![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Michel wou scoren, en ik begrijp dat. Maar doordat de partijen op voorhand de echte 'shift' al verdronken hadden baarde de berg een muis. BDW wou niet aan de bedrijfswagen komen. Dan weet je toch al dat er van een echte taxshift niets in huis KAN komen ? De liberalen wilden niet spreken over meerwaardebelasting ? Hoe kun je dan aan Jan Met De Pet uitleggen dat er verschuiving van arbeid naar kapitaal moet komen op fiscaal vlak ? (het eindresultaat is trouwens om van te bleiten : ze gaan ook rekening houden met minwaarden, voor de belasting te heffen... het zal geen euro opbrengen dus) Een kritische lezing van deze maatregelen, en het ideologisch uiterst zwak gemotiveerde compromis is hier op zijn plaats. (net zoals dat onder di rupo evenzeer op zijn plaats was) De verandering ? Pure details. Een discussie in de marge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
JOBS, JOBS, JOBS: WIE HOUDEN ZE MET HUN TAXSHIFT VOOR DE GEK? Ze kunnen zelfs bij benadering niet zeggen hoeveel jobs er zullen worden gecreëerd. Wat een bende hopeloze prutsers. Het enige wat ze goed kunnen is in de zakken zitten van de doodgewone man en het grootkapitaal buiten schot te houden. Heel hun trammelant zal nauwelijks jobs creëren, wel meer fiscale lasten. Herlees hfst 1 van mijn crisisboek en je beseft meteen dat het niets uithaalt. En zeggen dat ik in hoofdstuk 7 van deel II van mijn nieuw boek haarfijn uitleg hoe er onmiddellijk 215.000 jobs kunnen worden gecreëerd waaraan de overheid 16 miljard verdient zonder al die onnozelheden die ze nu weer doorvoeren en die niet één job zullen creëren, terwijl ik exact kan zeggen, provincie per provincie, hoeveel jobs er CONCREET kunnen worden gecreëerd. Maar ja, ik ben slechts een macro-econoom en econometrist, geen politicus die het altijd beter denkt te weten. Wat Michel & Co aan het parlement hebben voorgelegd is onvoorstelbaar vaag, zo vaag dat het onmogelijk is dat ze het Planbureau gevraagd hebben na te gaan wat de concrete gevolgen zijn van hun zgn. tex shift. Of nog: het kransje welbespraakte prutsers heeft er weer eens naar geklopt als een blinde naar een ei. Bijvoegseleconoom Johan van Overtveldt - de Al Bundy van de regering - kon in het 1h journaal in de verste verte niet zeggen hoeveel jobs er zouden worden gecreëerd. Maar ze vonden het wel een schitterend plan van historisch formaat. En dan die belofte dat iedereen 100 euro per maand zou bijverdienen. Waarvan zouden ze dat betalen??? Het enige wat ze kunnen is gouden bergen beloven. Ziek word ik als ik het juristje Patrick De Wael over economie hoor lullen. Wat weet zo'n vent nu in vredesnaam over economie. En de laffe Belg, hij slikt het allemaal. Komen wij dan echt nooit in opstand tegen die bende volksverlakkers? (JP Van Rossem)
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fout. Het reeds gevoerde beleid, en de uiteindelijk bereikte politieke evenwichten tonen heel mooi aan waar de regering naar toe wil. En dat is zeker NIET een decimering van de SZ. Op basis van hun huidige track record ben ik daar bijzonder gerust in. Alle retoriek over het aantal ambtenaren, en de kost van de werklozen is kort na de verkiezingen stilgevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. waarmee u dus woordelijk bevestigt dat de regering dewever-michel kwansuis maatregelen doordrukken zonder de garantie dat die ooit jobs opleveren zullen ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() Knuppel, ik ben NVA'er.
Laat het duidelijk zijn: 2400 euro bruto, dat zijn geen middenverdieners! Nog niet zo lang geleden werd in de media naar voor gebracht wat de gemiddelde Belg verdiende. Dat was gedverdikke heel wat meer dan 2400 euro bruto. Ze hebben in deze gelogen, ik geef het grif toe.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grote leider heeft dat dus niet in het pas bereikte akkoord van zijn N-VA-regering gekregen?
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor die kost moet dat substantieel zijn. Of toch niet?
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 juli 2015 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met haar 16% of hoeveel was het? Zonder de PS gaan die juist niets tegenhouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat enkel de grootverdieners die compensatie niet zouden krijgen, is lachwekkend. 2401 euro bruto, daar zit je absoluut niet mee bij de grootverdieners. Ik denk dat je zoiets bij de band aan de Volvo (zonder neerbuigend te willen doen tov die arbeiders) mits wat ploegpremies of nachtwerk gauw bij elkaar schraapt, en meer...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef dan ook maar toe dat dit land de raarste regeringsconstructies ter wereld heeft. Puur ter vereenvoudiging van heel die zever zijn er ook mensen die vlaems nazionaaltje worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terzijde, ik lees alleen maar een variant op, 'wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig.'
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alsof u zich door iets laat belemmeren een carnavaleske toogpredikant te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat je met je hoogbegaafdheid zelf het antwoord kan vinden. Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 juli 2015 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |