Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2015, 00:16   #21
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het lijkt me dat ze hun afkeer ook op een andere wijze kunnen uiten dan door middel van popverbrandingen. Die poppen verwijzen trouwens op geen enkele wijze naar een beleid of een functie, maar zuiver naar een persoon. Het is typisch voor onderontwikkelde mensen dat zij dat onderscheid niet kunnen maken. Daarom is deze wetgeving zo goed: het dwingt mensen tot een hoger peil van civilisatie.

Eerst heb je het over een interpretatie, vervolgens over een objectieve constatatie. Wat is het nu?
Vind je nu zelf ook niet dat je posting lichtelijk verwaand overkomt ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 00:20   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Waarom? hij zou gewoon graag een samenleving zien waarin mensen minder vanuit de onderbuik redeneren en meer gebruik maken van hun cognitieve vaardigheden.

Wat niet wil zeggen dat ik het met hem eens ben. Volgens mij heb ik al wel aangetoond dat ik dat in deze discussie niet ben.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 00:46   #23
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Welnee, op social media worden sommige mensen constant met de dood bedreigd.

Een rationeel mens gaat zaken afwegen. Hoe groot is de kans dat dit daadwerkelijk een gekkie is? en zelfs als hij/zij dat is, hoe groot is dan de kans dat hij/zij mij daadwerkelijk gaat omleggen?

Met dit soort rationalisaties zal je meestal moeten concluderen dat die kans nihil is.
Die kans is klein, maar niet onbestaande.

Als je bedreigingen en portretverbrandingen toelaat creëer je een grijze zone waarbinnen de maatschappelijk norm weer wat waziger wordt. En mijn vrees is dat er nog voldoende onderontwikkelden zijn die de grens tussen geoorloofd en ongeoorloofd door dat waas niet langer zullen kunnen onderscheiden. Daarom moet de "muur" die het toelaatbare van het ontoelaatbare scheidt iets verder van de feitelijke fatale grens worden opgetrokken.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 00:49   #24
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Aldus de spirituele zoon van Generaal Franco...
Hoezo?

Citaat:
Nee, dat vind ik niet.
Oud 5 augustus 2015, 00:49   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kans is klein, maar niet onbestaande.

Als je bedreigingen en portretverbrandingen toelaat creëer je een grijze zone waarbinnen de maatschappelijk norm weer wat waziger wordt. En mijn vrees is dat er nog voldoende onderontwikkelden zijn die de grens tussen geoorloofd en ongeoorloofd door dat waas niet langer zullen kunnen onderscheiden. Daarom moet de "muur" die het toelaatbare van het ontoelaatbare scheidt iets verder van de feitelijke fatale grens worden opgetrokken.
Let's agree to disagree
Oud 5 augustus 2015, 00:55   #26
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat men mij eventueel nog zou kunnen aanwrijven is een zekere naïviteit. Ik geloof namelijk werkelijk dat mensen tot een hoger beschavingspeil kunnen worden getild.
Oud 5 augustus 2015, 01:15   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat men mij eventueel nog zou kunnen aanwrijven is een zekere naïviteit. Ik geloof namelijk werkelijk dat mensen tot een hoger beschavingspeil kunnen worden getild.
Niet met dat soort wetten/verboden.

Als personen in kwestie dmv dit soort verboden niet meer overgaan tot dat soort praktijken zal 't niet zijn omdat ze uiteindelijk tot 'n hoger beschavingspeil getild zijn, maar uit vrees voor repercussies.

Laatst gewijzigd door SDX : 5 augustus 2015 om 01:16.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 05:13   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet beleefd blijven tegen Onverkozen mensen van Hoge Adel ...

titel: Vanaf nu is het verbranden van afbeeldingen met de Spaanse Koning erop strafbaar
link: http://www.spanjevandaag.com/nationa...rop-strafbaar/
Iedereen verdient respect.
Of het nu een individu is of een instituut doet niet terzake.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 06:22   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben gevoelig voor het aspect dat je iemand persoonlijk niet op die wijze moogt aanpakken dat hij of zij voor zijn/haar integriteit moet vrezen.

