![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals gaat het er hoofdzakelijk om dat de boeren en andere leveranciers uitgebuit worden door distributiereuzen. Het is niet normaal dat een onnozel potje joghurt waar de boeren voor de ingrediënten amper een paar centen hebben gekregen in de rekken ligt voor een Euro. Voor degenen die dat niet beseffen en wiens centen er sowieso op de maand liggen. Die ook 100.000€ of meer krijgen als hun bedrijf stopt is het natuurlijk gemakkelijk roepen dat de boeren dan iets anders doen. Laatst gewijzigd door Gipsy : 30 juli 2015 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een jaloerse reacties hier, die mensen komen op straat om hun werk te verdedigen en om hun boterham proberen te verdienen.
Als de werknemers van de NMBS staken is het niet goed, als de boeren acties voeren is het niet goed. En wat volgende maandag als ze in Zaventem luchthaven stiptheids acties gaan voeren? Ook niet goed en weeral jaloerse reacties. Ik kan alleen bewondering opbrengen om iemand die op straat durft komen om zijn of haar job te verdedigen, ik wens ze véél sterkte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Staken = OK. Maar dan doen ze dat maar in hun eigen wei tussen hun koeien. Wegen blokkeren = een misdaad en moet Gerechtelijk vervolgd worden. Zo simpel is het. Wie dat nu goed vindt dat ze wegen blokkeren mag ineens ook enkele jaren in een vergeetput gesmeten worden. Even groot crapuleus gepeupel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wegen blokkeren, je kunt een eindje omrijden en dan heb je daar geen last van.
Ik zou eens willen weten wat jij zou doen als je in hun situatie zou staan? ze blokkeren geen wegen, ze laten ze stilletjes door. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 30 juli 2015 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf de jaren negentig vorige eeuw bouwde men in gans de EU de landbouwsubsidies,die eigenlijk bedoeld waren om,(op staatskosten!),voedseloverschotten in bepaalde categorien te veroorzaken,af... En wat is er gebeurd sedertdien? Wel,er zit essentieel nog steeds teveel melk en varkensvlees in de markt.Varkensvlees is een product dat in grote delen van de wereld gewoonweg onverkoopbaar is en op plaatsen waar dat wel kan evengoed zelf gekweekt kan worden. Goed dat daar dus een overschot aan is....de inkopers kunnen KIEZEN..ironie,ironie . ![]() Melk...idem.De produktie in delen van Azie waar men het tot voor kort zelfs niet kon VERTEREN is aan het opkomen.We zien de toekomst voor "exportmelk" dus helder voor ogen... Ja,het Russische embargo is zeer pijnlijk,maar essentieel aan de zaak dat de voedselmarkt een KOPERSmarkt is.Dat zou het zelfs MET de Russen zijn... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 juli 2015 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ze moeten kunnen protesteren. Als er een mars gehouden wordt is de weg ook geblokkeerd.
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Komende van mensen zoals Patrick, die een cijnskiesstelsel verdedigen, stel ik mij daar ernstige vragen bij.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik onderhandel wekelijks met grote distributeurs zoals Carrefour, Auchan etc. Ik heb dan nog het geluk dat ik een product heb en een historiek en een service dat ze weten achter mij geld te verdienen. Maar niets trekt zozeer op landbouwprodukten als andere landbouwprodukten. Die mensen worden het mes op de keel gezet en verkopen niet zelden met verlies. Er is een overdreven machtspositie bij grote distributie die ganse sectoren verpletterd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de middeleeuwen werden opstandige boerenpummels gewoon opgeknoopt, en eigenlijk was dat een veel betere oplossing.
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien moeten ze flippende runderen ook een keer opknopen.
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je in welke branche dan ook een investering in 20 jaar niet kan terugverdienen of liquideren omdat je deze trend ziet aankomen dan ben je geen handige ondernemer of gewoonweg koppig. En dat is wat je nu ziet gebeuren. Ja, sneu voor hen die het betreft maar in het geheel niet onverwacht.
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
die boeren zitten in een verlieslatend businessmodel dat aan het uitsterven is, zo'n beetje gelijk onze staal en auto-industrie ge kunt miljoenen belastingsgeld in die bodemloze put blijven pompen of ge kunt kijken hoe ge die mensen een nieuwe toekomst kunt geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hopelijk rijden die boeren met hun tractors over uw Porsche, of spuiten ze hem vol mest. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die halen juist niets uit, behalve veel mensen hier in de miserie duwen omdat ze met hun producten blijven zitten... Maar het kernprobleem zijn de grote distributieketens, die steeds belangrijker winsten willen maken, en de boeren genadeloos uitbuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom beginnen ze zelf geen winkeltje? Ik ken een paar producenten die redelijk goed hun boterham verdienen met wat ze aan huis verkopen. (een geitenboerderij, een witloof/aardappelkweker/een groentenkweker) De massa komt daar niet maar meestal ben je daar niet alleen als klant.
Eens een paar weken niet leveren aan de distributieketens/groothandels? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets waar protectionisme op toegepast wordt, moet wettelijk aan banden gelegd worden, en in staatswinkels verkocht, door staatsbedrijven geproduceerd, he. Zo zijn we zeker. Want anders kunnen die prive boerenbedrijven evengoed onder de invloed vallen van vijandelijke entiteiten. Stel dat alle boerderijen door islamieten opgekocht worden, en tegen dat het serieus hommeles is, hebben we ook prijs. Dus nee: landbouw mag enkel maar in staatscolchozen, en de melk moet in staatswinkels verkocht worden aan 25 Euro de liter. Op die manier zijn we tenminste zeker dat we honger hebben. Want onze import diversifieren was natuurlijk te simpel... |
|
![]() |
![]() |