![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ge zijt het precies al vergeten, zoals altijd, maar ik deed ooit moeite om vriendelijk en neutraal technische dingen uit te leggen. Uw 'dank' was om steeds uitgelachen en versleten te worden voor domme, hypocriete Westerling. Nu niet zagen dat ge hetzelfde terugkrijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 juli 2015 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat begrijp ik niet goed. Het is niet omdat een aandeel van een onderneming in waarde stijgt dat de onderneming daarvoor iets aan de aandeelhouder moet betalen. Ten andere 7% groei is een globale groei van de ganse Chinese economie en heeft terug niets te maken met de specifieke waarde van een aandeel van een lukraak bedrijf waar veel factoren kunnen meespelen die de waarde van een aandeel bepalen buiten de beurs speculatie dat nog een ander verhaal is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Goed, ge kunt daar nen hoop financiële devices aan plakken waarbij ge zelf niet rechtstreeks aan het uitlenen zijt, maar onrechtstreeks komt het daar wel altijd op neer. Betekent dus ook dat er ergens iemand zit te wachten op rente daarvan. Niet lukraak, maar van al de bedrijven onder de desbetreffende indexen. Ge gaat mij niet vertellen dat die allemaal genoeg winst gemaakt hebben om gezamenlijk ne premium van 93% te rechtvaardigen. En de markt is het daar duidelijk mee eens, gezien we lekker blijven dalen. De vraag blijft dus: met welk geld? (Waarop onze usual suspects geen antwoord hebben.) Laatst gewijzigd door Troubadour : 29 juli 2015 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge ontwijkt dus een simpele vraag waarbij ik u confronteer wat u foutief beweerd. Met welk geld moeten Chinese bedrijven hun aandeelhouders op 100% uitbetalen terwijl ze maar 7% gegroeid zijn? Nogmaals: Het is niet omdat een aandeel van een onderneming in waarde stijgt dat de onderneming daarvoor iets aan de aandeelhouder moet betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het ironische, voor de goede verstaander, is dat onze linkse anti-kapitalistische vriendjes staan te juichen dat de Chinese bedrijven snel wel monsterwinsten zullen maken. Enige reden dat ze dat natuurlijk doen is dat ze niet begrijpen wat de beurs echt inhoudt maar gewoon graag aan de 'alternatieve' niet-Westerse kant van de zaak staan, want zo voelen ze zich 'kritisch' zonder echt moeite hoeven te doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Chinese beurs kraakt in haar voegen - Stefan BlommaertStefan Blommaert China correspondent Eind augustus 2012 werd hij de vaste correspondent vanuit het Chinese Peking, ter vervanging van Tom Van de Weghe.
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wil ik niet zeggen. Ik had waarschijnlijk traden geen 'gedoe' moeten noemen. Als u daar uw brood mee verdient heb ik daar respect voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat Blommaert omwille van de nieuwe NVA minister van 'propaganda' terug naar België zou moeten komen. Een China correspondent is niet nodig blijkbaar. Het motto van de VRT dient wat minder 'informatief' en dus wat meer 'entertainment' te zijn. Dáárvoor betalen we belasting natuurlijk. Om de informatie in handen van een aantal grote 'privé'bedrijven te laten, die dansen op de maat van de VS. Leve het capitulerende Europa. ![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 juli 2015 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk niet dat ge daar veel respect voor moet hebben. Maar kom, het kan, het mag. Maar iemand die met hard werken zijn geld verdient krijgt van mij toch meer respect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gok dat GoldmanPillageAndSack er weer tussen zit. Eigenaardig dat de info wie shortposities heeft trouwens niet openbaar is. Het is al erg genoeg als de broker achter de rug van de aandeelhouders de aandelen tegen geld 'uitleent' aan shorters. Maar dat we dan niet eens kunnen weten aan wie is nog eigenaardiger. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 augustus 2015 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gaat gij ooit de fucking moeite doen om de wetenschappelijke literatuur te raadplegen voor ge uw vooroordelen op het net gooit? Hoe vaak moet hetzelfde herhaald worden voor ge het in uw oren knoopt? China is even corrupt als de rest van de wereld. Enige reden dat China shorters wilt identificeren is omdat ze willen graaien en de verliezen op hen afwimpelen. Eens ze dat gedaan hebben gaan ze de beurzen van Shanghai en Shenzhen alsnog in vrije val laten gaan, want iedereen beseft dat ze nog steeds te hoog staan, ook de overheid zelf. Ze hebben niet liever dan dat de Chinese bevolking hun spaargeld in aandelen dumpt zodat de overheid haar verliezen kan minimaliseren. Dát is wat ze ginder aan 't uitsteken zijn, en ge moet stekeblind zijn om het niet door te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vandaag staan de Chinese indices toch weer mooi groen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() Ik hou niet van mensen die wel de lusten maar niet de lasten willen. In zijn geval: kritiek geven zonder kennis van zaken willen op te doen.
Zeggeuh, als ge percentueel daalt, moet ge dan minder/gelijk/meer stijgen in percentage om terug op het originele niveau te zitten? Ge lijkt dat niet goed te begrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() Mooie descending triangle, trouwens. Steeds lagere highs. Zeer bearish signaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik doe het een pak beter dan de index. Ik geloof veel meer in fundamentele analyse (winstgroei, k/w, PEG, EV/Ebitda, vrije cashflow, .. ) dan in "technische analyse". Koersen kunnen niet voorspeld worden op basis van het verleden. Maar kijk gerust verder in uw glazen bol. |
|
![]() |
![]() |