Maar kom, laat ons eerlijk zijn: dat is/was niet de bedoeling van de Spaanse wetgever.
De Spaanse rey heeft zich nooit bedreigd gevoeld.

Trouwens, we weten waar het begint, maar niet waar het eindigt: mag ik een foto van de rey met een stift doorkruisen, ten symbole dat ik hem vervangen wens te zin door een verkozen president ? Wat is dan het verschil met die foto te verbranden ?
Mag ik met een stift op een foto van de rey schrijven "afzetten" ?

Ik moet dus bij mijn stelling blijven: de Spaans-nationalisten, erfgenamen van generalisimo Franco, zijn op hol geslagen en voeren wetten in die tegen de Westerse waarden ingaan. Alleen maar omdat ze verblind van angst zijn voor de regionalistische bewegingen in Baskenland en Catalonië.

(en ik heb dan nog enige bewondering voor de vorige Spaanse rey, die de coup-plegende militair vernederend naar huis stuurde, nadat die militair zijn pistool had leeg geschoten in het Spaanse parlement ...)

En dan bespreken we nu alleen nog maar het verbranden van een foto. Kijk eens naar de andere beperkingen. Zelfs al zijn er een flink aantal die wel degelijk nodig zijn of nuttig kunnen zijn om wat ordening in de maatschappij te krijgen of te behouden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 07:49   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is ook zo. maar jij vindt dat dit enkel kan door het emotionele uit de wereld te bannen en te vervangen door rationaliteit.

Mss moeten we beter omgaan met dat emotionele en erkennen dat rationeel reageren niet altijd de enige weg is om tot een hoger beschavingspeil te komen?
Oud 5 augustus 2015, 10:47   #31
Sukkelaar

Standaard

Citaat:

Ik moet dus bij mijn stelling blijven: de Spaans-nationalisten, erfgenamen van generalisimo Franco, zijn op hol geslagen en voeren wetten in die tegen de Westerse waarden ingaan. Alleen maar omdat ze verblind van angst zijn voor de regionalistische bewegingen in Baskenland en Catalonië.

.
Dat is bij ons ook gebeurd : het Vlaams Blok werd gedemoniseerd omdat het voor de Vlaamse republiek was.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 10:49   #32
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is ook zo. maar jij vindt dat dit enkel kan door het emotionele uit de wereld te bannen en te vervangen door rationaliteit.

Mss moeten we beter omgaan met dat emotionele en erkennen dat rationeel reageren niet altijd de enige weg is om tot een hoger beschavingspeil te komen?
Het idee dat rationaliteit zonder emotionaliteit kan, is nogal onzinnig.
Oud 5 augustus 2015, 22:42   #33
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niet met dat soort wetten/verboden.

Als personen in kwestie dmv dit soort verboden niet meer overgaan tot dat soort praktijken zal 't niet zijn omdat ze uiteindelijk tot 'n hoger beschavingspeil getild zijn, maar uit vrees voor repercussies.
Het trekken van grenzen en uitvaardigen van regels is een onmisbare stap in een omvangrijker civilisatieproces. Ik stel dus zeker niet dat het de voltooiing ervan is. De voltooiing bestaat inderdaad in het vermogen om de regel te aanvaarden vanwege haar intrinsieke waarde en niet vanwege eventuele repercussies. Het zou naïef zijn om ervan uit te gaan dat dit proces zich zal voltrekken zonder een fase van belonen en straffen. En zelfs al blijft het bij velen bij deze fase, dan nog is er (op het niveau van de samenleving) winst geboekt, aangezien het onbeschaafde gedrag zich hoe dan ook minder vaak zal stellen.
Oud 5 augustus 2015, 22:44   #34
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Het gaat helemaal niet om het bannen van emoties; eerder om een verfijning van het emotionele repertoire. Emoties kunnen immers op honderd en één manieren vorm worden gegeven. Je kunt je woede vertalen in moord of je kunt haar vertalen in het scanderen van leuzen. Ik denk niet dat de emotie 'woede' gebannen wordt als we moord niet langer toestaan.
Oud 5 augustus 2015, 22:46   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat met de vorige post, voor de link, waardoor wij de context even kunnen verifiëren.

