![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Bijna 140.000 spookbedrijven in ons land
Steeds meer bedrijven in ons land dienen geen jaarrekening in bij de Nationale Bank van België. Het waren er 139.416 voor het afsluitingsjaar 2013, bijna een kwart meer in vier jaar tijd. Het groeiende aantal 'spookbedrijven' is niet te verwaarlozen als je weet dat België ongeveer een half miljoen btw-plichtige ondernemingen telt. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ons-land.dhtml Ik moet spontaan denken aan het ammoniakfabriek van dewever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.338
|
![]() Citaat:
de bedrijven zijn verdwenen onder gestapobeleid Dirupo mijn vriend, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() Dank u Di Rupo!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.300
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
|
![]() Citaat:
Mogelijk is de macht van de Belgische vakbonden en van demonen ZO sterk, dat zij er kunnen voor zorgen dat ook buitenlandse Ford fabrieken hun poorten sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
|
![]() HASSELT - De Vlaamse overheid heeft in de periode 2009-2014 in totaal 91,7 miljoen euro aan subsidies uitgekeerd aan de Vlaamse voertuigenindustrie. Dat blijkt uit een berekening van economieprofessor en senator Lode Vereeck (Open Vld). “Al die steun heeft niet kunnen voorkomen dat Ford werd gesloten”, aldus Vereeck. “Tijd dus om het Vlaamse steunbeleid over een andere boeg te gooien.”
Opvallend in de berekening van Lode Vereeck is dat de Vlaamse overheidssteun aan de voertuigenindustrie in de voorbije drie jaar is toegenomen, ondanks het feit dat het belang van de auto-industrie, onder meer door de sluiting van Ford Genk, is afgenomen. In de periode 2009-2011 ging 42,3 miljoen euro aan Vlaamse steun naar de automobielnijverheid, in de periode 2012-2014 ging er, ondanks de sluiting van Ford Genk, 49,4 miljoen euro naar de voertuigenindustrie. Via de verschillende steunprogramma’s kreeg Ford Genk tussen 2009 en 2014 zo’n 8,8 miljoen euro toegestopt, oftewel 34,2 procent van het totaal. De Vlaamse overheid had in dezelfde periode 7,1 miljoen euro veil voor Volvo Cars Gent. Volgens Lode Vereeck zijn de subsidies aan de autoproducenten een maat voor niets gebleken. “Ondanks een Vlaamse overheidssteun van 8,8 miljoen euro aan Ford Genk in de afgelopen zes jaar kon de sluiting niet worden voorkomen. Dat toont aan dat er nood is aan een andere aanpak als de regering de automobielindustrie in Vlaanderen wil verankeren.” Een en ander staat in schril contrast met de investeringen van de Limburgse Reconversiemaatschappij (LRM) in Limburgse bedrijven in de voertuigenindustrie zoals VCST, Punch Powertrain en Alro. “Die werpen duidelijk wel hun vruchten af”, aldus Vereeck. “Investeren is beter dan subsidiëren.” Terwijl Vereeck de IWT-subsidies (Agentschap voor Innovatie door Wetenschap en Technologie) op zich een goede zaak vindt, mag een groot deel van de subsidies op de schop. “De middelen die vrijkomen door een drastische vermindering van de Vlaamse subsidies kunnen gebruikt worden voor een Vlaamse taks shift, want een verlaging van de lasten op arbeid blijft natuurlijk cruciaal.” Tegelijk is er volgens Vereeck ook een ‘spending shift’ nodig, een verschuiving van subsidies naar investeringen waardoor Vlaanderen een interessante bestemming wordt voor investeerders in de voertuigenindustrie. “Zo profileert Nederland zich met veel succes als het land van de elektrische auto, met investeringen in infrastructuur en oplaadpalen. In ons land weten we niet eens hoeveel laadpalen er zijn. Het gevolg is dat producenten zoals Tesla zich in Nederland vestigen terwijl Vlaanderen zich hopeloos vastrijdt in de file, terwijl de infrastructuur voor elektrisch rijden ondermaats is.” http://www.vereeck.be/nl/blog/d/deta...ting-ford-genk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() Citaat:
Ford-arbeiders en -bedienden werden royaal betaald. Dat waren dikke burgers. Toen het goed ging met de Foord en euro's binnenstroomden, heb ik je niet horen janken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() Maar kom, die 140000 bedrijven minder kunnen we niet op het conto van deze regering zetten.
Daarom nog eens een dikke merci aan Di Rupo en zijn rode handpoppen. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 5 augustus 2015 om 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Citaat:
Elke Euro die naar dewever gaat gaat niet naar jobs maar naar ambtenaren! Laatst gewijzigd door demonen : 5 augustus 2015 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 5 augustus 2015 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
|
![]() Citaat:
De vraag is of tegen 2019 al de NIET ingeloste beloften ook nog op de rekening van Di Rupo zullen komen ? Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 5 augustus 2015 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
2) Welke Duitse Ford fabriek werd er dan gesloten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
|
![]() |
![]() |
![]() |