![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() Niets beter dan wat kleuterpraat? Laat me raden : jij bent een Waal of toch zeker een Franstalige die het niet kan verkroppen dat Vlamingen de Franstaligen als stront beginnen te behandelen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Staatssecretaris
|
![]() Engels is voor mij ook geen probleem. Ik kan goed Frans spreken maar vertik het gewoon. Omdat ik een Vlaming ben! Ik heb ook enkele klanten die geen Nederlands kunnen en dan vlot naar het Engels overschakelen. Zelfs een paar Franstaligen die weten dat ze niet in het Frans moeten beginnen of ze geblokkeerd worden en geen leveringen meer krijgen. Die aanvaarden mijn manier van denken en vinden dat zelfs positief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Tis tijd dat de Franstaligen hun plaats leren kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hardnekkige franssprekers worden zelfs aan een rectaal onderzoek onderworpen. Die leren het meestal wel af na één zo'n onderzoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- solden => goedkoper voor ons !! - De verkoper verdient "in principe" minder !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 30 juli 2015 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De stad is Aalst, dus nabij Brussel, maar toch niet nabij genoeg om zomaar frans als "normale service" te beschouwen. Ik vraag mij af of men in Gembloux (even ver van de taalgrens als Aalst) ook nederlands zou spreken indien je er gaat winkelen en je eigen moedertaal spreekt. Voor de minder begaafde lezer: de taal op zich is niet direct het probleem, het is voornamelijk de arrogante ondertoon die ermee gepaard gaat, dat wordt door het allochtone gespuis hoog in het vaandel gedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is helemaal geen kolonisatie, er is wel de wet : vrij verkeer van de personen. De Franstaligen die in Vlaanderen wonen, hebben het recht er te wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leer lezen : Dademeelee bedoelt het in de zin dat er veel Franstaligen in die streken zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen zin dat mijn belastingcenten gebruikt worden om nutteloze campagnes te financieren, die niks uithalen , en waar geen hond iets aan heeft, enkel maar om een paar kaakslagflaminganten te paaien.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigen ervaring. Het is de mentaliteit waarmee dat gepaard gaat die weerstand oproept. bij mij toch. En ik hoop bij meer en meer Vlamingen. U weet wel..."buitenstaanders kunnen zich moeilijk de genadeloosheid voorstellen waarmee het Frans andere talen probeert uit te roeien". Vele Vlamingen hebben met die mentaliteit leren leven en passen zich onderdanig aan. Vele Franstaligen vinden die mentaliteit de normaalste zaak ter wereld. Wel. Dat is het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En: Onder elkaar spreken mensen de taal die ze willen : dat is de wet. Wil een Franstalige uitbater met zijn Vlaamse klanten in het Nederlands spreken, is dit zijn recht. Maar de klant hoeft niet in't Vlaams terug te praten ![]() Hoe zullen de zaken verlopen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |