Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2015, 05:35   #7281
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Comical Tandem, Toon eens de verschillende versies (in uw mindset) van de wiskundige versies van de waarheid dat 1 + 1 = 2 ? Inderdaad! Het is in uw belang dat de aandachtige lezer van deze draad uw waanzinnige hersenspinsels voor zoetekoek aanneemt! QED. Natuurlijk! Het volstaat dat SUM(A1..A10) =0 in uw spreidscheten! Natuurlijk! Dan treedt ONMIDDELLIJK (2) in werking. Simpel toch?
Heel simpel
Citaat:
Economische cyclus

De economische cyclus bestaat uit de elkaar opvolgende perioden van economische expansie en economische krimp, die gepaard gaan met veranderingen in de rentestanden, werkgelegenheid, productiviteit. De huidige stand van zaken in een economie (in casu groei of recessie) hebben invloed op de prestaties van (aandelen van) de diverse economische sectoren.

http://www.morningstar.nl/nl/news/ar...categoryid=488
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 06:39   #7282
Another Jack
Banneling

Standaard

De destructie is bijna voltooid, me dunkt...
Staat er nog iets recht?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 06:41   #7283
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De destructie is bijna voltooid, me dunkt...
Staat er nog iets recht?
Een volgende trol- en destructiedag is aangebroken
Oud 5 augustus 2015, 06:48   #7284
tandem
Banneling

Standaard

Interludium
Citaat:
De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet

We geraken langzaam in een fase dat beleidsmakers van centrale banken en politici elkaar verwijten gaan maken. De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet. We zien al een leuk schouwspel in Griekenland. De premier die roept dat er binnen afzienbare tijd wordt begonnen met schuldafschrijving. Duitsland die roept, “dass kommt nicht in frage,” en het IMF roept ook om Griekse schuld af te schrijven. Hier gaan straks de poppen aan het dansen. Daar gaan ze niet uitkomen. Puur alleen vanwege het feit dat wanneer Jantje voor straf i.p.v. 100 maar 50 strafregels hoeft te schrijven Pietje dat ook wil. Toch zal het gaan gebeuren, de grote schuldafschrijving zit er aan te komen. De schuld bij andere EU-grootmachten is ook veel te hoog om nog enige economische groei te genereren.

https://biflatie.nl/artikelen/schuld...is-aanstaande/
Oud 5 augustus 2015, 07:05   #7285
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Een volgende trol- en destructiedag is aangebroken
Weet je wat?
We laten de voorgevel staan, puur uit respect voor het werk dat je erin gestoken hebt...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 07:31   #7286
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht

The proof of the pudding is the eating: ik stel je voor dat je al je bezittingen verpatst en tegen een prikje wat schulden overneemt en die dan - vanzelfsprekend - kwijt scheldt.

Daarna spreken we verder. Voordien zijn je stellingen oeverloos gelul. Die van Tandem zijn nog erger, dat is eindeloos gelul.
Vergeefse moeite.
Ik stelde een paar dagen geleden een véél kleinschaliger experiment voor.
Tandem en/of Diego mogen me een kleine som lenen, ze schelden het me kwijt, en dan mogen ze eens uitleggen hoe dat een win-win situatie is.
Het schijnt dat je daarvoor 'de juiste mindset' moet bezitten, maar die mogen ze van mij vrijelijk kiezen.