Maar hoe dan ook: het is erg gesteld met die centralistische imperialistische Spaanse-eenheidsaanbidders.
De geest van caudillo Franco waart er nog actief rond.

.
Vergeten we niet dat er bij ons ook nog steeds een strafwet bestaat voor majesteitsschennis...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 22:50   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zeker naïef. Sterker nog: als jij onderhand niet hebt geconcludeerd dat relatief veel mensen nooit tot een fatsoenlijke beschavingspeil kunnen komen, dan ben je behoorlijk wereldvreemd.

Heb je bijvoorbeeld wel eens gekeken op de Facebook reacties van PVV fanboys toen er weer een boot met vluchtelingen was gezonken? of heb je de compleet irrationele, hysterische reacties gelezen omtrent die tandarts die die leeuw had doodgeschoten? (en nee, ik vind het jagen op de big five ook pervers).
Oud 5 augustus 2015, 23:05   #37
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Dat is zeker naïef. Sterker nog: als jij onderhand niet hebt geconcludeerd dat relatief veel mensen nooit tot een fatsoenlijke beschavingspeil kunnen komen, dan ben je behoorlijk wereldvreemd.

Heb je bijvoorbeeld wel eens gekeken op de Facebook reacties van PVV fanboys toen er weer een boot met vluchtelingen was gezonken? of heb je de compleet irrationele, hysterische reacties gelezen omtrent die tandarts die die leeuw had doodgeschoten? (en nee, ik vind het jagen op de big five ook pervers).
Toch kunnen jij en ik redelijk vredig over straat lopen zonder te vrezen voor geweld en zonder geconfronteerd te worden met in het openbaar neukende koppels. En zelfs de geweldenaar die toch een mes trekt heeft meestal nog een broek aan. En de in het openbaar neukende koppels doen wellicht geen vlieg kwaad.
Oud 5 augustus 2015, 23:10   #38
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch kunnen jij en ik redelijk vredig over straat lopen zonder te vrezen voor geweld en zonder geconfronteerd te worden met in het openbaar neukende koppels. En zelfs de geweldenaar die toch een mes trekt heeft meestal nog een broek aan. En de in het openbaar neukende koppels doen wellicht geen vlieg kwaad.
Wees eens eerlijk he: durf jij met vreemde mensen (waarmee je toevallig mee in discussie beland) je genuanceerde mening te verkondigen over pedofilie?
Oud 5 augustus 2015, 23:19   #39
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Wees eens eerlijk he: durf jij met vreemde mensen (waarmee je toevallig mee in discussie beland) je genuanceerde mening te verkondigen over pedofilie?
Nee, omdat ik mij ervan bewust ben dat de meeste mensen het onderscheid niet kennen tussen pedofilie en kindermisbruik (en dus niet zozeer omdat ik een gebrek aan beschaving verwacht).

Trouwens, dat kindermisbruik zulke heftige emoties oproept lijkt me bepaald geen teken van onbeschaafdheid. Het tegendeel zou pas een probleem zijn.
Oud 5 augustus 2015, 23:22   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, omdat ik mij ervan bewust ben dat de meeste mensen het onderscheid niet kennen tussen pedofilie en kindermisbruik (en dus niet zozeer omdat ik een gebrek aan beschaving verwacht).

Trouwens, dat kindermisbruik zulke heftige emoties oproept lijkt me bepaald geen teken van onbeschaafdheid. Het tegendeel zou pas een probleem zijn.
1: En jij denkt dat dat soort mensen tot een hogere beschavingspeil te brengen zijn?

2: Niemand heeft het hier over kindermisbruik. Daarbij, kindermisbruik walgelijk vinden is meer dan logisch, maar een quasi heksenjacht creëren op pedofielen is dat niet.

Ik hoop toch niet dat ik dit moet uitleggen aan iemand die de samenleving meer beschaving wil bijbrengen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be