.
Oud 25 juli 2015, 10:23   #174
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgende keer hopend maak ik het nog mee... stem ik niet meer en steek ik een verse katte stront tussen mijn stembrief. voil�*
daar pest je enkel de sukkelaars mee die opgevorderd zijn om te gaan tellen.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 10:28   #175
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn rekening gemaakt, wees eerlijk en maak de jouwe ook eens.

"Even samenvatten wat voor mij persoonlijk Michel I betekent:

positief:
- hogere aftrek forfaitaire beroepsonkosten

negatief:
- hogere BTW op zowat alles
- meer accijnzen op diesel (wat kan tellen met 2 diesels)
- geen indexverhoging
- minder pensioen"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 10:30   #176
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom stemde mensen op de NVA?
Voor de factuur van half miljard op de Vlaming te schuiven?
Voor 300 Syrische gezinnen te herplaatsen naar hier?
Voor F16 naar het Kalifaat te sturen en hier een rode vlag voor een aanslag te plaatsen?

Europa dient zich dringend te hervormen. De wereld is veranderd.
Wij dienen als een Europees front maar enkele bevoegde aan te stellen via een republiek.
Minder discussiëren en doen wat er gevraagd wordt. Moeilijk moet dat niet zijn.
Ja, en dan ? Was het met onze linkse broeders beter geweest ?
Oud 25 juli 2015, 10:37   #177
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
"OOG HEBBEN" = zwaarder aanpakken en belasten.

U heeft het door.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 10:40   #178
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik het schitterend die hoge prijzen. Dan zal de bevolking ne keer over het beleid van deze regering nadenken en zal het er in 2019 helemaal anders uitzien.
De rooien of de groenen die de prijzen nog wat extra zullen opdrijven?
Of die de kosten zullen doorschuiven naar de centrale pot zoals ze voorstander van waren?
Oud 25 juli 2015, 10:42   #179
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb mijn rekening gemaakt, wees eerlijk en maak de jouwe ook eens.

"Even samenvatten wat voor mij persoonlijk Michel I betekent:

positief:
- hogere aftrek forfaitaire beroepsonkosten

negatief:
- hogere BTW op zowat alles
- meer accijnzen op diesel (wat kan tellen met 2 diesels)
- geen indexverhoging
- minder pensioen"
Voor mij is er niets bij dat opbrengt, het zijn alleen maar lasten (hogere btw op elektriek, meer accijnzen op diesel (op rookwaren, alcohol en suiker heb ik geen problemen, gebruik ik toch niet), waarschijnlijk geen indexverhoging (is dit voor alle pensioenen zo ?), verhoging van de roerende voorheffing...).
Maar hier ook, en dan ? We zijn nu eenmaal een zinkend schip, onze staatsschuld vliegt de pan uit, maw er moet bespaart worden.
We kunnen alleen de besparingen, volgens onze normen, min of meer redelijk vinden of niet redelijk vinden.
Mij storen ze niet echt. Vraag mij alleen af, of we het zinkend schip ooit terug drijvend kunnen maken.
Oud 25 juli 2015, 10:44   #180
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
"OOG HEBBEN" = zwaarder aanpakken en belasten.

U heeft het door.
Volgens de linkse kerk zijn het wel vooral de steuntrekkers die de grote slachtoffers zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be