![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en hoeveel ambtenaren kunnen "profiteren" van die verplaatsingsvergoeding? de meeste ambtenaren die ik ken, blijven altijd op hun bureau, die moeten niet met hun eigen wagen heel Vlaanderen rond rijden.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bedrijfswagen= 500/600 euro minder brutoloon. De eigen wagen was toch betaald. De vaste kost voor verzekering en taks is niet duurder als je de eigen wagen voor het werk gebruikt. Kosten van onderhoud, slijtage en verbruik zijn lager dan > 0.30 euro per km. T.t.z. als je niet met een dikke audi of bmw rondriojdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() De meeste bedienden die niet van hun plek moeten komen hebben ook geen firmawagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, dringend een job vinden waar je je veel moet voor verplaatsen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik snap dat jouw bijdrage hier eenvoudiger is dan hersencapaciteit gebruiken. Laatst gewijzigd door Athelas : 5 augustus 2015 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
bron: https://www.sd.be/secure3/co2calculation/ Dat zal natuurlijk niet helemaal overeenkomen met de realiteit. Maar de ambtenaar die zijn privéwagen als onkosten inbrengt voor woon-werkverkeer zal ook al eens hogere facturen inbrengen dan de werkelijk gemaakte kosten. Bv de tankkosten van zijn verre vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is dit de overweging. Als je een IT'er die iedere dag naar een klant moet rijden 35 cent/km geeft, kan je beter een firmawagen geven. De IT'er gaat er blijer mee zijn, en het is goedkoper voor de firma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Als je je beroepskosten kwa km's wilt ingeven, moet je een verklaring op erewoord bijvoegen bij je aangifte. Je kan daar niet zomaar een verplaatsing naar Madrid op zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Ik heb dat ff nagekeken. Blijkbaar is de wetgeving recent veranderd en mag je geen werkelijk gemaakte kosten meer inbrengen voor woon-werk-verkeer. Enkel nog 0,15 eurocent per km.
Laatst gewijzigd door pajoske : 5 augustus 2015 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Tot enkel jaren geleden kon elke werknemer (ook ambtenaren) zijn autokosten (nodig om te gaan werken) inbrengen als onkosten mits voorlegging van facturen. Het was zelfs zo dat als 4 mensen samen met één wagen naar het werk reden één persoon zijn werkelijke kosten mocht aangeven met bewijzen, en de 3 anderen hun forfaitaire aftrek van 15 eurocent per km mochten doen. Dat was volledig legaal. Ondergetekende puber wist dat. Omdat hij zich op dat moment degelijk geïnformeerd had ten dienste van zijn kinderen. Of gij dat ook wist is een andere zaak. Maar deze nieuwe regel maakt wel dat bedrijfswagens interessanter geworden zijn. Als bedrijf mag je meer dan die 15 eurocent aftrekken. Ik denk dat ik mijn kinderen moet aanraden een bedrijfswagen te kiezen. Want de forfaitaire aftrek blijft dan toch ook nog gelden. En je hebt geen kosten voor het woon-werk-verkeer. Laatst gewijzigd door pajoske : 5 augustus 2015 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aan de km-teller prutsen kan niet meer. (Behalve in verouderde voertuigen)
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Onzin. Een verklaring op erewoord die "logisch" is (afstand woon-werk * aantal gewerkte dagen per jaar) is voldoende (en dan maal 0.15 euro/km). Ik doe dit al jaren voor mijn ouders, en nog nooit reclamaties gehad of controles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Gouverneur
|
![]() @Tavek: kleine correctie en ik heb het cijfer van op het programma de 7de dag op zondag, rubriek fact check , waarin ze enkele weken geleden ingingen op het fenomeen bedrijfswagens, salariswagens. Er rijden er momenteel 650.000 rond in België. En dan kom je inderdaad tot perverse toestanden waarbij een West-Vlaming bij mij in Limburg aanbelt om het tentje van mijn zoon te kopen voor 25 euro. Die man belt aan en ik hoor dus dat hij van West-Vlaanderen komt, ik vraag aan hem, speciaal uit West-Vlaanderen gekomen om een tentje van 25 euro te kopen(op en af minstens 400 km), waarop hij trots wijst naar een glimmende salariswagen en een tankkaart van den baas onbeperkt tanken, hij voegde er nog aan toe dat hij bijna elk weekend op pad was met de wagen om koopjes die hij op kapaza gedaan had tijdens de week op de te halen.
|
![]() |
![]() |