Tandem gaf enkel een theoretische beschrijving met excelprentjes, maar ik had zijn theorie toch liever eens in de praktijk uitgetest.
Tot hiertoe volgde nog geen concreet voorstel...
Diego geeft totaal niet thuis voor mijn experiment.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 augustus 2015 om 07:41.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:07   #7287
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Weet je wat? We laten de voorgevel staan, puur uit respect voor het werk dat je erin gestoken hebt...
Heb je angst dat men je ziet zitten?
Oud 5 augustus 2015, 08:09   #7288
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vergeefse moeite. Ik stelde een paar dagen geleden een véél kleinschaliger experiment voor. Tandem en/of Diego mogen me een kleine som lenen, ze schelden het me kwijt, en dan mogen ze eens uitleggen hoe dat een win-win situatie is. Het schijnt dat je daarvoor 'de juiste mindset' moet bezitten, maar die mogen ze van mij vrijelijk kiezen. Tandem gaf enkel een theoretische beschrijving met excelprentjes, maar ik had zijn theorie toch liever eens in de praktijk uitgetest. Tot hiertoe volgde nog geen concreet voorstel... Diego geeft totaal niet thuis voor mijn experiment.
En maar vluchten, denk je nu echt dat mensen dat niet zien?
Oud 5 augustus 2015, 08:15   #7289
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En maar vluchten, denk je nu echt dat mensen dat niet zien?
De aandachtige lezers zien dat jij het experiment botweg hebt ontweken. Je had nu eens de kans om je gelijk aan te tonen. En je faalde weeral.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:22   #7290
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De aandachtige lezers zien dat jij het experiment botweg hebt ontweken. Je had nu eens de kans om je gelijk aan te tonen. En je faalde weeral.
De trollen klitten samen, ontroerend is het. Eerder belachelijk natuurlijk, straks moeten mensen nog een vliegtuigticket kopen om een virtueel denkexperiment tot een goed einde te brengen? Trol rustig verder, probeer anders eens een keertje je hersenen te gebruiken, moeten we nu terug de trein nemen om virtuele getallen van plaats te verzetten?

Oud 5 augustus 2015, 08:25   #7291
tandem
Banneling

Standaard

Interludium
Citaat:
Economie is de kunst van het redelijke evenwicht. Het is een oeroud principe dat onze continue alertheid vergt, het is een spel van menselijke aspiraties en evolutionaire groeiprocessen. Op elk moment kan een crisis ontstaan en dan wordt het kunst om het evenwicht te herstellen. Een crisis kan ook ongewild ontstaan omwille van het mondialiseringsproces, de evolutie schrijdt nu eenmaal verder. Integratie, synchronisatie en innovatie zijn inherent aan dit proces, alles hangt samen. Politiek waakt over dit redelijke evenwicht, net zoals ze maatregelen neemt om het maatschappelijke welzijn te dienen.

http://newsmonkey.be/article/51161
Oud 5 augustus 2015, 08:41   #7292
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De wetenschapswinkel is gewoon een intermediair iets tussen universiteiten en de burger, waar een burger een vraag kan stellen. Beetje naar analogie met de wetswinkels voor juridische vragen.

Dat je daar een vraag aan hebt voorgelegd of je theorie aan hebt gemaild bewijst op generlei wijze dat je theorie zou kloppen. Overigens blijkt uit je bericht ook niet echt dat je die vraag hebt voorgelegd. Laat staan een antwoord gehad.

Tenslotte is het zo dat het Kruger-Dunningeffect dan wel mag bestaan, maar dat het uiteraard onzin is het iedereen voor de voeten te werpen die je theorie niet aanneemt. Hij kan jou niet zo goed van hetzelfde betichten.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 08:45   #7293
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De wetenschapswinkel is gewoon een intermediair iets tussen universiteiten en de burger, waar een burger een vraag kan stellen. Beetje naar analogie met de wetswinkels voor juridische vragen. Dat je daar een vraag aan hebt voorgelegd of je theorie aan hebt gemaild bewijst op generlei wijze dat je theorie zou kloppen. Overigens blijkt uit je bericht ook niet echt dat je die vraag hebt voorgelegd. Laat staan een antwoord gehad. Tenslotte is het zo dat het Kruger-Dunningeffect dan wel mag bestaan, maar dat het uiteraard onzin is het iedereen voor de voeten te werpen die je theorie niet aanneemt. Hij kan jou niet zo goed van hetzelfde betichten.
Hoeveel dommer kan een antwoord zijn? Er is (1) een vraag om onderzoek en dan (2) het resultaat, volgens je bericht blijkt nu de Wetenschapswinkel als een frituur waar je de weg kan vragen. Ik zal het doorgeven.
Oud 5 augustus 2015, 08:52   #7294
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De wetenschapswinkel is gewoon een intermediair iets tussen universiteiten en de burger, waar een burger een vraag kan stellen. Beetje naar analogie met de wetswinkels voor juridische vragen. Dat je daar een vraag aan hebt voorgelegd of je theorie aan hebt gemaild bewijst op generlei wijze dat je theorie zou kloppen. Overigens blijkt uit je bericht ook niet echt dat je die vraag hebt voorgelegd. Laat staan een antwoord gehad. Tenslotte is het zo dat het Kruger-Dunningeffect dan wel mag bestaan, maar dat het uiteraard onzin is het iedereen voor de voeten te werpen die je theorie niet aanneemt. Hij kan jou niet zo goed van hetzelfde betichten.
Waarom het Dunning-Krugereffect betwist kan worden, dit naargelang het onderwerp of niveau van de bewustzijnsgroei.
Citaat:
Moeilijkheidsgraad

Doelbewust hebben we deze pagina zo opgebouwd waardoor de moeilijkheidsgraad onmiddelijk duidelijk mag worden, het verschil tussen de directe- en indirecte triggers wordt hiermee in de schijnwerpers gezet. Immers, technisch gezien zouden we het schuldenprobleem ‘overnacht’ kunnen oplossen, dit zou zelfs kunnen op basis van een relatief eenvoudig computerscript. Ons verhaal wordt heel anders wanneer we hierover het debat aanvangen in de periphere sfeer, zelfs in die mate dat de oplossingen naar de achtergrond worden verdreven. Op deze manier verzanden we in een dialoog die – gezien de veelheid aan potentiële denkpistes en meningsconflicten – niet laat vermoeden dat de sociale innovaties ooit werkelijkheid zullen worden. De perverse effecten – waartoe de directe triggers een oplossing bieden – blijven dan ook aanslepen en dit met alle neveneffecten die daar traditioneel bij komen kijken. Deze dynamiek geeft ons misschien een gevoel van onmacht waardoor we ons – willens nillens – conformeren aan een systeem dat we liever anders zien maar wel cultiveren, dit wekt het vermoeden van een auto-immuunziekte.

https://dunningenkruger.wordpress.co...here-triggers/
Oud 5 augustus 2015, 08:59   #7295
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen wiskundige, dat klopt. Maar m'n compaan denkmakker is wel licentiaat in de wiskunde, ga je dan wiskunde op zich verloochenen of gewoon de man spelen omdat je het wiskundige bewijs niet begrijpt? Je wil het over onzin en waan hebben?
Ik ben burgerlijk ingenieur en moet geen beroep doen op kompanen terzake.

Ik verloochen dus de wiskunde niet maar wiskunde in handen van een waanzinnige (ik heb niet gezegd een gek) wordt een gekkenhuis.

Zoals hier en nu hierboven te lezen staat.

Van uw hand.
Oud 5 augustus 2015, 09:04   #7296
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is dit een aanname of een zekerheid? En wat als die aanname niet correct blijkt te zijn, wordt het dan vasthouden aan die vermeende zekerheid of ontkenning van het tegendeel?
Dat is geen aanname.

Dat is een zekerheid.

Gegrond op de wiskunde die je en je 'compaan-denker-licenciaat-wiskunde' hoog in het vaandel blijken te voeren.
Oud 5 augustus 2015, 09:10   #7297
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben burgerlijk ingenieur en moet geen beroep doen op kompanen terzake. Ik verloochen dus de wiskunde niet maar wiskunde in handen van een waanzinnige (ik heb niet gezegd een gek) wordt een gekkenhuis. Zoals hier en nu hierboven te lezen staat. Van uw hand.
Als je met een hamer een schroef in de muur klopt, heeft dat iets met wiskunde te maken? Neen toch? Het gebruik van gezond (economisch) boerenverstand volstaat om de waan van de dag te (h)erkennen en daarin dan ook verantwoordelijk te nemen opdat doemscenario's vermeden kunnen worden. Niets nieuws onder de zon maar de trollen willen kost wat kost hun ding doen en - omdat ze blijkbaar tot niets anders in staat zijn - alles afbreken, zowel inhoud als de persoon.
Citaat:
Tragische absurditeit

Als alle schulden worden afgelost zou niemand nog geld hebben. Dit is een onthutsende gedachte. We zijn compleet afhankelijk van de commerciële banken. Elke dollar die we in circulatie hebben moet geleend worden, zowel cash als krediet. Als de banken volop kunstmatig geld creëren leven we in voorspoed, zoniet dan is het bittere armoe. We zijn absoluut zonder permanent geldsysteem. Als men het complete plaatje doorziet, is de tragische absurditeit van onze hopeloze positie haast ongelooflijk, maar toch waar. Het is een hoogst belangrijk onderwerp waar intelligente mensen onderzoek naar zouden moeten doen en over na zouden moeten denken. Het is zelfs zo belangrijk dat onze huidige beschaving in elkaar kan storten, tenzij dit alom bekend raakt en begrepen wordt, en we er snel iets aan doen. (Robert H. Hemphill 1934)

http://www.webofdebt.com/
Oud 5 augustus 2015, 09:16   #7298
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen aanname. Dat is een zekerheid. Gegrond op de wiskunde die je en je 'compaan-denker-licenciaat-wiskunde' hoog in het vaandel blijken te voeren.
Het gaat over deze zeer interessante stelling
Citaat:
Wanneer iemand schulden kwijt wordt gescholden dan moet er iemand anders schulden kwijtschelden.
Het is perfect mogelijk om alle schulden uit de wereld te laten verdwijnen zonder dat de andere partij (ic schuldeiser) daartoe toestemming geeft. Ben je dan nog steeds zeker van je stelling?
Oud 5 augustus 2015, 09:23   #7299
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je met een hamer een schroef in de muur klopt, heeft dat iets met wiskunde te maken? Neen toch? Het gebruik van gezond (economisch) boerenverstand volstaat om de waan van de dag te (h)erkennen
Dat is een complete volte-face.

Nu valt u de wiskunde en meer algemeen wetenschappelijke opleidingen af en valt u terug op gezond boerenverstand.

Allemaal goed en wel en ik heb veel respect voor boerenverstand, al zal dat de wereld niet redden.

Maar gezond boerenverstand heb ik in uw onzinnige plaatjes die vooral een indruk moeten wekken van fake geleerdheid en gewichtigdoenerij nog niet kunnen waarnemen.

Kortom u hebt noch een hogere opleiding noch gezond boerenverstand.

Dat is mijn conclusie en daar moet u het mee doen.
Oud 5 augustus 2015, 09:39   #7300
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De trollen klitten samen, ontroerend is het. Eerder belachelijk natuurlijk, straks moeten mensen nog een vliegtuigticket kopen om een virtueel denkexperiment tot een goed einde te brengen? Trol rustig verder, probeer anders eens een keertje je hersenen te gebruiken, moeten we nu terug de trein nemen om virtuele getallen van plaats te verzetten?

Niks virtueel... Genoeg bullshit gehad, men stelt je een echt experiment voor. Geen virtuele getallen maar echte. Namelijk jouw 1.000 euro die je geeft aan Staaf dan kun je de rest van je theorie aan den lijve ondervinden. En dan merk ik als aandachtige lezer op dat jij probeert erom heen te lullen met zever over de markt van brussel, vliegtuigtickets en de trein.

Heb je de juiste mindset wel gevonden om je paradigmaverschuiving in real life te beleven ? Heb je last van perverse effecten die je niet toelaten de ethische upgrade te nemen om dan deze co-creatieve samenwerking met SuperStaaf écht te beleven ? Je schreef toch zelf dat het dogma 'geld=schuld' dient doorbroken te worden ? Het lag toch aan de hedendaagse systeemconfiguratie ? Waar je nu deel van blijkt uit te maken ? Is dit wel de juiste mindset voor een procesfilosofisch onderzoeker ? Die zelf schreef dat het maatschappelijk belang van zijn financiële relativiteitstheorie en zijn reverse debt system duidelijk is ?

Koudwatervrees ? Of geloof je er zelf niet meer echt in ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be